Audi betrouwbaarder dan Lexus [poll]

Auteur: , 139 Reacties

En Fiat zuigt ballen.

Audi A4 B9 limo en avant

De Amerikaanse consumentenbond der consumentenbonden genaamd Consumer Reports Online deed voor het negende jaar op rij een onderzoek naar de beste automerken. Wat bleek? Audi is de onbetwiste nummer uno van 2016 (Amerikaans onderzoek, dus daar doen ze alles alvast een jaar vooruit). Belangrijk om te vermelden is dat de organisatie geen sjoemelmodellen onder de loep heeft genomen. Dat vonden ze niet eerlijk tegenover de rest van de autofabrikanten. Of je dit onderzoek daardoor meteen in de prullenbak kan sodemieteren laat ik even in het midden.

De resultaten worden berekend aan de hand van productiemodellen. Er wordt gekeken hoe deze gemiddeld scoren op het gebied van betrouwbaarheid. Merken die dit jaar niet mee zijn genomen in de test zijn Alfa Romeo, Jaguar, Maserati, RAM, Smart en Tesla. De FCA-merken die wél zijn meegenomen bungelen zoals vanouds onderaan de lijst der betrouwbaarheid. Naar het schijnt heeft Marchionne zijn computer uit het raam gegooid toen hij hoorde over de resultaten van het onderzoek.

Duitsland en Japan domineren de top, maar Audi is de onbetwiste nummer één. In vergelijking met vorig jaar is Mazda gezakt van een tweede naar een zesde plaats. Toyota doet het nog slechter volgens de organisatie. Van plek drie naar plek acht. De volledige lijst check je hieronder. Je mening uiten over het resultaat van dit onderzoek door middel van een klik doe je in de bijgevoegde poll.

Merk
Algemene eindscore
Audi80
Subaru78
Lexus76
Porsche76
BMW76
Mazda74
Buick74
Toyota72
Kia72
Honda71
Hyundai70
Volvo69
Mini68
Mercedes67
Volkswagen67
Ford66
Lincoln65
Scion65
Acura64
Chevrolet64
Nissan63
Infiniti63
GMC60
Cadillac58
Dodge58
Chrysler58
Land Rover55
Mitsubishi51
Jeep43
Fiat38



139 reacties

Nissan en Mitsubishi doen het slechter dan ik had verwacht
@audiisthebest: Betrouwbaarheid testen doe je na een paar jaar, of aantal kilomters. Verder moet je niet alleen kijken naar het aantal keren naar de garage, maar ook wat er dan vervangen moet worden en wat dat kost!
@audiisthebest: ze hebben net als Fiat wel geluk dat Renault niet in USA verkoop het wordt anders stonden ze hoger…..😛
Whahahaha, dus zelfs dit soort zaken kopen ze bij VAAG gewoon op. Een sjoemelpoll 😂😂
@roppp: als VAG zulke dingen ook zou opkopen zou VW wel hoger staan, Audi is gewoon een goed en betrouwbaar merk. Je bent zeker een VAG hater?
@audiisthebest: jij bent zeker een VAG liefhebber audiisthebest?
@dieselaer: ik ben niet echt een liefhebber maar ik heb er niks tegen, VW, Skoda en Seat boeien me bijvoorbeeld echt totaal niet, maar Audi dan wel weer, en natuurlijk hou ik van Porsche, Bugatti en Lamborghini.
@audiisthebest: goh ik hou natuurlijk van vrouwen…
-edit: nutteloze bijdrage-
@audiisthebest: Met een naam als audiisthebest, kom je helaas niet geloofwaardig over. En echt letterlijk iedereen die ik ken die een Audi heeft, heeft problemen.

Collega van me was z’n schoonbroers nieuwste aanwinst aan het ophemelen onlangs, hoe het zo’n koopje was, en dat de man dringend geld nodig had om z’n scheiding te financiëren.

Ik zei nog half voor de grap, dat hij best maar genoeg geld opzij moest houden voor “onverwachte” reparaties. 2 weken later was het al zover…en bleek ook nog dat de vorige eigenaar al eens voor dat probleem bij de dealer was langs geweest. Maar toen die hoorde wat de reparaties gingen kosten, heeft hij zijn auto maar verkocht “omdat hij geld nodig had voor zijn scheiding”…
@SimonMc: ik ken ook genoeg mensen met Audi’s en die hebben er nooit problemen mee
@audiisthebest: via een forum, of in het echte leven?
@SimonMc: Ja inderdaad, de achterneef van een collega van mijn oom had ook problemen met een Audi
@stekel01: 7 jaar lang Audi gereden. De ohzo gehate 2.0 tdi 170 pk. Geen druppeltje olie verloren, s-tronic nooit problemen mee gehad. Rij nu een 328i, heb nog nooit zulke hoge onderhoudskosten gehad.

