• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: roken in de auto, kan dat nog?

Auteur: RubenPriest, gepost 27 september 2017 om 22:03 – 143 Reacties

Lezersvraag: roken in de auto, kan dat nog?


Smoke ‘em.

Behalve sommige rokers zelf, ken ik maar weinig mensen die vrolijk worden van een interieur dat naar sigarettenrook ruikt. In een vandaag gepubliceerd artikel van het Britse Carbuyer blijkt dat de waarde van een gerookte auto zo’n 2.000 pond minder is in vergelijking met een auto waar niet in is gerookt. Heb je een geweldige occasion gekocht, maar is er in de auto jarenlang gerookt, dan duurt het even voor die geur is verdwenen. Er zijn allerlei trucjes om de geur uit de auto te krijgen, het heeft echter vooral tijd nodig.

Vroeger was het een gewoonte om te paffen in de auto. Anno 2017 zie je het steeds minder. Zelfs ‘de baas’ heeft liever niet meer dat er wordt gerookt in de bus/leaseauto van de zaak. Bovendien stellen leasebedrijven vaak in contracten op dat roken in de auto not done is.

Het artikel bracht deze lezersvraag in mij naar boven. Wat vinden Autoblog-lezers van een sigaretje/shaggie/e-sigaret/waterpijp/etc in de auto? Moet dat kunnen of is dat écht iets van vroegâh? En waarom?

Ook interessant!

  • Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
    Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
  • Lezersvraag: de meest onpraktische auto die je gereden hebt
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Lezersvraag: welke auto heeft het beste infotainmentsysteem?

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag, roken-in-auto

Vorig bericht: « Audi e-tron FE04: de Formule-E bolide uit Ingolstadt
Volgend bericht: Jaguar XE krijgt gouden randje van Arden »

Lees Interacties

Reacties

  1. dijan zegt

    27 september 2017 om 22:06

    Verbieden!!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      27 september 2017 om 22:31

      @dijan:
      Inderdaad, dit onder het mom dat we ‘in een vrij land wonen en we bijzonder tolerant zijn’, toch?

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 september 2017 om 07:04

      @dijan: je bent er weer!

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      28 september 2017 om 07:08

      @dijan: waarom verbieden? Als iemand in zijn eigen auto wil roken dat moet hij/zij dat toch zelf weten?
      Leaseauto vind ik wel anders, want dat ding is niet van jou.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 september 2017 om 07:15

      @dijan:

      Rookvergunning afkopen ..
      Tabaksboete betalen ..
      En dat noemen we dan accijns ofzo ..

      Anyway .. op de grote hoop van stichting aap ..
      Want stichting aap heeft recht op token ..

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      28 september 2017 om 11:18

      @dijan: als het je eigen auto is, moet je dat zelf weten. Heb je een bedrijfs-/leaseauto dan is dat een werkplek en dan is het sowieso verboden om te roken.
      De overheid is hypocriet. Het kippeneierenschandaal is aanzienlijk minder schadelijk voor de gezondheid dan het drinken van alcohol, het roken en zelfs autorijden (fijnstof), maar ja….. De overheid gaat failliet als we daar allemaal mee stoppen.

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    27 september 2017 om 22:06

    Alleen als Max het leuk vindt.

    Login om te reageren
  3. rovadepo zegt

    27 september 2017 om 22:07

    Iedereen lekker zelf bepalem, zolang er geen kinderen inzitten.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      27 september 2017 om 22:15

      @rovadepo: Precies. Ik rook ook niet binnenshuis, en de auto is de enige mancave die ik heb!

      Login om te reageren
  4. isobmw zegt

    27 september 2017 om 22:08

    Wanneer m’n auto stopt met roken dan stop ik ook

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      27 september 2017 om 22:20

      @isobmw: tijd voor een tesla

      Login om te reageren
      • isobmw zegt

        27 september 2017 om 22:40

        @raceface: kan ik nog niet betalen, en Prius sla ik over

        Login om te reageren
        • 't Peugje zegt

          28 september 2017 om 12:17

          @isobmw: Hoe sportiever een Prius, hoe meer deze rookt. Stoppen met roken in een BMW i3 wordt je lelijker van. Het is de omgekeerde wereld!

          Login om te reageren
  5. e36thuglife zegt

    27 september 2017 om 22:09

    Ik wel maar me chicas mogen alleen smoken in me bimma met de raampies en de dak open.

    Login om te reageren
  6. ronaldddvos zegt

    27 september 2017 om 22:10

    Ik rook zelf in Mn auto, maar als er mensen bij inkomen die niet roken word er niet gerookt.

    Ik rook ook niet in een ander zijn auto als die niet roken, ook al zeggen ze dat het mag.

    In Mn volgende auto word er niet gerookt. Puur omdat ik dan minder rook en auto niet gaat stinken. En uiteindelijk zelf stoppen?

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      28 september 2017 om 01:25

      @ronaldddvos: ik rookte wel in m’n vorige auto, maar heb dat bij m’n huidige auto afgeleerd. Blij dat ik er mee ben!

      De auto ruikt na iets meer dan 1,5 jaar en 40k km nog steeds als de dag dat ik ‘m kocht. Ook wordt de auto zowel van binnen als van buiten echt veel minder snel vies en last but not least bespaart het me brandgaten in de vloermatten.
      (die overigens onontkoombaar zijn, doe je het niet zelf dan doet één van je passagiers het wel voor je…)

      Login om te reageren
      • ronaldddvos zegt

        29 september 2017 om 10:19

        @ozan: helaas komen brandgaten altijd. Maar ik heb er ook een schijthekel aan als mensen roken met raam dicht. Roken alleen met raam open

        Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    27 september 2017 om 22:11

    Sigaartje in een oude djèk moet kunnen.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      27 september 2017 om 23:18

      @jaapiyo:
      Grappig. De aanschaf van een ouwe Djék was nu net de reden dat ik ben gestopt met sigaren roken in de auto.
      Het ding rook heerlijk naar lekker leer en dure auto, en dat wilde ik niet verknallen door roken. En dat hou ik al ruim 5 maanden prima vol.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        27 september 2017 om 23:37

        @sabrerator: Goeie motivatie! Upload een keertje foto’s zou ik zeggen. Altijd leuk om te zien!

