• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A7 staat in Moskou

Auteur: CasperH, gepost 20 april 2010 om 15:39 – 60 Reacties

Audi A7 Concept
De Audi A7 wordt officieel aan het publiek getoond in Moskou.

Officieel gaat deze auto de Audi A7 Sportback heten. Daarmee is het de derde Audi die gebruik maakt van de type-aanduiding Sportback. Eerdere Sportbacks waren de A3 en A5. Het idee is dat de Sportback eenzelfde begrip wordt als Avant in de Audi line-up. De Sportback is een “progressief gelijnd vierdeurs model met dynamische coupé-daklijn en een praktische grote achterklep” aldus Audi. Daarbij benadrukt het merk dat het niet gaat om een niche, maar om een nieuw concept.

In augustus gaat de A7 Sportback aan het publiek getoond worden op de Moscow International Motor Show die plaats vindt van 25 tot en met 29 augustus. De A7 wordt gebaseerd op de techniek van de nieuwe A8 en de opvolger van de A6. De A7 wordt kleiner dan de A8, maar iets groter dan de A6. Het topmodel -de S7- verschijnt op z’n vroegst in 2012, zo meldt de Televaag. We hebben uiteraard even gebeld met Audi maar die kunnen vooralsnog geen mededelingen doen wat betreft de lancering van de A7.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, concept

Vorig bericht: « Dronken in een Barbie speelgoedauto? Dag rijbewijs!
Volgend bericht: Underground Racing Audi R8 V10 met 1500 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Egon8 zegt

    20 april 2010 om 15:42

    Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen een ‘oude’ A6 vijfdeurs (dus niet de Avant), en deze A7, want veel baanbrekends vind ik niet aan de wagen. Tenzij het gewoon om de grootte gaat, maar dan moet je die A6 ook A6 Sportback gaan noemen.

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 15:46

      @Egon8: nou omdat je er om vraagt, het verschil zit hem in de C-stijl, hij loopt veel schuiner af dan normaal. Meer kofferruimte dus, vergelijk het een beetje met een 5GT (foei dat mag zeker niet van audi!)
      Overigens moet ik zeggen dat ding ding er nog wel dik en origineel uitziet.. Gaaf interieur, de airco zal het zeker goed doen ;)

      Login om te reageren
  2. pujiin zegt

    20 april 2010 om 15:44

    Of het verschil tussen de A5 sportback (4 deurs) en een normale A4 ?

    Login om te reageren
  3. Jimmy zegt

    20 april 2010 om 15:46

    Ik denk dat deze bak moet gaan concurreren met de CLS en de 6 serie.

    Login om te reageren
  4. RubenS zegt

    20 april 2010 om 15:46

    dat vraag ik me ook af,,

    maar het wordt wel steedt een geslaagde auto(zeker deze)

    Login om te reageren
  5. aerdenhout zegt

    20 april 2010 om 15:48

    mooi!
    Of de bmw 3, 5, en 7 serie

    Login om te reageren
  6. Egon8 zegt

    20 april 2010 om 15:48

    @John: Inderdaad, dat had ik ook gezien, maar om het echt baanbrekend te noemen, en er zelfs een hele typebenaming aan te wijden, lijkt me toch een brug te ver.

    Login om te reageren
  7. Jimmy zegt

    20 april 2010 om 15:50

    Ik vind het echt een heel strak vormgegeven auto. Als ze hem zoals de conceptfoto’s op de markt brengen kan dit nog best een groot succes worden.

    Login om te reageren
  8. Egon8 zegt

    20 april 2010 om 15:52

    Dan was de 2Pk een Citroën Sportback avant la lettre.

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 16:01

      @Egon8: De Fiat 600 was eigenlijk de eerste Avant ;)

      Login om te reageren
  9. skier zegt

    20 april 2010 om 16:00

    uhm mwa, buitenkant went waarschijnlijk wel en ziet er niet echt heel verkeerd uit, als die zoals deze foto’s ook uiteindelijk wordt. Het interieur vind ik echt verschrikkelijk op deze foto’s.

