• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Allroad trekt Ferrari 458 Italia er finaal uit

Auteur: Alwood, gepost 18 mei 2012 om 22:33 – 75 Reacties

Komt die Audi Allroad!


Alles op de Audi is standaard! Aan de buitenkant althans. Beschaafd geluid, originele wieltjes en dan toch een Ferrari 458 Italia te kakken zetten.

Dan doe je het goed. Wij houden van auto’s die hun performance niet direct tonen. Een eerste generatie Audi A6 Allroad ziet er ok uit maar toont absoluut geen snelheid. Het is de comfortabele reisauto die ook wel een afslagje onverhard kan hebben. Om meerdere redenen ga je met een A6 Allroad bijvoorbeeld niet op het circuit rijden.

Het zwaartepunt is te hoog, de banden zijn te dik en de afstelling is altijd comfortabel. Geen racer, wel potentieel om heel hard in een rechte lijn vooruit te speren. Geen specificaties, wel commentaar bij de video: guess the mods, win a prize. Hoeveel vermogen zou er in deze Allroad liggen?

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

458, a6, allroad, Audi, dragrace, Ferrari, italia, Video

Vorig bericht: « VrAvVid: Keep Drifting Fun, dit is driften
Volgend bericht: Kies je favoriete Ferrari F12berlinetta tuning »

Lees Interacties

Reacties

  1. Junior540 zegt

    18 mei 2012 om 22:37

    Rs6 blokje er in en naar mtm gebracht ofzo

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      18 mei 2012 om 22:54

      @Junior540: RS6 *blokje* nog maar liefst? tjsonge!

      Login om te reageren
    • mightymike zegt

      19 mei 2012 om 10:05

      @Junior540: rs6 *blokje* xtreme chippen en je zit al op 700 pk. Wel te zien dat het schakelen stuk langzamer gaat in de audi

      Login om te reageren
  2. jeroenvkr zegt

    18 mei 2012 om 22:37

    Serieus?:O

    Login om te reageren
  3. bonkers zegt

    18 mei 2012 om 22:41

    Keihard opgevoerd die audi

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    18 mei 2012 om 22:42

    V10 van de R8? :lol:

    Login om te reageren
    • theblackstig zegt

      19 mei 2012 om 10:30

      @dennisr: Die van de RS6 heeft toch nog lekker 55PK erbij, die V10 zou ik dan kiezen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        19 mei 2012 om 16:12

        @theblackstig: Denk niet dat die V10 zomaar past, daarnaast lijkt me het een typische Turbobak; ik ga voor een stage 3 2.7 Bi-Turbo met K04s of nog groter.

        Login om te reageren
    • Supercar zegt

      19 mei 2012 om 15:25

      @dennisr: van de gallardo hè..

      Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    18 mei 2012 om 22:43

    Volgens mij is dat ding anders wel verlaagd.

    Login om te reageren
  6. speedie zegt

    18 mei 2012 om 22:47

    Verrassend omdat de Audi ook al wat jaartje ouder lijkt te zijn. Dikke banden en 4WD geven natuurlijk grip en trekkracht

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      19 mei 2012 om 08:59

      @speedie: Ik denk dat ze in het artikel met “dikke banden”, bedoelen dat de auto een kleine velg maat heeft waardoor de band (wang van de band) dik oogt. Waardoor de auto iets minder strak stuurt dan een auto met 21inch en een flintertje rubber erop.

      Login om te reageren
  7. zakar36 zegt

    18 mei 2012 om 22:52

    Lekker duidelijk gefilmed…. NOT!

    Anyway ik denk inderdaad RS6 blok (die ouwe met die 2 turbo’s )

    Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    18 mei 2012 om 23:02

    Waarom een RS6 blok? Dit type Allroad wordt in de V.S. veel geleverd met een 250PK sterke 2.7 Biturbo, een geknepen versie van de S4 (B5). Dit blok levert in de RS4 al 385PK. Lijkt me niet zo moeilijk om die flink op te voeren.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      18 mei 2012 om 23:13

      @Maarten123: een tijd terug met een 2.7 biturbo gereden. Gaat heel vloeiend naar hogere snelheden alleen is het niet echt een kanon. Meer een motor voor een snelle reiswagen.

      Login om te reageren
  9. aschie1 zegt

    18 mei 2012 om 23:02

    je bedoelt de van de RS6 V8 Biturbo

    Login om te reageren
  10. fedmas zegt

    18 mei 2012 om 23:02

    Naam filmpje: Sleeper Stage III Allroad vs. 2011 Ferrari 458. Zegt genoeg? :-)
    Reactie van de poster op iets: more like 650 horses

    Login om te reageren
  11. The_12oach zegt

    18 mei 2012 om 23:09

    De V6 biturbo =D Die blokken zijn idioot hard op te fokken.

