• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo REGS sloopt zijruit bij tewater raken auto

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 april 2012 om 14:01 – 82 Reacties

Volvo


Ligt het aan mij of beginnen de veiligheidsinnovaties nu wel erg vergezocht te worden?

Auto’s die tewater raken, we hadden het er laatst in onze top10 nog over. Maar hoe groot is de kans nou helemaal dat je met je auto de plomp in rijdt? De aantallen zullen je verbazen. Volgens de Korpschef Stikvoort komen per jaar namelijk maar liefst 750 auto’s in het water terecht. Dat zijn er toch 2 per dag, en jaarlijks 25 verdrinkingsdoden.

Bij de politie gebeurt dit ook, en sinds 1998 verloor de politie 5 collega’s die niet op tijd hun auto uit kwamen en verdronken. Volvo REGS (Rescue Escape Guidance System) is een apparaatje met sensoren die in de portieren worden geplaatst. Door de optredende veranderingen in druk en de aanwezigheid van water zorgen de sensoren er automatisch voor dat de zijruiten verbrijzelen, nog voordat de auto definitief zinkt. Het biedt inzittenden de gelegenheid tijdig het voertuig te verlaten en geeft hulpverleners de kans om inzittenden tijdig te bereiken.

Dit jaar worden 29 politie-Volvo’s voorzien van het REGS-systeem, bij wijze van proef. Hoe het werkt kan je zien in een vieo op autojunk.

Klik!

Ook interessant!

  • Google Auto werkt briljant in een Volvo
    Google Auto werkt briljant in een Volvo
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Video: bizarre hagelbui sloopt tientallen auto's
    Video: bizarre hagelbui sloopt tientallen auto's
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, politie, schade, Techniek, Volvo, water

Vorig bericht: « Audi A3 prijzen: vanaf 25.650 euro
Volgend bericht: Mercedes bevestigt SLC (mini-SLS) voor 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    25 april 2012 om 14:04

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      25 april 2012 om 14:05

      @dennisr:

      Dat wens je toch niemand toe. Het is niet omdat ze een gestapo uniform dragen dat het geen mensen meer zijn.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 14:09

        @Hupke: ze behandelen je ook onmenselijk..

        zal het ze niet letterlijk toewensen, maar erg? neh..

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          25 april 2012 om 14:20

          @dennisr: Ze behandelen je onmenselijk..? Ja het is net Afganistan en China hier, niet normaal!

          /sarcasm off

          Zo de pijp uit gaan lijkt me toch wel een van de meeste vreselijke opties! Vraag me wel af wat de kosten hiervan nu zijn, hoe betrouwbaar het is en hoe je het test tijdens een beurt..

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            25 april 2012 om 14:23

            @fernie: de pijp uit gaan op deze manier kost je minstens je auto, redelijk betrouwbare dood zonder dit systeem en testen doe je gewoon door een kanaal in te rijden lijkt me..

            Login om te reageren
      • desoper zegt

        25 april 2012 om 15:07

        @Hupke: Tsja, Robbert M. is technisch gezien ook een mens.

        Je kunt mensen echter wel beoordelen op hun handelen. Verkeersagent worden is bijvoorbeeld ook een handeling.

        Login om te reageren
    • raphael zegt

      25 april 2012 om 15:00

      @dennisr: Ik moest echt 3x lezen voordat ik geloofde dat je dat schreef. Jij bent echt niet goed bij je hoofd.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 15:06

        @raphael: ik schreef niks, citeerde alleen iets :)

        dacht dat je mijn reacties trouwens negeerde.. maar toch te nieuwsgierig hea? ;)

        Login om te reageren
    • longblondanimal zegt

      25 april 2012 om 18:25

      -=edit: wellicht, maar dat is verder aan ons.=-

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 18:45

        kan de edit nadat ik het gelezen heb? :lol: moet ik me weer de hele nacht afvragen wat er (water :lol: =OT) nou gezegd is.. kon alleen snel lezen dat er iets jammer is..

