• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A5 debuteert op autosalon van Genève

Auteur: Dennis, gepost 3 januari 2007 om 21:33 – 39 Reacties

Audi A5

De Audi A5 die in oktober vorig jaar nog ietwat gecamoufleerd werd gespot, maakt in maart zijn opwachting op de autosalon van Genève. Dit is bevestigd door bronnen binnen Audi. De A5 is het eerste model op basis van het nieuwe corporate platform, dat garant moet staan voor nog betere rijeigenschappen dan de huidige line-up.

Volgens dezelfde bron is het chassis ten aanzien van de handling te tunen voor meer onderstuur, of juist meer overstuur, of een natuurlijke handling. Op deze wijze kan in de rijeigenschappen tegemoet gekomen worden aan de wensen van de meer ervaren bestuurders. Het nieuwe platform wordt afgekort met de letters MLP, wat staat voor “Modular Longitudinal Platform”. Het kan voldoende flexibel worden ingericht voor de productie van toekomstige modellen van de A4, A6, A8, maar dus ook voor spin-off’s als de A5 (via: autocar.co.uk).

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi

Vorig bericht: « Alfa Romeo GTM Spider door Zatti Sport
Volgend bericht: Mercedes-Benz Vision GL 420 BLUETEC »

Lees Interacties

Reacties

  1. El Loco zegt

    3 januari 2007 om 21:34

    Genève, dus ook AutoRAI. Super, ben erg benieuwd.

    Login om te reageren
  2. Fej zegt

    3 januari 2007 om 21:40

    Ik ben heel erg benieuwd. Is er al iets bekend over de motorisaties en (Belgische) prijzen? Nog een half jaar tot maximum een jaartje en dan staat er een nieuwe audi voor de deur. Ben zeer benieuwd naar de a5!

    Login om te reageren
  3. CSL zegt

    3 januari 2007 om 21:43

    Zal uiteindelijk Audi toch met een fatsoenlijke Coupe komen?
    Ze heb lang genoeg de kunstjes afgekeken!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    3 januari 2007 om 21:55

    We zullen zien….

    Login om te reageren
  5. armada zegt

    3 januari 2007 om 21:57

    mooi, kunnen ze die lelijke Q7 schrappen. Wat een lelijk slag schip is dat zeg. Zijn misschien wel niet echt vergelijkbaar als model, maar dat kan me niet veel boeien eigenlijk

    Login om te reageren
  6. KANUS zegt

    3 januari 2007 om 22:01

    @armada: Ik dacht dat ik alleen zo over de Q7 dacht. Wat een monster!

    Maar hier ben ik wel benieuwd naar!

    Login om te reageren
  7. Hielke zegt

    3 januari 2007 om 22:17

    Handig, zo’n modulair platform. Komt de buurman opeens ook met een A4 aanzetten? Geen probleem, de dealer klikt een A8 op je kar en je kan weer jaren vooruit.

    Login om te reageren
  8. armada zegt

    3 januari 2007 om 22:34

    @ KANUS.
    kunnen we anders niet een of andere handtekeningen actie starten?

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    3 januari 2007 om 22:40

    De volgende A8 op een A4 variant bodemplaat? Gaat het aluminium en het spaceframe de deur uit of worden de volgende A4, A6 en dus ook deze A5 aluminium auto’s?

    Login om te reageren
  10. LOWrider zegt

    3 januari 2007 om 22:59

    @ El Loco

    je was me voor :P

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    3 januari 2007 om 23:04

    Ben benieuwd. Nu maar hopen dat ze niet met een VW, Skoda of SEAT variant komen. (ik heb expres de andere merken niet genoemd, want zo achterlijk zijn ze toch niet?)

    p.s. die of, of ,of kan je natuurlijk ook vervangen met en, en, en. ;)

    Login om te reageren
  12. RickA4-1.8T zegt

    3 januari 2007 om 23:29

    hopelijk beetje nuvolari style…
    erg benieuwdd!!!!!

    Login om te reageren
  13. ML Benz zegt

    4 januari 2007 om 00:31

    ik ben zeer benieuwd naar deze a5…..
    ook ben ik zeer groot mercedes fan.. maar aangezien die nogal veel centjes kosten is zon a5 niet mis. ik hoop dat ie super wordt

    Login om te reageren
  14. Sven zegt

    4 januari 2007 om 03:38

    @ armanda: wat is er mis met de Q7…? :S
    De Q7 die k elke vrijdag was is aardig uitgebouwd…die vind jij ook wel mooi denk k…

    Login om te reageren
  15. Audi zegt

    4 januari 2007 om 08:06

    Hij staat op de auto RAI!!! Ook de S5!!!!!!