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    20 april 2010 om 16:05

    Het is een prachtig concept, dat concurreert met de Mercedes CLS, de Passat CC en nog zeker een paar anderen. Het maakt blijkbaar niet uit dat er zo weinig verschil is met de standaard sedan. Merken zien echter de verkopen van de traditionele sedans steeds verder teruglopen ten faveure van de stations en SUV’s. Daarom proberen de fabrikanten het sedan concept vanuit een ander perspctief te benaderen. Dat heeft bij de CLS zeker gewerkt die geen taxi-look heeft. En deze A7 gaat het ook zeker lukken.

    Login om te reageren
  11. Potver7 zegt

    20 april 2010 om 16:07

    Nou ben ik toch benieuwd waar ik bij de A3 Sportback een “progressief gelijnd vierdeurs model met dynamische coupé-daklijn” moet zoeken…

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 16:16

      @Potver7: Echt he, dat dacht ik ook al… De huidige A3 sportback zullen ze wel Avant gaan noemen en dan komt er een niet sportback achtig ding op de markt dat weer in lijn is met dit… Wat een onzin toch allemaal.. Jammer, al die eentonige cijfers met namen..

      Login om te reageren
  12. tt zegt

    20 april 2010 om 16:08

    ik sprak onlangs een verkoper en die zie letterlijk: in feite is het dezelfde auto, op een paar details na. het is een wagen voor mensen die zowel een coupe als een makkelijke 4 deurs willen.. en dan krijg je dus gekke dingen.. een 4 deurs coupe is geen coupe.. en in feite betaal je gewoon meer geld voor hetzelfde..

    Ik vernam ook van enkele mensen die zowel de a4 als de a5 sportback hebben gereden als dagelijkse wagen dat je na enkele dagen al vergeet dat je met een a5 onderweg bent…

    Login om te reageren
  13. L-Fred zegt

    20 april 2010 om 16:18

    “De A7 wordt kleiner dan de A8, maar iets groter dan de A6.” Lol, je meent het ;-)

    Login om te reageren
  14. B /\/\ \/\/ zegt

    20 april 2010 om 16:22

    Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een hatchback en een sportback?? Wat een marketing onzin allemaal! Net doen of je een heel nieuw type auto verzint, haha, nee, ik vind het een hatchback, en daar houd ik niet van.

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 16:24

      @B /\/\ \/\/: Allereerst, wat een irritante naam om te copieren. Daarnaast was ik al aan het uitleggen dus ga ik even door. Een hatchback is een korte auto zonder kont, een Sportback is een lange auto zonder kont :) easy as hell! Grote tieten kleine tieten zeg maar..

      Login om te reageren
  15. Stuko zegt

    20 april 2010 om 16:23

    Waarom willen mensen auto’s altijd in categoriën/hokjes/klasses onder brengen? Dat is echt zo’n onzin! Een auto als deze koop je omdat ie mooi is, en toevallig ook nog wat ruimte heeft her en der..

    Login om te reageren
  16. B /\/\ \/\/ zegt

    20 april 2010 om 16:29

    @John,
    Hatchback korte auto zonder kont? Pardon? Mag ik je de aloude hatchback’s uit het verleden in herrinering roepen? Citroën XM bijvoorbeeld? Renault Safrane, dat soort auto’s, ook hatchback’s of zijn dat in jou ogen ook sportback’s?
    Goed, het hoeft niet allemaal in een hokje te passen, als ze maar niet net doen of er wat nieuws onder de zon is, dat is allemaal marketing geleuter…

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 16:35

      @B // //: Ik zou dat inderdaad eerder sportbacks noemen ja :)

      Login om te reageren
  17. Jarno zegt

    20 april 2010 om 16:29

    ‘De A7 wordt gebaseerd op de techniek van de nieuwe A8 en de opvolger van de A6.’

