• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Le Mans docu klaar voor Hollywood

Auteur: CasperH, gepost 8 juli 2011 om 12:52 – 128 Reacties

Audi Le Mans Docu is boemvet!


De 24 uur van Le Mans werd ook dit jaar gewonnen door Audi, en daar hebben ze een schitterende video van gemaakt. En met schitterend bedoel ik ook echt schit-te-rend.

Het is het meest awesome schopkont überdikke topevenement dat ik ooit heb bijgewoond en ik baal nu, weken na de race, nog steeds dat ik er dit jaar niet bij kon zijn. De 24 uur van Le Mans zijn de beste 24 uur die er elk jaar te beleven zijn. Audi won maar verloor ook twee wagens op spectaculaire wijze tijdens deze slopende race en weet de emoties en beleving heel, héél aardig in beeld te brengen in een mini-docu van net geen 14 minuten.

Ik weet niet of er oscars zijn voor dit soort filmpjes maar anders zou ik de makers van dit kunstwerkje graag willen nomineren. Vergeet special editions van je R8, dit is hoe je een overwinning eert. Enjoy!

Kijk die video op Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • Zo klinkt de Le Mans Hypercar van Glickenhaus [video]
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, le-mans, r18, Racing, Video

Vorig bericht: « TDI geen exclusieve merknaam Volkswagen & Audi
Volgend bericht: Goh, Belgische wegen het onveiligst van West-Europa »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    8 juli 2011 om 13:04

    Nou nou wat een emotioneel gel*l allemaal. Een audi diesel tegen een peugeot diesel, wat een sensatie.
    Een en al marketing, en dit zijn inderdaad de momenten dat audi dat even goed onderstreept. Ze hebben veel geld uitgegeven aan het project, nu is het tijd om de vruchten te plukken. Allemaal even ah en oh roepen en niet vergeten audi’s te kopen!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      8 juli 2011 om 13:20

      @raphael: Wat een BS. iedere 24 uurs race is een prestatie, de 24H van le mans is als de WK beker onder het voetbal, die wil je gewoon winnen. Ja audi pompt er veel geld in en ja Peugot ook. En natuurlijk rijden ze op diesel. Is de prestatie daardoor minder? Nee! Is de prestatie minder om na 24 uur racen met 13 sec voor te winnen? Nee! Je hebt blijkbaar geen idee wat het met je doet 24 uur lang racen. Misschien moet je er eens heen gaan, sfeer proeven, ’s nachts langs de baan gaan staan, kijk hoe remschijven opgloeien en uitlaten blauwe vlammen spugen. Dan pas heb je een idee van wat die machines 24 uur lang voor hun kiezen krijgen. Diesel of niet, denk eens na wat een turbo doet bij 24 uur racen, qua omwentelingen temperaturen, stilstaan (pits) opspoelen etc. en dat geld dan dus voor alle onderdelen… Dan snap je waarom een 24H race zo intensief is. Ik denk dat een F1 auto het nog niet de helft van de afstand volhoud…

      Login om te reageren
      • saba zegt

        8 juli 2011 om 13:27

        @911GT2: daar is een f1 auto ook niet voor gemaakt *zucht*…

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          8 juli 2011 om 13:35

          @saba: snap ik ook wel, maar een F1 race duurt anderhalf uur, de prestatie doortrekken naar 24H zou waarschijnlijk veel heel veel geld, tijd en moeite kosten. En ik gok er op dat ze dan ook op diesel zouden rijden ;)

          Login om te reageren
          • Merry zegt

            8 juli 2011 om 13:46

            @911GT2: en een F1 seizoen kost nu zeker niks?
            F1 en Le Mans vergelijken is een appels en peren verhaal.

            Sommige mensen kan 24 uur racen met een diesel auto van een saai merk die er te veel geld er instopt en zo ter nauwe nood kan winnen van een klein Frans merkje gewoon niet boeien, mij ook niet.

