• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi gaat all-in met elektrificatie Bayern München

Auteur: Loek, gepost 11 juli 2020 om 11:32 – 5 Reacties

Audi elektrificatie Bayern München

De spelers van Bayern München en hun nieuwe elektrische Audi’s worden niet in de kou gezet.

Dikke auto’s en voetballers: we kennen de verhalen wel. Wat we ook kennen is de sponsordeal van Bayern München en Audi. Voor elk speeljaar kan Audi de spelers van het Beierse team een mooie auto geven.

Elektrisch

Nou willen Audi en het Beierse FC gezamenlijk bijdragen aan de CO2-uitstoot van 95g/km. Deze norm waar iedereen naartoe moet is geldend voor autobedrijven, dus Audi begint bij voetbal. Ze willen dit halen door de spelers allemaal in een e-tron te zetten. Of nou ja, elektrisch te laten rijden. Het is Audi die nog maar één elektrisch model aanbiedt.

Infrastructuur

Als voetbalspeler ben je niet per definitie geïnteresseerd in auto’s en het kan dus een grote nieuwe wereld zijn, die stekkerauto’s. Gelukkig is Bayern de minste niet. Op de thuisbasis waar getraind wordt in München (Säbener Straße) gaat Audi 38 laadpalen neerzetten. Deze kunnen de auto’s opladen op 150 kilowatt. Ook de Allianz Arena, het stadion van Bayern, wordt klaargestoomd voor elektropalen. Zo kunnen de spelers, maar ook supporters met een elektrische auto gewoon opladen terwijl ze met een balletje in de weer gaan.

Doelstelling

Audi en Bayern gaan ver in het terugdringen van CO2 in het wagenpark. Ze willen dat minstens de helft van alle medewerkers van FC Bayern in een elektrische auto (Audi) gaan rijden. De samenwerking is aangegaan tot in ieder geval 2029. De spelers zullen hun e-trons gaan gebruiken en krijgen wanneer het nieuwe seizoen van de Bundesliga van start gaat. Dat staat voor september op de planning.

Ook interessant!

  • FC Bayern-spelers krijgen tóch weer een Audi RS
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, fc-bayern, voetbal

Vorig bericht: « “Topmodel Supra krijgt motor uit BMW M4”
Volgend bericht: Krankjorum? Deze Eend occasion moet 155.000 euro kosten! »

Lees Interacties

Reacties

  1. crepito zegt

    11 juli 2020 om 11:46

    Neem aan dat alle spelers en medewerkers niet verder dan 100km van het stadion wonen en allemaal de ruimte hebben om thuis te laden. En als ze al op het ‘werk’ moeten laden, is 150kW overdreven. Je zult immers na 25min klaar zijn, en dus je auto moeten verplaatsen. Maar goed, hoort bij de marketing.

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    11 juli 2020 om 12:26

    En waar komt de stroom vandaan? Groene stroom? Of lekker door verstookte bruinkool? En het stadion zelf; zal ook wel wat KWh’tje verbruiken op een wedstrijd dag.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      11 juli 2020 om 17:24

      Groene kool.

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      12 juli 2020 om 14:28

      @gregorius: en waarom is dat van belang?

      Login om te reageren
  3. karhengst zegt

    12 juli 2020 om 01:00

    Het blijft jammer dat ze niet kiezen voor een goed aangedreven achterhoede. Maar goed, oude chef Hoeness was ook niet vies van een beetje sjoemelen, dus wat dat betreft een degelijk huwelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North