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          27 september 2017 om 23:37

          @granlusso: De auto dan he ;)

          Login om te reageren
          • sabrerator zegt

            28 september 2017 om 15:31

            @granlusso:
            https://www.autojunk.nl/2017/07/mijn-jaguar-s-type-201526#comment-3761722

            Staat al even op Autojunk.

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        28 september 2017 om 07:06

        @sabrerator: wat voor een Poes heb je?

        Login om te reageren
  8. opgooier zegt

    27 september 2017 om 22:12

    Waar stopt de betutteling dan? Moet er voor roken in eigen huis een vergunning worden aangevraagd?
    De mensen die willen roken in de auto moeten dat vooral doen…

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      28 september 2017 om 08:01

      @opgooier:
      Geen probleem, maar een meurende auto is lastiger te slijten dan een schone auto. Geld ook voor een huis. Een rokerig kot zou ik nooit kopen.

      Login om te reageren
  9. shibby zegt

    27 september 2017 om 22:13

    Alleen banden roken is goedgekeurd

    Login om te reageren
  10. nicolasr zegt

    27 september 2017 om 22:16

    Zolang je met open raam rookt en de peuken daaruit op straat flikkert heb je er geen last van. Met een beetje mazzel raak je nog een motorrijder ook. Heb je geen Tesla nodig om ze te irriteren! ;-)

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      27 september 2017 om 22:20

      @nicolasr: als motorrijder die wel eens een brandende peuk tegen zijn helm heeft gekregen, kan ik alleen maar zeggen: je bent een lul als je dat bewust doet. Is niet irriteren maar dood door schuld als ’t misgaat.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        27 september 2017 om 22:26

        @henk_he: of misschien wel moord. Want ik gooi hem met voorbedachte rade naar buiten, hopende dat ik een motorrijder raak…

        Je zag hopelijk het sarcasme in deze en de vorige opmerking he? Zo nee, dan had ik je hoger ingeschat, maar sorry dan.
        Roken is sowieso voor paupers. Ik denk dat Lincoln een stevige roker is. Sjekkies rookt ie denk ik. Zware Vannelle met rooie Rizla. Lekker goedkoop.

        Login om te reageren
        • ronaldddvos zegt

          29 september 2017 om 19:27

          @nicolasr: zware vannelle met rooie rizla is voor shag niet echt goedkoop.

          Login om te reageren
    • gasmonkey zegt

      27 september 2017 om 22:25

      @nicolasr: Met een beetje mazzel is die motorrijder socialer dan een asociale peukengooier. Zo niet ( in mijn geval, die een hekel heeft aan peukenmikken ), kost het gewoon je spiegel.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        27 september 2017 om 22:28

        @gasmonkey: ik heb toch twee spiegels… en met dat ding binnenin zelfs drie.

        Maar zoals al eerder gezegd; roken is voor paupers en ik ben geen pauper. Dus ik gooi ook geen peuken uit het raam. Want ik rook niet. Joe!

        Login om te reageren
        • gasmonkey zegt

          27 september 2017 om 22:32

          @nicolasr: Fantastisch

          Login om te reageren
        • dampu020 zegt

          28 september 2017 om 08:17

          @nicolasr: je moeder is vast trots op je

          Login om te reageren
          • nicolasr zegt

            28 september 2017 om 09:22

            @dampu020: ik hoop het. Vast niet altijd, maar soms wel. Denk ik. Toch? Jouwe?

            Login om te reageren
      • mopar zegt

        28 september 2017 om 15:57

        @gasmonkey: gewoon op het laatste moment als die motorrijder overhelt om je spiegel te raken eff uitwijken naar de andere kant. Mikt hij gewoon op de grond. Autorijder valt dan niets te verwijten want moedwillig schade brengen aan iemands anders eigendom ofzo. Iedereen blij.

        Login om te reageren
    • sjoppie zegt

      27 september 2017 om 22:34

      @nicolasr: ik snap je sarcasme maar aan peuken naar buiten mikken zouden ze best 100uur schoffelen als taakstraf mogen zetten .

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        27 september 2017 om 22:39

        @sjoppie: Ja. Eens. Maar je zou ze de kost moeten geven die het wél doen. Ik krijg ze ook geregeld op mijn voorruit hoor.

        Maar ja. Het is niet anders.

        Login om te reageren
        • sleepyj zegt

          27 september 2017 om 23:20

          @nicolasr: oplossing: asbak

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        28 september 2017 om 09:17

        @sjoppie: hoezo? Ik gooi ze ook altijd naar buiten, gewoon een beetje opletten hoe en waar je het heen gooit…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 september 2017 om 09:22

          @spykerboy: Precies. Je stapt uit, kiepert de asbak leeg in een vuilnisbak. Klein beetje opletten en geen enkel probleem. Peuken uit het raam, in de berm of op straat dat doe je gewoon niet.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            28 september 2017 om 18:07

            @mashell: nee, want dan gaat mijn auto juist wel stinken en dat wil ik niet :)

            Login om te reageren
  11. w140 zegt

    27 september 2017 om 22:17

    Gewoon IQOS gebruiken probleem opgelost ?

    Login om te reageren
  12. henk_he zegt

    27 september 2017 om 22:17

    Ik vind ’t verschrikkelijk smerig om bij een roker in te stappen, maar verbieden gaat wel erg ver. Leven en laten leven en een beetje rekening met elkaar houden. Wordt de wereld mooier van.

    Login om te reageren
  13. gasmonkey zegt

    27 september 2017 om 22:22

    Moeten ze allemaal zelf weten, auto is eigendom van degene die ‘m gekocht heeft. En wie betaalt bepaald.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      28 september 2017 om 12:00

      @gasmonkey: die peuken hebben ze ook betaald, en de prullenbak in de auto dus ook. Laat dat dan ook bij elkaar blijven ;)

      Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    27 september 2017 om 22:24

    Het lijkt me vrij logisch dat als jouw lease maatschappij ziet dat je een auto teruggeeft waarin je 3 jaar lang hebt gepaft, dat er kosten aan zitten om die stank er weer uit te krijgen.
    Voor de rest moeten mensen het lekker zelf weten, zolang er niemand bij hun in de auto zit die niet in de rookclub zit.
    Zelf loop ik gelijk weg bij een occassion die stinkt.