    De opvolger van de A6, daar heb ik toch mij twijfels bij. Volgens mij gaat de A7 Sportback dezelfde plaats als de A5 Sportback innemen. Dus een wat luxer, exclusievere versie van de A6. Zoals de A4 een ‘normale’ auto is en de A5 Sportback wat meer design en wat minder ruimte…..

    Login om te reageren
  18. mc zegt

    20 april 2010 om 16:29

    Ik vraag me altijd af waarom er in godsnaam hout in een autointerieur moet. Ik vind het er echt niet uit zien. Een stukje mooi gepolijst aluminium staat zoveel mooier. Het is toch geen houten zeilboot of caravan toch? Bovendien is die houtmeuk nog zwaar ook.

    Login om te reageren
    • Something zegt

      20 april 2010 om 16:48

      @mc: Staat zoveel mooier? vind jij zoveel mooier zal je bedoelen ;)
      Ik vind het ontzettend mooi zo met dat hout, vind het veel beter dan een dooie interieur dat met metaal is afgewerkt bah.
      Ben in ieder geval benieuwd naar de prijs zal wel rond de 69.995 vanaf liggen.
      Full options en je zit waarschijnlijk makkelijk aan de 110.000 aangezien de prijzen van opties bij audi belachelijk hoog zijn.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 april 2010 om 17:09

      @mc:
      tuurlijk moet hout vlees hebben om in vorm te blijven ..
      terwijl je de diepte van aluminium niet kan zien ..
      daarom gebruikt men fineer .. da,s heel dun hout ..

      dus of ze een dun strookje hout op plastic plakken of een strookje aluminium ..

      het blijft plastic .. eeuuhhh passie en emotie natuurlijk .

      Login om te reageren
  19. Jarno zegt

    20 april 2010 om 16:33

    Na goed bekijken van de ‘foto’s’ mis ik wat, de handrem….

    Login om te reageren
    • john zegt

      20 april 2010 om 16:35

      @Jarno: Handrem zit naast de pook. Was bij de ‘vorige’ A8 al… Electronische handrem..

      Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    20 april 2010 om 16:33

    Ik hoop dat de VAG verkopers er nog wijs uit kunnen worden.

    Login om te reageren
  21. stopwearingpants zegt

    20 april 2010 om 16:35

    ik vind deze lijn mooier dan bij die shooting brake terwijl ik meer van mercedes houd over het algemeen, sterker nog ik vind audi meestal gewoon kut! (nu niet dus)

    Login om te reageren
  22. Gerry zegt

    20 april 2010 om 16:39

    Ja,lelijk kun je dit zeker niet noemen..

    Login om te reageren
  23. janklaassen zegt

    20 april 2010 om 16:43

    De handrem is trouwens elektronisch Jarno enz.

    maar dit is wel een top model denk ik.
    wel mooier dan de nieuwe CLS denk ik.

    Audi is egt wel goed.

    Login om te reageren
  24. Maarten zegt

    20 april 2010 om 16:44

    Ouderwetse hatchback (weet nog de mazda 626 coupé, sedan en … hatchback…)

    Login om te reageren
  25. Donkervoort zegt

    20 april 2010 om 16:45

    @jarno; die zal wel elektrisch bediend zijn.

    Wat een saaie bak zeg, ’t is net een A5 sportback. En dat is dan weer een 4 deurs versie van de 2 deurs versie van een 4 deurs A4. Dit is een 4 deurs coupe versie van een 4 deurs auto die de grote variant van de A6 is, die eigenlijk de voorganger van de A7 is, maar ook een grotere versie van de A4.
    En zo gaat er cirkeltje rond en rond… hopelijk snappen ze zelf nog waar ze mee bezig zijn.

    Login om te reageren
  26. AudiQuatro zegt

    20 april 2010 om 16:47

    ganz geil:P

    Login om te reageren
  27. DasAuto zegt

    20 april 2010 om 16:50

    Moeten we dit zien als de concurrent voor de BMW 5 GT o.i.d.