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              8 juli 2011 om 14:04

              @Merry: Je hebt gelijk. Ik heb hetzelfde met F1. Waar ik vroeger F1 liefhebber was kan ik de laatste jaren met moeite mijn aandacht er bij houden… Het is maar waar je voorkeur ligt. Mooi toch, zo blijven er in ieder gevaal veel verschillende raceklasses bestaan!

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                8 juli 2011 om 14:51

                @911GT2:
                la maar lullen, iemand die ‘de idee’, de traditie, de pijn van Le Mans niet begrijpt is gewoon geen echte Petrolhead.
                Simpel.
                Laat ze maar kwijlend racen op hun pleestation.

              • Merry zegt

                8 juli 2011 om 15:28

                @desjonnies: bla bla bla ik ga liever een setje amateurs in de GT4 bekijken dan die marketing borden die 24 uur lang rondjes draaien zeker als het een auto met 4 nullen er op is.

          • saba zegt

            8 juli 2011 om 14:25

            @911GT2: ja, en draai het verhaal om en dan haalt een lmp de 107% regel nieteens, in slechts een race van anderhalf uur! ;)

            appels en peren idd, gewoon niet te vergelijken, in een race mag je ze slechts vergelijken met de concurrent in dezelfde klasse, meer niet,…

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              8 juli 2011 om 14:35

              @saba: Zou een leuk experiment zijn… ik denk namelijk dat op het Lm cirquit de LMP1 auto’s nog wel een kans maken. in monaco iets minder dnek ik ;)

              Login om te reageren
              • saba zegt

                8 juli 2011 om 15:46

                @911GT2: met de regels van nu maakt een lmp geen schijn van kans,…op welk circuit dan ook,…

            • JanC zegt

              8 juli 2011 om 16:03

              @saba: Op Spa is de pole voor de Le Mans-series in 2011 op 2:01.502. Het polerecord in de F1 staat op 1:45.778. Je hebt gelijk, geen 107%

              Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      8 juli 2011 om 13:25

      @raphael:

      Jij hebt kennelijk geen idee wat Le Mans 24H is en met je doet. En Audi heeft een ongelooflijke prestatie neergezet om met 1 auto alsnog winner te worden ondanks de tegenslagen. Voor de rest zie @ 911GT2 die het WEL snapt ;).

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 juli 2011 om 14:04

        @zakar36: Dat is gewoon onzin. Ze hebben minder hoeven doen om met de laatste auto alsnog te winnen, want ze hoefden voor dat gedeelte maar voor 1 auto te rekenen en 1 auto te onderhouden. Ze begonnen er met 3 om een grotere kans te hebben dat er iig 1 ongeschonden uit de strijd zou komen; nou, dat klopte.

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          8 juli 2011 om 14:06

          @gregorius: Je hebt ook geen andere auto’s meer om een strategie mee te testen zoals peugot wel kon, kun je andere banden rijden (toen het lichtelijk regende), kun je minder hard rijden en brandstof sparen en zo een pitstop winnen? Als je dat met 3 auto’s kan doen kun je het risico sprijden. Met 1 is dat wat lastiger. Maar goed je hypothese klopt wel, ze hadden er 3 nodig om 1 te laten winnen, then again, peugeot had er 3 nodig om tweede te worden ;)

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            8 juli 2011 om 14:45

            @911GT2: Audi domineert (net als porsche vroeger in de jaren 80) omadt er gebrek is aan concurrentie. alleen audi en peugeot hebben de bugetten om een dieselmotor te ontwikkelen en daarom zijn alle priveteams al uitgesloten voor de overwinning en is het dus alleen maar audi tegen peugeot. tuurlijk het is knap maar een formule 1 race winnen is moeilijker! (ga niet over 24 uur lang racen lopen beginnen want de wagens in de F1 worden veel lichter gebouwd en alles wordt veel meer uitgeknepen omdat het maar anderehalf uur hoeft mee te gaan)

