• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Automerken: hot or not?

Auteur: autoblogger, gepost 28 juli 2006 om 20:23 – 16 Reacties

Toyota

BusinessWeek publiceert elk jaar een lijst met de 100 sterkste merken. Ook op autoblog even aandacht voor dit onderzoek want er zijn nogal wat automerken in de lijst te vinden! Als hoogste in de lijst vinden we op nr7: Toyota.

Op nr10 vinden we Mercedes en op nr15 staat BMW. Andere merken zijn Honda, Volkswagen, Audi, Porsche, Nissan en Lexus. Onder de grootste winnaars vinden we Hyundai. Onder de grootste losers vinden we de Ford Motor Company…

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Toyota

Vorig bericht: « Audi A4 Sportback
Volgend bericht: Saab performance team reloaded »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    28 juli 2006 om 20:32

    Tja, ik ken alle merken, maargoed, daar zijn het sterke merken voor. Maargoed, Shell zou 3 miljard dollar waard zijn, dat denk ik niet als je zulke winsten draait en dat je Philips voor bijna 7 miljard kunt kopen lijkt mij ook sterk.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    28 juli 2006 om 20:39

    hoe kan je ibm nu op 3zetten? :-?

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    28 juli 2006 om 20:41

    IBM gaat best lekker hoor, afgezien van het verlies van de chipproductie van Apple computers aan Intel.

    Login om te reageren
  4. japie zegt

    28 juli 2006 om 22:06

    “…we Mecedes en…”
    Is dit een nieuw merk?

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    28 juli 2006 om 22:12

    @japie
    eens beter lezen ;-) dat is vlostrek correcte zinsbouw

    Login om te reageren
  6. Sven zegt

    28 juli 2006 om 23:10

    IBM is mss niet zo thuis op de home computer markt maar op de server markt zijn nog altijd big blue hoor

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    28 juli 2006 om 23:22

    wat veel mensen ook niet weten is dat IBM tot de grootste softwarehuizen hoort (het DB2 databaseplatform (bijvoorbeeld is misschien minder bekend dan Ms-sql-server maar heeft veel extreem grote installaties (lees miljoenen contracten))

    Verder doen ze nog wel een paar pakketjes hoor….
    (products per categorie)
    http://www-306.ibm.com/software/sw-bycategory/

    On-topic: Automerken zijn vaak sterke merken omdat er miljoenen eindgebruikers regelmatig met het merk worden geconfronteerd. Als je naar de top 10 kijkt zie je dus ook veel consumenten gerichte producten/merken.
    Vraag me wel af…. is een merk dat een enorm hoge bekendheid heeft maar veel negatieve associaties oproept wel een sterk merk? (voorbeeld Microsoft)

    Login om te reageren
  8. fiat zegt

    29 juli 2006 om 11:21

    waar zou fiat staan?

    Login om te reageren
  9. snador zegt

    29 juli 2006 om 12:38

    Wederom wordt wordt de kracht van het Japanse merk (toyota) aan de mensen getoond.

    Er zullen wel weer veel berichten verschijnen van mensen die BMW het sterkste vinden, dat begin je zowat bij alle topics al te zien.

    Login om te reageren
  10. VR6 rijder ... zegt

    29 juli 2006 om 17:47

    Shell heeft in het eerste kwartaal van 2004 (1e bericht op google) alleen al een winst gemaakt van 6,7 miljard US dollar… maar volgens deze onbetrouwbare lijst is Shell nu in 2006 een krappe 3 miljard US dollar waard…. hahahahaha :-(

    Login om te reageren
  11. Stephan zegt

    29 juli 2006 om 18:24

    @ VR6 rijder; bedrijfseconomisch is winst niet direct een bezitting van de onderneming. De waarde van de ondernemingen zal eerder gebaseerd zijn op een salderend balansbedrag.

    Login om te reageren
  12. VR6 rijder ... zegt

    29 juli 2006 om 18:51

    @ Stephan.. okee.. bedrijfseconomie is misschien niet mijn sterkste vak, maar wat voor lul ben je als je zegmaar 6 miljard winst maakt per kwartaal en je je bedrijf zou verkopen voor 3 miljard ?… Daar lusten de honden geen brood van

    Login om te reageren
  13. Friedrich zegt

    29 juli 2006 om 21:28

    @ VR6 rijder: dat is ook helemaal niet wat de lijst aangeeft. Het geeft de waarde van het merk, niet van het bedrijf. Dat leggen ze keurig uit in de begeleidende tekst. Beter lezen dus.

    Login om te reageren
  14. Friedrich zegt

    29 juli 2006 om 21:31

    @Stephan: bedrijfseconomie is ook niet jouw sterkste vak. De waarde van ondernemingen is vooral gebaseerd op de winstpotentie. Je ziet vaak dat bedrijven worden overgenomen voor een bedrag van bijv. 6 keer de jaarwinst. De beurskoers van een aandeel is vooral een weergave van de winstpotentie van het bedrijf. Een bedrijf met bezittingen van 1 miljard dat een verlies maakt is echt goedkoper dan een bedrijf met evenveel bezittingen maar daarmee zeg 100 miljoen winst maakt.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    29 juli 2006 om 21:54

    On-topic: het gaat hierbij idd uitsluitend over de waarde van het merk op zich en niet om de waarde van het bedrijf of de winst die een bedrijf maakt.

    Slightly off-topic: wil je overigens een betrouwbare bedrijfswaarde berekenen dan moet je beginnen met de vrije kasstroom (binnenkomende geldmiddelen-uitgaande geldmiddelen). Ik zal niemand vermoeien met de verder uitleg maar de reden waarom je niet naar de winst (of de bezittingen) moet kijken maar naar de kasstroom is dat de bezittingen op balans voor een deel afgeschreven kunnen zijn (ze moeten waarschijnlijk wel ooit vervangen worden maar kunnen ook best meer waard zijn dan de waarde waarvoor ze op de balans staan. Verder kun je winst uitstekend manipuleren (bijvoorbeeld door het treffen van voorzieningen of door extra afschrijvingen etc).

    Login om te reageren
  16. Bas zegt

    31 juli 2006 om 00:42

    WOoOdy, je blijkt ook nog naast auto’s verstand te hebben van economie, bij het overnemen van bedrijven wordt ook wel verder gekeken dan de cashflow.
    Mogelijke groei van de markt, logistieke mogelijkheden/problemen, management cultuur enz enz.
    De waarde op deze lijst is dat de goodwill waarde (de extra waarde van een bedrijf door een sterke naam(sbekendheid)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North