    Login om te reageren
  12. kolopete zegt

    18 mei 2012 om 23:15

    STAGE III: Waarschijnljk een knoert van een turbo ingegooid.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      19 mei 2012 om 02:00

      @kolopete: Niet alleen een grote turbo, heb het op iets meer aanpassingen aangezien het een stage III-kit is! :)

      Login om te reageren
  13. james125 zegt

    18 mei 2012 om 23:21

    Leuk om stoplicht-sprintjes mee te doen, dat verwacht niemand!

    Login om te reageren
  14. Frissegast zegt

    18 mei 2012 om 23:28

    Slecht gemaakt filmpje. Lijkt wel of die Ferrari gaat niet voluit…

    Login om te reageren
  15. j00rs zegt

    18 mei 2012 om 23:28

    Beetje waardeloos filmpje, je kan nou niet echt zien of die 458 echt volle bak gaat. Maar Audi zal ongetwijfeld flink gekieteld zijn.

    Login om te reageren
  16. martijnnnn95 zegt

    18 mei 2012 om 23:38

    Het lijkt een beetje alsof het versneld is, zo niet vloeiend trekt de Audi opeens harder op…

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 mei 2012 om 00:54

      @martijnnnn95:

      Dat ligt aan de overduidelijk gigantische turbo die er ineens in komt.

      Login om te reageren
  17. sdk16420 zegt

    18 mei 2012 om 23:46

    Gewoon een dragrace houden op een drukke weg

    Login om te reageren
    • johnny23 zegt

      22 mei 2012 om 09:59

      @sdk16420:
      Waar zie jij een drukke weg? Op het filmpje wat ik zie is de weg helemaal leeg.

      Login om te reageren
  18. janklaassen zegt

    19 mei 2012 om 00:02

    Geweldig, haha !

    Login om te reageren
  19. jibbe zegt

    19 mei 2012 om 00:16

    De eerste film locatie doet me heel erg denken aan dat filmpje waar die veyron het water in knalde

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      19 mei 2012 om 00:51

      @jibbe: hahahahahaha lol :lol:

      Login om te reageren
    • xesisoj zegt

      21 mei 2012 om 19:25

      @jibbe: Dacht precies hetzelfde!

      Login om te reageren
  20. daemie zegt

    19 mei 2012 om 01:05

    Geen RS6 blok, gewoon tuning pakket zoals het in het begin wordt gezegd. En idd 460 pk, hier het bewijs: http://www.goapr.com/products/27tko4_power_figures.html

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      19 mei 2012 om 07:41

      @daemie: hmm dan zou je toch zeggen dat dat nooit sneller dan een 458 kan zijn.. Ti’s ook kut gefilmd..

      Login om te reageren
      • daemie zegt

        19 mei 2012 om 14:29

        @audir8v10: Idd, daarom denk ik ook dat die ferrari idd niet voluit gaat. De audi wint ook pas als hij iets voor de ferrari vertrekt..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          19 mei 2012 om 16:16

          @daemie: Dat is 460pk op Octane 93, met M/W is het al 500pk … en wie zegt dat dit ding APR Stage 3 met 500pk heeft, Stage 3 an sich zegt niets over de hoeveelheid vermogen, kan tussen de 450pk en 600pk liggen afhankelijk van alle mods.

          Login om te reageren
  21. drdedofi zegt

    19 mei 2012 om 05:04

    Kutste filmpje aller tijden!!

    Login om te reageren
  22. Anoniem zegt

    19 mei 2012 om 09:42

    http://www.youtube.com/watch?v=b0E4X-afkU4
    850 T5=ultieme sleeper :mrgreen:

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 mei 2012 om 09:48

      @dennis245turbo: OK, dies best vet idd :)

      Login om te reageren
    • The360box zegt

      19 mei 2012 om 09:56

      @dennis245turbo: Voorwiel ook nog.

      Login om te reageren
      • Anoniem zegt

        19 mei 2012 om 09:59

        @The360box: 850 is ook met AWD geleverd, maar die is zeer zwak qua degelijkheid..

