Audi A3 Sportback e-tron (7% bijtelling) kost €39.700

Auteur: , 45 Reacties

Audi pleegt later dit jaar een aanval op het 7% bijtellingssegment. De inzet: een semi-elektrische hatchback met 204 pk.

Dit leasesegment, dat vandaag de dag gedomineerd word door de Volvo V60 en de Mitsubishi Outlander, komt Audi in november met de Audi A3 e-tron uitbreiden. De auto is uitgerust met een 1.4 TFSI-benzinemotor, een elektromotor en een lithium-ion accu. Puur elektrisch levert de auto 75 kW (102 pk) en Audi weet een theoretische actieradius van 50 kilometer uit de 8,8 kWh-accu van 125kg te trekken. Gecombineerd met de benzinemotor stijgt het systeemvermogen naar 204 pk en komt het koppel uit op 350 Nm. Hiermee zit de auto in 7,6 seconden op de 100 km/u.

Hoe zuinig deze stekkerhybride (aansluiting achter de grille) precies is? Wel, op papier komt de A3 e-tron uit op 1,5 l/100 km. Knappe jongen die dit in de praktijk haalt, maar de auto wist daarmee wel een gemiddelde CO2-uitstoot van 35 g/km te noteren. En dat geeft ‘m toegang tot de 7% bijtellingscategorie.

De levering van de Audi A3 e-tron start in november van dit jaar. Hij is vanaf eind juli te bestellen: de prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 39.700. De leaseprijs (full operational lease) is ook al bekend: vanaf €559 per maand, op basis van 20.000 km per jaar en een looptijd van 48 maanden. (via Groen7.nl)



45 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Da’s geen slechte prijs voor een premium Golf met 200+ pk en hybride aandrijving… Maar zit er wel standaard airco op?
@Jochempie: waarom dan , is een golf slecht?
@pureturkish1: Eh nee? Maar een regulier Golf dieseltje met een paar opties tikt die prijs ook gauw aan…
@Jochempie: Je betaald meer voor het merk , look , kwaliteit , etc. en vergis je niet want het verkoopt.
@pureturkish1: Ik snap je punt niet.
@pureturkish1: Tussen verkoop en lease zit in mijn opinie toch een groot verschil.
Een particulier koopt niet zo gauw een A3 van 40,000 euro, voor de lease sletten is dat een heel ander verhaal.
@pureturkish1:
Eh, kijk even bij de Scirocco occasiontest, valt best mee die lijst met aandachtspunten..
[sarcasme modus uit]
@tupperware: tjah daar heb je gelijk in. MAAR natuurlijk spreekt de smaak van mensen etc. allemaal een hele belangrijke rol. En daar draait het een beetje om , want het blijft maar verkopen aangezien de prijs…
airco krijg je gratis als je het optionele dashboard besteld
@wimbers: En wat zijn de bijkomende kosten voor remblokken? (je auto verkoop je niet zo gauw zonder die optie tegenwoordig)
@Jochempie:
Vergeet je niet de knipperlichten aan te vinken?

Doe mij in de plaats van deze dan meer een Metsubsidie Outlander, dan rij je ook voor aap maar hebben de kids tenminste een beetje ruimte..
@tupperware: nog niet in een outlander gereden? Full options hele dikke auto en menig auto die het probeert om me pa of mij eruit te rijden valt het als ik gas geef flink tegen :)
@janfr1908: haha, met je ’11 seconden naar de 100 Foutlander’?? Laat me niet lachen..
@parker: menige testen laten blijken dat het sneller gaat rond de 8-9 & dat bij 11 seconden de 120 aangetikt wordt
@janfr1908: Tuuuuurlijk, dat zal dan de eerste auto zijn die sneller is dan de fabrieksopgaaf. Evengoed: 8 a 9 seconden doet iedere bluemotion al, da’s niet snel..
@janfr1908: de Outlander bied waar voor z’n geld als je hem krijgt van de baas.
@flutterby: Dat is een ding wat zeker is maar dat is met alle goedkope luxe bijtellings auto’s
@janfr1908:
Nee en geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt.
Ik heb het sowieso niet op suffertjes, de Outlander zal vast fijn rijden, maar ik vind hem het aangluren niet waard.
@janfr1908: Wie gaat er nou “racen” tegen een SUV of elektrische auto…?
@flutterby: menig mensen die het al geprobeerd hebben omdat ze denken die pak ik wel ff
@janfr1908: dat zit denk ik meer tussen jouw oren dan van die van je medeweggebruikers – het gros is gewoon naar huis of kantoor aan het rijden en het laatste waar ze aan denken is ‘racen’ met een zeecontainer
@janfr1908: weet je zeker dat ze niet in eco mode weg reden en de Outlander met vol gas net iets sneller was?
Volkswagen brengt toch alleen conceptmodellen uit? Gaan ze nu zomaar, en al in november, een plug-in hybride voor de gewone man op de markt zetten?
Wat een “vorsprung durch technik”….