    Login om te reageren
  16. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 08:41

    @KANUS
    Hihihi. Toch wel leuk hier af en toe hè. Geef nou maar toe ;-)

    Maar ff serieus. Als iemand jou twee sleutels voorhield en je mocht kiezen…… In de linkerhand de sleutels van een Q7 en in de andere hand de sleutels van de S-Max die jij gisteren hebt besteld (gefeliciteerd nog !) zou jij serieus die Q7 laten staan ????? Kom nou toch op man !

    En dan nog eens wat……die foto’s van die A5 zien er voorlopig nog niet uit (maar denk dat hij wel mooi zal worden uiteindelijk !)

    Login om te reageren
  17. Base zegt

    4 januari 2007 om 09:26

    Eindelijk een opvolger voor die prachtige Audi 100 Coupé van weleer. Je kunt lullen wat je wil, maar die zien helaas veel te weinig nog rond rijden.

    Ben wel benieuwd naar wat dat nieuwe platform met de prijzen gaat doen. Grappig altijd dat goedkopere bouwtechnieken altijd leiden tot duurdere auto’s.
    En ja, je kunt er donder op zeggen dat de andere VAG-broeders ook modellen gaan releasen op dit platform.

    Login om te reageren
  18. joep zegt

    4 januari 2007 om 09:36

    @janus, ik zou dan wel kiezen voor de q7, hem gekijk verkopen en daarvan een mooie auto kopen.

    Login om te reageren
  19. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 09:38

    @Joep.
    LOL.
    Voor een zacht prijsje wil ik hem wel hebben hoor !

    Login om te reageren
  20. El Loco zegt

    4 januari 2007 om 10:12

    @Audi… Bron?

    Login om te reageren
  21. Audi zegt

    4 januari 2007 om 11:53

    geloof me nou maar…

    werk voor Audi

    Login om te reageren
  22. Parcival zegt

    4 januari 2007 om 11:57

    HHmmm… sta op punt 335i coupe te bestellen….. (73.000)
    Is er voor dat geld denken jullie een A5 te rijden…. lijkt me
    wel toch? Ik heb het niet met Audi, te burgelijk, maar deze
    spyshots zien er ‘hot’ uit…..

    Login om te reageren
  23. Rick zegt

    4 januari 2007 om 12:36

    @ ML Benz

    Audi is even duur zoniet duurder dan veel van de vergelijkbare auto’s van Mercedes dus waar heb je het over..?!

    Login om te reageren
  24. El Loco zegt

    4 januari 2007 om 12:47

    Parcival, 2 maanden wachten zou in principe altijd kunnen. Als je je als zeer serieuze klant weet te profileren bij een Audi-dealer is er altijd een kans dat je bij de importeur uitgenodigd wordt, zodat je hem voor de introductie kan bekijken / bestellen.

    Login om te reageren
  25. El Loco zegt

    4 januari 2007 om 12:49

    Audi, kun je me even een mailtje sturen op piet . kanarie *apenkringel* gmail . com

    Wil je even wat vragen ;)

    Login om te reageren
  26. alfa156 zegt

    4 januari 2007 om 13:33

    Weer eens van iets anders van hetzelfde of hetzelfde van iets anders????
    Trekken toch allemaal op elkaar en zal dus m.i. absoluut geen ‘surprise’ zijn.

    of zouden ze ons toch verrassen?????

    Login om te reageren
  27. KANUS zegt

    4 januari 2007 om 15:34

    @Armada: Goed idee, een handtekeningenactie… Begin jij vast?

    @ JANUS: Tja, je hebt misschien wel gelijk… Zucht… Dat plaatst mijn S-Max weer in een heel ander licht.

    En toch vind ik het een lelijke dikke dinges…

    Login om te reageren
  28. HF-Intergrale zegt

    4 januari 2007 om 16:05

    waaarom nou! doe nou gewoon op de RAI of IAA:D

    Login om te reageren
  29. Hubert zegt

    4 januari 2007 om 18:59

    Best geslaagd zo te zien al is ’t maar ’n spyshot!
    Wordt dit dan toch de 1e audi die ik wel mooi zal vinden…time will tell!