            Login om te reageren
            • 911GT2 zegt

              8 juli 2011 om 16:20

              @lambo4all: Ik snap je punt, de vergelijking met de F1 was wat ongelukkig van me. Vindt het zo zonda dat LM door zo weinig mensen hier een warm hart toegedragen wordt. Pas als je er geweest bent (ik blijft het zeggen ik weet het) weet je hoe de race en de sfeer er omheen is. Ik ben op veel cirquits geweest. Van F1 tot Dutch supercar challenge van Le mans tot zomeravondcompetities. En gek genoeg Is Le Mans een kruising tussen de grandeur van de F1 en de ongedwongen sfeer van de DNRT zomeravond races! Voor publiek en teams staat racen voorop! Maar sfeer, sportiviteit en ontspanning staan dicht op twee!

              Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 juli 2011 om 14:29

      @raphael: Ik weet niet hoor, maar ik ben zeker geen Audi of Peugeot fan, zeker niet. Maar om een team zo te zien werken, zo’n prestatie neer te zetten na twee grote tegenslagen waarbij twee van hun drie wagens zijn betrokken, vind ik het zeker wel waard om zo’n documentaire neer te zetten. Hoewel al deze teams zo competitief zijn, is het geweldig om ze na de race nog naast elkaar te zien rijden alsof ze gewoon vrienden zijn. Na 24 uur een achterstand van 15 seconden op de eerste auto vind ik heel knap. Marketing zou dit misschien kunnen zijn, maar het gaat meer om de teams die hiervoor gewerkt hebben. Marketing is slechts één ding, een race winnen is heel iets anders.

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 juli 2011 om 15:02

      @raphael: de 24 uur van Le Mans zijn iets meer dan alleen Audi en Peugeot. En de sfeer op het circuit is ongeëvenaard. Ik heb verschillende F1 races bijgewoond (en ook diverse andere autosportevenementen) maar niets komt imho qua evenement in de buurt van Le Mans qua beleving.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 juli 2011 om 15:51

      @raphael: inderdaad zo is het ook. Le Mans is niet meer wat het geweest is het is nu een race tussen 2 inferieure merken: Peugeot en Audi. Le Mans betekent niet zoveel meer. Het was ten slotte ook een race bedoelt om nieuwe technieken uit te testen. En dat audi dan wint is heerlijk, lekker dat franse peugeot sarren die alleen (qua motorsport) in Le mans rijdt en dan als nog niet winnen, TOP! Maar om nou te zeggen dat het zo’n ontzettend geweldige prestatie is, nee dat kan niet. audi heeft een snellere auto dus als ze niet zouden winnen zou het schandalig zijn, het is al schandalig genoeg dat een merk die zich als veilig profileert 2 auto’s finaal naar de klote rijdt.

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        8 juli 2011 om 15:56

        @drivingpleasure: Daarom won Peugeot de races die in de Le Mans-serie voor Le Mans gehouden werden dit jaar….

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          8 juli 2011 om 16:05

          @JanC: Klopt wat je zegt, maar audi heeft er des tijds alles aangedaan om voor Le Mans een snellere auto neer te zetten dan peugeot, waarschijnlijk is dit ook strategie van audi om voor Le Mans peugeot te laten winnen om zo te zeggen jullie hoeven je auto niet aan te passen. En vervolgens bij Le Mans staat er een audi die een stuk sneller is. Erg slim wat ze gedaan hebben.

          Login om te reageren
          • JanC zegt

            8 juli 2011 om 16:10

            @drivingpleasure: Audi wil met opzet verliezen? Ja dat is goede marketing… Neen, Audi stond te knarsetanden dat ze een nieuwe auto ontwikkeld hadden en aanvankelijk de snelste leek, maar uiteindelijk zoek werd gereden op bijvoorbeeld Spa.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              8 juli 2011 om 16:36

              @JanC: Nee ik zeg niet dat ze met opzet verliezen (al stond het er wel een beetje raar). Maar audi heeft de auto niet op zijn best laten lopen en heeft voor de 24 uur van Le Mans de aanpassingen gebracht waardoor die auto in 1x een stuk sneller was dan de peugeots. En nou weet ik dat audi aan vieze praktijken en marketing doet en dat ze het echt niet erg vinden om een kleine voorloper naar Le Mans te verliezen om uiteindelijk de 24 uur van Le Mans wel te winnen. Als dit zo ontzettend raar in jouw oren klinkt moet je toch echt wat meer over de boeven praktijken van audi gaan opzoeken want dat zijn er behoorlijk wat!