        Login om te reageren
  2. undifined1 zegt

    25 april 2012 om 14:04

    nu maar hopen dat die dingen niet al te veel valse alarmen geven

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      25 april 2012 om 21:41

      @undifined1: Snelwegschutter?

      Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    25 april 2012 om 14:04

    Een gewone autoruit kan je nog wel relatief makkelijk slopen zeker met wat adrenaline in je bloed. Zeker als je zo’n noodhamertje hebt of in mijn geval een zakmes met een ruitenbreekding op.

    Bij GUARD’s en andere panser gevallen lijkt me het wel handig. Maar die hebben al een ‘blaas de deuren eraf’ knop geloof ik.

    Login om te reageren
    • anakiet zegt

      25 april 2012 om 14:14

      @Hupke:

      Zo’n guard geval zinkt iig in 1 keer naar de bodem.
      Moet je toch niet in een of ander diep water terecht komen.
      Kennis van bleef ooit met zijn BMW drijven in de Amstel en kwam een droog pak thuis. Een gepantserde versie zou daar nu nog diep in de bagger liggen :)

      Login om te reageren
    • Wouter zegt

      25 april 2012 om 14:35

      @Hupke: dat denk je. Maar het is echt niet zo, een ruit breekt helemaal niet makkelijk. Zonder hamer ben je uberhaupt kansloos. Ooit sloot een cameraman ons buiten met dank aan de elektrische kofferklep. we hebben letterlijk met een baksteen een kwartier moeten inbeuken op een zijruit om die door te krijgen. En die tijd heb je niet als je het water induikt.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        25 april 2012 om 15:00

        @wouter: Er zijn dan ook voorbeelden online waarmee mensen nog verbazend lang op een zijruit moeten rammen met een hamer voordat al het glas eruit was. De auto de plomp inrijden is de ergste angst voor een automobilist denk ik. We houden liever de wielen droog op asfalt.

        Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        25 april 2012 om 15:18

        @wouter: En precies daarom lijkt het mij helemaal geen vergezochte innovatie. Mits het goed werkt natuurlijk. Je moet er niet aan denken dat dit je ruit kapot blaast op het moment dat je lekker aan het raggen bent.

        Login om te reageren
        • mrs250 zegt

          25 april 2012 om 17:22

          @CapsLock: ach, van airbags hoor je ook zelden (nooit?) dat ze op het verkeerde moment afgaan, dus dat zullen ze wel redelijk onder controle hebben. Ik vind het een slimme innovatie, eigenlijk zo’n ding van “raar dat nog niemand dat eerder heeft uitgevoerd”.

          Login om te reageren
        • piebepost zegt

          25 april 2012 om 21:07

          @CapsLock: Het betreft een watersensor, geen G-sensor….

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 april 2012 om 23:55

        @wouter:

        Ik heb ooit toen ik 12 (en dus helemaal niet sterk) was van m’n nonkel eens een autoruit mogen inslaan met zo’n noodhamertje om eens te oefenen en dat glas brak onmiddellijk. Je moet er gewoon voor zorgen dat het kristalliseert en dat doe je door een hoge druk uit te oefenen. En dus door een noodhamertje of iets dergelijks te gebruiken.

        Login om te reageren
  4. barry zegt

    25 april 2012 om 14:04

    Als het levens kan redden waarom niet dan :P maar lijkt me indd wat ver gezocht

    Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      25 april 2012 om 14:16

      @barry: Idd op een leven staat geen prijs zeker niet als er een kind inzit

      Login om te reageren
      • Justawheelchairguy zegt

        25 april 2012 om 19:48

        @mercedesclsfan: Inderdaad

        Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    25 april 2012 om 14:07

    gezien het feit dat je met zo’m hamertje de ruiten er vrij eenvoudig uit kan tikken is dit misschien vergezocht.. maar goed, hoef je niet meer dat afgrijselijk oranje hamertje in je auto :D mijn voorkeur gaat trouwens naar die centerpons..

