• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi E-Tron: 100% elektro, 313 pk, 200 km/u

Auteur: robbie, gepost 14 september 2009 om 21:54 – 34 Reacties

Audi E-tron Concept
Vanmiddag hadden we al de eerste foto’s van de elektrische Audi E-Tron en nu kunnen we jullie melden wat de specificaties zijn. De E-Tron heeft maar liefst 4 elektromotoren (eentje voor elk wiel) en deze motoren leveren gezamelijk 313 pk en 4500 Nm. Van die kracht gaat 70% naar de achterwielen en 30% naar de voorkant. De topsnelheid ligt op 200 km/u en het sprintje van 0 naar 100 gaat in 4,8 seconden.

Met een vol accupakket moet je 248 kilometer ver komen. Dat accupakket heeft een capaciteit van 42 Kwh en het zijn Lithium-Ion accu’s. De accu’s wegen trouwens 470 kilo! Opladen aan het stopcontact duurt 8 uur en als je ergens 400 Volt vandaan kan toveren ben je binnen 2,5 uur klaar. Audi zegt trouwens ook te werken aan een manier om de E-Tron draadloos(!) op te laden. Ik ben benieuwd!

Het is duidelijk te zien dat de E-Tron gebaseerd is op de normale R8. De afmetingen zijn: 4,26 lang, 1,90 breed en 1,23 hoog. Het gewicht is zo’n 1.600 kilo.

Als ik de specs vergelijk met de elektrische SLS en BMW Vision EfficientDynamics Concept dan is de Audi toch een beetje het groene kneusje van het stel, qua prestaties dan.

Ook interessant!

  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, Elektrisch, iaa-2009, R8

Vorig bericht: « Volkswagen E-up, elektrische stadsbanaan [updated]
Volgend bericht: Alle details: Lamborghini Reventón Roadster – 670 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinw zegt

    14 september 2009 om 21:56

    Ziet er zeer leuk uit. wil hem wel!

    Login om te reageren
  2. TimmiX zegt

    14 september 2009 om 21:58

    Stiekum vind ik `m heel erg gaaf!

    Login om te reageren
  3. Tim (de Hummergek) zegt

    14 september 2009 om 22:00

    Vergelijkingsmateriaal met de BMW X1?

    Login om te reageren
  4. jappelflap zegt

    14 september 2009 om 22:04

    Ziet er zeker niet slecht uit!
    Bij dit soort auto’s lijkt me de actieradius trouwens ook wel belangrijker dan die ene seconde langzamer of sneller naar de honderd..

    Login om te reageren
  5. NLX zegt

    14 september 2009 om 22:06

    ik hoop dat die X1 net zo makkelijk is om te gooien als de smart fortwo

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    14 september 2009 om 22:07

    En dan zijn jullie toch wel nieuwsgierig naar het geluid van dit ding, hè?

    Moet je morgen ff op een perron gaan staan of op een tramhalte. Ff wachten tot een trein of een tram wegrijdt. Et voila je nieuwsgierigheid wordt gestild.

    Login om te reageren
  7. Duidelijk zegt

    14 september 2009 om 22:09

    Ik vindt hem knap, en zeer mooie prestaties voor wat het is.
    Die actieradius zal wel verbeteren sinds de manieren om energie op te slagen voor elektrische motoren sterk onderzocht worden.

    Login om te reageren
  8. Mark zegt

    14 september 2009 om 22:11

    Dus als je met 200km/u over de Autobahn gaat ben je binnen 80 minuten leeg?

    Login om te reageren
  9. matthijs zegt

    14 september 2009 om 22:12

    heel leuk een aardig alemaal maar het komt toch niet….

    Login om te reageren
  10. bpc zegt

    14 september 2009 om 22:14

    aston martin achterkant ?

    Login om te reageren
  11. JJ zegt

    14 september 2009 om 22:14

    Verplaatsen van het probleem. Waar moet die electriciteit van daan komen? Er is 1 regel die altijd in de natuurwetten hem doet. Alle conversie van engerie naar een andere kost engerie. In andere woorden het rendement is nooit groter dan 100procent. Waarom dan ruwe olie in bezine verandere wat minder kost kwa rendement naar electriciteit?

    Login om te reageren
    • vo!vo zegt

      14 september 2009 om 23:12

      @JJ: kernenergie misschien?
      bedenk iets, hoe meer mensen electrisch gaan rijden hoe langer de v8-liefhebbers nog van de olievoorraad kunnen genieten :)
      en lees aub je typsel nog eens kritisch door voordat je ’t post..

      Login om te reageren
  12. circlestorm69 zegt

    14 september 2009 om 22:17

    Best ok die prestaties en mooi verpakt. Maar wat gaat zoiets kosten? En dat opladen….blijft een probleem.

    Login om te reageren
  13. ex-tuned zegt

    14 september 2009 om 22:23

    100% elektro: wow, 313 pk: omg das veel voor een elektrokar 200 km/h: verzin iets beters!

    ook het design vind ik niet echt denderend

    Login om te reageren
  14. RobertJ zegt

    14 september 2009 om 22:23

    genoeg actieradius voor mij, ik wil hem best aan de praktijk onderwerpen en iedere week een verslag uitbrengen naar audi, kostenloos, mits zij mij van een oplaadpunt voorzien.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    14 september 2009 om 22:28

    Wie kan deze arme jongen helpen. De evolutie sucks!