Achja, Audi wordt toch altijd gehaat…mij boeit het niet zoveel. Ik heb geen enkele haat naar een merk. Ik gun ze allemaal het beste, zouden meer mensen moeten doen….
@87sandyd: uit ervaar weet ik ook dat BMW’s inderdaad erg duur zijn qua onderhoud. Daarmee bedoel ik niet dat ze onbetrouwbaar zijn, meer dat de onderdelen en onderhoudsbeurten erg prijzig zijn.
@87sandyd: ja mijn opais ook 100 geworden met roken… dus?

dat jij een topmodel had en velen een limoen…
mijn a3 had na 7 weken een losse stoel. bij botsing zou ik zwaar de lul zijn geweest als ik geen woofer ingebouwd had. dan had ik dat namelijk pas geweten als mijn stoel mij ingehaald had. gelukkig blies de motor zichzelf op en is mij meer ellende bespaard.

mijn a4 sloopte de raammechanismen waterpomp stuk na 60000, airco blies hete lucht, koel ventilator aan met motor uit = accu leeg. elke 15.000km stuurbekrachtiging oliebijvullen, kofferbak in winter niet meer dicht..

nooit problemen gehad met nr 2 (subarus) en 3 lexus.
@schuimbekje3: Je hebt gelijk.. en ook niet.

je vergelijking m.b.t. de rokend opa zegt het allemaal, maar dit geld beide kanten op. Al deze verhalen, over betrouwbare EN over onbetrouwbare Audi’s …of ieder ander merk.. zeggen helemaal niets!
Nul, nakkes, nada..

Anekdotes zijn geen bewijs.
@schuimbekje3: Klinkt nogal ongeloofwaardig maar okey. Waren dit nieuwe auto’s of heb je bij beun de haas je auto’s 56e hands aangeschaft?
@schuimbekje3: Ja joh die motor blies zichzelf op bij 2000 toeren en 50 kmh in de 4e versnelling, ik geloof je meteen! Die hete lucht uit de airco… Daar heb je een knop voor hoor, of in geval van Climatecontrol knopjes. Als je zelf een woofer inbouwt dan zullen die speakers er ook wel zelf ingebouwd zijn en dan vermoed ik eigenlijk dat je gewoon zelf het motortje voor de ramen hebt gemold. Die losse stoel zal ook wel niet af fabriek zo zijn. Wat een kont verhaal! Misschien leuk voor de parking bij de McDonalds met je Subaru vriendjes. Daaaag.
@87sandyd: F30/31 328i staat bekend als zeer betrouwbaar. Wat is er met je jouwe allemaal aan de hand?
@87sandyd: zo is het maar net, goed gesproken :)
@stekel01: Overdrijven is ook een kunst. Ik heb maar 2 collega’s, en het slachtoffer in kwestie, is niet alleen de schoonbroer, maar ook de buur van die ene collega van me. Hij spreekt hem letterlijk elke dag.
@SimonMc: tsja een tweedehandsje moet je ook met verstand kopen. Heeft te maken met verschillende factoren. Als de eerste eigenaar een petje was die z’n auto helemaal afgetrapt bij Jet Cars dumpt. Tsja, dan zit je dan is de prijs laag en een leek noemt dat dan een koopje. Wat je zegt slaat dus eigenlijk nergens op.
@sbelali: De wagen was 2 jaar oud, en had 30.000 km toen hij hem kocht.
@SimonMc: Ik heb zelf 4 Audi’s gehad en heb er werkelijk nooit problemen mee gehad. Het is maar net wat wat je wil horen en wel een beetje flauw om te bashen omdat het ‘jouw merk’ blijkbaar niet is.
@SimonMc: Jij slaat de bal helemaal raak, met je gouden kroon.
…. of niet?

PS. hoe verdien je zo’n pronkstuk?
@bogey: Je verdient het kroontje niet, je koopt het.
@SimonMc: ik sleutel aan A2’s en ken zat mensen met andere auto’s en eigenlijk nooit mensen met adnormale problemen ons pap rijd een 2.0 TDI A3, geen problemen buiten het normale onderhoud, mijn oom reed een A4 1,9 TDi A4 en nu een A4 3,0 cabrio, ook geen problemen, een vriend van me rijd een A4 3,0 avant en een A2 omgebouwd naar 1,9 (blokken hebben allebei bijna 3 ton gelopen) ook hier geen problemen. Natuurlijk zie ik wel een A2’s voorbij komen met grotere problemen maar ach als er bij ons een A2 binnen komt met 2,5 ton op de teller vinden we dat weinig, 3,5 tot 4 ton is niet abnormaal en ia dan gaat wel eens wat stuk maar dat is niet abnormaal toch
@ko3n: de laatste 1.9 TDI blok die de fabriek uitrolde in Deutschland is ook weer 7 jaar geleden, en dat is het beste blok wat VAG ooit gemaakt heeft
@SimonMc: echt totale onzin dus, ik heb namelijk een Audi en heb nooit problemen. Althans niet meer dan ieder ander met een willekeurig ander merk. En ook ik ken genoeg mensen om me heen die Audi rijden en er ook geen problemen mee hebben. Weet je, het is maar net wat je wilt zien en dat vergroot je dan uit en maak je je waarheid. Dat wil dan niet zeggen dat het ook zo is en daar getuigt het hier genoemde onderzoek dus.
@autoriteit: Misschien is het wel waar wat je zegt, dat ik soms zie wat ik wil zien. Kan misschien ook komen door de 3 Audi’s die op heel korte tijd in de avondschool binnenkwamen.

