• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz Vision GL 420 BLUETEC

Auteur: Wouter, gepost 3 januari 2007 om 23:31 – 41 Reacties

Mercedes-Benz Vision GL 420 BLUETEC


Een V8 in een dikke SUV. Kan dat zuinig en lief voor het milieu zijn? Mercedes denkt van wel, dankzij BLUETEC.

BLUETEC is de Amerikaanse vertaling voor diesel (dit is de management summary). In de Vision GL 420 BLUETEC ligt een 4.2 liter V8 diesel met 290 pk en 700 nm, dus daar kan je bijna niet over klagen. Het officiele verbruik is slechts 9.8 liter per 100 kilometer (een dikke 1 op 10 voor mensen zoals ik die dat beter snappen). Aangezien zelfs Amerikanen zich nu druk maken over brandstofverbruik en emissies gaat Mercedes-Benz de komende jaren een stevig BLUETEC (diesel dus) offensief starten in de US of A.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, Diesel, gl, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Audi A5 debuteert op autosalon van Genève
Volgend bericht: Zo maak je reclame voor een Fiat »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    3 januari 2007 om 23:33

    Waarom zou een Bluetec auto een net iets te groot uitgevallen grille nodig hebben?

    Login om te reageren
  2. armada zegt

    3 januari 2007 om 23:36

    Waarom zou een zinnig persoon in Nederland een SUV willen?

    Login om te reageren
  3. armada zegt

    3 januari 2007 om 23:38

    ps. kom nou aub niet met een bullshit argument als veiligheid, want de gemiddelde estate is net zo veilig en als je uitzicht wilt, koop dan een MPV. Heb je in Nederland veel meer aan.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    3 januari 2007 om 23:47

    @ Armada; begin daar niet weer over, ga daar maar voor naar “SUVs zijn zielig”, die column van Michiel. Daar zijn al over de 400 reacties, en als jij hier nu weer gaat beginnen, gaat het weer van voren af aan… Dus als je wilt discussieren ga dan maar daar naartoe. Daar vind je ook voldoende argumenten voor en tegen. Zo veel, dat ik nu ook twijfel of ik nu voor of tegen ben… Dus ga aub daar als je over SUVs discussieren wilt…

    On topic: Ik wist niet eens dat ze diesel verkopen in de VS. Hoe zijn de prijzen daar tov benzine? Ook goedkoper? Ik heb geen idee hoe het daar zit bij die gekke Amerikanen. Maar het is wel goed dat ze EINDELIJK eens aan het milieu beginnen te denken. Het werd tijd. Ze vervuilen gigantisch.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    4 januari 2007 om 00:08

    Citrofiel, ja ja ze verkopen diesel in de VW. Bedoeld voor vrachtauto’s. Er rijden wel wat verdwaalde Jetta TDI’s (in NL zouden we heiligschennis plegen en zoiets Bora noemen) rond. Ik heb al eens in Canada gezien dat iemand met z’n Jetta tussen de vrachtwagens (en die zijn daar wat groter dan bij ons) aan de achterkant van het tankstation moest tanken, en dan voel je je echt 2e rangs klein duimpje.

    Trouwens BlueTec zijn toch diesel motoren met een AdBlue tankje, net als vrachtwagens?

    Login om te reageren
  6. BM zegt

    4 januari 2007 om 00:22

    ik vind hem met deze grille veel mooier

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 00:24

    Thank god for Citrofiel! ;)

    Ik begrijp alleen de techniek van het Bluetec systeem niet. Wat is er zo revolutionair aan? Ik weet dat dit uit de zware vrachtwagens van Mercedes komt. En dat VW dit ook wilt gaan gebruiken. En verder?

    Heb trouwens hier al een E klasse met bluetec zien rijden. (helemaal niet relevant of interessant ;) ) Is dat iets bijzonders of niet?:)

    Login om te reageren
  8. Pipo_de_Clown zegt

    4 januari 2007 om 00:39

    wrom wil je een SUV? waarom wil je een ferrari? je kan er niks in opbergen, 500+ pk zijn niet nodig tijdens parkeren, en dat karretje erachter weegt ook weer niet zoveel…

    zucht

    tis gewoon bruut en mooi (a.k.a. EIGEN SMAAK)

    dank u, klaar met dat gezeik denk?

    Login om te reageren
  9. iceman zegt

    4 januari 2007 om 01:01

    mooi grill en mooi techniek ,mooi auto .

    Login om te reageren
  10. dany zegt

    4 januari 2007 om 01:08

    spuuglelijk

    Login om te reageren
  11. Ary zegt

    4 januari 2007 om 01:50

    iets andere voorkant/grill zie ik

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    4 januari 2007 om 02:38

    @Rick dos:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetec

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 08:30

    @Sacha.
    LOL :-D

    @Rick dos.
    ROFLOLMOA (Ofzoiets was het toch ?!)