        Login om te reageren
        • Alwood zegt

          19 mei 2012 om 11:54

          @dennis245turbo: tegen de tijd dat er awd in zat heette het al V70 (classic)

          En die zwakte van het systeem is de grootste bullshit ooit over Volvo rondgeblaat. Versterkt doordat 90% van de Volvo eigenaren geen fuck om hun auto geeft. Het enige waar bij dit visco-systeem rekening gehouden moet worden is bandenspanning rondom en een maximaal verschil in profieldiepte van 3mm. Dan blijft het net zo lang heel als de rest van de auto.

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            19 mei 2012 om 16:13

            @Alwood: Die ‘voorwaarden’ maken het dus weldegelijk ‘gevoelig’.

            Login om te reageren
            • Alwood zegt

              20 mei 2012 om 11:22

              @dawwg: klopt als ’n bus. alleen niet juist om ‘gevoelig’ gelijk te trekken met zwak. met onjuist gebruik kan je alles stuk krijgen. met juist gebruik blijft de awd net zo lang heel als de rest van de auto.

              Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 mei 2012 om 11:52

      @dennis245turbo: jeej…voorbandjes oproken bij + 150km/h :lol:

      Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      19 mei 2012 om 21:19

      @dennis245turbo: Jezus haha, lekker slippen met de koppeling. Benieuwd hoelang die het gaat volhouden

      Login om te reageren
  23. corvettez06 zegt

    19 mei 2012 om 09:44

    en dan zeggen dat de audi hem er zwaar uittrekt pppfff , over overdrijven gesproken, fanboy?

    Login om te reageren
  24. wobwobgaserop zegt

    19 mei 2012 om 10:08

    Waren die Allroads niet ook leverbaar met de 4.2 V8… deze is wellicht voorzien van n dikke turbo erop. Je ziet in t filmpje hoe lomp die turbo erin klapt, dus atmosferisch is t zeker niet

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      19 mei 2012 om 18:57

      @wobwobgaserop:

      zeker weten er staat er hier bij mij 1 in de buurt dat is dat blok uit de R8 V8 en wat ook in touareg zit

      als je daar 1 of 2 turbo’s op zet haal je er echt wel een leuk vermogen uit

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      20 mei 2012 om 12:20

      @wobwobgaserop: Precies, de allroad was gewoon leverbaar met 4.2 V8. Een mooi uitgangspunt, schroef hier 2 asociaal grote turbo’s op en je zit zo aan de 600 pk. Denk niet dat het lang heel zal blijven maar dat is een latere zorg. :P

      Login om te reageren
  25. vale46 zegt

    19 mei 2012 om 10:14

    Ik gok op een RS6 motor, daarvan weet je dat het goed past.
    Maar ik denk dat hij er wel een blower heeft opgezet, want een stock RS6 is nog steeds Ferrari-voer, een klein chippie zal daar niet zo veel aan veranderen.

    Login om te reageren
  26. masterstig zegt

    19 mei 2012 om 10:28

    Het zou fijn zijn als ze even het raampje dicht gedaan hadden in de 458, verder is dit natuurlijk erg vermakelijk om te zien. Ben wel benieuwd hoeveel geld er in de Audi is gaan zitten.

    Login om te reageren
  27. tjorque zegt

    19 mei 2012 om 10:50

    NOS iemand?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 mei 2012 om 11:53

      @tjorque: gisteravond weer…20:00 ? NOS Journaal ?

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        19 mei 2012 om 12:09

        @Megakix @tjorque: huh? wat bedoelen jullie?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          19 mei 2012 om 14:05

          @autoblogger: lachgas, nitro. U bent niet bekend met der snelle unt die furieuze. Die blauwe vlam uit de uitlaat?? Extra supahpower

          Login om te reageren
  28. spylegion zegt

    19 mei 2012 om 11:04

    Ferrari is duidelijk sneller, houdt gewoon in.. (zie snelheidsmeter..)

    Audi ook geen sleeper, volvo 240 met 500/600 pk.. Das een sleeper..

    Login om te reageren
  29. neal zegt

    19 mei 2012 om 11:34

    ik gok op een blok van GM (V8 LS uit een C5 corvette met stage 3 turbo kit)

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    19 mei 2012 om 11:47

    Ik gok op het standaard 2.7T blok, met onderdelen van de 1st gen. RS4 (ook 2.7 turbo) en bijbehorende RS4 upgradekits..