Die ene A6 met 2.8 V6 diesel ( voor zover ik nog weet), had een gescheurde cilinderkop. Dan de TT had een onschuldiger probleem. Kapotte aircopomp. Dan de A3 2.0 diesel van 2 jaar oud, moest z’n hele drukgroep vervangen. Er was nog iets mee, maar dat weet ik niet meer. Je begrijpt, zoiets blijft een mens bij.
@SimonMc: dan bedoel je of een 2.7 TDI of een 3.0 TDI , een 2.8 is in een A6 per definitie benzine (of lpg)
@SimonMc: ja precies ik snap wel dat de negatieve dingen vaak langer blijven hangen dan de positieve. Als je veel negatieve ervaringen in je omgeving hebt van een bepaald product, dan blijft dat hangen.
@autoriteit: Ik vind het knap hoor…

In één zin zeggen dat iemand totale onzin lult en vervolgens een argument geven die jouw stelling volledig onderuit haalt. Omdat jij nooit problemen hebt gehad kan het dus niet waar zijn? Ietsje te selectief, niet waar?

Dit geldt tevens voor de verhalen van mensen die wél problemen hebben gehad: omdat er in jouw omgeving wat Audi’s kapot zijn gegaan hoeft niet te betekenen dat dit wereldwijd altijd het geval is met Audi. Selectieve waarneming.

Juist daarom zijn dit soort testen (waar dit artikel om draait) fijn: die geven in STATISCH opzicht aan welke auto betrouwbaarder is.
@olivier420: Dit moet natuurlijk STATISTISCH zijn. Damn you autocorrect.
@olivier420: @autoriteit 2x reageren op mijn eigen post, ik vind het knap (misschien een beetje narcistisch).

Enfin na teruglezenlijkt het nu alsof ik het met je oneens bent maar ik probeer juist te beamen wat jij zegt.
@olivier420: haha ja ik heb wel door hoe je het bedoelde. Ik moet trouwens zeggen dat ik het berichtje van SimonMC waar ik op reageerde niet helemaal goed had gelezen. Ik dacht dat hij zei dat iedereen met een Audi problemen heeft en dat noemde ik totale onzin omdat ikzelf ook een Audi rijd en daarmee geen noemenswaardige problemen heb. Hij zei echter dat iedereen in zijn omgeving met een Audi problemen heeft gehad en dat is wat anders. Dat kan natuurlijk het geval zijn. Mijn fout dus dat ik het niet helemaal goed gelezen had.

Ik zei of bedoelde dus niet dat als ik er geen problemen mee heb gehad, dat dan niemand er problemen mee kan hebben. Inderdaad is het meestal een subjectieve perceptie (je ziet wat je wilt zien). Pfff wat een verhaal van mij haha, ik hoop dat je het nog snapt :)
@SimonMc: Niet geloofwaardig nee, maar kennelijk ondersteunt bovenstaand onderzoek zijn nickname wel..
@SimonMc:

Heb zowel een Audi als een BMW (RS2 & 330ci) de BMW is de duurste in het onderhoud en is in de 12 jaar dat ik hem heb het meeste aan stuk gegaan. Maar je scoort hier lekker veel plusjes als je VAG producten afkraakt. Jazeker, de kwaliteit is beneden peil voor meer dan 10 jaar, maar om het allemaal slecht te noemen vind ik veel te ver gaan. Het software debacle kan natuurlijk echt niet…