    Login om te reageren
  14. Base zegt

    4 januari 2007 om 09:18

    … is ’t nu dus echt een vrachtwagen geworden…
    (inkoppertje, iemand moest-em maken)

    Bluetec is best leuk, maar een kleinere diesel kopen doet meer. Als je echt met het milieu begaan bent, koop dan een 3.0V6 i.p.v. een 4.2V8. Een V8 Bluetec vind ik zoiets als een bazooka met geluidsdemper. Maar goed…. alle beetjes helpen.

    Afgezien daarvan: iemand al eens opgevallen dat de zijkant van de ML verrekkes veel weg heeft van een opgeschaalde Astra station?

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 09:54

    @sacha

    LOL! :)

    Maar luister eens, als ik van je tenen moet afgaan moet je het gewoon zeggen hoor! ;) :P

    @JANUS

    ;)

    Login om te reageren
  16. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 09:56

    @Rick dos.
    Whahahahahahaha.
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ROFLOLMAO

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 10:17

    @JANUS

    Dus dat Google gebeuren werkt wel? ;)

    Login om te reageren
  18. Jerro zegt

    4 januari 2007 om 10:43

    stop maar: lezen jullie de column van Clarckson maar eens in de nieuwe TopGear Magazine of hier: http://www.topgear.com/content/features/stories/2006/12/stories/20/1.html
    Dan wil je meteen helemaal geen GL meer…

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    4 januari 2007 om 11:19

    ROFPMPL-opmerking over de GL (van Jeremy Clarckson)
    “But I’m sorry, it serves no purpose and I give fair warning now: if ever I find myself sitting next to someone at a dinner party who has one, I shall stab him in the eye with my fork. “

    Login om te reageren
  20. Lebastille zegt

    4 januari 2007 om 11:43

    Volgens mij is Bluetec een speciaal reinigingssysteem voor de uitlaatgassen wat gebruikt maakt van vloeistof. En idd als je echt met het milieu begaan bent, koop dan een kleinere auto met een kleinere motor.

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    4 januari 2007 om 11:49

    maar is het dan pooping of pissing my pants? :P

    ik vind dit ook een beetje een nietzointeressantenietzuinige matige wagen… de grille is naar mijn mening geen verbetering. enige waar dit aardig kan zijn is in de sahara als je continue met andere mensen in je wagen door de woestijn wil crossen (dakar anyone :D ? ) en dat met comfort wil doen. (uiteraard houd deze wagen het nog geen 3 dagen vol)

    ik moet tot mijn eigen verbazing wel toegeven dat ik de originele G steeds interessanter ga vinden. vooral de G55… das naar mijn mening tenminste nog een échte wagen! de 55 hoef je alleen een beetje te verhogen en modderbanden eronder en in de bagger ermee :D al dat gezeur met ontsteking die vochtig wordt… gewoon niet te hard rijden, lekker op koppel over een modderhelling kruipen!

    Login om te reageren
  22. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 14:01

    @Rick dos.
    Ik heb geen idee. Ik heb gewoon een postkaartje gestuurd aan Postbus 51 !

    @wOoOdy
    ROFPMPL staat nog niet in de Urban Dictionary !

    Login om te reageren
  23. Alwood zegt

    4 januari 2007 om 14:08

    ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het pooing in my pants is :o zat ik er toch niet heel ver vanaf ;) maar wie gaat hem nu toevoegen? :P

    Login om te reageren
  24. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 14:10

    @Alwood.
    Ik wil hem wel bijvoegen hoor.
    Geef me hun faxnummer maar ;-)

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 14:11

    @JANUS

    Postkaartje?! qu’est ce que c’est postkaartje? :D

    Login om te reageren
  26. Alwood zegt

    4 januari 2007 om 14:20

    fax maar naar 0611 ;) en is een postkaartje niet zoiets waar je met kerst heel veel van krijgt en vaak gebruikt wordt om de billen te poetsen na het ROFPMPL’en? :P

    waar ging het topic eigenlijk over? nah vast niet interessanter dan dit…

    Login om te reageren
  27. sacha zegt

    4 januari 2007 om 14:22

    Is 0611 niet het oude nummer van Oul@?

    Login om te reageren
  28. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 14:30

    @Rick dos en Alwood.
    Sorry, ik bedoelde een briefkaart ;-)

    @Sacha.
    Ik zou het momenteel echt niet meer weten. Was het nou vroeger 0611 en tegenwoordig 112 of is het nou juist omgekeerd. Ik zou denk ik eerst 008 moeten bellen om het nummer van 112 te vragen ;-)
    Heb je Oul@ overigens een IP-ban gegeven ofzo? Heb hem al zo lang niet meer gehoord !