    En gooi de belasting op het pakje peuken maar nog verder omhoog. Zo hoog dat je er in theorie de bevriezing van het eigen risico mee kan betalen.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      27 september 2017 om 23:23

      @gregorius:
      Valt best mee. Ik leverde een auto in waar 4,5 jaar sigaren in gepaft waren. Met raampje / schuifdak open maar vast goed te ruiken. En hier en daar een brandgaatje in de vloerbedekking en wat puntjes in de hemelbekleding en zo. Zat leer in, dus stoelen waren gaaf.
      Wel een naheffing voor een niet gemeld deukje, maar geen woord over roken.
      Ding is inmiddels geëxporteerd, dus geen Hollandse niet-roker die zich er aan ergert.

      Ben nu wel gestopt met roken in de auto.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        27 september 2017 om 23:42

        @sabrerator: Maar toch heb ik er een beetje moeite mee, vooral omdat de auto, ook al rijd je er 4,5 jaar mee, niet van jou is.

        Gelukkig heb je gebruik gemaakt van je ramen, dat scheelt al een hoop (en wellicht zoveel dat je er daarom niks meer over hoorde).

        Goed dat je gestopt bent met roken in de auto. Is dat omdat je helemaal gestopt bent of gaat het puur om het roken in de auto?

        Login om te reageren
  15. ej20g zegt

    27 september 2017 om 22:26

    Iedereen moet het lekker zelf weten wat mij betreft, maar zodra je een peuk opsteekt in mijn auto kun je gaan lopen. Buiten mijn eigen slaapkamer is mijn auto nou net de enige plek in mijn leven die volledig rookvrij is. Dat wil ik dus graag zo houden.

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    27 september 2017 om 22:31

    Alleen in de cabrio. Uiteraard geen peuken of as in de asbak.

    Login om te reageren
  17. robert110 zegt

    27 september 2017 om 22:32

    Uiteraard alleen in overeenstemming met de andere inzittende, als er geen kinderen bij zijn en indien van toepassing in overeenstemming met de eigenaar van de auto.
    Zelf heb ik er in mijn eigen auto niet zo’n probleem mee als iemand iets opsteekt (zelf rook ik maar weinig), dat ding ruikt toch voornamelijk naar koeienstront. Al gaan dan wel meteen de ramen en het dak open.
    Maar mocht ik ooit nog een nieuwe of “schone” auto kopen dan denk ik dat daar niet meer in gerookt gaat worden.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      28 september 2017 om 21:04

      @robert110: liever de geur van koeienstront dan die van een asbak

      Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    27 september 2017 om 22:36

    Doorpaffen in de auto vind ik smerig. Het as waait altijd wel een beetje waar het niet hoort en als je veel rookt krijg je een vieze nicotine aanslag aan de binnenkant van je ruiten. Voor een filepeuk of een open brug kan een uitzondering worden gemaakt maar dan met raam helemaal open uiteraard. En nooit als er kinderen in de auto zitten.

    Login om te reageren
  19. ArnoldH zegt

    27 september 2017 om 22:38

    Moet je als eigenaar van de auto helemaal zelf weten of er gerookt mag worden in je auto.
    Echter zodra er een kind in de auto zit mag er van mij een hele hoge straf op staan.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      27 september 2017 om 22:41

      @arnoldh: Weet je nog, toen we zelf kinderen waren? Toen werd er door de volwassenen gewoon keihard gerookt met ons aan boord. En we leven nog steeds. Dus zó slecht zal het wel niet zijn, dat roken.

      Login om te reageren
      • batavus zegt

        27 september 2017 om 22:48

        @nicolasr: herkenbaar lekker gezellig op vakantie naar Oostenrijk met de raampjes dicht.

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 september 2017 om 23:04

        @nicolasr: Ik ken iemand die al van haar 15 jaar cocaïne neemt, en al een paar jaar heroïne. Ze is ondertussen 23, maar leeft nog steeds! Ok, ze hoort wel stemmen in haar hoofd en heeft op z’n minst al 1 keer zelfmoord proberen plegen, maar ze leeft nog. Zo slecht zal die drugs dus wel niet zijn he??

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          27 september 2017 om 23:26

          @SimonMc: Nou. Wat een raar vergelijk. Want ik ken mensen die al veel langer roken dan dat meisje wat jij aanhaalt en geen stemmen horen.

          Overigens vind ik het oprecht slecht van je dat je niet ingrijpt als je weet dat iemand vanwege een verslaving een zelfmoordpoging heeft gedaan. Wat bén jij voor vriend. Wel reageren op Autoblog, maar niet ingrijpen als iemand haar leven vergooit. Het is maar welke prioriteiten je stelt.

          Joe. Doei!

          Login om te reageren
          • Erik zegt

            28 september 2017 om 07:01

            @nicolasr: iemand die er voor kiest om cocaïne en heroïne te gebruiken en daardoor van het padje te raken en zelf kiest voor zelfmoord valt niet te helpen. Betrokkene zal zelf om hulp moeten vragen, dan heeft het mogelijk effect om er tijd en energie in te steken om haar/hem de juiste weg van de hulpverlening te wijzen en er naast te lopen totdat diegene clean is.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            29 september 2017 om 16:40

            @nicolasr: Hoe weet jij nu weer of ik ingegrepen heb of niet? De waarheid is dat ik al veel te veel gedaan heb voor haar ( verlof genomen om naar een dokter te kunnen gaan ivm een infectie in haar arm, en dat is maar 1 voorbeeld van vele, vele anderen ).

            Bijna 100 % van de mensen aan wie ik deze zaken vertel, zeggen mij om haar uit mijn leven te duwen. Moest haar moeder mij niet gevraagd hebben om een oogje in het zeil te houden, had ik dit hoogstwaarschijnlijk al gedaan.