              Login om te reageren
              • JanC zegt

                12 juli 2011 om 13:20

                @drivingpleasure: Je draait. Nee ze verliezen niet met opzet, maar Audi zijn boefjes… zucht

      • gerard1710 zegt

        8 juli 2011 om 15:58

        @drivingpleasure: Jouw laatste zin hè, meen je serieus wat je daar zegt? Dat is namelijk een van de zwakste pogingen die ik ooit heb gehoord om Audi de grond in te boren… Ik moet er gewoon bijna om lachen, jij bent volgens mij wel echt een simpel persoon…

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          8 juli 2011 om 16:09

          @gerard1710: Audi de grond in te boren? waar heb je het over? Ik hou van de Duitse merken en die fransen mogen van mij gewoon lekker verliezen vind ik top! Maar als jij als audi zo’n snelle auto neerzet die hoge snelheden moet behouden om snel door de bochten te komen omdat het vermogen het niet toe laat te veel te verliezen (onder het remmen dus) en mede daardoor auto’s verliest (met name de 2e want die zat gruwelijk fout, hield niet de lijn die hij moest houden). Dat lijkt mij toch niet helemaal goed voor je merknaam, je profileert je als de veiligste, wat overigens niet zo is, en dan rijdt je ook nog is 2 auto’s finaal kapot. Dit had nooit mogen gebeuren…

          Login om te reageren
          • JanC zegt

            8 juli 2011 om 16:11

            @drivingpleasure: Als je geen idee hebt waar je het over hebt, laat het dan zijn. De Audi verloor de lijn omdat de Ferrari van de lijn af leek te wijken en de Audi dus deels het gras inging.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              8 juli 2011 om 16:18

              @JanC: De Ferrari deed wat hij moest doen: zijn lijn houden, de bocht normaal in sturen. wat doet die audi die stuurt verkeerd in en wil aan de binnenkant inhalen (zoals ze het al vaker deden tijdens de race, alleen toen ging het goed). Het was dan ook vrij duidelijk dat de audi fout zat, maar nu lijkt het net alsof we de winner onderuit halen dat is niet de bedoeling. Maar stop jij alsjeblieft met onzin praten als je niet weet waar je over praat, oke?

              Login om te reageren
              • JanC zegt

                12 juli 2011 om 13:21

                @drivingpleasure: Vrij duidelijk dat de Ferrari fout zat. Die stuurde de Audi het gras op door niet zijn lijn te behouden. FAIL & NEXT

          • gerard1710 zegt

            8 juli 2011 om 16:13

            @drivingpleasure: Ik zal maar niet de discussie beginnen over wie er fout zat, maar dit zijn factoren van buitenaf, dit heeft niets te maken met de veiligheid van de Audi’s. Dat beide coureurs het er redelijk goed hebben gebracht bij zo’n zware crashes, dat heeft te maken met de veiligheid van de auto.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              8 juli 2011 om 16:27

              @gerard1710: Daar heb je helemaal gelijk in en god dank dat ze er goed uitgekomen zijn. Maarja daar zijn dit soort auto’s ook speciaal voor ontworpen om bij zo’n crash er goed uit te komen. Neemt nog niet weg dat de audi’s meer risico moesten nemen onder het rijden met name door de bochten, wat de veiligheid schaad, als die 2e audi die gecrasht was wat rustiger door de bochten zou gaan dan was dit niet gebeurd maar dat vermogen kon niet verloren worden dus moesten ze wel hoge snelheden houden in de bochten. Is de auto inderdaad veilig dat ze er goed uit komen, top hoor maar de veiligheid begint al eerder, voor de crash al en daar gaat het ook om.

