• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit Ingolstadt

Auteur: RubenPriest, gepost 27 september 2017 om 20:57 – 32 Reacties

Afbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit IngolstadtAfbeelding Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit Ingolstadt

Audi e-tron FE04: De Formule-E bolide uit Ingolstadt
De toekomst van Audi Motorsport begint hier.

Vanavond heeft Audi de e-tron FE04 gepresenteerd. Het wapen waarmee de Duitsers gaan strijden in het Formule E-kampioenschap 2017/2018. De e-tron FE04 is -uiteraard- volledig elektrisch en telt slechts één versnelling. De aandrijflijn van de elektrische racer is in samenwerking met Schaeffler ontwikkeld.

Formule E-kampioen Lucas di Grassi en Daniel Abt zullen achter het stuur gaan kruipen van de raceauto. di Grassi in auto nummer 1, Abt in auto nummer 66. Allan McNish is verantwoordelijk voor het team. Voorheen was Audi actief in de Formule E met team ABT. Vanaf seizoen 2017/2018 komen de Duitsers in actie met een eigen fabrieksteam.

“After nearly 40 years of being successfully active in motorsport on the highest level, Audi now becomes the first German automobile manufacturer to compete in Formula E in order to test and advance the development of new technologies for production,” – Peter Mertens, Member of the Board of Management, Technical Development, AUDI AG.

De e-tron FE04 beleeft zijn debuut op 2 december tijdens de seizoensopener in Hong Kong. De komende periode voert Audi nog de nodige tests uit met de Formule E-bolide.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi RS Q e-tron is high tech rallymonster
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Audi, daniel-abt, e-tron, Elektrisch, Formule E, Lucas di Grassi, Racing

Vorig bericht: « Auto’s van JLR kunnen straks het weer voorspellen
Volgend bericht: Lezersvraag: roken in de auto, kan dat nog? »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    27 september 2017 om 21:13

    Nou, hoo-fucking-ray… -_-

    Login om te reageren
  2. dutchcarguy zegt

    27 september 2017 om 21:15

    Formule nEe

    Login om te reageren
  3. snolvos70 zegt

    27 september 2017 om 21:18

    Zie al meteen azijngezeik.
    Ooit wel eens een race gekeken? Ondanks dat ik geen voorstandert ben van elektrische meuk… is het best vermakelijk!

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      27 september 2017 om 21:26

      @snolvos70: sja, als je van piepende bandjes en batterij sparen houdt ;-)

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      27 september 2017 om 21:27

      @snolvos70: ja gekeken. Nee vond er geen hol aan.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      27 september 2017 om 22:25

      @snolvos70: weinig beleving, doen een hoop gesjeesde coureurs aan mee.

      Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      28 september 2017 om 08:00

      @snolvos70: het vermakelijkste aan heel die races is dat de organisatie er uit pure schaamte een streepje muziek moet bijmonteren opdat er toch nog iemand blijft kijken, voor de rest totaal niks aan te zien en is het aantal inhaalmaneuvers op de baan ( mede door altijd op stratencircuits te rijden ) op 1 hand te tellen!

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      28 september 2017 om 13:08

      @snolvos70: spannender dan welke f1 race dan ook. En het hele kampioensschap an sich ook.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    27 september 2017 om 21:19

    Niet echt heel mooi.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    27 september 2017 om 21:26

    Ok, dank voor het herkouwen van het persbericht. Wat ik nu echter nog steeds niet weet: hoeveel gaat Audi doen? Zoals ik het lees in dit artikel, is het enige wat ze doen: geld leveren. Want de aandrijflijn was vorig jaar door hetzelfde bedrijf gemaakt toch?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      28 september 2017 om 07:03

      @gregorius: En achteraf met de eer strijken als het goed gaat uiteraard…

      Login om te reageren
  6. Breinstein zegt

    27 september 2017 om 21:46

    En hoeveel hieraan is Audi? Is dit geen gestandaardiseerde klasse met standaard chassis en aandrijflijn? Pure marketing dus.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 september 2017 om 21:51

      @breinstein: ja, net als Jaguar en Renault. Maar daar hoor je niemand over, want geen onderdeel van VAG.

      Login om te reageren
      • jdeboer zegt

        27 september 2017 om 21:59

        @awesome:
        Renault stond aan de basis van deze klasse, niet heel raar dat je daar niemand over hoort.

