• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staan

Auteur: Dizono, gepost 9 december 2016 om 15:42 – 27 Reacties

Afbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staanAfbeelding Audi A5/S5 Cabriolet: dit moet er op je rekening staan

Audi A5 en S5 Cabriolet
Wordt het niet eens tijd voor een saldocheck?

Mocht je banksaldo 61.665 euro aanwijzen, dan heb je precies genoeg om jezelf een gloednieuwe Audi A5 Cabriolet aan te schaffen. En met precies genoeg bedoel ik ook écht precies genoeg, want deze kosten zijn inclusief rijklaarmaakkosten, recyclingbijdragen en staatskasspekjes. Je kunt dan wel blijven spekken, want voor dat geld rij je een 2.0 TDI met 190 pk inclusief bijbehorende wegenbelasting. Tank je liever normale brandstof, dan kun je na achterlating van 65.385 euro in een A5 2.0 TFSI quattro met 252 pk wegrijden. Ook een oliestoker, om jullie snedige opmerkingen alvast voor te zijn.

Het écht snoepje is natuurlijk de S5 Cabriolet met 3.0 TFSI en 354 pk. Daarvoor moet iets dieper in de buidel worden getast: tot alle 91.495 eurootjes eruit zijn om precies te zijn. De eerste A5 en S5 Cabrio’s van hierboven beschreven types zullen in maart 2017 worden geleverd.

Daar blijft het niet bij, het gamma zal in de maanden erna gestaag worden uitgebreid. Zo komt er ook een 2.0 TFSI zonder quattro, die vermoedelijk fors onder de 65 mille van zijn vierwielaangedreven broertje zal duiken. Ter vergelijking, bij een A5 Coupé (rijtest) scheelt het ruim 9000 euro, waar je nog eens 1000 euro kunt besparen door voor een handbak te gaan. Verder komt er nog een 3.0 TDI met 218 pk of 286 pk en een 2.0 TDI 190 mét quattro. Qua uitvoeringen kun je kiezen uit basic, design en sport.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Cabrio, geld, s5

Vorig bericht: « Deze auto’s kochten we 10 jaar geleden
Volgend bericht: Zo fout dat het weer lekker is: Carlsson Diospyros »

Lees Interacties

Reacties

  1. ricksmits zegt

    9 december 2016 om 15:44

    Typo.. anders is t een hele hoop geld ?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      9 december 2016 om 15:49

      Inflatie is een bitch ;)

      Login om te reageren
  2. ralphwijnker zegt

    9 december 2016 om 15:45

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    9 december 2016 om 15:46

    Het zou lachen zijn als je ook een Basic-badge op je auto krijgt als je voor dat pakket gaat.

    Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      9 december 2016 om 16:01

      @berlinetta: die heb je niet nodig want iedereen ziet het meteen aan je hallo geen lampies!

      Login om te reageren
  4. vonklausenburg zegt

    9 december 2016 om 15:57

    Ligt het aan mij of zou ‘ie met een hardtop mooier zijn?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      9 december 2016 om 16:48

      @vonklausenburg: Nope. Kijk naar de E-klasse Cabriolet, of, in jouw geval, de S-klasse Cabriolet, schitterende stoffen kapjes.
      Uiteraard is dit betoog volledig op persoonlijke redenen gebaseerd.

      Login om te reageren
    • atrak zegt

      9 december 2016 om 16:52

      @vonklausenburg: Neen, hardtop cabrio is alleen leuk bij een 488.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 december 2016 om 17:05

      @vonklausenburg: Niet mee eens… Ik denk dat het meer zou helpen als de motorkap wat hoger was en de neus wat langer. Inclusief overhang.

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    9 december 2016 om 15:59

    Tof, doe mij maar een benzine in het blauw, dan valt de kleur van de uitlaatgassen niet zo op. Huehuehuehue..

    Login om te reageren
  6. Dylan zegt

    9 december 2016 om 16:08

    Waar blijft de RS!? Ben daar erg benieuwd naar!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      9 december 2016 om 16:14

      @spotcrewda: die is met onderstuur het ravijn ingestort en komt helaas niet meer.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 december 2016 om 16:45

      @spotcrewda: Dat ligt inderdaad aan jou, geen enkele Cabriolet is mooier met stalen dak!

      Login om te reageren
  7. baasbenz zegt

    9 december 2016 om 16:11

    pfff voor dat geld koop ik wel een jong gebruikte 640i cabrio… Zo jammer weer dat ik in Nederland woon :(

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      9 december 2016 om 16:16

      @baasbenz: je kunt gewoon in Duitsland gaan wonen hoor. Je kunt daar zelfs Autoblog ontvangen.

      Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    9 december 2016 om 16:22

    Ik sla over, en niet omdat ik hem niet kan betalen.

    Login om te reageren
  9. sezz zegt

    9 december 2016 om 16:48

    Zomaar 10k meer dan z’n voorganger.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 december 2016 om 17:19

      @sezz: Ja, de kosten voor rijklaar maken en de verwijderingsbijdrage zitten er in meegerekend.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        9 december 2016 om 17:47

        @Jochempie: blijft een hoop geld, wat binnen no-time is afgeschreven.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          10 december 2016 om 19:18

          @janjansen: Ik was een klein beetje sarcastisch.. Ja, ik vind het ook erg veel geld.

          Login om te reageren
  10. barbro zegt

    9 december 2016 om 18:16

    91k is serieus veel geld en helemaal als je weet dat je over 5 jaar dik 60% van je ‘inleg’ kwijt bent

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    9 december 2016 om 18:34

    65K stukslaan op een Audi?

    Login om te reageren
  12. dailydriver zegt

    9 december 2016 om 19:16

    Zeer mooie auto de coupe versie. En en een mooie daklijn. De hatchback komt er ook aan. De saaie kleur grijs zou ik persoonlijk achterwege laten. En voor nardo blue gaan. Goede set velgen van 18″ kan deze A5 makkelijk hebben. S line stuur zou ik wel bestellen.

    Login om te reageren
  13. mpowerm3 zegt

    9 december 2016 om 19:45

    Is dit een cloon van de a3 cabrio??

    Login om te reageren
    • base zegt

      9 december 2016 om 20:04

      @mpowerm3: nee het is een A5 cabrio

      Login om te reageren
  14. blackspeed79 zegt

    9 december 2016 om 22:13

    Ik heb hem in neckerslum reeds kunnen bewonderen echt een dikke bak!

    Login om te reageren
  15. Jochen zegt

    10 december 2016 om 00:22

    Ik ben alleen maar geïnteresseerd in wat hij over een jaar of 4-6 kost, op de tweedehands markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North