    Login om te reageren
  29. Tombnolz zegt

    4 januari 2007 om 14:37

    Ik heb al zoveel gelezen over de Bluetecs van Mercedes en nog steeds is mij niet volledig duidelijk wat het verschil is tussen een Mercedes Bluetec en zo’n goeie ouwe Cdi? Waarom voeren ze niet gewoon de Europese diesels ook daar in, die staan al decennia lang bekend als zeer betrouwbaar en sinds een jaar of 10 ook als snel en zuinig.

    Ik had vernomen dat de uitstootnormen in de VS super streng zijn, maar Europa wordt toch ook ieder jaar strenger?

    Zouden de Bluetecs volledig nieuwe motoren zijn of extra propere Cdi’s? En kunnen we hier binnenkort ook Bluetecs kopen? Of worden de Bluetecs hier dan als Cdi’s aangeboden? Dat Mercedes er een serieus soepje van aan het maken is!

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 14:37

    @JANUS

    Wel ja joh, maak het nog ingewikkelder! Het is blijkbaar om mee te communiceren. Wilt iedereen er rekening meehouden dat ik het met rooksignalen doe! :)

    Login om te reageren
  31. Alwood zegt

    4 januari 2007 om 15:34

    er zit in amerika in ieder geval meer zwavel in de diesel volgens mij… dit moet er daar vrijwel helemaal uit zijn als je er een auto op wil laten rijden.
    daarbij hebben amerikanen altijd een lastig dieselbeleid gehad volgens mij.

    wat betreft de alarmnummers… eigenlijk zouden ze die op onopvallende camera auto’s moeten plakken, die zie ik veel vaker dan gewone politie wagens :P blijf je tenminste een beetje op de hoogte!

    en Rick dos? jij reed toch helemaal geen diesel? ;) lichtsignalen ok… maar rooksignalen gaat me een beetje ver :P

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 15:51

    @Alwood

    Ik heb óók een diesel………….rooksignalen dus! :)

    Login om te reageren
  33. Mark zegt

    4 januari 2007 om 16:12

    VW heeft ook Bluetec overgenomen. Kwestie van tijd voor ze meer leasers komen. In een GL heeft het natuurlijk ook zin, maarja je wekt een discussie op :). Net als de hybride SUV van Lexus. Ben het er wel mee eens dat een 320 CDI (die hebben ze al met Bluetec in de E) een betere optie was. Maar goed dit is ook weer krachtsvertoon.

    Login om te reageren
  34. robert zegt

    4 januari 2007 om 20:03

    doe mij ook maar zo’n ‘groene’ suv!!

    Login om te reageren
  35. slk zegt

    4 januari 2007 om 21:46

    Of ik een beetje zal luisteren naar die heer clarckson. Echt niet. Het is gewoon een COOLE auto.

    Login om te reageren
  36. Piotr zegt

    4 januari 2007 om 22:55

    @ Jerro

    Mister Clarkson is een eigen wijs mannetje. Weet je nog wat ie over te Cayenne zei.

    I’d rather walk home than drive in it back home Mister Clakson has serious phsycic disorder problems.

    Zelf dat zal ik hem VERGEVEN.

    Login om te reageren
  37. Rick zegt

    6 januari 2007 om 12:17

    Waarom levert deze 420 cdi in de ML 306 pk en hier ‘maar’ 290..?

    Login om te reageren
  38. benne zegt

    6 januari 2007 om 16:31

    deze auto is dan wel voor amerikaanse markt bedoelt. net zoals de r klasse. bijde worden ook in usa gemaakt.

    Login om te reageren
  39. JJJJEroen zegt

    7 januari 2007 om 21:01

    Klopt geen meter van die voorkant..
    Passen zeker 4 humvee in die grill.

    Login om te reageren
  40. Michiel zegt

    11 februari 2007 om 19:11

    Nabehandeling van de uitlaatgassen met adblue levert altijd een vermogensverlies op. In dit geval slechts 16PK

    Login om te reageren
  41. Mr Krabs zegt

    20 juni 2007 om 14:03

    Een SUV is een kruising tussen een tereinwagen en een zwangere stationcar. Een MPV is een zwangere hatchback met een bochel. En diesel is leuk voor vrachtwagens en rookgordijnen. Probeer maar een amerikaan in een 2 liter dieseltje te proppen, succes!
    Nederland is een ster in smaakloze compromissen vandaar al dat lelijks op de weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North