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      25 april 2012 om 14:53

      @dennisr: Ben benieuwd of jij in blinde paniek je hamertje kan vinden…

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 14:57

        @911GT2: geen idee, zulke dingen kom je maar op 1 manier achter helaas.. ben niet echt een paniekerig type maar dat zegt ook niet alles natuurlijk..

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          25 april 2012 om 21:46

          @dennisr: Handschoenkastje open, beetje tussen de ruitenkrabber en de CD’s zoeken,misschien de hamer uit de houder halen en dat terwijl je je adem in houd. Moet lukken, toch? :P

          Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 april 2012 om 15:01

      @dennisr: Ik heb er zelfs twee. Eentje voorin en eentje achterin. Al was dat niet bewust erin gelegd, toch maar erin gelaten. We hopen er in ieder geval niet op.

      Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    25 april 2012 om 14:09

    Tsja… en dan gaat na een tijdje toch het raam-rubber een beetje lekker. Rij je door de regen *pats*

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 14:14

      @Alwood: in de regen heb je niet echt last van drukverschil toch?

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        25 april 2012 om 14:23

        @dennisr: Als je een tunnel in zou rijden wel.. drukverschil zal echter wat groter zijn in water :).

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          25 april 2012 om 15:01

          @fernie: En luchttransport? Snel dalen en stijgen etc.

          Login om te reageren
  7. sacha zegt

    25 april 2012 om 14:12

    Geil camerawerk!

    Login om te reageren
  8. schuifmuis zegt

    25 april 2012 om 14:13

    Innovatief maar wel met een kanttekening;
    Hoe houdt het systeem zich onder extreme weersomstandigheden?
    Betekent dit dat we tijdens een enorme Plensbui spontaan kunnen verwachten dat de zijruiten eraan gaan?
    In ieder geval verwacht ik dat er met auto`s die dit systeem hebben minder aan “Natspatten” wordt gedaan.
    Natspatten; een betere uitleg bestaat niet dan hier http://cabaretophetnet.nl/van-kooten-en-de-bie/van-kooten-en-de-bie-6/

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      25 april 2012 om 14:27

      @schuifmuis: voor zover ik het snapte werkt dit systeem door middel van druk verschillen, deze treden dus bijvoorbeeld op als je van het droge het water ingaat, maar als het regent treed er geen groot druk verschil op, waar bij de overgang van droog naar (onder)water toch een stevig druk verschil oplevert.

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      25 april 2012 om 14:32

      @schuifmuis: da vink nou leuk

      Login om te reageren
    • Wouter zegt

      25 april 2012 om 14:38

      @schuifmuis: op de screenshot van de video zie je de sensor. Er moet verbinding komen tussen de twee metalen uiteinden die je ziet. Bij een regenbui gaat dat niet gebeuren, de deur moet echt vol lopen. De praktijktest moet natuurlijk nog uitwijzen of er echt geen incidenten mee gebeuren.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        25 april 2012 om 14:48

        @wouter: ooh, dus zoveel zal er in de praktijk niet mis gaan, je krijgt dus gewoon geleiding tussen beide metalen via het water.. dus idd pas als de deur echt volloopt.. ik voorzie weinig problemen!

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          25 april 2012 om 14:55

          @dennisr: Gast ga ergens anders zitten trollen!

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            25 april 2012 om 14:59

            @911GT2: dit was een serieuze reactie hoor, ik voorzie echt geen problemen, ik begrijp eruit dat die 2 metalen puntjes met elkaar in verbinding (geleiding) komen door water.. het stroompje gaat dus via water van puntje naar puntje.. moet al aardig wat regen vallen wil dat gebeuren.. iets wat dus alleen gebeurd bij zinkend voertuig..

            ik trol niet (in dit geval)!

