• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A2 Concept – Eindelijk foto’s

Auteur: robbie, gepost 7 september 2011 om 01:18 – 41 Reacties

Audi A2 Concept - 100% elektrisch


Vorige week was Audi al zo vriendelijk om wat tekeningen van de A2 2.0 vrij te geven en nu hebben we dan eindelijk een hele rits foto’s voor jullie van deze (uiteraard) elektrische conceptcar. Hebben we hier te maken met een BMW i3 killer van Audi?

We wisten al dat deze elektrische conceptcar van Audi 3,80 meter lang, 1,69 meter breed en 1,49 meter hoog is en dat er ruimte is voor 4 mensen en een fiets. Voor de aandrijving zorgt een elektromotor die een continue vermogen levert van 81 pk en een piekvermogen heeft van 116 pk, het maximale koppel is 270 Nm. Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 9,3 seconden en bij 150 km/u grijpt de begrenzer in.

Volgens Audi kan je met een volle set accu’s zo’n 200 kilometer ver komen en het opladen zou 4 uur duren. De capaciteit van het accupakket is 31 kWh en is ondergebracht in de sandwichvloer.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a2, Audi, concept, Elektrisch, iaa-2011, wit

Vorig bericht: « Truck vol marihuana crasht, omstanders slaan hun slag
Volgend bericht: Jaguar C-X16 is seriously cool [UPDATE: video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. fransefinesse zegt

    7 september 2011 om 01:44

    Nou zo verkeerd is het nog niet. Actieradius natuurlijk weer 0,0 (200 km ik had het gelezen) maar ja dat weten we inmiddels wel.

    Login om te reageren
  2. adyton zegt

    7 september 2011 om 01:48

    Deze ziet er toch wel mooi uit hoor. Toch wel een beetje anders dan de overige audi’s. Net zoals de vorige A2. Afwachten of dat positief is.
    Ik hou wel van de lijn op de zijkant. Is een iets nieuws. Tenslotte kan je op de zijkant niet veel doen om iets een eigen stijl te geven. Alleen zal die wel niet het uiteindelijke product sieren.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      7 september 2011 om 11:17

      @adyton: Van de zijkant lijkt hij nog best grappig door dat soort van spoilertje. van de voorkant en achterkant vind ik hem echt spuuglelijk, zoals we de A2 kennen. En als je dit nou mooi gaat noemen dan ben je echt diep gezonken en doe je wel heel hard mee aan de audi trend. BMW i3 killer? Dat zal haast wel ja, want dat ding is al helemaal lelijk.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        7 september 2011 om 22:07

        @drivingpleasure: Het is een concept. Die zijn steeds wat mooier. Vooral de interieurs. Dus ja ik vind dit wel mooi. Ik voel me er zeker niet laag gezonken door. Tuurlijk zal de productieversie er veel minder mooi en simpelweg saai uit zien. Dat weet ik ook wel.
        Ik weet dat het hier internet is, maar beleefdheid siert :) en smaken verschillen nu eenmaal.

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    7 september 2011 om 06:32

    Dit zou zomaar eens de beste Audi ooit kunnen zijn.

    Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    7 september 2011 om 07:08

    Ja, toch stukken mooier dan de BMW i3!

    Login om te reageren
  5. HoskamBMW zegt

    7 september 2011 om 07:14

    Lijkt wel op een grotere en hoekigere fiat 500

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      7 september 2011 om 08:25

      @HoskamBMW: qua vorm (ik zeg vorm niet uiterlijk) vind ik hem wel wat weg hebben van de KIA Venga.

      Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    7 september 2011 om 07:43

    Meest nutteloze ding ooit in je auto… Facebook in je dashboard….
    Zeer interessant voor wanneer je aan het rijden bent….
    Voor de rest ziet het er een leuke auto uit… Een beetje bol, maar kom….
    Interieur is ook top, maar da’s meestal zo bij concept cars….

    Login om te reageren
    • Brum zegt

      7 september 2011 om 08:54

      @Dimglor:
      FB voor in file; prima!

      Login om te reageren
  7. rechercheur zegt

    7 september 2011 om 07:47

    Nu een concept bij Audi, over twee jaar in productie, over vier jaar gekopieerd door Kia of Hyundai ….

    Login om te reageren
  8. theblackstig zegt

    7 september 2011 om 07:54

    Een A2, die KLEINER is dan een A1… Oh, Audi is de weg kwijt!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 september 2011 om 09:34

      @theblackstig: klopt, ze hadden nooit die A1 moeten maken.

      Login om te reageren
  9. bosje zegt

    7 september 2011 om 08:03

    Kijk, dit interieur moesten ze in alle auto’s gaan gebruiken! Lekker ruim, geen grote hompen plastic om je heen: fantastisch!

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    7 september 2011 om 08:33

    komt zelden voor dat ik meer dan 200 km per dag rijd ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      7 september 2011 om 09:35

      @lincoln: Maar áls ik meer dan 200 km per dag rijd .. dan is het vaak tegen de 1000 ..

      Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    7 september 2011 om 08:43

    Grapppig om te zien hoe de audi-ontwerpers toch nog proberen een enorme grille in het ontwerp te tekenen.

    Login om te reageren
  12. Brum zegt

    7 september 2011 om 08:54

    200 Km op 31kWh is realistich. De Golf V stations, omgebouwd door ECE halen tussen de 6 en de 8 km per Kwh. En die zijn niet speciaal gebouwd om als elektrisch auto te dienen.

    Login om te reageren
  13. DennisS65B40 zegt

    7 september 2011 om 08:54

    Hmm ik herken hier wel wat trekjes van het oude gebakje in!!