            De harde waarheid is eigenlijk dat mensen zoals haar niet geholpen wíllen worden. Daarmee ook haar collocatie. En mijn vergelijk gaan minder krom dan je denkt. Ook zij schrijft haar problemen niet toe aan haar verslaving. Het is “toevallig” dat deze problemen ongeveer gelijktijdig zijn beginnen opduiken.

            Veel rokers denken ook niet dat rook schade berokkent ( ” gerookt vlees gaat langer mee, har har ” ). Mijn vader is een verstokte roker vanaf z’n 14de, maar deed ook sport. De “dode” handen ’s morgens was meer regel dan uitzondering. Een serieus hartinfarct was nodig om hem te doen stoppen. Mijn moeder was misschien een nog meer verstokte roker. Ze is 12 jaar geleden gestopt…door te sterven.

            Login om te reageren
            • nicolasr zegt

              29 september 2017 om 17:21

              @SimonMc: excuses. Ik dacht dat je het niet meende en ik reageerde met dat in het achterhoofd. Het was nooit de bedoeling om je te kwetsen oid of anderszins vervelend te doen.

              Nogmaals excuses.

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                29 september 2017 om 18:32

                @nicolasr: Hey, geen probleem hoor. Excuses absoluut aanvaard. Het is helaas maar al te waar. Het is ook soms moeilijk de toon van een reactie in te schatten. Ik had het ook niet gezien dat jouw reactie eigenlijk sarcastisch was.

      • karhengst zegt

        27 september 2017 om 23:44

        @nicolasr: ik weet t nog ja… zat een smeulend peukie onder m’n schoenen. Ik kreeg t te kwaad en die ouwe merkte het niet eens.

        Het nadeel van 30 jaar roken is doorgaans dat een hoop van je zintuigen er behoorlijk door zijn afgestompt waar dat voor kinderen niet het geval is. Kan me daarom wel vinden in wetgeving die kinderen dus in bescherming neemt tegen ouders die te lomp zijn dit feit zelf in te zien.

        Login om te reageren
      • ArnoldH zegt

        28 september 2017 om 07:27

        @nicolasr: ja dat weet ik nog. Mijn vader rookt ook. Maar zodra ik of mijn zusje bij hem in de auto zit steekt hij absoluut geen peuk op in de auto. Heeft hij nooit gedaan

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 september 2017 om 09:26

        @nicolasr: en daar kreeg ik anders serieus ademhalingsproblemen van. Ging een heel stuk beter nadat de longarts tegen mij zei dat ik nooit mocht gaan roken en mijn moeder er meteen mee op moest houden. Een auto is een kleine ruimte, daarin is meeroken een enorm probleem.

        Login om te reageren
  20. defl8 zegt

    27 september 2017 om 22:39

    Weet je wat ook heerlijk is, een rokende passagier die een paar minuten voor het instappen nog even z’n fix naar binnen zuigt. Gatverdamme!
    Wat zegt het over de eigenaar als er in de auto is gerookt? Het gaat toch klinken als: Dan zal hij ook wel niet zo zuinig op z’n koppeling, motorblok of onderstel zijn geweest, als zelfs zijn eigen gezondheid zo’n lage prioriteit heeft.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      27 september 2017 om 23:25

      @defl8: Precies dat ja!

      Login om te reageren
    • trust zegt

      28 september 2017 om 11:10

      @defl8: dit vind ik wel erg kort door de bocht. Ik rook in mijn auto maar was haar wekelijks, rijd zorgvuldig warm, onderhoud altijd op tijd (met zo veel mogelijk oem onderdelen) en (beetje bijgeloof) 1x in de ~2 maanden lekker schoonbranden met octaan 100/vpower/ultimate.

      Login om te reageren
  21. lekkaah zegt

    27 september 2017 om 22:41

    Paf gewoon, maar met de ramen open, peuken zsm weggooien bij arriveren anders ruik je het idd direct bij instappen

    Login om te reageren
  22. stationcar zegt

    27 september 2017 om 22:42

    Roken in het algemeen is een bijzonder ranzige bezigheid, roken in een auto is zo mogelijk nog ranziger omdat de stank in de auto blijft hangen. Ik kan me er helemaal niets bij voorstellen dat je dat wil met je gezonde verstand. Überhaupt begrijp ik roken slecht, waarom zou je iets doen waar je zo ontzettend van gaat stinken?

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      28 september 2017 om 21:10

      @stationcar: ik ben zelf ex-roker, al 15 jaar gestopt. Als je zelf rookt, ruik je zelf niet dat het stinkt. Daarnaast ben je zowel geestelijk als lichamelijk verslaafd en dat doet rare dingen met je brein die niet-rokers niet begrijpen. Rokers luisteren niet naar redenen om te stoppen, maar zoeken redenen om het goed te praten (het is mijn lijf, het is een vrij land, ik vind ’t gezellig, mijn opa is er 100 mee geworden, volgend jaar stop ik echt, het is mijn ontspanning, etc etc etc)

      Login om te reageren
  23. oemplus zegt

    27 september 2017 om 22:48

    Als er mensen om mij heen roken heb ik nergens last van, maar als ik in een auto stap waar stevig in gerookt is moet ik gewoon kokhalzen. De rokers hebben zelf niet eens in de gaten dat de stank echt overal intrekt. Ik zal ook nooit een auto kopen waarvan ik een vermoeden heb dat er in gerookt is.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 september 2017 om 23:02

      @oemplus: dito hier. En ik ben nota bene opgegroeid met ‘roken moet mogen’ – dus ook in de auto, terwijl we met z’n drieën op de achterbank zaten.

      Enige overwinning ooit: toen m’n moeder een auto kocht, die was voorzien van een heuse automatische airco, had ik haar wijs gemaakt dat deze kapot zou gaan van de nicotine. Heeft ze twee jaar niet in de auto durven roken… LOL!

      Helaas is ze al weer enige jaren geleden definitief gestopt met roken; ruim een halve eeuw tot twee pakjes Caballero zonder filter per dag gaf haar nog nét 4 maanden de gelegenheid om van haar pensioen te genieten.
      En die auto, die is met enige moeite en een fikse afschrijving aan een roker doorverkocht.