            Login om te reageren
            • rijbewijzer zegt

              25 april 2012 om 18:22

              @dennisr:

              Ja en als ik m´n flesje water laat vallen of de deur opendoe als het regent heb ik dus kans dat m´n raam dr uit springt, ook al denk ik dat Volvo hier wel goed over heeft nagedacht. En wat Wouter zegt, uit praktijktesten moet blijken of het ook echt goed werkt.

              Tot die tijd noodhamertje in de auto (wel op het plafond/zonneklep trouwens hé!)

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                25 april 2012 om 18:41

                @rijbewijzer: nee die kans heb je niet :) de deur moet echt goed vollopen met water wil er een stroompje door het water van punt naar punt gaan, het is een elektrisch systeem die moet geleiden door het water wat dan in de deur zit, dus een emmer water over die sensor gooien gaat denk ik nog niet werken.. moet een goede geleiding ontstaan.. dus moet je deur vollopen met water anders activeert het niet..

      • Ram-G-maN zegt

        25 april 2012 om 19:28

        @wouter: Zijn de waterdetectiesensoren geplaatst op meerdere plekken in de auto? Want ik neem aan dat de sensor te laat triggerd zodra een auto ondersteboven te water raakt indien de sensor laag op de deuren zijn geplaatst.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          25 april 2012 om 19:34

          @AutomotiveDesigner: Ze zitten op kniehoogte.. was om 18:00 op he nieuws :)

          Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    25 april 2012 om 14:21

    Lijkt mij een prima oplossing. Dat hamertje is leuk maar denk je daaraan in een panieksituatie. En vind je hem snel genoeg om er uit te komen. Zo’n apparaat zorgt dat je gelijk weg kunt. Gordel af en dr uit.

    Login om te reageren
  10. ferrarithijs zegt

    25 april 2012 om 14:29

    Wat nou als je je auto wast met de tuinslang, valt dalijk je zijruit ineens uit elkaar :p
    OT: ik vind het wel slim, mag van mij in iedere auto gemaakt worden.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      25 april 2012 om 14:43

      @ferrarithijs:

      wat doe jij tijdens het autowassen dat je op een groot drukverschil komt en water op die plek krijgt.

      beide moeten namelijk optreden voordat het werkt, daar is echt wel over nagedacht

      Login om te reageren
  11. archiebald zegt

    25 april 2012 om 14:35

    Dat gaat leuk worden over 20 jaar, als deze Volvo’s beginnen te roesten en regenwater in de deuren krijgen :P PATS!!

    En waarom wel een ruitenbreek-systeem, maar geen automatische gordellosmaker? Zit je dat, half onderwater, met een kapot raam, vast in je gordel :(

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    25 april 2012 om 14:39

    zou onderdeel moeten worden van een pakket met kindersloten, waarbij automatisch de gordels los gaan.
    ik ben nog nooit zo in paniek geweest als ton ik met mijn ,toen 2 jarige dochtertje de plomp in gebotst werd.

    kost je toch zo 15 seconden om je kind los te krijgen, en dan moet je de auto nog uit.
    kantje boord, en ik had nog een hamer voor de ruiten..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 14:45

      @wimbers: kan me nog het verhaal herinneren van een paar jaar terug, waar een moeder moest kiezen tussen 1 van haar 2 kinderen.. ik geloof dat ze toen de jongste maar mee naar boven heeft genomen, eenmaal beneden voor de tweede was ze te laat.. al die systemen zijn als je het zo bekijkt verre van overbodig.. betaal liever 2000 meer voor de systemen dan dat je zoiets meemaakt..

      Login om te reageren
  13. rune zegt

    25 april 2012 om 14:47

    Mooi idee! Hopelijk werkt het goed, en alleen maar wanner nodig, het is namelijk niet de bedoeling dat je ruiten springen als het hard gaat regen… =p, maar volvo kennende zal dat wel niet het geval zijn

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    25 april 2012 om 15:03

    Waarom geen inflatables waardoor de auto blijft drijven? Als we toch bezig zijn…

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      25 april 2012 om 15:04

      @Klassiekerrally: … ze zouden het zinken van de auto op z’n minst kunnen vertragen, wat weer kostbare tijd oplevert.