    Login om te reageren
  28. DasAuto zegt

    20 april 2010 om 16:50

    het is trouwens een vraag, misschien dat iemand de positionering van deze auto in de markt kent.

    Login om te reageren
  29. jack_abarth zegt

    20 april 2010 om 16:52

    @B /\/\ \/\/

    De XM en de safrane, waren dat geen Liftbacks zoals een mazda 323f?

    Login om te reageren
  30. floryn zegt

    20 april 2010 om 16:54

    @mc

    Daarom mag je je eigen trims kiezen bij de betere merken. Veel mensen waaronder ik vinden hout gewoon een stuk chiquer dan een kil stuk aluminium. En volgens mij is hout echt niet zwaarder dan aluminium.

    Even de dichtheden opgezocht in de oude vertrouwde BINAS.

    Aluminium: 2,70 x 10^3 kg m^-3

    balsahout: 0,15 x 10^3 kg m^-3
    ebbenhout: 1,26 x 10^3 kg m^-3
    Eikenhout: 0,78 x 10^3 kg m^-3
    Vurenhout: 0,58 x 10^3 kg m^-3

    Als je echt iets zwaars wilt als trim moet je goud, bismut, cadmium, ijzer, koper, kwik, lood, molybdeen of platina nemen. Magnesium is overigens een stuk lichter dan aluminum.

    Ff nadenken voor je zegt dat hout zwaarder is dan aluminium.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 april 2010 om 17:02

      @floryn: aaaahhhh .. vak-kennis/materialen-manie .. thumbs-up ..

      Login om te reageren
  31. skier zegt

    20 april 2010 om 16:58

    @mc, het is al aangegeven hierboven maar ook ik vind een houtafwerking in een auto mooier dan aluminium. Hout is veel chiquer en ik vindt aluminium altijd zo goedkoop eruit zien. Moet wel zeggen dat ik niet elke houtsoort mooi vindt in een auto, het hout zoals in deze A7 vindt ik niet mooi maar wortelnotenhouten vindt ik toch wel erg mooi.

    Login om te reageren
  32. floryn zegt

    20 april 2010 om 17:04

    @ Lincoln

    haha bedankt ik dacht ik pak het even correct aan ik weet ook niet uit mn hoofd wat het verschil is in gewicht.

    Login om te reageren
  33. Lucas zegt

    20 april 2010 om 17:10

    RS7–> panamera killer?

    Hope so!

    Login om te reageren
  34. floryn zegt

    20 april 2010 om 17:14

    @ Lincoln

    Vergeet de Morgan’s niet.

    Login om te reageren
  35. Flamingo zegt

    20 april 2010 om 17:14

    kut nog een half jaar wachten of komt ie al eerder opt internet?

    Login om te reageren
  36. KaCh1ng zegt

    20 april 2010 om 17:21

    ze kunnen beter de A6 schrappen en het alleen als avant aanbieden, de A6 is toch een lange wage, hoe groot is dan die A7?

    Login om te reageren
  37. Jimmy zegt

    20 april 2010 om 17:44

    Opvallend aan deze audi vind ik de manier waarop de chromen strips boven de achter-zij deur aflopen. Normaal gesproken lopen ze horizontaal van voor naar achter. Dit keer kromt de lijn op naar boven. Vind het niet verkeerd staan!

