• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A8 Hybrid Concept komt naar de AutoRAI

Auteur: ricardo, gepost 4 april 2011 om 15:20 – 26 Reacties

Audi A8 Hybrid Concept komt naar de AutoRai

Het duurt nog even voordat de muesli-variant van de nieuwe A8 op de markt komt, maar in Ingolstadt hebben ze al wel een conceptversie van de A8 Hybrid klaarstaan. En voor de Nederlandse liefhebbers van zúúnige limo’s is er goed nieuws, want Audi sleept de auto mee naar de AutoRai voor zijn debuut.

De A8 Hybrid Concept werd geïntroduceerd op de autoshow van Genève, waar ons verteld werd dat de auto een 2.0 viercilinder TFSI aan bord heeft. Maar omdat een benzinemotor met 211 pk net niet genoeg is in een zakenbak van zijn formaat krijgt de A8 hulp van een elektrotorretje. Samen zijn de krachtbronnen goed voor 245 semi-milieuverantwoordelijke pk’s en een koppel van 480 Nm. Wie de 8-speed tiptronicbak niet spaart en vol op het gas gaat kan de sloep in 7,6 tellen naar de honderd km/u sturen, om bij 235 km/u te staken met accelereren.

Het verbruik zit -op papier- op de 6,2L per 100 km. Niet onaardig, maar de CO2-uitstoot komt neer op 144 gram per km. En dat is 0.004 kilogram CO2 te veel om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling, en dus blijft de A8 Hybrid, mits de cijfers niet meer veranderen, in de 25% bijtellingsgroep hangen. Wel is het mogelijk om de benzinemotor ‘apart te zetten’ zodat je een stukje volledig elektrisch kunt rijden. Niet veel (2 km) en ook niet heel hard (65 km/u). Bij het uitrollen van de auto kom je automatisch in E-modus terecht: het TFSI-blok wordt uitgeschakeld en je remt af op de elektromotor die hierdoor stroom opwekt en de accu’s oplaadt. Iets om over op te scheppen in een biologische kroeg (bestaan die?).

Naast de A1, RS3, A6 en A7 zal de A8 Hybrid Concept vanaf de 13e te zien zijn in de Rai te 020.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, autorai, autorai-2011, concept, Hybride

Vorig bericht: « Teaser: Shell gaat stunten op de AutoRAI
Volgend bericht: Pagani Zonda C12 van Lego is episch »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrbones zegt

    4 april 2011 om 15:24

    Audi is hier wel erg laat mee. BMW en Mercedes hebben allang hybride limousines.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      4 april 2011 om 15:28

      @mrbones: wat je zegt!

      Login om te reageren
    • meneersander zegt

      4 april 2011 om 19:28

      @mrbones: alleen stoten die niet maar 144gram co2 uit.

      Login om te reageren
      • mrbones zegt

        4 april 2011 om 21:38

        @meneersander: klopt. Maar de S-klasse gebruikt een v6 en de BMW een v8 dus die vebruiken meer en stoten dus meer CO2 uit. Toch zou ik als manager (puur persoonlijk) het gevoel krijgen dat ik mezelf tekort zou doen met een 4 cilinder muesli blok in een auto van meer dan een ton! Want laten we eerlijk zijn, mensen die zo’n auto kopen zullen niet zo nauw kijken naar een paar extra centen voor een flinke dosis extra rijplezier.

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          4 april 2011 om 22:25

          @mrbones: nee, dat is ook zo. Helemaal gelijk.

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            4 april 2011 om 23:03

            @meneersander:

            Lexus had al veel eerder ’n hybride limousine dan de 3 duitsers.
            Sterker nog…de huidige hybride RX heeft ’n 3.5 V6 en komt op 140gr/km uit.
            Wat audi dus met ’n 4 cylinder niet lukt krijgt Lexus met ’n V6 wel voor mekaar ;)

            Login om te reageren
            • meneersander zegt

              5 april 2011 om 11:21

              @speedlimit: Ja knap dat die Toyota RAV 4 ( wat opgehoogd en uitgebouwd etc) het redt maar ik zou eigelijk wel liever de s kLasse of 7 serie met V8 hebben zoals mr bones zegt.

              Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    4 april 2011 om 15:41

    Nu kom ik zeker naar de AutoRAI! …

    Login om te reageren
  3. Daveee zegt

    4 april 2011 om 15:43

    Waarom staat het interieur van de A1 erbij? Qua kleuren wel mooier dan die van de A8. Wat een wansmaak zeg..

    Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      4 april 2011 om 16:07

      @Daveee: Omdat er een PON stagair niet op zat te letten… @Ogertschnig: Opletten! :D

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        4 april 2011 om 20:20

        @BMW316i: Heeft niks met Pon te maken, maar met AB ;) Foutje is menselijk nietwaar?

        Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    4 april 2011 om 15:45

    *gaaaap* interessant…

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      4 april 2011 om 15:48

      @Pordon: Je haalt de woorden uit mijn mond.wat een slaapverwekkend merk is het aan het worden.Lekker achter de feiten aan lopen.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        4 april 2011 om 15:53

        @mbman: Geef mij maar Mercedes ;)

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        4 april 2011 om 16:02

        @mbman: Dus omdat Mercedes 2 jaar eerder was met een hybride loopt Audi achter de feiten aan? Zolang Mercedes die hybride nog in de showroom heeft staan is de introductie van een concurrerend model van Audi voor hen ter zake doend. Als je niet mocht na-apen was er maar één automodel op de wereld…

        Login om te reageren
  5. mbman zegt

    4 april 2011 om 15:49

    Vorsprung durch technik.Dus niet!

    Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    4 april 2011 om 15:51

    Nou ! Gezien ! Hoef ik niet meer naar de AutoRai, om achter een stelletje puistenbekkies met fotocamera’s te staan…

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      4 april 2011 om 15:57

      @Megakix: Ik ga wel naar de dealer als ik een auto geod wil zien.op de rai erger ik mij ook altijd aan die… kinderen die overal in kruipen.Hebben net geld voor een ijsje. kansloos!

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 april 2011 om 16:42

        @mbman: Hoho.. en 18 euro 60 voor een entreekaartje. ;)

        OT: Gave bak. Beetje anoniem en saai, maar rijd heerlijk. En eindelijk een concurrend model voor Audi in deze klasse. Maar dat is VAG een beetje eigen. Eerst kijken hoe de rest het doet en dan komen ze pas met hun eigen model. Doet echter niets af aan de kwaliteiten van deze auto.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        4 april 2011 om 18:38

        @mbman: ja, ik woon in Leusden (Pon !), dus als ik al een VAG-handicap zou hebben, dan kan ik me doodloeren in de showrooms om de hoek ! :lol:

        Login om te reageren
  7. kets zegt

    4 april 2011 om 16:17

    de meeste mensen zullen denken
    dat is een lange A4

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      4 april 2011 om 23:05

      @kets:

      Maar dat is toch ook zo :)

      Login om te reageren
  8. agera zegt

    4 april 2011 om 16:33

    Ik verkies een Volkswagen Phaeton boven de Audi A8.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      4 april 2011 om 16:50

      @agera: Die is er niet als hybride.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        4 april 2011 om 17:08

        @Tommy2: Ik heb het onduidelijk geschreven, ik bedoelde het niet als hybride. De A8 is erg saai en heb liever de Phaeton als ik een auto mocht kiezen uit de VAG.

        Als hyrbide neem ik veel liever de Lexus LS600h

        Login om te reageren
        • mattraket zegt

          5 april 2011 om 19:45

          @agera: En een Phaeton is niet saai?!? Ik moet altijd knipperen met mijn ogen als ik er – héééél af en toe – eentje zie rijden. Anders zou ik hem nog voor een grote Passat aanzien.

          Dat rijtje ledjes op het nieuwe model Phaeton doet hem ook geen goed, staat veel te goedkoop (komen over als op Ebay gekochte after market-ledjes).

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North