In ieder geval eerst de dure VW Audi -, later als ze flink geld hebben verdiend komt de gewone VW Golf – en nog later als niemand het meer wil betalen komt de VW Skoda – en VW Seat Plug-in Hybride.
@kroon: de Golf GTE (met dezelfde techniek) is ook al aangekondigd.
@kroon: De Octavia is ook al te krijgen met de aardgas installatie van de A3 G-tron. Alleen is de co2 uitstoot te hoog voor 14% bijtelling, dus niet interesant.
Zit die stopcontact nou op de grille? Op die ene foto wel, kan me njet voorstellen waar dat anders zou zijn..
@audir8v10: Logo kan je opzij drukken…
via Android app
En dat is bijna exact de prijs van een Opel ampera, en dan is deze A3 sneller, praktischer, beter voor je ogen en… er zitten 4 ringen op de neus voor de premiumsnob in ons allen. Ik heb het gevoel dat deze auto de verkopen van de V40 D4 flink gaat drukken en de amperaverkoop compleet stopzet
@knipperlichtje:
Kleine kanttekening, ik zou het zeer op prijs stellen als u niet zou generaliseren.
Het is dus de “premiumsnob” in mij i.p.v. “ons allen”.
Ik wens hier namelijk niet mee geassocieerd te worden..
@knipperlichtje: was ook mijn eerste gedachte. Ampera met meer kofferruimte zou voor de meeste mensen prima zijn. Vandaar dat die lillijke Outlander ook zo goed verkoopt, neem ik aan.
-edit: check-
OT Blijf dat dashboard van de A3 erg lelijk vinden. Doet me denken aan twee borsten, de ventilatieroosters. Die deceptie iedere keer…
@camber24: Wat is er mis aan mooie borsten?
Voor 44K heb je er een met alles er op een eraan, full led, navi, 18″.
Dus das €133 netto in de maand voor iemand in de 52% schijf. Niet echt een slechte aanbieding denk ik!
@sportstand: Wij van WC-eend…
@sportstand:

44K voor een A3? Zot zijn doet niet zeer zeker? En no way dat hij full option is voor 44k, ja de “voornaamste opties” maar dat is nog een wezenlijk verschil met een echte full option.
En Audi staat maar op een laag pitje niet meer hoor. Zit ik onlangs in een Audi die toch echt wel opties heeft aangetikt waaronder ckimate control en deftige radio, blijkt er niet eens een stom achterlijk lichtje te zitten in het handschoenkastje, ja die optie zijn we vergeten aan te klikken. Hahaha, premium auto maar wel even bijbetalen als je niet in het donker wilt rommelen in je handschoenkastje. Al net zo belachelijk als bij BMW die stuurbekrachtiging zelfs als optie hanteert.

Het enigste maar dan ook het enigste voordeel is belasting technisch. En dat op zich is schandalig want die lease rijders hebben toch een tankkaart waardoor heel het elektrisch gedeelte enkel gebruikt word voor de extra PK’s. Het ding in een stopcontact steken zullen ze ook nooit doen, waarom zouden ze? Op voorwaarde natuurlijk wel dat hij de batterijen oplaad met de benzinemotor of is dat ook een optie?
@sprankel: Lang niet alle werkgevers zijn blind voor brandstof gebruik. Daarnaast zijn er ook werknemers die dit soort auto’s kiezen die buiten het budget liggen met het argument “ja maar brandstof is minder”.
Dan liever een Metsubsidie Outlander
@toyotafortuner: leuk als je van veel en hard plastic houdt..
@parker: Ik geef geen ene donder om het interieur van een auto.
@toyotafortuner: exterieur blijkbaar ook niet ;-)
@parker:

Dashboardknuffelaar…
Zonde van het geld, het is een leuke auto maar veel te duur doe mij maar een Outlander: net zo duur, mooier, praktischer, betrouwbaarder en ook nog eens de ideale vakantieauto ;)
@denniyo: bij het woord mooier moest ik toch hard lachen.
Nette prijs. Als de standaard uitrusting in orde is tenminste (navigatie standaard vanwege de hybride info?). Het goede nieuws hierbij is dat Pon de Golf GTE wel goedkoper dan deze moet maken.
Jammer van de prijs. Een A3 voor de startprijs van een A4 / A5 is ook met 7% niet interessant voor mij.

Misschien voor iemand die houdt van green of waar die in de referentie leaseprijs valt?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).