      Login om te reageren
  24. dampu020 zegt

    27 september 2017 om 22:50

    Smokin’ on cookie in the hotbox

    Login om te reageren
  25. autodrome zegt

    27 september 2017 om 22:51

    zo 90’s … Roken, gore bezigheid, nasty habit voor de ruggegraatlozrn onder ons …

    Login om te reageren
  26. autodrome zegt

    27 september 2017 om 22:52

    Ruggengraatlozen

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    27 september 2017 om 22:54

    Got waar gaan we naartoe, een maatschappij vol narcistische zeikwijven die over alles en iedereen ‘een mening’ hebben, voor mijn part schijt je op de bestuurdersstoel, pis je in het dashboardkastje en masturbeer je op de achterbank, als je maar niet lazarus of stoned als een garnaal de weg op gaat en je fatsoenlijk rijdt. En al je ‘hobby’s’ in de garagebox beoefend.
    Ik had ooit een vriend die ‘het deed’ met meiden achterin de Mercedesbus ,de viesert !

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 september 2017 om 23:06

      @desjonnies: gewoon een 12V compressortje en een luchtbed achterin gooien. Just in case. En na verloop van tijd draaide je dat ding gewoon een keer om, natuurlijk.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        28 september 2017 om 07:48

        @RRRobert:

        Ik vind het niet netjes om je scharrel als een object te zien ;)

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      28 september 2017 om 07:47

      @desjonnies: maak kennis met de J. Klaver generatie
      De iedereen is gelijk maar wel op mijn manier generatie
      Eqilibrium moet je ‘ns kijken, leuke film. Science fiction maar wel degelijk een kern van waarheid

      Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    27 september 2017 om 23:07

    Roken in de auto, moet kunnen. Roken met kinderen erbij daarentegen, zouden ze de rokers in de gaskamer moeten steken. Bende egoïstische hufters.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      27 september 2017 om 23:29

      @SimonMc: in de gaskamer? Also also also…

      Login om te reageren
  29. breakingpoint zegt

    27 september 2017 om 23:12

    Nou roken was het niet, maar in mijn jeugdtijd was er een kennis die rondreed met een witte Volvo 245. Hij had daarin een wasdraad, wirwar rondom de auto opgespannen, volgehangen met droogvis. Nou, laat ik je zeggen, dat is een geur die ik ook nooit meer vergeet.

    Login om te reageren
  30. toyotavenray zegt

    27 september 2017 om 23:15

    Verbieden net als de telefoon vasthouden en/of gebruiken.

    Login om te reageren
  31. Cabrioot zegt

    27 september 2017 om 23:27

    Iedereen heeft het over de stank maar als het om veiligheid gaat dan leid roken alleen maar af, je moet m vasthouden en ook nog je as in de asbak zien te doen dus ben je meer die sigaret bezig dan autorijden. En laat staan als die sigaret per ongeluk valt dan krijg je de vreemdste reacties van stuur en remmen. Gewoon lekker verbieden want uiteindelijk ben je met vuur aan het spelen tijdens het rijden. En de sommige kunnen niet eens normaal rijden, laat staan als er een sigaret in het spel is. Hoe moeilijk kan het zijn om ff te wachten met roken…..en nee ik heb nooit gerookt en tuurlijk weet ik dan niet wat het is en ook weet ik dat gelukkig niet :-)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 september 2017 om 00:16

      @cabrioot: Maar dan ook niet eten en drinken in de auto he, want dat leidt alleen maar af… Je kan best even wachten.

      Login om te reageren
    • seicilindri zegt

      28 september 2017 om 07:13

      @cabrioot: als je van een simpel sigaretje in de auto al zodanig afgeleid bent dat je niet meer veilig rijdt dan heb je sowieso niks achter het stuur te zoeken.

      Login om te reageren
  32. karhengst zegt

    27 september 2017 om 23:50

    Roken in de auto, wat mij betreft eigen keuze, tenzij er als bovengenoemd minderjarigen aan boord zijn.

    Echter bij het veroorzaken van gevaar mag t voor mij gelijk gesteld worden met het bedienen van een telefoon.

    En figuren die hun peuk achteloos uit het raam flikkeren zouden ze direct de rest van het pakje op hun klauw uit mogen drukken.

    Login om te reageren
  33. E34M5Touring zegt

    28 september 2017 om 00:10

    Ik rook in de auto. Tenzij er kinderen/mensen die niet roken of het niet fijn vinden in de auto zitten. Dan niet. Als dat je weerhoudt mijn auto over te nemen, lekker naar een andere gaan kijken. Tot op heden heb ik geen enkele moeite gehad mijn auto’s te slijten. En voor de prijs die ik er voor wil hebben. Dus die waardevermindering zal wel meevallen. Gelukkig zijn er nog genoeg Paupers zoals ik die er geen fuck om geven.

    Login om te reageren
  34. jamessb6 zegt

    28 september 2017 om 00:46

    En daar komt de passieve anti-rokers vereniging in 3… 2… 1…

    Login om te reageren
  35. unknown32 zegt

    28 september 2017 om 01:05

    Vooral de peuken uit het raam smijten! En roken zorgt er voor dat je je handen niet 100% vrij hebt om een manoevre te doen…
    Wat mij betreft verbieden! Overal verbieden, kost vooral veel aan de ziekenkas en heeft 0 toegevoegde waarde:-)

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 september 2017 om 06:34

      @unknown32: dus een totaal verbod op alcohol moet ook kunnen?

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        28 september 2017 om 21:15

        @rhellema: en vet en zout!

        Login om te reageren
  36. jaso013 zegt

    28 september 2017 om 02:05

    Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. Persoonlijk vind ik rokers echt smerig. Zeker als dit in een gesloten ruimte is. Bahbah!

    Login om te reageren
  37. pologti zegt

    28 september 2017 om 02:35

    Let’s Polder all the way.

    Ik rook met ramen open en gooi (vanwege brandveiligheid) mijn peuk in een Spa flesje met restje water. (En dus niet in het gras) Leren bekleding en raampje open principe heeft me van niet-rokers kant nooit commentaar over stank opgeleverd.