    Login om te reageren
  31. BrutaalAapje zegt

    19 mei 2012 om 12:01

    Aan het geluid kun je horen dat de Ferrari zich flink inhoudt…wat al een prestatie op zich is… ;-)

    Login om te reageren
  32. kaeser zegt

    19 mei 2012 om 13:11

    Dus? Moet ik nou een A6 Allroad hebben? Doe mij toch maar de 458 :D

    Login om te reageren
  33. ferrarigekeindhoven zegt

    19 mei 2012 om 15:27

    die 458 geeft gewoon niet volgas

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      19 mei 2012 om 15:43

      @ferrarigekeindhoven: Die 458 heeft slechts 570pk… Echt niet zoveel voor nodig om die er uit te trekken. Audi allroad weegt 1800kg standaard + 4wd. Bij een sprintje zonder launch control heeft die audi 500 pk +/- nodig om die 458 te verslaan op 0-100… Deze audi zit vast ergens rond de 600 pk. Byebye 458

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        19 mei 2012 om 19:32

        @maxx1:

        Alleen Nissan kan sneller zijn met minder vernogen en een hoger gewicht. De Allroad gaat dat niet lukken :)

        Als je het gaspedaal van de 458 kan vinden, maak je het een Evotech RS6 met over de 700 pk nog flink moeilijk…

        Dit geeft bvb denk ik een beter beeld hoe snel een 458 is.

        http://www.youtube.com/watch?v=N3iwBtgA90A

        Ik gok dat die Allroad minder snel is.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          19 mei 2012 om 21:17

          @anakiet: Zonder launch control valt het ook bar tegen hoe snel de nissan is!. Mooi filmpje is dat, al eens eerder gezien! 458 moet je idd niet onderschatfen. Het is ren blijft een super snelle coole auto!

          Login om te reageren
      • Woestijnridder zegt

        19 mei 2012 om 23:20

        @maxx1: “maar” 570 pk?”?
        De Ferrari = 570pk op 1380 kilo
        De Audi = 500pk op 1800 kilo?

        Vermogen is uiteraard een gokje en het gewicht ook (de auto kan lichter gemaakt zijn). Maar als die Audi ook echt 1800 kilo weegt, dan heb je nogal wat vermogen nodig om minimaal even snel te zijn dan de Ferrari 458. En 500pk is dan echt niet genoeg; de Audi is 420 kilo zwaarder dan de Ferrari!

        Ik gok dat die Audi zeker 700pk aan boord moet hebben.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          20 mei 2012 om 11:36

          @Woestijnridder: Die 458 heeft slechts 570pk in vergelijkng met die 600pk + audi

          Login om te reageren
  34. ferrarigekeindhoven zegt

    19 mei 2012 om 15:27

    wedde dat die 458 niet voluit ging

    Login om te reageren
  35. kickass zegt

    19 mei 2012 om 16:08

    En nog steeds snap ik het nut niet van de Allroad…

    Login om te reageren
    • wimbers zegt

      20 mei 2012 om 00:24

      @kickass:
      en nog steeds snap ik het nut niet van zo’n ferrari…..

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        20 mei 2012 om 01:06

        @wimbers: Brute kracht en emotie. Dat is alles. ;)

        Login om te reageren
      • Zjonnie zegt

        20 mei 2012 om 12:07

        @wimbers: haha held

        Login om te reageren
  36. Susp1cious zegt

    19 mei 2012 om 20:10

    @ kickass:

    In NL heeft zo’n Allroad inderdaad weinig zin. Maar in landen waar het regelmatig sneeuwt kan een klein beetje extra bodemvrijheid erg goed van pas komen. Er zijn dus mensen die dat willen maar niet meteen een SUV of terreinauto. Dan is dit ideaal.

    Login om te reageren
  37. Esprit_de_Flandre zegt

    20 mei 2012 om 13:41

    Motor van een ’88 Suzuki Alto in de Audi, en de 458 geblokkeerd in eerste vitesse…

    Login om te reageren
  38. grandmasterb zegt

    21 mei 2012 om 21:20

    Ik weet nog wel heel wat leukers en snellers die beide auto’s er gemakkelijk uit accelleert:

    http://www.hennesseyperformance.com/2013-hpe800-jeep.html?utm_source=CAR+CRAZY+TV&utm_campaign=May+11+2012&utm_medium=email

    Ook nog verder op te voeren naar 1000 pk, dan 0-100 in minder dan 2,9 sec.

    Dat is pas een nuttige auto, de hele familie kan er in en ook nog veel zaken die je in een stationcar niet kunt stoppen.

    Login om te reageren
  39. johnny23 zegt

    22 mei 2012 om 10:16

    Leuk dat iedereen zit te raden naar de gedane aanpassingen, maar de leveranciers worden keurig vermeld aan het einde van het filmpje :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North