• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A3 prijzen: vanaf 25.650 euro

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 april 2012 om 13:09 – 56 Reacties

Audi A3
Audi heeft een prijssticker geplakt op de nieuwe A3, die vanaf 25 mei besteld kan worden. De vanafprijs (voor de 1.4 TFSI) bedraagt 25.650 euro.

Audi’s bestverkopende model komt in eerste instantie in 3 varianten de 1.4 en 1.8 TFSI (met 122 en 180 pk), en voor de dieselaars is er de 2.0 TDI met 150 pk, zij het pas vanaf augustus. Dankzij een CO2-uitstoot van respectievelijk 120 en 130 gram/km (benzine) en 106 gr/km (diesel) vallen alle beschikbare A3’tjes in de 20% bijtellingscategorie.

De vanafprijzen zijn als volgt:

A3 1.4 TFSI 6-bak € 25.650
A3 1.8 TFSI S tronic € 32.400
A3 2.0 TDI 6-bak € 30.250

Leggen we dit naast de prijzen van de vorige generatie (25.460 euro voor 1.4, 30.410 euro voor de 1.8 en 29.640 euro voor de 2.0 TDI), dan zien we dat er niet al te veel bij is gekomen. Maar hou wel in het achterhoofd dat een lagere BPM door een lagere uitstoot hier debet aan is. Vanzelfsprekend zal de optielijst voldoende mogelijkheden verschaffen om wat rugjes extra stuk te slaan op je nieuwe Audi.

De 1.4 TFSI had 125 pk, en krijgt er nu 122. Bij de andere twee krijg je juist wat extra power: de 1.8 TFSI had 160 pk, en levert nu dus 20 pk extra, en de 2.0 TDI springt van 143 naar 150 pk.

We zijn benieuwd wat voor prijs Mercedes op de nieuwe A-klasse plakt, dan kunnen we gaan vergelijken.

Ook interessant!

  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
    Video: Audi A3-rijder denkt rivier te kunnen oversteken
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, a3, Audi, Diesel

Vorig bericht: « SUV beukt Roadster, eigenaar gaat door ’t lint [video]
Volgend bericht: Volvo REGS sloopt zijruit bij tewater raken auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. geengehoorisrechtdoor zegt

    25 april 2012 om 13:24

    Leuk prijsje voor een audi. ben alleen niet zo overdondert door z’n looks als bij de vorige generatie.

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      25 april 2012 om 13:31

      @geengehoorisrechtdoor: Had je kunnen verwachten he, die ”looks” :D

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      25 april 2012 om 13:31

      @geengehoorisrechtdoor: leuk prijsje? Ik vind het aan de hoge kant. Zal wel aan mij liggen..

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        25 april 2012 om 13:55

        @rubenpriest:

        Nee je bent niet de enige. Ik vind het ook zeer prijzig voor weinig auto wat je ervoor terug krijgt.
        Het lijkt wel alsof elk merk met elk volgend model de prijzen flink kan opschroeven.
        En dit zijn nog maar de vanafprijzen, wat inhoudt excl. BTW / rijklaar kosten en nog een paar dingen.
        Ik zie al een leuke verlies tegemoet komen bij Audi in de volgende kwartalen / jaren.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          25 april 2012 om 14:34

          @bempi: en dan komen de extra’s nog die de prijs verdubbelen.

          Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          25 april 2012 om 22:36

          @bempi: Lijkt me sterk dat ze verlies gaan draaien, ‘in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst’, dat weet ik ook wel. Maar de ingezette weg wordt voortgezet en die heeft hen geen windeieren gelegd. Ik verwacht dat dat men wel door zal gaan met teveel (imo) betalen voor verbeterde VW’s.

          Login om te reageren
          • bempi zegt

            26 april 2012 om 10:58

            @gerard1710:

            Het zou best kunnen. Moeten ff de ontwikkelingen afwachten. Doordat de regering en banken steeds meer willen wegtrekken bij mensen door alles te verhogen zullen mensen alles nog meer op de knip houden.
            2013 zal sws een moeilijk jaar worden voor alle markten. Je moet je wel echt kunnen onderscheiden als je iets wilt verkopen. Ik denk overigens niet dat Audi wat zal inleveren met deze nieuwe A3 ook de BMW 1 serie. Uiteindelijk zullen mensen kiezen voor mooie auto’s tegen betaalbare prijzen.

            Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        25 april 2012 om 19:57

        @rubenpriest:

        Ligt inderdaad aan jou, je krijgt voorlopig immers geen leasebak, en snapt dus niet hoe het wel werkt ….

        Login om te reageren
        • pursuit zegt

          26 april 2012 om 11:57

          @rechercheur:
          Hij heeft wel een punt, 26 mille voor een Golf V met wieldoppen is niet niks.

          Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    25 april 2012 om 13:32

    Ik denk dat je de optielijst zeker nodig hebt. Audi maakt de auto’s zo kaal en saai mogelijk! Ik vind het een behoorlijke prijs voor een omgekatte VW?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2012 om 18:55

      @rufctr01: standaard airco!

      Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      25 april 2012 om 23:19

      @rufctr01: Eey Kalimero met je gele porsj-plaatje en je berichtje verstuurd van je ei-pet… Audi is succesvol en dat is niet eerlijk!

      Login om te reageren
      • sjonniek zegt

        26 april 2012 om 00:08

        @wobwobgaserop: laat die jonge, ik zou ook nooit in een Audi willen rijden..

        Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          26 april 2012 om 07:24

          @sjonniek: gelukkig zijn er meer merken behalve Audi, ga daar lekker iets positiefs over zeggen, skip dan lekker de Audi-artikelen. En als je er n sport in ziet om consequent met je apenkop te lopen bashen, dan zie ik er n spel in om n keer n banaan terug te gooien, snapte.. ;)

          Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    25 april 2012 om 13:33

    Saai…en de achterkant vind ik zelfs ronduit lelijk!

    Login om te reageren
  4. kuzydude zegt

    25 april 2012 om 13:37

    vorige a3 met de lampen van een a6 = verassend geslaagd :)

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    25 april 2012 om 13:43

    Verrassend? Nee.
    Bijzonder? Nee.
    Wordt ie er veel mooier op? Nee.
    Als je er eentje hebt met de benodigde opties. Zal je dan tevreden zijn? Waarschijnlijk wel.
    Nou, dat is wat Audi wilde. Update van geslaged product.
    (en in verschillende landen verkoopt dit ding heel aardig; het is maar net het probleem dat NL zo’n belachelijk auto-land is).

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      25 april 2012 om 14:05

      @gregorius:

      Het lijkt mij juist dat de A3 in NL het juist goed doet in vergelijking met andere landen. In DL rij je een A4 voor dat geld, in de VS ook en zo’n beetje overal op deze aardbol :(
      In China zijn ze bvb wel duurder (dacht ik), maar daar willen ze geen hatchback :)
      De A4 is wereldwijd het best verkochte model.

      Zet maar voor de deur, geen problemen mee, misschien ander kleurtje ;)

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        25 april 2012 om 14:06

        @anakiet:

        1 op de 3 faal, goed bezig !!!

        afb 12 was dat :)

        Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      25 april 2012 om 15:02

      @gregorius: dat verstaan ze dus onder “recht praten wat krom is”. Lees je argumentatie eens terwijl je in de spiegel kijkt en probeer niet te lachen… Ik hoor graag van je of het gelukt is :)!

      Login om te reageren
  6. bempi zegt

    25 april 2012 om 13:59

    Audi kiest liever voor een strategie als: Auto zo kaal mogelijk afleveren tegen en hoge aanschafprijs in de hoop dat men wat opties erbij neemt waar ze 3 dubbel aan kunnen verdienen.
    Terwijl je ook als strategie kan kiezen voor iets meer auto met goedkopere opties. Klanten zullen dan sneller geneigd zijn om meer af te nemen.
    Maar ja Audi is altijd voorsprong door techniek & achteruit gang door de rest.

    Login om te reageren
  7. barry zegt

    25 april 2012 om 14:02

    Vind ik zeker genoeg voor een kaal audi-ding. Voor dat geld koop je bij een ander merk wel wat leukers en beter aangekleed.

    Login om te reageren
  8. W115 zegt

    25 april 2012 om 14:02

    Zonder sportpaket, full led lampen, navigatie, lerenbekleding, velgen, mooie lakkleur kortom de voledige optielijst ziet de auto er zeer sober uit

    Login om te reageren
  9. Vreddy_B zegt

    25 april 2012 om 14:16

    Inderdaad erg veel geld voor weinig auto.
    Wij hadden destijds het oude model sportback zo ongeveer full option. Stond op de balans voor 40k.
    En dan praat je over een auto die van binnen nog compacter is dan een Golf.

    Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      25 april 2012 om 14:38

      @Vreddy_B: een full options sportback voor 40 mille gaat je niet lukken, ken iemand met een sportback voor 40 mille en die heeft nog genoeg opties niet. Je kan zo naar de 60 mille met die dingen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        25 april 2012 om 15:17

        @kraakensmaak: een volgehangen A1 komt uit op € 65K

        Login om te reageren
      • Vreddy_B zegt

        25 april 2012 om 15:30

        @kraakensmaak:

        Ja ligt ook aan het motorblok he ;-) Het was een 2.0 tdi DSG. Geen 3.2
        En wat is full option? S-line, sport stoelen (half leer), navi stoelverwarming, etc etc? Vind ik redelijk full option.

        Login om te reageren
        • kraakensmaak zegt

          25 april 2012 om 15:50

          @Vreddy_B: 2.0 TDI met S-Tronic is zelfs een van de duurdere motoriseringen, heb zelf een Golf 6 met 2.0 TDI DSG en dat ding kost 37 mille. Geloof mij op mijn woord hij is nog vrij kaal. Het is haast te absurd wat opties tegenwoordig kosten, je zou bijna geneigd zijn om over te stappen naar de Fransen.

          Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    25 april 2012 om 14:24

    Gezien de vanaf prijs van 24.000,- voor een Giullieta lijkt me dit nog geen onaardig startbedrag. Oké, de Alfa zal in de basis iets meer aangekleed zijn, maar ook die wagen heeft opties nodig om leuk te zijn.

    Login om te reageren
  11. trigger565 zegt

    25 april 2012 om 14:35

    @jack_abarth: Really? Een Giulietta 1.4TB met 120 pk kost €20.000, voor 25.000 heb je al een 159 hier in België. Ik vind dit toch veel geld voor een inspiratieloos iets. Het is niet dat het mooie design iets waard is, dus hij moet wel erg lekker rijden om z’n prijs te verantwoorden.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      25 april 2012 om 22:40

      @trigger565: De 159 wordt toch niet meer gemaakt, of nog ergens in Egypte? ;)

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        26 april 2012 om 20:28

        @gerard1710: Ach, ik denk dat dealers er nog wel genoeg hebben staan ;) Blijft toch een prachtbak.

        Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    25 april 2012 om 14:40

    Blijft nog steeds te duur voor wat je krijgt. V.a. 22.000/23.000 zou al veel beter klinken.

    Login om te reageren
  13. rune zegt

    25 april 2012 om 14:49

    @lucb: vind ik ook, maar langs de andere kant is hij wel vergelijkbaar in prijs met de concurrentie… (bmw 1, volvo v40 en mercedes A klassse, waarvan de prijzen nog niet bekend zijn, maar ze zullen zeker in die categorie liggen)

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      25 april 2012 om 15:11

      @rune: Alleen krijg je bij die merken een vollere auto met meer vermogen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        25 april 2012 om 17:08

        @bohica: Alleen bij Volvo; BMW en Mercedes hanteren dezelfde Duitse regel: kaal + veel dure opties …

        Login om te reageren
  14. gedwongenleaser zegt

    25 april 2012 om 15:05

    Even afgezien van het feit dat ik hem niet direct van de ‘oude’ zou kunnen onderscheiden, vind ik hem er op bovenstaande plaatjes best kek uitzien. Ik ben dus alleen erg benieuwd wat die kost (zoals die dus op de foto staat)…

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      25 april 2012 om 15:31

      @gedwongenleaser:

      Bij de vorige kost een proline S pakket ( S line interieur + exterieur 17 inch ed) zo’n 3400 euro en alleen op een ambition uitvoering.

      Kom je op:

      1,4 tfsi abition 27.600 + zo’n 3.400

      + meerprijs voor deze velgen denk ik

      Login om te reageren
  15. doestilvoort zegt

    25 april 2012 om 15:18

    Ik vind hem wel vet

    Login om te reageren
  16. alfamail zegt

    25 april 2012 om 16:05

    Krijg ik voor dat geld wel her origineel, of toch de Chinese copy???

    Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    25 april 2012 om 16:48

    Als je hem met de vorige vergelijkt, dan is het een mooie prijs, maar als je eens na denkt wat de standaard uitrusting is, dan is het wel afschuwelijk duur.