Tevens valt mij het op dat hier maar weinig autoliefhebbers zitten, zo’n beetje elke auto die word gepost word afgekraakt tot en met. Ik vind bijna elk merk wel iets moois in zijn gamma hebben.
@SimonMc: Ik rijd al 12 jaar audi. Eerst A4 en binnnenkort mijn 3e A6. Heb 1 keer een probleempje gehad met de airco en voor de rest nooit iets aan de hand gehad.
@audiisthebest: Het grote probleem met Audi zijn de mensen die erin rijden. Ze voelen zich vaak helemaal geweldig en denken dat ze tussen het kaliber Mercedes, BMW horen.
Dit is echter niet het geval, een Audi is qua kwaliteit gelijk aan een Volkswagen (duh) maar dat is niet het zelfde niveau als een Mercedes of BMW. Verder niks mis mee natuurlijk, maar de mensen voelen zich wel zo en betalen graag veel te veel voor een product dat eigenlijk een “volksauto” is met een dikke bumper-kit en wat fancy LEDtjes…
Kijk, gewoon weer vrij veel Duitse merken aan de top. Is de betrouwbaarheid toch nog aanwezig dus. Al zal de gemiddelde lezer van autoblog dat toch niet geloven. VAG etc. is toch allemaal sjoemelrommel?! Nee we moeten hier allemaal in koor roepen dat we van Alfa houden en als er bij een aankoopadvies een no-go staat bij Franse auto’s dan gaat men hier ook uit het dak
@premiumspotter: ik vind niet dat VAG alleen met sjoemelrommel heeft hoor, ik heb echt helemaal niks tegen VW, of Franse wagens, zeker die nieuwe Peugeots en Renaults zijn gewoon prachtige en heel betrouwbare auto’s
@audiisthebest: Sjoemelsoftware, oftewel het gebruik van diverse MAPS (lees settings) door de ECU onder verschillende omstandigheden (op de weg, op de rollenbank / testcyclus) heeft niks te maken met betrouwbaarheid (lees technische mankementen gedurende het gebruik)
@premiumspotter: Kon ik je maar +100 geven….
@premiumspotter: Alfa’s worden veel te overschat en roesten onder je reet vandaan. Ik heb 4 jaar geleden zo’n Renault megane 1.9 D gehad die na 100.000 km meer dan 6000 euro schade had aan reguliere slijtage, gouw verkocht dus.
Heb nu een 3 serie 2.0D (2013) en na 85.000km nog geen vuiltje aan de lucht, ze hebben me zelfs nog twee jaar extra garantie gegeven…
@premiumspotter: “nog aanwezig” nooit geweest!
In het originele onderzoek staat aangegeven dat de voorspelde betrouwbaarheid van een Lexus beter is dan die van een Audi. In de eindscore is de betrouwbaarheid slechts deels meegewogen, Audi wint dus niet omdat hun modellen betrouwbaarder zijn, maar omdat ze zo veel beter rijden dat dat de slechtere betrouwbaarheid meer dan compenseert. Wel juist is dat BMW en vooral Mercedes slechter scoren dan Audi op het gebied van betrouwbaarheid.
@knipperlichtje:
Helemaal correct, jammer voor de vag fanbois.
@knipperlichtje: ja en de auteur rijd een A4, staat er zelfs bij!
Audi 1 en Volkswagen 15? Zo een poll bewijst dat kwaliteitsbeleving meer tss de oren zit!
Hoe kan Audi nu boven subaru porsche en lexus staan? En vw veel lager? Kan niet kloppen dit.
@rolov:
Omdat het niet alleen om betrouwbaarheid gaat, het artikel klopt gewoon niet.
@super: ja ik las het in de comments nadat ik gepost had. Thanks anyway. ;)
@rolov: Er worden meerdere zaken getest. Rubenpriest doet alsof het alleen om betrouwbaarheid gaat.
Ik trap al zo’n 20 jaar Audi modellen af. Volgens de gemiddelde autoblog lezer zouden de volgende dingen vervangen moeten zijn: s-tronic(dsg) 10 keer vervangen, 5000 liter olie bijgevuld en 5 keer is de motor vervangen. Ik ben samen met mijn collega’s en cliënten een mazzelaar, want wij hebben allen nog geen problemen gehad.
Ergo ik zeg niet dat Audi foutloos is, want dat is geen enkel merk… Maar bij Audi wordt alles zo extreem uitvergroot.
@audirijder: inderdaad, ik ken genoeg mensen met Audi’s en die hebben er nooit problemen mee
@audirijder: idem hier behalve niet over zo’n langere periode zoals u. Ik snap de enorme haat tegenover Audi hier op Autoblog niet, zijn degelijke wagens en als ik dagelijks op de baan zit zie ik toch veel mensen in een Audi dus zo slecht zullen ze wel niet zijn.
@audirijder: Toch zijn zulke persoonlijke verhalen ook geen goede verdediging. Audi heeft de laatste jaren wel wat issue’s gehad waar ik niet vrolijk van word. Olieproblemen, sjoemelsoftware, versnellingsbakken.

Wel moet ik toegeven dat VAG het zwaarste word aangepakt. Terwijl BMW met hun viercilinder diesel (N47) toch ook flinke problemen had en daar hoor je nooit iemand over. Om maar even een voorbeeld te noemen.
@audirijder: Tja, mijn huidige auto is een Audi en de vorige was ook een Audi. Echter omdat ik geen enkel mankement heb gehad betekent het nog niet dat het het beste merk is.

Het is vrij simpel, niet alles wat VAG maakt is goed en niet alles is slecht, er zijn wel bepaalde motoren, motor / bak combinaties , productie jaren, die bovengemiddeld veel problemen kennen (is geen geheim). Je moet gewoon donders goed weten wat je moet kopen, en wat je links moet laten liggen.