              Login om te reageren
              • BestwelMichel zegt

                9 juli 2011 om 19:44

                @drivingpleasure: ga es heul snel een bril halen!!!!
                op het moment dat rockenfeller die ferrari wou inhalen, reed die ferrari helemaal links. hoe moet je er dan aan de buitenkant erom heen??? door het gras??

                *massive face palm*

              • JanC zegt

                12 juli 2011 om 13:22

                @drivingpleasure: Wat lul je nu over vermogen en bochten maken? Audi’s kunnen ook langzamer door de bochten, echter zat het veld zo dicht op elkaar (steeds wisselende leiders in de race) dat de coureurs meenden vol op risico achterliggers voorbij moeten te rijden. Dat heeft niks met de veiligheid of het concept van de auto te maken. FAIL.

      • CasperH zegt

        8 juli 2011 om 18:30

        @drivingpleasure: wie er wint kan mij aan m’n bevallige derrière roesten, ik ben blij als er wat meer tegenstand (en dus strijd) komt voor de grote twee.

        Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      8 juli 2011 om 16:34

      @raphael: amen!

      Login om te reageren
  2. love4sportcars zegt

    8 juli 2011 om 13:17

    vliegende audi op 11.14
    mooi filmpje voor de rest!

    Login om te reageren
  3. chrispothast zegt

    8 juli 2011 om 13:20

    @Raphael +1

    Login om te reageren
  4. zakar36 zegt

    8 juli 2011 om 13:26

    Prachtige filmpje!! Geen andere woorden voor. Audi heeft flink hun best gedaan en hebben terecht gewonnen.

    Login om te reageren
  5. RubenPriest zegt

    8 juli 2011 om 13:40

    Ik werd bijna emotioneel

    Login om te reageren
  6. The360box zegt

    8 juli 2011 om 13:41

    Audi = gay. En die R18 is lelijk.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      8 juli 2011 om 13:42

      @The360box: subtiel…

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        8 juli 2011 om 13:45

        @Merry: Ja ach, ik ga geen lange emotionele verhalen schrijven dus schrijf ik waarhet op neerkomt(ot ik heb die docu niet eens gekeken)

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          8 juli 2011 om 13:46

          @The360box: Reageer dan ook gewoon niet als je niks zinnigs te melden heb.

          Login om te reageren
          • 911GT2 zegt

            8 juli 2011 om 14:07

            @rubenpriest: + 1

            Login om te reageren
        • Merry zegt

          8 juli 2011 om 13:47

          @The360box: dat is dan ook weer zo.

          Login om te reageren
        • klavertjevijf zegt

          8 juli 2011 om 14:11

          @The360box: Triest figuur… Niks beters te doen dan Autoblog trollen? En dan nog stoer vermelden dat je het filmpje niet eens hebt gekeken.

          On-topic: Ik vond het wél een mooi filmpje, het is bijna meer reclame voor Le Mans dan voor Audi.

          Login om te reageren
    • mark88 zegt

      8 juli 2011 om 14:15

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        8 juli 2011 om 17:46