    Login om te reageren
  18. akrapovic zegt

    25 april 2012 om 16:51

    Hopelijk ziet de sb er bij deze generatie er niet ut als een station maar gewoon als een 5-deurs hatch. De prijzen zijn vrij fors ja, reken maar dat je voor de 1.8 de 40k wel aantikt

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2012 om 18:58

      @akrapovic: of als de sportback weer een avant lijkt (laten ze er nu een echte avant van maken) deze gewoon avant noemen. Inderdaad sportback = gewoon de liftback versie.

      Login om te reageren
  19. dawwg zegt

    25 april 2012 om 17:07

    De A3 TFSI had altijd al 125pk en nooit 122pk (= VW 1.4 TSI zonder compressor), motorisch zijn er kleine verschillen, al is het in de basis gewoon de zelfde motor.

    Login om te reageren
  20. pikes83 zegt

    25 april 2012 om 18:10

    prachtige wagen vind ik het,mooiste in zijn klasse en ben helemaal geen audi fan.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      25 april 2012 om 21:37

      @pikes83: Ik ben wel een Audi fan, maar ik vind hem juist helemaal niet mooi. Veel te braaf…

      Login om te reageren
  21. rechercheur zegt

    25 april 2012 om 19:54

    Een A3 wordt niet nieuw particulier gekocht, is namelijk een typische leasebak. Verschil tussen een kale A3 en dik uitgevoerde S-line is een paar tientjes per maand. Figuren die beginnen over catalogusprijs en opties, die hebben het echt niet begrepen …..

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      26 april 2012 om 12:03

      @rechercheur:
      Benzine uitvoering met beetje opties gaat snel naar investering van 33+. Met 20% bijtelling is het gewoon duur voor een Golf.

      Kan je beter een CT200h kiezen, scheelt je 10 mille en is ook 14%. Geen wonder dat die het zo goed doet.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        26 april 2012 om 14:35

        @pursuit: Golf :’) Deze A3 is wel even wat nieuwer dan een Golf, dat is verouderd spul naast deze. Plus dat je veel meer lekkere opties kan krijgen.

        Login om te reageren
  22. speedie zegt

    25 april 2012 om 23:43

    Basisprijs valt best mee gezien de uitgebreidere basisuitrusting : Alle modellen beschikken standaard over onder meer MMI Radio met acht luidsprekers, lichtmetalen velgen, airconditioning, een met leder bekleed stuur, verwarmbare buitenspiegels, ruitensproeiers en Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes voor de passagiersstoel… Looks zijn ook sportiever, nog verfijnder om van het interiuer maar te zwijgen. Voorkeur gaat echter naar de nog komende sportbak.

    Login om te reageren
  23. drivingpleasure zegt

    25 april 2012 om 23:56

    same old same old

    Login om te reageren
  24. sjonniek zegt

    26 april 2012 om 00:06

    Wat een geld voor zo’n horrel

    Login om te reageren
  25. tvr1974 zegt

    26 april 2012 om 00:45

    Volvo duur? Een C30 Eco 2 R-line met 1.6 115pk eco diesel komt op nog 21000 momenteel(beetje onderhandelen en niks inruilen). Chip er in zit je ook op 150 pk en ben je 21.500 kwijt.. Dat gaat je niet lukken bij BMW/AUDI/MERC of zelfs bij VW.
    Oh ja… je rijdt ook nog wb vrij/14% … Nu VAG nog…

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      26 april 2012 om 08:20

      @tvr1974:

      Bijna goed,want waarschijnlijk wil je er ook een metallic lakje bij, en wellicht ook andere velgen en navigatie. Dan zit je ondertussen ook over de € 24.000,-. Maar met 14% blijft zo’n C30 een interessante leasebak ….

      Login om te reageren
  26. koelkast zegt

    26 april 2012 om 10:11

    Als ik nu zou moeten gaan leasen (thank god no) ligt de keus – indien de leasemaatschappij het toelaat – toch echt tussen een 1-serie of een A-klasse. Audi is te weinig vernieuwend bezig, Vorsprung durch Technik, Verzug durch Design.

    Login om te reageren
  27. mark27s zegt

    26 april 2012 om 10:59

    Nou, deze zou ik graag op de weg zien. Prachtvoertuig. BMW en zeker Mercedes zouden dit Audi niet nadoen. Mijn mening.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North