Overal ter wereld worden deze lijstjes samengesteld, en opvallend is toch dat meestal de Jappen en met name LEXUS in de top staat.
Tja ik rijdt een Braziliaanse fiat en die doet het altijd ook in de zwaarste situaties!
Ik heb altijd een beetje moeite met de uitslagen van dit soort onderzoeken. Niet zozeer omdat ik vind dat Audi niet bovenaan hoort te staan (ervaring met meerdere Audi’s gehad, overal het algemeen perfect), maar omdat er telkens weer een ander bovenaan staat. In Engeland (J.D. Power) doet Jaguar, het altijd goed. Ford doet het altijd uitstekend in Duitsland en in Cuba staat Lada eenzaam bovenaan. (waarschijnlijk omdat @dizono daar zijn VPN heeft).

Echter, Lexus, Toyota, Honda en Subaru zijn altijd steevast bovenaan te vinden. Dus als ik alle ‘lucky flukes’ niet meereken, zijn de Japanners nog altijd het beste.
@gtwillem: vind het toch wel raar dat Nissan, Acura en in zekere mate Mitsubishi dan toch zo laag staan.
In creating the car brands Report Card, we aggregate road-test performance, reliability, safety performance and active safety aids, and owner satisfaction. Brands with a lineup of mature, incrementally updated vehicles tended to rise to the top.

Matige betrouwbaarheid wordt gecompenseerd door als optie leverbare features en uitslagen van roadtests. Geef mij maar de test van de ADAC. Die houden tenminste niet eens de schijn op, die erkennen de manipulatie.
Nou ik vind het niet echt geruststellend als mijn mijn auto meer liters olie drinkt dan Bonnie st clair glazen wijn per uur …noemen ze dat betrouwbaar? ??
Ik heb even de test zelf doorgenomen en helaas voor Ruben gaat zijn stelling niet op dat Audi betrouwbaarder is.
Audi heeft weliswaar de hoogste totaalscore, maar dat komt vooral door het onderdeel Road test. Voor het onderdeel reliability scoort Audi “Better than average” en Lexus scoort het hoogste “Best”
Welke betrouwbaarheidstests je ook ziet, van welk land of welk continent dan ook. Italiaans altijd onderaan.

Maar gelukkig hebben ze passie en karakter….o wacht…
@Rick-dos: en niemand die nu over de 159 begint ;)
@awesome: Het is idd heel stil ineens… ;)
@Rick-dos: italianen betalen gewoon niet mee aan die marketing zwendel/omkoperij/manipulatie van het volk waar Duitsers heer en meester in zijn, al sinds meer dan een eeuw.
@giulio: En dan betalen ze ook al niet mee aan het verbeteren van hun kwaliteit, vind je het gek dat die Italianen al meer dan een eeuw aan de tiet van Duitsland hangt.
@Rick-dos: prima, doen ze goed die Duitsers, met al die Italianen op ddw designposten..
Betrouwbaarheid is beter bij de Japanse merken dus audi is NIET betrouwbaarder. Maar goed lezen Is voor mensen die liever weten hoe het zit dan koppen snellen en een gunstige uitslag mis-quoten om een puntje te maken.
@Autoblog: deze uitslag zo verdraaien stinkt naar commerciële belangen boven fatsoenlijke en zuivere berichtgeving.
Zelfs porsche bmw en subaru betrouwbaarder dan toyota, ik dacht dat toyota altijd als meest betrouwbaar werd geacht door velen
@allesmetturbo: lees even hoe het resultaat tot stand komt…
Onmogelijk! Kan meteen de prullenbak in!!
Lexus en Toyota mogen wel als “best” uit de test komen als het op “predicted” betrouwbaarheid aankomt maar letten we even op de andere Aziatische merken? Dat imago dat Japanse auto’s betrouwbaar zijn mag alleen Toyota dragen. De rest is gemiddeld of gewoon bedroevend.

Misschien is het tijd om het fabeltje dat Japanse auto’s zo betrouwbaar zijn maar te laten varen.
@Rick-dos: Net als duitse degelijkheid…bestaat gewoon niet ;)
@redbeams en @super: M.a.w. jullie geloven wel in de betrouwbaarheid van Japanners en ook in Duitse degelijkheid?

