• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A4 Sportback

Auteur: autoblogger, gepost 28 juli 2006 om 19:57 – 23 Reacties

Audi A4 Sportback

Zoals we weten wil Audi het modellen-aanbod bijna verdubbelen tot 40 stuks. Volgens Autobild komt er zelfs een Audi A4 Sportback! Nog een A4 variatie lijkt me eigenlijk wat teveel, maar de impressie ziet er in ieder geval goed uit! Klik op het plaatje voor een grotere versie (PDF).

Ik heb het artikel in de Autobild niet gelezen maar er waren eerder geruchten dat het productiemodel van de Audi Roadjet concept misschien de naam A4 Sportback zou krijgen (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, sportback

Vorig bericht: « Maserati Quattroporte Shooting Brake
Volgend bericht: Automerken: hot or not? »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    28 juli 2006 om 20:00

    vind alles best als dennis maar niet weer 30 artikeltjes over dezelfde auto gaat plaatsen….. ;-)

    On-topic: Ziet er best goed uit, maar ik vraag me af of zoveel diversificatie nog wel rendabel te krijgen is. De aantallen worden dan kleiner (per model) en het kost nog steeds evenveel om één carrosserie te maken…….

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    28 juli 2006 om 20:25

    @Woody: Mag ik hieruit opmaken dat je mijn artikeltjes over de nieuwe Audi TT gemist hebt? ;)

    Login om te reageren
  3. Rick zegt

    28 juli 2006 om 20:26

    Wat een super strakke auto, echt mooi!

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    28 juli 2006 om 20:31

    ik denk niet dat dit ooit gaat uitkomen, maar ziet er wel mooi uit

    P.S.wist niet dat een alpina D3 touring bestond (zie cover)

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    28 juli 2006 om 20:31

    ja niemand kan zoveel artikeltjes over één auto maken als jij ;-) tis best knap eigenlijk

    Login om te reageren
  6. luwek zegt

    28 juli 2006 om 20:32

    zeer mooi, alleen ze moeten wel oppassen bij audi met het maken van veel variaties. ben benieuwd hoe goed hij gaat verkopen, en of er ook een S en RS versie komt.

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    28 juli 2006 om 20:40

    Hoeveel groter dan de A3 sportsback istie en vooral, hoeveel duurder zal het worden? Beetje nutteloos om eigenlijk een A3 SB met 10 cm te verlengen.

    Login om te reageren
  8. Rits zegt

    28 juli 2006 om 20:50

    Doe maar en maak er gelijk een rs4 van

    Login om te reageren
  9. Wouter zegt

    29 juli 2006 om 00:54

    Gaaaaaap, nog zo’n saaie Audi.

    Login om te reageren
  10. jaap zegt

    29 juli 2006 om 01:51

    wouter, wat is er saai aan audi? audi is een van de weinige merken tegenwoordig die nog met mooie strakke en interessante wagens komt. dat is dan wel mijn mening maar ik weet zeker dat de meesten op deze site het met mij eens is. maar goed, leg uit? ;)

    Login om te reageren
  11. Ronny zegt

    29 juli 2006 om 10:26

    Welke meerwaarde heeft deze uitvoering t.o.v. de avant uitvoering?

    Login om te reageren
  12. Marcel zegt

    29 juli 2006 om 11:24

    Ik ben het wel met Wouter eens. In 2005 ben ik na 13 jaar Audi te hebben gereden met als laatste een A4 Avant overgestapt naar de BMW 3 serie E90, juist omdat ik Audi wat saai begon te vinden. De nieuwe grill heeft daar bij mij zeker aan bij gedragen. Over de kwaliteit van Audi niets dan lof, maar qua design niet echt flitsend. Het lijkt bij Audi allemaal op elkaar, BMW zo vindt ik is meer trendstettend bezig dan Audi.

    Login om te reageren
  13. JW zegt

    29 juli 2006 om 11:49

    @ Marcel: dan heb je inderdaad de saaiere modellen gereden. De huidige A4 is in feite t zelfde als die uit 2001, dan met ander grilletje en achterlichten, de mooie Audi’s zoals de A6 en de A8, komende A8, komende A4, TT heb je dan zeker gemist?

    Login om te reageren
  14. Ronny zegt

    29 juli 2006 om 11:55

    @ JW: de huidige A4 heeft nog andere wijzigingen dan enkel de grill vooraan en andere lichten, heeft een ander ophanging gekregen waardoor hij minder zweeft, en wat dacht van de 2.0 TDI/FSI motoren. Persoonlijk blijf ik rijden met het 2001 model tot het nieuwe model er aankomt (2007/2008).