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      25 april 2012 om 15:08

      @Klassiekerrally: lol, airbags zitten er sowieso al in… dingen bestaan inmiddels zelfs voor voetgangers dus zou idd moeten kunnen…

      Login om te reageren
    • hahahi20 zegt

      25 april 2012 om 15:12

      @Klassiekerrally: ik denk dat die dingen nooit optijd zijn,
      Je moet eerst een systeem hebben dat niet afgaat in autowasserette, daarom moet het behoorlijk hoogdrempelig zijn, dus pas afgaan bij veel water, dan is jou auto al tot halverwege de deur in het water gezakt, en die kussens hebben nooit het drijfvermogen om jouw auto weer uit het water te tillen. Je kunt omdat de deuren halverwege het water zitten die maar heel moeilijk openkrijgen.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        25 april 2012 om 15:24

        @hahahi20:

        Is opzich wel mogelijk. Zeker wanneer het systeem de auto op hoogte dient te houden. Dus bijvoorbeeld dat het water tot aan de bovenkant van het portier komt te staan. Dan ligt het grootste en zwaarste gedeelte van de auto onderwater, en wordt het dus lichter qua gewicht.

        Lijkt me nog niet zo’n stom idee.

        Login om te reageren
        • hahahi20 zegt

          25 april 2012 om 16:27

          @jack_abarth: zou wel een heel duur systeem worden, om zoveel luchtkussens te hebben die precies afgaan als de auto bij een bepaalde diepte is, dat kost duizenden euro’s. ik denk niet dat de meeste mensen dat geld ervoor over hebben.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            25 april 2012 om 16:42

            @hahahi20:

            Climatecontrol was vroegah ook een zeer dure optie op een S-klasse ;)

            Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    25 april 2012 om 15:19

    Wie weet krijgen we dan straks wel weer wat berichtmeldingen over de snelwegschutter wanneer blijkt dat er toch storingen in het systeem zitten.

    Login om te reageren
  16. krari zegt

    25 april 2012 om 15:42

    en verzuip je makkelijker ;)

    Login om te reageren
  17. jordy14 zegt

    25 april 2012 om 15:52

    Het zal volvo wel niet eens zijn met veiligheidsmaatregelen.

    Login om te reageren
  18. alfamail zegt

    25 april 2012 om 16:04

    Geweldig! Hoef ik als verslaafde radio-jattert geen hamer meer mee te slepen om ruiten in te slaan, maar een emmer water!

    Login om te reageren
    • rogierrs zegt

      25 april 2012 om 17:19

      @alfamail: word vooral makkelijk als je een flinke regenbui hebt, al die autoruiten kanppen :P

      Login om te reageren
  19. EFB zegt

    25 april 2012 om 16:11

    Mooi systeem. En zolang je niet in een opslag van gedestilleerd water rijdt voorzie ik geen problemen ;)

    Login om te reageren
  20. meneersander zegt

    25 april 2012 om 16:49

    Gaat dit ook in werking als je door een diepe plas rijdt, om voetgangers nat de maken?:P

    Login om te reageren
  21. dennisr zegt

    25 april 2012 om 17:07

    waarom denkt iedereen dat dit afgaat bij regen of een plasje water?

    je hebt in je deur een sensor met 2 contactpunten, die contactpunten komen met elkaar in verbinding door middel van water, stroom geleid door water van punt naar punt en zo activeert het systeem.. althans zo zie ik het?

    Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      26 april 2012 om 15:39

      @dennisr: vast niet want zuiver water is geen goede geleider.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        26 april 2012 om 19:08

        @driftkicker: wat versta je onder zuiver water? zo zuiver vind ik het sloot en kanaal water niet..