Of onderschrijven jullie dat Japanse betrouwbaarheid een fabeltje is? ;)
@Rick-dos: De echte statistieken zeggen genoeg dus…zeg ’t maar ;)
@redbeams: Ik ga geen woorden in jouw mond leggen. ;)
@Rick-dos:
Een bevriende garagist vertelde me ooit dat ik hem niet zo vaak zou zien als ik mn bmw inruilde voor een lexus. Het is dat lexus geen stations meer bouwt, anders had ik dat idd sterk overwogen.
@super: Mijn garagist zei mij dat ik hem ook nooit meer zou zien als hij de staatsloterij had gewonnen. Denk je dat je een band met elkaar hebt gaat het hem alleen maar om mijn geld. Tssss….
@Rick-dos:
En duitse degelijkheid is zeker geen sprookje.
@Rick-dos: Ik geloof niet in betrouwbaarheid van japanners…. daar rijden altijd van die saaie zakken in die super voorzichtig zijn met de auto, waardoor ie niet hard op zn donder krijgt!
@Rick-dos: ik ben toch zeer benieuwd als dit onderzoek (waarvan de criteria zeer bepalend zijn) in een land of werelddeel gedaan wordt waar je niet zo makkelijk de garage op kan zoeken. …
Dat is meer mijn optiek van betrouwbaarheid en bedoel ik ook niet mee dat anderen echt slecht zijn.
Zelfs als het onderzoek volledig juist is vraag ik me af wat in werkelijkheid het verschil in defecten is tss voorbeeld de beste en de slechte uit de klas. Hoeveel keren zijn de auto’s hersteld, hoeveel keren heeft de auto je laten straan, wat waren de herstelkosten en mogelijk ook rekening houden met de aanschafprijs. Misschien zou het lijstje er heel anders uitzien.
Dat roep ik al jaren…
waar ik (in een half jaar) ga wonen is subaru een van de meest onbetrouwbare merken, maarja dat is dan ook andere omstandigheden (woestijn)
Opvallend dat Infiniti niks beter is dan Nissan. Weinig meerwaarde dus. Doet Toyota toch beter met Lexus.
@E34M5Touring:

Zo’n infinity (nuja de q50 toch) ziet er stukken beter uit dan een nissan enkel om die reden is het de meerprijs waard.
En renault en peugeot mogen niet mee doen? Of bestaan die merken niet in de us of a
Als Audi rijder geniet ik dus van dit!
Honda staat niet in de top 5? Ik dacht dat ze beter zouden scoren.
@sulobb: Honda is daar Acura.
@e1000bmw523i: niet allemaal. Enkel de duurdere uitvoeringen worden daar verkocht als Acura. De gewone ‘budget-wagens’ zoals de Civic zijn nog steeds Honda
Leuk zeg, sprookjes…
Een Audi 80?
Mercedes valt zwaar tegen, het intereseert me eigenlijk wel om te zien welke modellen er slecht scoren.

Je zou verwachten dat ‘Das Haus’ tenminste vergelijkbaar zou scoren met audi en bmw. Tenzij het om modellen gaat die audi en bmw niet aanbieden zoals de R klasse of bestelwagens. Wat ook wel vreemd zou zijn want het enige wat je niet zou mogen verkloten is zo’n bestelwagen.
@Hupke: Een Subaru, Lexus en Mini moet kwalitatief beter zijn dan de Mercedes-Benz.. Geloof er geen hol van, en fiat als laatste, sie panda’s gaan ook gewoon jaren mee…
Ook al maak ik ook wel eens een grap over Audi, als ze op dit moment het beste merk zijn op het vlak van betrouwbaarheid dan verdienen ze een pluim. Ere wie ere toekomt!

Toch zeggen dit soort onderzoeken me niet zo heel erg veel. Want niet alle modellen van een bepaald merk zijn even betrouwbaar. Zo kunnen bepaalde motoren van een merk onverwoestbaar zijn, terwijl sommige motoren een hele reeks aan problemen kennen…
En zo zijn er ook verschillen in andere belangrijke onderdelen, zoals transmissies, en kunnen auto’s van de eerste modeljaren problemen hebben die bij latere modeljaren verholpen zijn…

Meer dan een redelijke indicatie over de betrouwbaarheid van een merk is het dan ook niet…
@moveyourmind: Beste merk…kom op zeg ze hebben notabene de sjoemelversies erbuiten gelaten.
Op dit moment zou er geen enkele audi zijn die ik boven een vergelijkbare lexus zou verkiezen. Dat was 10 jaar geleden anders… lexus doet het zeker niet slecht maar audi is echt wel achter zowel qua design als techniek.
Is eigenlijk maar 1 merk wat het hele onderzoek ongeloofwaardig maakt..Hebben ze bij het eindresultaat vier nullen verkeerd geplaatst?
Ook altijd weinig problemen met audi’s gezien in mijn omgeving. Het enige probleem, bij audi is dat je bij de dealert, zo een paar €100 af mag rekenen voor een nieuw koplampje, om maar een voorbeeld te noemen. De merken die ik als meest degelijk heb ervaren zijn daarintegen citroen, suzuki en subaru. Renault was altijd een groot drama.
Ik vind het altijd zo mooi dat fiat belachelijke cijfers krijgt in amerika. En hier in europa redelijke cijfers krijgt. Misschien moet sergio is wat smeergeld apart zetten voor de jaarlijkse amerikaanse testen.
Het komt niet vaak voor, maar zelfs Tros Radar heeft het olie probleem van Audi behandeld, dan tel ik alle “kroegproblemen” zoals falende DSG bakken etc.. niet eens mee. En dan wil dit onderzoek mij laten geloven dat Audi een van de betrouwbaarste merken is? Dat het een degelijk/comfortabel merk is, heeft de A6 die ik laatst reed wel bewezen, maar deze uitkomst geloof ik gewoon niet.
@miezemiez: Al moet je Radar met een flinke vrachtwagen zout nemen, hoe vaak die de waarheid verdraaien is echt niet normaal.
@miezemiez:
Owner satisfaction wordt ook meegenomen in de score. Daarbij helpt het natuurlijk wel dat in de USA Audi de olieproblemen van alle auto’s met 2.0 TFSI (en ook 1.8?) GRATIS heeft moeten repareren dan wel de reparatiekosten heeft moeten vergoeden… Jammer dat die Class Action Suite niet van toepassing is in Europa want hier zijn de eigenaren van die motoren de Sjaak…
Betrouwbaarheid is slechts 1 van de factoren die meegewogen werden. Het originele artikel zegt dan ook:
———8<——————-
In creating the car brands Report Card, we aggregate road-test performance, reliability, safety performance and active safety aids, and owner satisfaction. Brands with a lineup of mature, incrementally updated vehicles tended to rise to the top.