    Leven en laten leven!

    Login om te reageren
  38. johnwaters zegt

    28 september 2017 om 05:00

    Rokers zijn asociale zwijnen. Ofwel moet je in hun stank zitten, ofwel is hun stinkstok belangrijker dan het gezelschap en laten ze je alleen zitten om buiten te gaan roken. Leuk volkje!

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 september 2017 om 11:16

      @johnwaters: je kan ook gewoon even met de roker mee naar buiten lopen natuurlijk.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        28 september 2017 om 12:46

        @rhellema: kwestie van zeker te zijn toch in die zwijnen hun rook te moeten zitten

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          28 september 2017 om 12:53

          @johnwaters: ik denk dat het bij jou eerder een gebrek aan aandacht is, bang dat ze je in de steek laten. Papkindjessyndroom.

          Login om te reageren
          • johnwaters zegt

            28 september 2017 om 13:13

            @rhellema: kun je bij het onderwerp blijven?

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              28 september 2017 om 13:20

              @johnwaters: als ik een roker zou zijn dan zou ik mijn sigaret ook interessanter vinden dan iemand die mij totaal respectloos een “zwijn” noemt. Als je respect voor me zou hebben dan zou ik best met je willen praten. Snap je het nu misschien een beetje? En dan noem je rokers asociaal?

              Login om te reageren
              • johnwaters zegt

                28 september 2017 om 13:24

                @rhellema: rokers een zwijn noemen is inderdaad niet respectvol…voor de zwijnen, die kunnen het niet helpen dat ze stinken. Rokers hebben die keuze wel.

              • rhellema zegt

                28 september 2017 om 14:10

                @johnwaters: hahahha en jij vraagt je af waarom mensen liever roken dan bij jou in de buurt blijven?

              • johnwaters zegt

                28 september 2017 om 14:13

                @rhellema: ik vraag mij niets af, je moet me écht geen woorden in de mond leggen en me vervolgens hierop laten verdedigen. Goed geprobeerd jochie, maar probeer het bij iemand anders.

              • rhellema zegt

                28 september 2017 om 14:56

                @johnwaters: dat doe je wel want je maakt je druk over het feit dat mensen bij je weg lopen om te gaan roken.

                Maar goed, blijf je maar lekker opstellen als een arrogant respectloos lulletje, je leert het vanzelf wel een keer als je groot bent.

              • johnwaters zegt

                28 september 2017 om 15:19

                @rhellema: Ik heb verteld hetgeen ik ervaar als ik in gezelschap ben van rokers. Dat dit te confronterend is voor jou en een reden is om iemand te kleineren zegt veel over jouw gebrek aan inlevingsvermogen. En ja, rokers zijn vieze stinkerds.

              • rhellema zegt

                28 september 2017 om 15:32

                @johnwaters: lol…je eerste zin in je eerste reactie “rokers zijn asociale zwijnen” en dan tegen mij zeuren dat ik je kleineer….huilebalk.

              • johnwaters zegt

                28 september 2017 om 18:00

                @rhellema: Dat rokers asociale zwijnen zijn is louter een informatieve vaststelling, ik scheld daar niemand mee uit. Dat jou dat choqueert bewijst maar eens te meer wat een stelletje egoïsten die rokers zijn, ze beseffen het gewoon niet. Ik vermoed dat je zelf rookt, anders zou je zo niet reageren op de waarheid. Misschien zul je het ooit beseffen als je via een tracheotomie probeert te overleven, maar dan zal het helaas te laat zijn. Vroeg of laat krijg je de rekening gepresenteerd, dat is de enige zekerheid die je hebt.

              • rhellema zegt

                28 september 2017 om 18:55

                @johnwaters: hahaha als je goed had gelezen dan heb ik je al eerder verteld dat ik geen roker ben dus je had je dit hele epistel kunnen besparen. Dat is ook een beetje het verschil tussen jou en mij. Door je blinde haat ten opzichte van rokers neem je maar aan dat iemand een roker is omdat hij het voor rokers opneemt. Een beetje verdraagzaamheid kan geen kwaad maar blijkbaar zit dar er niet echt in bij je. Rokers zijn asociale zwijnen? Hou eerst jezelf maar eens een spiegel voor alvorens je die aan miljoenen mensen voor wil houden. Ik wens je een hele fijne avond.

  39. dennisdd zegt

    28 september 2017 om 05:58

    Als je gewoon alleen met het raam open rookt én elke avond de asbak mee naar huis neemt ruik je na 2 dagen niets meer. De asbak zorgt voor de stank. In mijn geval staat ook nog eens 24/7 het dak op de kierstand.
    Ik rook een pakje per dag in de auto. Heb denk ik een tiental leaseauto’s versleten en nog nooit een woord over gehoord.

    Overigens mag je in leaseauto’s ook gewoon roken. Alleen kunnen ze dan eventueel conform contract het chemisch reinigen in rekening brengen.

    Login om te reageren
  40. tttijn zegt

    28 september 2017 om 07:04

    Zelf weten. Goor vind ik t wel.

    Login om te reageren
  41. viezefreddyw zegt

    28 september 2017 om 07:15

    Ik steek er altijd twee tegelijk op in de auto.

    Ik snap niet waar al die heisa vandaan komt eigenlijk. Als iemand in zijn/haar bezit wilt roken, moet diegene dat lekker zelf weten, toch? Houdt rekening met elkaar, leef en laat leven. Iemand een asociaal goor zwijn/pauper/mongool/idioot/viezerik noemen omdat een ander een peukje wel lust, gaat ook nergens over. Vooral iemand een pauper noemen via een blog als deze terwijl je diegene niet persoonlijk kent. Beetje pauperig vind ik dat.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      28 september 2017 om 07:30

      @viezefreddyw: Ik heb niemand persoonlijk een pauper genoemd. Alleen de rokers in het algemeen. En Lincoln, maar dat boeit niet.

      Overigens ben ik afgelopen maandag gestopt na 27 jaar roken, dus ik vond dat ik wel even recht had op het generaliseren van de roker als zodanig.