    Login om te reageren
  15. Marcel (hothatch.nl) zegt

    29 juli 2006 om 12:01

    Bij Audi gebeuren goede dingen. Zaken gaan ze voor de wind, iets wat ze bij VAG goed kunnen gebruiken.

    Mij maakt het echt allemaal niet uit hoeveel varianten er op een bepaald model worden gemaakt, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg maar. Mocht het niet werken, dan doen ze zichzelf wel de das om.

    Laatst stond ik een beetje in gedachten achter een nieuwe A4 voor het verkeerslicht. Hij sprong op groen maar de A4 kwam niet van zijn plek. Nou, kom op dacht ik nog, en op het moment dat ik er voorbij draaide zag ik pas dat het een A8 was waarvan de eigenaar te diep in een telefoongesprek zat. Maargoed…het zegt genoeg over het uiterlijk tussen de verschillende modellijnen.

    BMW had daar eind jaren 80 en 90 ook last van. Gelukkig hebben die ingezien dat er meerdere gezichten gewenst waren.

    Login om te reageren
  16. Wouter zegt

    29 juli 2006 om 12:26

    @jaap: alle Audi’s lijken veel te veel op elkaar. A6 is een gekrompen A8, A4 Avant & A3 SB zijn tweelingbroers.

    Q7 is dan nog wel enigszins origineel, maar die is vooral ook erg groot. Vooral bedoeld voor mensen die een statement willen maken: “Duur he!”

    Audi TT dan? Valt een beetje tegen, veel te veel evolutie van het vorige model.

    Login om te reageren
  17. jaap zegt

    29 juli 2006 om 19:08

    wouter je hebt aan de ene kant wel gelijk, maar blijkbaar verkoopt het gewoon goed op deze manier. never change a winning team, toch? ;)

    Login om te reageren
  18. Marcel zegt

    29 juli 2006 om 21:45

    Om Jaap aan te vullen “consevatisme” verkoop nu eenmaal beter dan vooruitstrevenheid. Bovendien houden mensen niet van veranderen (daar hoor ikzelf ook bij) ik heb n.b. zelf 13 jaar met veel plezier Audi gereden. Ook de nieuwe TT kan mij niet echt bekoren, goedkoper afgewerkt dan de vorige en qua model weinig nieuws, echt trendsettend bij Audi was de A2. De A6 & A8 als ook de Q7 lijken erg veel op elkaar. En wat in het vat zit (toekomstige modellen) zijn tot op heden speculaties en kan hierover derhalve geen vormen.

    Login om te reageren
  19. Marcel (hothatch.nl) zegt

    30 juli 2006 om 00:48

    Nou Marcel, je verhaal gaat niet altijd op.

    Bij BMW gaan ze zaken beter dan ooit. Eén van de gezondste bedrijven in de autoindustrie terwijl ze de ene na de andere spraakmakende modellen op de markt brengen.

    Login om te reageren
  20. Marcel zegt

    30 juli 2006 om 13:50

    Nee Marcel, inderdaad niet altijd!! maar doorgaans wel. Noem nog eens 3 voorbeelden?? Maar de discussie rond de 2001 7 serie was ook niet van de lucht. Zelfs brieven zijn (volgens vertellen) naar de RvB van BMW gestuurd om Bangle de laan uit te sturen. Doorgaans gaan we voor vertrouwd hoe saai dat ook mag zijn. Niet voor niets was Opel 3 decenia lang de meest verkocht. Maar saai!!!!! en dat is Clarkson zeker met me eens;-))

    Login om te reageren
  21. MarkV zegt

    31 juli 2006 om 08:31

    @Marcel;
    Hoe kom je erbij dat de nieuwe TT goedkoper is afgewerkt dan de oude? Heb je er al in gezeten? Het tegendeel is namelijk waar, en nogal overduidelijk ook.

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    2 augustus 2006 om 21:16

    Het artikel staat inmiddels online: http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=11932

    Login om te reageren
  23. Marcel zegt

    19 augustus 2006 om 15:43

    MarkV. als antwoord op jouw opmerking, TT is goedkoper afgewerkt omdat het oude model nog echte aluminium interieurdelen had deze zijn in het nieuwe model vervangen door kunststof. Plastic is, zo lijkt mij, altijd goedkoper dan aluminium. Audi probeert het hoge kwaliteits gevoel te handhaven maar doet concessies.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North