For instance, Toyota’s middling road-test score was balanced by strong reliability; Mercedes-Benz’s strong road tests were offset by below par reliability. And Honda, Nissan, and Chrysler suffered due to problematic new transmissions.
———8 9 seconden.
@Griffin: hmpf, tekst afgekapt door idiote software.

Dus. Wat ik maar zeggen wil: in de US tel je vooral mee als je een (te) dure “premium European car” rijdt. Daar zijn Amerikanen erg gevoelig voor. Daarbij betekent “road performance” in de US vooral: “veel power”. Een merk als Mazda levert relatief ondergemotoriseerde auto’s t.o.v. de Duitse power-houses. De Mazda 6 heeft maximaal een 2.5 liter motor die 184pk levert, zonder turbo’s. Een audi A6 kan je krijgen met > 300pk aan boord….
ach zolang je er maar genoeg olie in giet en op tijd kettingen ververst is het best betrouwbaar, alleen jammer dat die richtingaanwijzers het nooit doen.
Haha maakt het hele onderzoek lachwekkend
Betrouwbaarheid blijft toch iets ongrijpbaars vind ik. De een heeft nooit problem terwijl de ander met de zelfde auto altijd bij de garage staat. Dat heeft puur met de gebruiker te maken. Ik duik met plezier regelmatig onder mijn motorkap om te kijken of alles nog zit waar het hoort (veel zit er niet dus ik ben snel klaar) en warm altijd rustig de motor op. Mijn auto is daardoor (tot nu toe) 100% betrouwbaar. Maar ik weet zeker dat als ik dat niet doe ik regelmatig langs de kant van de weg sta.
@robert110:
In nederland krijgen autos het iha niet zwaar voor hun kiezen, een land met al dan niet slechte bergwegen is vele malen zwaarder voor een auto.
@super: zeker wel zwaar, hoe minder verstand mensen van auto’s hebben hoe zwaarder de auto’s het hebben. Een auto warm rijden doe je niet in 2 minuten en al zeker niet denken dat die warm is omdat de koelvloeistofmeter netjes in het midden staat…..
@dutchneon:
als je denkt dat ze in andere landen netter met hun autos omgaan dan in nederland heb je kennelijk niet heel veel gereisd.
Toegeven mannen, Audi is gewoon de betere.
@rubenpriest: eerlijk zeggen je schaamt je toch kapot na deze verkrachting van een in de basis al gammel onderzoek door er dit artikel van te maken?
@w0o0dy: amen
@w0o0dy: gelukkig, ik ben niet de enige die dat dacht toen ik het onderzoeksrapport las.
Wat een ongelooflijk onduidelijk onderzoek is dit. Werkelijke alle interessante nuttige informatie mist.
Zegt mij niet zo veel. Veel automodellen daar zijn anders dan hier ( Europa) en vaak zitten er ook andere motoren in dan in een Europesche versie. Daarbij moet worden gezegd dat in de VS al over een 2016 model wordt gesproken halverwege het voorgaande jaar. Voor wat betreft Fiat welke van de 2 modellen daar ( 500, 500L) die toen leverbaar waren zouden zo slecht moeten zijn geweest? Een Amerikaanse 500 lijkt op de Europesche maar is dat niet ( ander onderstel en andere motoren dan de Europese 500) De Japanners doen het gewoon goed in de VS maar zijn het eigenlijk nog wel Japanse auto’s ,buiten de merknaam, vaak zijn het lokaal geproduceerde modellen. Ook de Europeanen hebben fabrieken in de VS of bv Mexico waar voor de locale markt auto’s worden gebouwd dus het onderzoek zegt mij eigenlijk weinig tot niets. Opvallend vind ik wel dat Toyota relatief laag staat terwijl dit merk in Europa toch ver bovenaan staat. Zou het dan toch te maken hebben met de kwaliteit van de (niet Amerikaanse) merken die daar worden gebouwd?
@milan0: Gewoon goed qua verkoopaantallen moet dat zijn bij Japanners.
Ik kan nergens vinden op welke punten Audi betrouwbaarder is dan de rest…..
Hebben jullie het de het onderzoek zelf gelezen? Dit artikel klopt niet en is misleidend, Lexus is betrouwbaarder dan Audi volgens het onderzoek. Het artikel moet aangepast worden en het feit dat dat nog steeds niet gebeurd is vernietigt de geloofwaardigheid van Autoblog. Treurig dit… Gesponsord?
Bmw op 5? Geen enkele Duitser hoort in the top 10.
Wat doet Jaguar het goed in de VS! Zelfs niet in de lijst terug te vinden. Allemaal uiteengevallen, ontploft, gecrasht?
Mijn God wat een onderzoek is dit zeg. Fiat word afgerekend voor een falend uconnect systeem en de 9 traps ZF bak. Die bak tot daar aan toe(al word hij geleverd door ZF) maar het entertainment systeem? Zonder kan ik echt niet rijden mensen…..
Ik vind het wel lachen al die reacties hier. Staat Toyota bovenaan bij een onderzoek dan klopt het onderzoek, maar ojee staat het zo gehate Audi bovenaan dan klopt het onderzoek voor geen meter.
Het is jammer dat het onderzoek ook tevredenheid in het oordeel betrekt. Dat is namelijk heel subjectief. Ook wordt er geen onderscheid gemaakt naar mankementen om de betrouwbaarheid vast te stellen. Drie keer voor een wissewasje is bij wijze van spreken erger dan 1 keer een motorlekkage ofzo.