      Joe.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2017 om 07:32

        @nicolasr: Oke, naja als jij dat vind dan vind jij dat. Had je wel wat hoger ingeschat eigenlijk.

        Maar knap, na 27 jaar stoppen. Zeker weten! Ik hoop dat je het vol kan houden. Succes!

        Login om te reageren
      • roberto zegt

        28 september 2017 om 08:14

        @nicolasr: hoe oud ben je dan, 42? Ik had je nogal jeugdig ingeschat met de woorden ‘pauper’..

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          28 september 2017 om 21:19

          @roberto: pauper is Latijn voor ‘arm’. Het woord bestaat al een tijdje heur.

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 september 2017 om 08:16

        @nicolasr:
        Dan vind ik je gewoon een lul.
        Ook ik ben drie jaar geleden cold-turky gestopt met roken.
        Maar ik zal niemand erop aanspreken, de eerlijkheid gebiedt me te vertellen dat ik nu medelijden heb met mensen die op een vliegveld in een vieze bruine drab container staan te paffen, of in de stromende regen voor de kroeg staan te paffen.
        Ik was ooit één van hen, Je suis fumeur.

        Ik hoop voor je dat je hoofd en hart op één lijn liggen zodat je het volhoudt, zelf heb ik drie weken afkick verschijnselen gehad en ligt er nog steeds een baal brandaris met vloe een asbak en een aansteker onder een stolp in de keuken als escape.

        Maar anderen afzeiken van een gewoonte waar je zelf 27 jaar aan mee hebt gedaan vind ik zwak.
        Ik vertel anderen juist hoe fantastisch je leven wordt zonder de behoefte aan een sigaret, dat ik weer over een Scania heen kan springen bij wijze van een gangway naar boven vlieg en dat ik weer lucht heb en ’s morgens niet meer sta te rochelen en proesten als een oude versleten Diesel die niet genoeg toeren maakt om stationair te kunnen lopen.
        En ik vind het jammer voor al die mensen die nog roken, dat ze zichzelf eigenlijk tekort doen, zoals ik dat jaren heb gedaan.

        Login om te reageren
    • babybenz zegt

      28 september 2017 om 07:30

      @viezefreddyw: Ik hoef Lincoln niet persoonlijk te kennen om te weten dat het een pauper is

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        28 september 2017 om 07:37

        @babybenz: Ik wens je veel sterkte.

        Login om te reageren
  42. tenaci zegt

    28 september 2017 om 07:43

    Als je twee hersencellen of meer hebt dan snap je dat roken een idiote bezigheid is. Een consumentenproduct zo als dit, wat zo giftig en slecht is, zou je tegenwoordig nooit en te nimmer op de markt mogen brengen. Als je een product ontwikkelt waarvan je weet dat 2/3 van je gebruikers er ernstig ziek van wordt of overlijdt dan zou je dat nooit op de markt mogen brengen. Waarom we het dan niet alsnog verbieden is mij een raadsel. Ik ben wel een beetje klaar met de halfzachte stelling dat iedereen het zelf maar moet weten. Je neemt als roker namelijk wel een heel groot gedeelte van de zorgkosten voor je rekening doordat je jezelf moedwillig ziek hebt gemaakt. Ga nou niet zeuren over suiker, vet en alcohol, die zijn alleen bij overmatig gebruik slecht voor je. En dat is bijna alles uiteindelijk. Roken is nadelig ook al rook je met mate. Van mij mogen ze het totaal verbieden.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      28 september 2017 om 11:32

      @tenaci: “Ik ben wel een beetje klaar met de halfzachte stelling dat iedereen het zelf maar moet weten.”

      En ik ben wel een beetje klaar met personen zoals jij die hun mening niet zelf kunnen bedenken maar daar een regeling voor nodig hebben.

      En dan mogen we niets zeggen over alcohol, omdat je wel eens alcohol drinkt zeker? Omdat het een gelegaliseerde en sociaal geaccepteerde harddrug is, waarvan het sociaal leed vele malen groter is dan roken, moeten we daar onze mond over houden? Schei toch uit met je oeverloze gelul.

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        28 september 2017 om 21:23

        @rhellema: de maatschappelijke gevolgen van roken moet je los zien van de maatschappelijke gevolgen van alcoholgebruik. Het kan beide voor overlast zorgen, en tot hoge zorgkosten leiden, maar dat wil niet zeggen dat je niet tégen roken en vóór alcohol kunt zijn. Dat is een klassieke drogreden.

        Login om te reageren
  43. martijn_stengewis zegt

    28 september 2017 om 07:52

    Dat je wil roken moet je zelf weten, scheelt weer wat vergrijzing in de toekomst.
    Maar gooi dan in ieder geval dat laatste stuk ook even in de asbak in plaats van uit het raam op je achterligger..

    Login om te reageren
  44. Gulli zegt

    28 september 2017 om 08:06

    Iedereen moet lekker doen wat hij wil (zolang je er niemand mee lastig valt) maar bij mij zak je meteen 40 punten op de respect-o-meter als je rookt. Wat een kansloze bezigheid is dat zeg!

    Login om te reageren
  45. potjak zegt

    28 september 2017 om 08:12

    In een eigen auto mag je nog roken. In een bedrijfsauto of vrachtwagen mag dit niet meer aangezien je op je werkplek niet mag roken…

    Login om te reageren
  46. Jochempie zegt

    28 september 2017 om 08:27

    Ik vind roken überhaupt nooit kunnen, behalve in je eigen huis als er geen kinderen aanwezig zijn. Maar ik vind dat je in je eigen auto, als er wederom geen kinderen aanwezig zijn, gewoon zou moeten kunnen roken. Hoe goor het ook is.

    Login om te reageren
  47. Foramen zegt

    28 september 2017 om 08:31

    Ik vind roken onwijs vies maar het staat me tegen dat iets wat legaal verkocht mag worden steeds vaker wordt behandeld als iets wat illegaal is.
    Gooi er dan een verbod op in plaats van het eerst aan te bieden en dan met het vingertje te wijzen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      28 september 2017 om 08:47

      @foramen:

      Dat noemt men draagvlak creëren om zo het verbod te kunnen organiseren.