        Aandrijflijn en transmissie zijn vrij, daar is dus verschil te maken en ligt de uitdaging voor de fabrikanten.
        Renault zag dit al vroeg in, de trendvolgers hebben dit nu ook ontdekt.

        Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        27 september 2017 om 22:02

        @awesome: terecht punt, maar heb toch het idee dat die merken met een stille trom deelnemen en het niet van de daken schreeuwen.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 september 2017 om 07:15

        @awesome: wist ook niet dat Jag en Renault hier ook aan mee doen. Van Audi wist ik het ook niet….

        Login om te reageren
    • RuVi zegt

      27 september 2017 om 22:59

      @breinstein: aandrijflijn is niet gestandaardiseerd

      Login om te reageren
    • milieumeneertje zegt

      27 september 2017 om 23:13

      @breinstein: goede vraag. Misschien eens een artikeltje aan wijden. Wat zijn de regels, hoe verhoud een formule e racer zich tegenover een f1 racer. Verandert er nog wat in de regelgeving? Zal ongetwijfeld al wel eens een artikeltje aan gewijd zijn. Maar een update is altijd goed.

      Login om te reageren
  7. awesome zegt

    27 september 2017 om 21:49

    Dé Allan McNish? Krijgen we dan ook weer ‘voorspellen met Allan’?

    Login om te reageren
  8. willemveenstra zegt

    27 september 2017 om 22:00

    Boeie!!!!

    Login om te reageren
  9. sollie1984 zegt

    27 september 2017 om 22:01

    Abt in een Audi. Leuke combi!

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      27 september 2017 om 22:26

      @sollie1984: niets nieuws hoor, jarenlang reed Christian Abt in het DTM met een TT.

      Login om te reageren
  10. Dagg zegt

    27 september 2017 om 22:09

    Ik ben wel benieuwd. Begreep dat McLaren dit seizoen de batterij levert waar dat voorheen Williams was met meer ‘inhoud’. Weet niet de ins en outs maar ze zouden daarmee één volle race kunnen rijden of harder per helft. Ik vind het wel vermakelijk de FE maar ik mis wel wat, vooral ambiance met de race.

    Login om te reageren
  11. Dagg zegt

    27 september 2017 om 22:19

    2, 3 en 5 oktober zijn er testen in Valencia voor de Formule E

    Login om te reageren
  12. p993 zegt

    27 september 2017 om 22:32

    Bmw toch ook?

    Login om te reageren
  13. p993 zegt

    27 september 2017 om 22:37

    Als mb en porsche er zijn wordt het leuk…en als ze zelf chassis mogen ontw

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    27 september 2017 om 22:41

    Blijf die Formule E auto’s maar rare dingen vinden. Alsof je je lease-auto hebt voorzien van bromfietswielen. En dan een pitstop toepassen waarbij de gehele auto wordt gewisseld, omdat ze het maar een halve raceafstand volhouden…

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      27 september 2017 om 23:10

      @rrrobert: Zeg het maar niet tegen Verstappen. Die weet niet wat ie mee maakt.

      Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    27 september 2017 om 23:15

    Nee het is niet de raceklasse voor de diehard F1 LMP racefan. Maar er zijn blijkbaar veel mensen die dit leuker vinden dan de F1. Alle grote fabrikanten stappen in de F-e. En alleen MB Renault en Honda zitten nog in de F1. Het grote voordeel aan deze race klasse zijn de lage kosten, dus iedere fabrikant kan instappen, geen emissies en geluid, een gemiddelde marathon maakt meer herrie, en het is een behoorlijk competitieve raceklasse.

    Login om te reageren
  16. kaeser zegt

    27 september 2017 om 23:26

    Waarom rijden ze niet mel slicks? Op een straten circuit is alle beetje grip meegenomen lijkt mij. Voegt ook meer spektakel toe, voor het geluid kijk je niet.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      28 september 2017 om 09:22

      @kaeser: Omdat slicks niks/weinig bijdragen aan de relevantie voor straatauto’s. En dat is toch een belangrijk puntje voor de Formule E, die connectie met de straat.

      Login om te reageren
  17. poursuivant zegt

    28 september 2017 om 09:13

    Wat een lelijke wagen. Ik vind een mooi kleurenschema op een racer behoorlijk bijdragen aan de beleving en met deze bonte verzameling van kleuren krijg ik de handen niet op elkaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North