    Login om te reageren
  38. Trevor zegt

    20 april 2010 om 17:46

    Over het algemeen vind ik audi’s redelijk geslaagd… Hier vind ik echter de voorkant niet bij de achterkant passen… misschien ligt het aan de foto’s maar de lijnen kloppen niet… Ok, het is lang niet zo lelijk als een X6 oid dergelijks en de Panamera is toch ook niet echt moeders mooiste… maar van deze verwacht ik toch ook niet echt veel suc6… Waarom hebben ze niet even gekeken naar Jaguar? Daar kloppen zowel de XJ als XF wel …

    Login om te reageren
  39. 3er Reihe zegt

    20 april 2010 om 17:55

    Ik weet waarom hij nu in Moscow staat….hij lijkt op een Lada en dat spreekt die vodka tankers wel aan natuurlijk :mrgreen:

    Login om te reageren
  40. Poll zegt

    20 april 2010 om 17:57

    @Egon8:
    Een A6 is natuurlijk vierdeurs, niet vijf.
    Maar wat een vaag ding zeg, proberen ze ’n keer wat anders te doen, laten ze hem op een poepende hond lijken haha. En die wielen zijn ook veel te groot.

    Login om te reageren
  41. deepep zegt

    20 april 2010 om 17:59

    Lijkt wel erg op een Jag Xf ….

    Login om te reageren
  42. majinstar zegt

    20 april 2010 om 18:26

    Dit is een Audi A5 sportback killer. Verder is het overbodig. Je hebt de A4, A5 sportback, A6, A7, A8 ?

    Login om te reageren
  43. Tommy2 zegt

    20 april 2010 om 19:03

    Onzin! “Sportback” staat gewoon voor 2 extra deuren en daarmee basta!

    Laat maar komen die A7, wordt vast een super mooi dikke bak! Met uitklapspoiler en 8-traps automaat of 7-traps DSG en lekkere dikke motoren. :D

    Wel grappig dat mensen na een jaar nog steeds commetaar leveren op deze foto’s :P

    Login om te reageren
  44. Rob USA zegt

    20 april 2010 om 20:55

    Fraaie, mooie auto met dito afwerking punt.

    Login om te reageren
  45. Dirk46 zegt

    20 april 2010 om 22:51

    dit is nou design

    Login om te reageren
  46. Jokkebrok zegt

    20 april 2010 om 22:54

    Blijft moowj!

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    20 april 2010 om 23:52

    Ziet er niet verkeerd uit, alleen wat is het verschil met de A5 Sportback? Want in mijn ogen is het allemaal hetzelfde aan het worden…

    Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    21 april 2010 om 07:32

    Mm de concept ziet er natuurlijk niet mis uit, maar of het echte model ook zo mooi zal worden blijft de vraag…. Ik denk gewoon een uitgerekte a5 sportback…. En dat zou jammer zijn..

    Login om te reageren
  49. Freewarefreak zegt

    21 april 2010 om 09:51

    Prachtig! En ik vind dat dash toch zo verschrikkelijk gaaf. Hoop dat dat echt zo te bestellen is met dat hout e.d.

    Alleen die witte mat. Die is na 100 km rijden al vernaggeld. Dan zit er een zwarte deuk / hakafdruk van je rechterschoen in die je altijd blijft zien / er nooit meer uit krijgt.

    Login om te reageren
  50. Lucas zegt

    21 april 2010 om 11:54

    @Freewarefreak
    Een mooi Teakhouten vloertje is dan misschien de oplossing?

    Login om te reageren
  51. Bjorn zegt

    21 april 2010 om 23:29

    Deze Auto is perfect voor mij ! Het is zeker een heel nieuw concept. De Audi A5 is leuk, maar daar pas ik net (niet) in. Daarbij wordt de in de A5 en de A6 maar geleverd met een 3.0 TDI-tje, maar komt de A7 hoogstwaarschijnlijk met de 4.2 TDI uit de nieuwe A8.
    Beetje chiptunen en je hebt een waar Diesel kanon waarmee je menig sport auto eruit trekt. En je kan ook nog comfortabel je kids of 3 mooie vrouwen meenemen.

    Alle schoonheid zitten in de details van deze auto. Het design, het interieur, de lichten, het nieuwe MMI systeem (incl internet, IPOD etc), het grote panorama dak, het grote remlicht en alle andere nieuwe technische snufjes.
    Zodra het mogelijk is bestel ik hem.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North