      Login om te reageren
  48. spykerboy zegt

    28 september 2017 om 09:12

    Ja waarom niet? Ik rook in mn autos, maar alleen op 70kmh+ wegen met mn raam op een kiertje, niemand die het tot nu toe ooit geroken heb dat ik in de auto rook… ook klanten niet etc

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      28 september 2017 om 21:24

      @spykerboy: je vergeet de mensen die achter je rijden, die ruiken dat wel degelijk.

      Login om te reageren
  49. Edge zegt

    28 september 2017 om 09:17

    Ja, roken in de auto kan nog. Mensen moeten lekker zelf weten of ze roken of niet, ook in de auto. Zolang er geen kinderen bij zijn dan hè! Met kinderen in de auto moet je sowieso nooit een sigaar/sigaret opsteken.

    Login om te reageren
  50. mashell zegt

    28 september 2017 om 09:29

    Je mag niet niet whatsappen in de auto, geen DVDtje kijken tijdens het rijden maar je mag wel een brandend voorwerp zoals een sigaret of sigaar vasthouden. Ergens is dat erg onlogisch.
    Je kunt mensen niet verbieden dingen te doen die ongezond zijn voor henzelf of hun naasten maar je kunt ze zeker wel verbieden brandende voorwerpen tijdens het rijden te gebruiken.

    Login om te reageren
  51. trust zegt

    28 september 2017 om 10:44

    Rook zelf in de auto, iedereen mag roken als de raampjes maar open zijn en peuken lekker aso het raam uit knikkeren als je een bumperkleven achter je hebt. Zelf tijdje een auto gedeeld met mijn broer die nooit heeft gerookt en het smerig vindt, hij heeft nooit door gehad dat ik er in rookte, gewoon raam open en peuken er uit. Met kinderen in de auto word er uiteraard niet gerookt. Tot nu nog nooit last gehad van brand gaten. Mijn a stijl word wel een beetje bruin heb ik het idee. Maar als ik een nieuwe nieuwe auto heb dan zal ik het denk ik niet meer doen.

    Login om te reageren
    • trust zegt

      28 september 2017 om 10:52

      @trust: daarmee zeggend rook ik alleen als ik niet op de snelweg zit en mijn raam helemaal open kan zetten. Als ik een passagier heb die niet rookt dan, ligt een beetje aan de persoon, vraag ik of ze het oké vinden.
      Grappig verhaal nog, ooit een keer tweedehands auto willen kopen. Komt de verkoper: nooit in gerookt kijk de aansteker maar die is nog helemaal schoon….. Vervolgens zie je de portierraamrubbers bij de A stijl vol met brandgaten.

      Login om te reageren
  52. flik2punt0 zegt

    28 september 2017 om 11:29

    Kan echt niet meer al helemaal niet als er vaak kinderen mee rijden in de auto.
    Verbieden dus!

    Login om te reageren
  53. blokhut zegt

    28 september 2017 om 11:38

    Capabele bestuurders mogen best roken in hun auto vind ik. Kan me prima voorstellen dat dat bijdraagt aan relaxed autorijden (hoewel je weer geen spul moet roken waar je te relaxed van wordt natuurlijk). Maar wat verboden zou moeten worden, is dat mensen die zelfs met 4 handen nog geen auto op de weg konden houden ook nog een peuk erbij pakken. Ik heb al te veel mensen schokkend en zwalkend over rotondes zien harken omdat ze niet wisten hoe ze sturen en roken (maar vaak ook eten, bellen, drinken, scheren, krant lezen, …) moesten combineren. Juridisch totaal onhaalbaar, maar dat zou wel verboden moeten zijn.

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      28 september 2017 om 13:14

      @blokhut: iedereen vindt zich een capabel bestuurder.

      Login om te reageren
      • blokhut zegt

        28 september 2017 om 13:38

        @johnwaters: Gelijk heb je. Heeft ook meer te maken met gezond verstand en inschattingsvermogen te maken dan met daadwerkelijke vaardigheden denk ik.

        Login om te reageren
  54. jannemaneke zegt

    28 september 2017 om 15:00

    Telefoon vasthebben in de auto is verboden maar roken niet? Klopt niet dus onmiddellijk verbieden. Veel mensen die roken in de auto hebben ook de hatelijke gewoonte om hun as en hun opgerookte peuk buiten te dumpen dus nog reden te meer om dit voorgoed te verbieden.

    Login om te reageren
  55. rixxy330d zegt

    28 september 2017 om 15:02

    Alexander Curly zong heel treffend;

    D’r zit een deuk in de vangrail
    Vlak bij Appingedam
    Wat heet een deuk
    Het is een kronkel van wel tien meter lang
    Er zit een kreuk in die vangrail
    En wie dat overkwam
    Lag er volgens mij voorlopig
    Wakker van
    Ja er zijn overal deuken, kronkels en kreuken

    Heel misschien draaide hij zware shag
    Of belande een peuk op een nare plek
    Tussen de bovenbenen
    Het hete onding verdwenen
    Het kan gebeuren

    Login om te reageren
  56. 730ld zegt

    28 september 2017 om 22:29

    Ook al ben ik tegen roken, je kan niemand verbieden om te roken in de auto. Het is niet gevaarlijk. Dikke onzin, het is je auto en als er niemand anders in de auto zit geen probleem. Als je passagiers hebt kan het niet. Net hetzelfde dat je thuis niet mag roken. De overheid moet eens stoppen met ons te controleren.

    Login om te reageren
  57. shicomm zegt

    29 september 2017 om 21:15

    Die regel dat paffen in de auto met koters er bij niet meer mag vind ik een hele goeie maar verder is het een hele moeilijke..
    Toen ik nog rookte probeerde ik het zoveel mogelijk te vermijden ( eigenlijk alleen in de file met raam open ) juist om de asbaklucht zoveel mogelijk te weren.

    Ik vape nu en aangezien dat niet eens in de buurt komt van roken lijkt me dat in geen enkel opzicht een issue.
    De yaris ruikt nog steeds normaal en ondanks het feit dat ik er dagelijks in vape merk ik er verder helemaal niets van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North