    Login om te reageren
  30. Audiman zegt

    4 januari 2007 om 20:15

    Kom gezellig naar de RAI, staat de A5 3.0 TDI en de S5, de R8 (2x) TT Roadster, R10 Le Mans en alle S-en en RS-en bij elkaar!!!

    Kzie jullie dan…. Wil wel eens zien of de BMW-freaks hier dan nog zo anti-Audi zijn.

    Login om te reageren
  31. Mark zegt

    5 januari 2007 om 03:30

    Ik vraag me toch af hoe ze de vormfuncties voor de 4de orde plaatdifferentiaalvergelijking hebben geintroduceerd? Het feit dat deze plaat een variabel karakter heeft, zegt iets over de vormfuncties die de interpolatie van de onafhankelijke variabele beschrijft tussen de gediscretiseerde waarden in de knopen heen. De vormfuncties moeten tevens minimaal 3de orde polynoomfuncties zijn die voldoen aan de partiele differentiaalvergelijking of de welbekende plaatvergelijking die de bodemplaat in haar gedicretiseerde vorm kan beschrijven. Een 3de graadspolynoomfunctie is immers ingevroren indien 3 randvoorwaarden of 3 knoopwaarden welbekend zijn. Het variabel karakter van de bodemplaat zal immers meerdere randvoorwaarden invoeren waarbij de vormfuncties aan bijkomende randvoorwaarden moeten voldoen. De singulariteit van de vormfunctiesmatrix wordt hierbij bevordert waarbij deze enkel de triviale oplossing tot resultaat zal geven.

    Dit allemaal bewijst toch de grote kracht achter dit geniewerk bij Audi
    Dan hebben we het nog niet over de beheersing van de bodemplaat bij dynamische invloeden

    http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.hsu-hh.de/images/0T39QKq0zVnu2w5T.jpg&imgrefurl=http://www.hsu-hh.de/meywerk/index_hCZ8f27u9hrwa54e.html&h=616&w=588&sz=89&hl=nl&start=10&tbnid=xhWQ1fzTE_267M:&tbnh=136&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Daudi%2Bfem%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D

    Login om te reageren
  32. MarkV zegt

    5 januari 2007 om 10:07

    @Audi;
    Wat is je bron, geloof er namelijk geen reet van.

    Login om te reageren
  33. El Loco zegt

    5 januari 2007 om 11:14

    Ik ken zijn bron wel, maar wil eigenlijk ook aan Audiman vragen mij ff te mailen op piet . kanarie @ gmail . com …. Eeeeeven wat vragen.

    Login om te reageren
  34. Audi zegt

    6 januari 2007 om 14:42

    @MarkV: rij jij niet in een Akoyazilveren A3 met een fluwelen roze hoes om het stuur??

    Login om te reageren
  35. Erik zegt

    9 januari 2007 om 22:45

    Volgens onze dealer zou de basisprijs dicht bij de basisprijs van een A6 liggen en aldus tussen de 33000 en 35000 liggen. Afwachten wat de opties alweer in petto zullen hebben.

    Login om te reageren
  36. S4+1 zegt

    1 februari 2007 om 22:14

    Zeer benieuwd, Komt de S5 al op de rai te staan ja? Welk blok komt daarin te liggen, waarschijnlijk niet de 5.2 V10 FSI uit de S6 en S8 (Gallardo blok). Zouden ze dan die 4.2 FSI uit de S4 gebruiken? Ik probeer m’n vader aan te steken met het Audi S-virus, en ’t begint behoorlijk te werken, mooie opvolger voor een touareg misschien? Ik vind trouwens niets mis met een Q7, imposante auto.

    Login om te reageren
  37. Alternatiefenrijk zegt

    15 februari 2007 om 19:14

    Ik snap het niet goed: die A5 coupé lijkt sterk op de nuvalori (prachtig!!!!!!!!) maar ik heb ook al gehoord dat die de nieuwe a4 coupé heet. Wat wordt het nu? Wat zou deze A5 (zoek via google op afbeeldingen) kosten?

    Login om te reageren
  38. theone zegt

    22 maart 2007 om 12:13

    check de autorai site van audi op audi.nl

    Login om te reageren
  39. Fabienne zegt

    31 juli 2007 om 15:34

    Als je een goede foto van de Audi A5 zou hebben gezien dan weet ik zeker dat je er anders over zou praten is gewoon een mooie auto. Anders gewoon ff naar de dealer daar staat hij momenteel te pronken. Maar goed als ik mag kiezen dan kies ik liever de Q7 of de nieuwe RS8 kom maar op :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North