    Login om te reageren
  16. June zegt

    14 september 2009 om 22:33

    Leuke ontwikkelingen!

    http://blog.ted.com/2009/08/wireless_electr.php
    Via deze link vind je meer info over draadloos stroom, ook heel interessant ;)

    Login om te reageren
  17. appelflap zegt

    14 september 2009 om 22:34

    De Tesla Roadster doet het toch wel beter: 390 km actieradius, 0-100 in 3,9s, 1220 kg!

    Login om te reageren
    • JH zegt

      14 september 2009 om 22:52

      @appelflap: niet alleen dat…de Tesla rijdt ook en deze Audi is tot nu toe een concept. Iemand al video gezien dat’ie rijdt? Geruchten gaan namelijk dat’ie niet rijden kan en puur als “Audi is ook groen”-marketing blabla gezien moet worden

      Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    14 september 2009 om 22:42

    Actieradius zuigt. Kom er niet eens in een keer meer naar Spa. Afgekeurd dus.
    Verder ziet ’t er ok uit, maar de neus is echt toe aan een herziening. Lelijk!

    Login om te reageren
  19. SHFT zegt

    14 september 2009 om 22:47

    200km/h met 313pk zo das triestig. Verder is de radius serieus te klein om maar te zwijgen over de oplaadtijd die te lang is!

    Login om te reageren
  20. BaRa zegt

    14 september 2009 om 22:52

    1,6 ton??? Wat is daar nu voor inoverends aan?

    Login om te reageren
  21. Bartje zegt

    15 september 2009 om 00:06

    Eigenlijk is er nog maar één ding dat de inburging van elektrische wagens verhindert: de capaciteit van de batterijen. Moest die een stuk hoger zijn, zou het toegevoegde gewicht een pak lager zijn.
    Oplaadtijden van 10 minuten heb ‘k al horen doorkomen, dus dat zal geen issue zijn.

    Login om te reageren
  22. Mc zegt

    15 september 2009 om 00:39

    @ JJ
    klopt inderdaad dat je verliezen hebt als je elektriciteit genereert. Maar ook je benzine wordt maar voor 25-30 % omgezet in beweging, dus is het vanuit energetisch oogpunt wel goed om elektrisch te gaan rijden. bovendien ben je minder afhankelijk van aardolie als er andere energiebronnen worden gebruikt. De elektrische auto staat aan het begin van een opmars, wen maar vast aan het idee.

    Login om te reageren
  23. BmwMPower zegt

    15 september 2009 om 07:49

    Een supercar hoort geen hybride te zijn.
    Gewoon lekker CO2 blazen.
    Lijkt me een beter plan dat dit idee meer wordt toegepast op SUV’s.

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    15 september 2009 om 09:15

    Ach, we gaan toch wel naar elektro toe. It better be good :)

    En idd de Tesla is beter, dus er is nog werk aan de winkel voor Audi! Als die actieradius maar ruim genoeg is voor woon-werkverkeer. Desnoods laad je op je werk op overdag (daar krijgt je baas immers straks hopelijk subsidie voor, voor die giga array zonnepanelen op het dak). Ist nog gratis ook…

    Login om te reageren
  25. freaky zegt

    15 september 2009 om 09:58

    ik denk dat over 10 tot 15 jaar de elektrische auto’s zo goed ontwikkeld zullen zijn dat we niet eens meer omkijken naar benzine auto’s. ergens op youtube is er een elektrische moter die maar 1 sec nodig heeft naar de 100km p/u, super snel. doe mij maar elektrisch.

    Login om te reageren
  26. Osca zegt

    15 september 2009 om 10:17

    Samengevat : LELIJK =_=

    Login om te reageren
  27. PorZ19 zegt

    15 september 2009 om 12:18

    heel erg lelijk,
    doe mij maar de gewone R8
    en van die Velgen krijg ik koppijn

    Login om te reageren
  28. Bert zegt

    15 september 2009 om 14:54

    De constructeurs zijn fout bezig, ofwel maken ze electrische supercars die niemand kan betalen of ze steken de electromotor en aartslelijke miniwagens waar niemand mee wil rijden. Waarom geen hybride middenklasser? Dat Audi een A4 of A5 hybride maakt met 180pk. Het electrogedeelte zal de CO2 uitstoot danig minderen zodat ze fiscaal interessant zijn om te kopen. nu heeft een gemiddelde middenklasser met een beetje vermogen nog steeds meer dan 150gr CO2.

    Login om te reageren
  29. Gekke G. zegt

    15 september 2009 om 21:36

    Zit er ook een magnE-Tron in?

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 16:20

    Hij ziet er opzich wel leuk uit, maar niet geweldig.
    En 313 pk is echt te weinig voor een supercar.
    Jammer, en ik had zeker een paar vrachtwagenladingen meer aan koppel verwacht.
    Jammer en bovendien dom.

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    17 september 2009 om 00:19

    Je komt er niet ver mee, lang opladen en hij is erg zwaar. Daarbij is het niet moeders mooiste! Het idee van een elektromotor voor ieder wiel vind ik dan wel weer een goed idee!

    Login om te reageren
  32. broeder zegt

    17 september 2009 om 11:28

    Deze auto is echt lauw, mooie stijl, lekker strak. Vooral de achterkant is dodelijk vriend!!!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North