    Stel de auto in productiefase voor zonder two-tone dak (= meerprijs), met normaal interieur, front met kentekenplaten en 14 inch ballonbandjes en tsja de A2 is weer rijp voor de 75 plussers. Maar ik hoop dat ik het mis heb! Bij de R8 is Audi wel erg dichtbij de Le Mans concept gebleven… Keep our fingers crossed.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      7 september 2011 om 08:56

      @audir8v10: Het dak is eerder Open Sky (=nog duurder).

      Login om te reageren
  14. vincenzo zegt

    7 september 2011 om 09:01

    Gewoon weer een a1 dus…lampjes anders en hup een nieuw model. Tekeningetjes maken kan iedereen.

    Login om te reageren
  15. mout zegt

    7 september 2011 om 09:32

    Ik ben helemaal geen Audi-fan. Maar voor de A2 heb ik een zwak. Een ontwerp met durf. De type 1 nog meer dan deze, want in 1999 met een alu spaceframe binnenkomen in het B-segment was dapper. Misschien wel de enige Audi die echt ‘Voorsprong door techniek’ bood. Niet voor niets gaan 10 jaar oude exemplaren nog voor 50% van de nieuwwaarde. Vooral de 3L uiteraard, maar ook de andere.
    Een auto bouwen die pas na een jaar of 10 op waarde wordt geschat, dat verdient respect.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    7 september 2011 om 09:36

    Hij lijkt van buiten op de vorige A2, dat is positief want inmiddels weet ook Audi dat dat een klassieker is. Van binnen, flinterdunne schaaltjes, verder niks zodat het allemaal heel ruimt oogt. Het interieur design was duidelijk nog niet af zodat we nu een geraamte te zien krijgen.

    Login om te reageren
  17. Kvgorp zegt

    7 september 2011 om 09:45

    Mis ik nu iets aan die auto? Of hoe trek je de deuren open?Voetje onder de dorpel zeker en dan klik deur open?
    Ik vind die interieur foto’s wel erg karig gephotoshopt.

    Login om te reageren
  18. saturn zegt

    7 september 2011 om 09:59

    De A2 was z’n tijd ver vooruit. Heb in de periode 2001-2003 zelf in een A2 rond gereden. Alleen die motorkap he, die haalde je er helemaal af :-D

    Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    7 september 2011 om 10:02

    mooier dan de vorige A2, maar het blijft de lelijkste Audi..

    Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    7 september 2011 om 10:08

    En nu maar hopen dat het design het productiestadium gaat halen, want dit ziet er toch wel erg strak uit!

    Login om te reageren
  21. drivingpleasure zegt

    7 september 2011 om 11:20

    De audi A2 is en blijft lelijk…

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      7 september 2011 om 13:23

      @drivingpleasure: Jij vindt alles lelijk waar geen BMW-logo op zit dus dat is niet zo relevant…

      Login om te reageren
  22. sirdrinksalotofpetrol zegt

    7 september 2011 om 11:47

    Geheel in Audi lijn….qua design niet teveel afwijken van de rest.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    7 september 2011 om 12:48

    De eerste A2 was zijn tijd in vele opzichten vooruit. Dit is gewoon weer een elektrisch koekblik…

    Login om te reageren
  24. phaedros zegt

    7 september 2011 om 13:14

    Niet dat die BMW i3 zo’n schoonheid is, maar ook dit is een foeilelijk ding!

    Login om te reageren
  25. theblackdude zegt

    7 september 2011 om 13:53

    hahaha kom niet bij van het lachen, wat moet dit “ding”voorstellen haha.

    Login om te reageren
  26. love4sportcars zegt

    7 september 2011 om 14:07

    euh,..even mooi als een i3!…lelijk dus

    Login om te reageren
  27. NielsGP zegt

    7 september 2011 om 16:01

    Ik snap niet meteen hoe sommigen dit gedrocht positief kunnen onthalen. Eerlijk is eerlijk, op z’n Clarkson’s : “This is quite possibly the ugliest car ever drawn … IN THE WORLD!”

    Login om te reageren
  28. Modus zegt

    7 september 2011 om 18:04

    Ik vind de basisvorm (van de A1 ook) veel te ‘lief’ (relatief hoog en smal) voor een Audi, en bovendien zijn beide net een Fiat 500.

    Login om te reageren
  29. G-Ammo zegt

    7 september 2011 om 18:47

    Dit kan je niet mooi vinden :S Stop met dat fanboy gedrag alleen maar omdat het een Audi is… als er KIA op stond, was het een gedrocht volgens jullie…

    Login om te reageren
  30. bigcar zegt

    7 september 2011 om 21:20

    haha, dit word weer een flopper :) :) :)

    Login om te reageren
  31. speedlimit zegt

    8 september 2011 om 02:03

    Zoals bigcar al zei…dit wordt n flop net als de vorige a2 ;)

    Login om te reageren
  32. wobwobgaserop zegt

    29 november 2011 om 16:27

    De A2 vond ik altijd een geniale auto die eigenlijk z’n tijd wat vooruit was: aluminium carrosserie met n kleinere zuinige motor die door z’n lichte gewicht zich prima rond liet koetsen. De auto had ook een wat hogere instap, iets wat kort daarna ook een hot item werd voor veel consumenten. Het was n strak getekend wagentje dat zelfs nu niet als ‘een auto uit z’n bouwjaar’ aandoet. De nieuwe A2 vind ik een waardige opvolger iig qua looks.

    Is iemand die strakke interieurverlichting al opgevallen?

    Login om te reageren
  33. mellie zegt

    2 december 2011 om 21:39

    ik weet niet wat ik van de voorkant moet vindne het oogt wat raar in mijn ogen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North