Volgens europese testen is een nieuwe FIAT inmiddels net zo betrouwbaar als een nieuwe Volkswagen iets wat is bereikt door veel Duitse ingenieurs en methoden over te nemen. Daarom vind ik de uitkomst toch wel vragen oproepen.

Betrouwbaarheid heb je bovendien ook zelf in de hand. Zelf heb ik ooit een alfa 155 gereden, al met 120.000 op de teller gekocht, altijd toerenbegrenzer opgezocht en werkelijk nooit problemen gehad. Wel dealer onderhouden. Daarna 156, nieuw in de lease, vier jaar in gereden, ook nul problemen.

Nu 645, met 235.000 km, waarvan ik de helft op de teller heb gezet. Ook dealer onderhouden. Auto rijdt als nieuw. Nul storingen, problemen. Alles werkt na 12 jaar zonder problemen terwijl er enorm veel opties opzitten.

Mijn eigen conclusie is daarom dat het tijdige onderhoud ook heel veel uitmaakt. Op een gegeven moment gaan veel mensen er echter op besparen en dan wordt het steeds erger. Mensen die relatief veel uitgeven voor een tweedehands, zullen die ook in de regel beter onderhouden. De merken met het slechtere imago, zoals FIAT / ALFA, worden goedkoper tweedehands, trekken ook mensen met minder geld of interesse aan, krijgen ook minder onderhoud, meer storingen en vervolgens is de cirkel rond en het image wordt bevestigd.
Jeej, onderzoekjes/lijstjes! Zeggen precies helemaal niks. Enkel kanonnenvoer voor krampachtige fanbois….
Kunnen ze hun eigen logootje de hemel in prijzen en het logootje van de ander uit lachen. Ge-wel-dig. Meest treurige hobby ooit eigenlijk…..
Het zou best kunnen kloppen, ik heb afgelopen jaar 700 euro aan kosten gehad aan de Toyota, dat is meer als het onderhoud van de voorgaande 6 jaar samen. Dus de schijnbaar was het een slecht jaar voor Toyota ondanks dat hij pas volgend jaar het 25 jarige jubileum viert…
@ronnys:
700 euro, man, als ik m’n bmw naar de dealer breng kost het uitlezen van de computer al 200E, en dan hebben ze nog niks gedaan…
@super: Dan zou ik hem toch eens naar een andere garage brengen. Ik heb met de Mondeo afgelopen jaar rond de 1100 euro aan kosten gehad, anders kon ik niet verder als 300 en dat bij 45 dkm/ jaar
Mitsubishi zo laag?
Buick zo hoog?
Eindelijk iemand een goede test! Hulde!

En dan nog even voor iedereen die hier zeurt over onderhoudskosten aan Audi’s:
Autorijden = luxe
Luxe kost geld
Alle auto’s kosten geld/zijn duur (om te rijden)
“Of je dit onderzoek daardoor meteen in de prullenbak kan sodemieteren laat ik even in het midden.”

Zoals elk onderzoekje onder ‘consumenten’, of ‘waarschijnlijke kiezers’, of ‘jan modaal’…
Hoeveel miljoen heeft Audi betaald voor deze poll? Audi en betrouwbaar…. Muuuhahhahahahahaha

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).