• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A5 DTM Champion is niet zo heet als je hoopt

Auteur: CasperH, gepost 17 oktober 2013 om 10:47 – 25 Reacties

Afbeelding Audi A5 DTM Champion is niet zo heet als je hooptAfbeelding Audi A5 DTM Champion is niet zo heet als je hoopt

Audi A5 DTM Champion
Omdat Audi het DTM kampioenschap binnenhaalde dachten ze in Ingolstadt “Zeit voor etwas spectaculairs mit spoilers erop undso.”

De special edition A5 DTM Champion wordt gelimiteerd tot 300 stuks en kan vanaf 21 oktober besteld worden in de kleuren Misano Red, Daytona Gray en Glacier White. Qua motoren heb je de keuze uit een 2.0 TFSI met 225 pk, een 3.0 TFSI met 272 pk, een 3.0 TDI Quattro met 245 pk en een 2.0 TDI Quattro met 177 pk. Vooral dat laatste blok lijkt ons apart uit te leggen aan je vrienden in de kroeg met een sportieve badge als “DTM” op je A5 satanssapper.

Audi heeft de special edition DTM Champion pakket bedacht voor mensen die een A5 gaan bestellen. Voor €1900 euro krijg je DTM badges all over the place, een fixed achterspoiler en aluminium-look spiegelhuizen. Meest opvallend zijn echter de 20 inch aluminium 5 V-spoke design velgen. En dan moeten we ook eerlijk zijn: voor Audi-begrippen is het pakketje niet duur, normaal gesproken kosten alleen de 20 inch wielen al meer dan die €1900 euro.

En toch, als ik dit zie kan ik niet anders dan terugdenken aan dat fijne DTM “actiemodelletje” van Mercedes. Laat Kimi Raikkonen en Kim Dotcom het geheugen van de Audi productontwikkelaars nog eens stimuleren. Laat ons een voorzetje geven: een RS5 met pak ‘m beet 650 pk en een DTM-look widebody. En dan willen we ook best iets meer dan 1900 euro betalen.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, dtm

Vorig bericht: « BMW E30 M3 vliegt en crasht in hek [video]
Volgend bericht: Volvo maakt carbon accu in vorm van achterklep »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambowambo zegt

    17 oktober 2013 om 10:49

    voor een A5 zijn dit toch prima motoren? Als het nou een RS5 zou betreffen zou ik het met je eens zijn dat ze wat karig zijn

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 oktober 2013 om 10:59

      @lambowambo: ben je nou serieus ofniet? Lekker heur met je 4 pitter. Doet dtm geen eer aan en die spoiler achterop is al helemaal sjon. Ze hadden gewoon een rs5 met DTM bodykit moeten maken a la c63 BS. Dit is gewoon marketingzooi..

      Login om te reageren
      • lambowambo zegt

        17 oktober 2013 om 11:14

        @lambo4all: ja en dat gaan ze dus never doen. Je snapt toch zelf ook wel dat dit gewoon een marketingzet is om een paar extra A5-jes de deur uit te doen? prijs en wat je krijgt is een prima verhouding. Ik vind de spoiler best oke, die dtm sticker aan de zijkant vind ik een veel hoger sjon-gehalte hebben.
        Dus voor een A5 vind ik het een leuk pakketje, voor een RS5 zou het allemaal wat dikker mogen

        Login om te reageren
        • gemaskerdemuchacho zegt

          17 oktober 2013 om 11:27

          @lambowambo: Ik denk niet dat Audi dit doet om 300 extra auto’s te verkopen. Als je de aantallen bekijkt die Audi wereldwijd verkoopt, malen ze niet om 300 auto’s meer of minder.
          Marketingstechnisch lijkt het mij aantrekkelijker om een gelimiteerde RS5 DTM te maken..
          De CLK DTM is nu een echt statussymbool en een ware cultheld geworden onder autoliefhebbers. Mercedes heeft dat toen der tijd slim aangepakt, want het is positieve reclame voor vele en vele jaren..

          Login om te reageren
          • potver7 zegt

            17 oktober 2013 om 11:39

            @gemaskerde muchacho: Maar wat is het dán?

            Volgens mij is het nog steeds gewoon een poging geld te slaan uit hun DTM succes. Dat heeft dus alles met marketing te maken. En ze halen er weer een beetje publiciteit mee binnen, kan nooit kwaad…

            Die limiet van 300 is volgens mij puur pragmatisch, meer raken ze er toch niet van kwijt ;)

            Login om te reageren
          • gregorius zegt

            17 oktober 2013 om 12:04

            @gemaskerde muchacho: Die 300 is een truc om wat juist wat geïnteresseerden naar de dealer te krijgen. Op het moment je een geïnteresseerde zover kan krijgen om over de DTM te praten, gaan ze ook minder op het afdingen hameren. Iedereen blij.
            Vliegt dit ding als warme broodjes uit de shop, komen er vast en zeker nog 500 – 1000 actiemodelletjes aan.

            Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 oktober 2013 om 11:40

          @lambowambo: Het feit dat ze de 2.0 TDI erbij stoppen, geeft misschien al aan dat ze denken dat ze er niet eens 300 van kunnen slijten.

          Verder biedt deze auto niks bijzonders. De velgen kun je ook gewoon standaard bestellen (zijn dan wel duurder). Die spoiler en de stickers zijn afschuwelijk. Maar we weten nu dus wel al hoe de Audi-petjes over 10 jaar rondrijden.

          Login om te reageren
      • ej20g zegt

        17 oktober 2013 om 14:37

        @lambo4all: de A4 B7 DTM had ook een vierpittertje, maar man wat klonk dat ding prettig en die was daarnaast ook best dik om te zien, zéker in het blauw.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          17 oktober 2013 om 15:22

          @ej20g: ziet er leuk uit en klonk prettig.. ? dus weer helemaal niks bijzonders. de normale b7 klonk ook prettig en zag er ook leuk uit. je bevestigd mijn punt alleenmaar.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            17 oktober 2013 om 15:43

            @lambo4all: de normale B7 vond ik als 4-cilinder juist niet prettig klinken en ik vind ook niet dat ze er dik uit zagen. Als RS4 en DTM wel.

            Login om te reageren
  2. rs_1989 zegt

    17 oktober 2013 om 10:56

    http://memegenerator.net/instance/42243779

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      17 oktober 2013 om 14:50

      @rs_1989: “Gray and grey are different spellings of the same word, and both are used throughout the English-speaking world. But gray is more common in American English, while grey is more common in all the other main varieties of English. In the U.K., for instance, grey appears about twenty times for every instance of gray. In the U.S. the ratio is reversed.”
      Als je op andere sites hetzelfde artikel leest wordt er ook over Daytona Gray gesproken, dus ik gok dat het persbericht en dus Audi zelf voor ‘gray’ heeft gekozen i.p.v. ‘grey’.

      Login om te reageren
  3. jiry97 zegt

    17 oktober 2013 om 10:58

    ik vind hem gwoon saai.als ze een rs5 hadden gepakt en vol carbon hebben gestopt en meer vermogen dan was het misschien leuker.

    Login om te reageren
  4. jayk zegt

    17 oktober 2013 om 11:00

    Wel n beetje lullige uitlaatpijpjes

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    17 oktober 2013 om 11:04

    Laser, Frisco, Manhattan, Sail …. etc

    Login om te reageren
  6. erce zegt

    17 oktober 2013 om 11:26

    Die spoiler… Dat kan Audi toch niet serieus menen?

    Login om te reageren
  7. lawrence-william zegt

    17 oktober 2013 om 12:02

    Terug denken aan een Mercedes? Audi had een paar jaar geleden de A4 DTM edition op basis van het B7 model. Dat was een prachtige wagen!

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      17 oktober 2013 om 12:20

      @lawrence-william: Dat vrijwel iedereen die auto vergeten is zegt waarschijnlijk al genoeg.. de CLK DTM staat me echter nog goed op het netvlies, en dat is precies wat je moet willen bereiken met zo’n limited edition oplage.

      Login om te reageren
    • quincy zegt

      17 oktober 2013 om 12:26

      @lawrence-william: Die vind ik nog steeds erg mooi inderdaad! Die was toen alleen te krijgen met een 2.0 tfsi met 220pk. De B7 RS4 heeft nog steeds mijn voorkeur, maar die DTM uitvoering zou ik ook nog wel willen. :-D

      Login om te reageren
  8. danielj zegt

    17 oktober 2013 om 12:27

    Haha! DTM edition

    Audi watch and learn.

    http://www.germancarbattle.com/wp-content/uploads/2012/05/Mercedes-CLK-AMG-DTM-2.jpg

    Login om te reageren
  9. lambomuira zegt

    17 oktober 2013 om 12:59

    Het is gewoon een a5 s-line
    Met een spoiler.
    Koop dan ren a5 en ga naar een aftermarket boer koop daar je vleugel .
    Beetje jammer dit

    Login om te reageren
  10. TimmiX zegt

    17 oktober 2013 om 13:21

    Vind het in geen enkel opzicht een verbetering tegenover de ‘standaard’ versies.

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    17 oktober 2013 om 13:33

    Dus, je 2/3.0 TFSI krijgt de power gewoon op de voorwielen? Lekker…. Heel DTM ook. En de motor waar je het juist niet op wilt, de schraapdiesel, krijgt het wel mee… Superlogisch.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      17 oktober 2013 om 15:23

      @E34M5Touring: een 3.0TFSI is op een normale A5 niet eens verkrijgbaar zonder Quattro.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 oktober 2013 om 15:27

        @melkkoe: Kan me ook niet voorstellen dat deze FWD is. Zou wel een beetje een faal zijn. Zeker omdat de 2.0TDI het wel mee krijgt. Een motor die het niet echt nodig heeft en het mindergewicht prima kan gebruiken.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North