        Login om te reageren
  22. CasperH zegt

    25 april 2012 om 17:11

    BREKEND: Snelwegschutter eindelijk ontmaskerd.

    Login om te reageren
  23. Jantje_555 zegt

    25 april 2012 om 18:45

    wie hackt dit systeem zodat je gemakkelijk in de auto kan zonder inbraaksporen?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      25 april 2012 om 18:47

      @Jantje_555: zal ik je iets verklappen? een kapotte ruit = inbraaksporen.. als ik dit in mijn auto heb en ik tref hem ’s morgens met een kapotte ruit aan dan denk ik niet gelijk dat mijn veiligheidssysteem gehackt is maar dan denk ik toch echt aan een crimineel..

      en ik neem aan dat je ook wel wat meeneemt uit de auto dus dan zijn er nog extra inbraaksporen..

      zeggen ze dat ik niet nadenk bij mn reacties :)

      Login om te reageren
  24. Onehp zegt

    25 april 2012 om 18:53

    Vroeger, voordat iedere auto elektrische ramen hadden, had je zo en draaihendel ding waarmee je de ruit open kon doen, ook als je te water was. Juist een waterlanding was een redelijk vaak gehoord argument tégen elektrische ramen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2012 om 19:03

      @Onehp: uit testen blijkt dat de electrische ramen en lichten nog heel lang blijven werken.

      Login om te reageren
      • driftkicker zegt

        26 april 2012 om 15:37

        @mashell: Ze zouden er ook voor kunnen zorgen dat de ramen open gaan ipv stuk gaan natuurlijk.

        Login om te reageren
  25. Justawheelchairguy zegt

    25 april 2012 om 19:49

    Zulke dingen zijn echt goed en de ontwikkelingen op het gebied van veiligheid moeten altidj gestimuleerd worden.

    Login om te reageren
  26. 4991 zegt

    25 april 2012 om 20:36

    interessant.

    Login om te reageren
  27. stihl zegt

    25 april 2012 om 21:54

    Ik snap de eerste zin niet helemaal? Waarom precies is dit vergezocht?

    Login om te reageren
  28. CedricH zegt

    25 april 2012 om 22:45

    Ik zou dit eigenlijk geen slecht idee vinden moest Volvo dit ook in zijn gewone auto’s monteren. Veel mensen panikeren immers als ze met hun auto in het water terecht komen dus dit kan volgens mij wel levens redden! Als men die sensoren goed in elkaar steekt en programmeert. Als er water in je deur loopt heb je sowieso problemen…

    Login om te reageren
  29. kempenaer zegt

    25 april 2012 om 22:52

    Ach, Volvo. Die slaan aanalle kanten door met hun alarmbellen en piepjes en flikkerlichten als er niets aan de hand is.

    Je moet wat om je enigszins te profileren in autoland zonder echte USP’s. Tsja, dan richt je je maar op de wat suffe en nogal naïve bange mens. Gaap.

    Login om te reageren
  30. a3aan zegt

    25 april 2012 om 23:51

    Handig voor autodieven! Neem je supersoaker mee op pad en steel een Volvo, die doet het werk wel!

    Login om te reageren
  31. driftkicker zegt

    26 april 2012 om 15:36

    Kan nog beter:
    – maak aan de onderkant van de auto grote airbags die open knallen als de auto het water raakt, zodat die blijft drijven.
    – zorg er voor dat de deuren er uit vallen dmv explosieve scharnieren (zoals in jetfighters) enkele seconden nadat de airbags zijn afgegaan. (Heeft Mercedes dit niet al ooit geprobeerd?)

    Login om te reageren
  32. oosterhuis zegt

    28 april 2012 om 21:03

    3436. Arjan Oosterhuis zei op: april 28th, 2012
    Bij de ontwikkeling is niet over een nacht ijs gegaan! Super techniek. Zie FAQ op
    http://bit.ly/Ivr1WM Hier staan alle antwoorden op jullie discussie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North