        -edit: oh, dus je wilt een ip-ban?-

        Login om te reageren
  7. TSI-tje zegt

    8 juli 2011 om 14:06

    Goh…. Als we het over Subaru hebben word de hele WRC carriere van het merk erbij gehaald. Is het Ferrari, dan heeft het merk Race-historie. Zelfs bij Citroën halen we de hele Loeb-stal d’r bij. ga zo maar door.
    Nu brengt Audi een Promo film over hun Le Mans zege uit en komt de hele Anti VAG-Brigade op de barricades omdat dit niet zo veel voorstelt. En dat ze nu de overwinning behalen tegenover een ‘klein merk’ als Peugeot/PSA (Merry ???) Doet er eigenlijk al helemaal niet toe…
    WTF? Voorheen worden de successen van Pug, met de 206GTI16 erbij gehaald en word er beweerd dat dit merk, samen met de andere Franse collega’s, eigenlijk altijd al betere ‘hot hatches’ gemaakt heeft dan de Duitse varianten.
    Nu doet het er niet toe? Komop hey, dit is werklijk de zotheid gekroont ! Draai het nog even allemaal om zodat we VAG af kunnen z@iken. De winst in de 24h. du Le Mans is gewoonweg een top-prestatie. Hoe je er ook tegenaan kijkt. Probeer het eens met je eigen wagen, 24 uur achter elkaar op de top draaien. Kijk dan eens wat er van JOUW heilige koe overblijft. Ik voorspel je, d’r blijft geen donder van heel. Ongeacht welk merk of type je rijd. Dus, JA. Elk merk met een Le Mans zege in de tas, heeft een TOP prestatie geleverd. Op gebied van techniek, teamwork en stuurmanskunst.PUNT.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      8 juli 2011 om 14:08

      @TSI-tje: Amen!

      Login om te reageren
      • vincenzo zegt

        8 juli 2011 om 14:17

        @911GT2: ja vag maakt de beste auto’s van de hele wereld! Alleen niet in de klassend ie ertoe doen. Sluit je wel je golfje goed af straks?

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          8 juli 2011 om 14:28

          @vincenzo: Ik ben echt geen VAG Fanboy… verre van zelfs, ik ben wel een Le Mans fanboy, rn daar rom ik ronduit voor uit!

          Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          8 juli 2011 om 14:56

          @vincenzo: Goede reactie !! Hulde !
          Nu gauw weer door aan je scooter sleutelen vincenza.

          Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 juli 2011 om 14:57

      @TSI-tje: Yep 100% gelijk, ik heb een WRX Sti omdat het een thoroughbread is, AUDI heeft zich destijds op de kaart gezet door de groep B Quattro’s, helaas hebben de Britten en de Fransen en de Duitsers meer gevoel voor traditie dan wij in dit auto industrie-loze land.

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      8 juli 2011 om 15:24

      @TSI-tje: weet je wat het verschil is?
      Renault doet F1 omdat het F1 wil doen, Peugeot doet Le Mans omdat ze willen racen.
      En zo nog een maar merken met dat soort verhalen.

      Audi keek bij welke cup kunnen ze met een giga bugget de meeste kans op een overwinngen hadden, en toen kwam de Le Mans er uit.
      VW deed het zelfde trucje met Dakar.

      Bij de rest is er passie en liefde, bij Vag is er marketing, bij Porsche minder maar steeds meer.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        8 juli 2011 om 15:47

        @Merry: Tuurlijk jongen, reklame voor het merk heeft hier bij deze jongens, in tegenstelling tot VAG, niets mee t emaken. Ze doen het omdat ze het willen ! pffft… geloof je ook nog in Hans & Grietje? DÁT is pas marketing, dat het merk jou dat doet geloven “WIJ racen alleen omdat we het willen”……
        YEAH RIGHT !
        Winnen is winnen, einde verhaal. Als het er mee te maken zou hebben hoeveel budget je in een race stal pompt, zou Toyota al jaren wereld kampioen Formule 1 geweest zijn.
        Die hadden, na Ferrari, het grootste budget van alle F1 teams. En daar hebben ze ook echt succes mee geboekt, niet ? L[_]L toch niet zo stom.

        Login om te reageren
      • JanC zegt

        8 juli 2011 om 15:55

        @Merry: Even ter vergelijking: Audi zegt dat het budget van het Toyota F1-team van 1 jaar zou betekenen dat ze tegelijkertijd Le Mans, touringcars voor meerdere jaren kon doen.

        Daarnaast doet Audi in de DTM mee, waar de concurrentie in de vorm van Mercedes toch niet klein is. Het is gewoon anti-VAG sentiment.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 juli 2011 om 16:08

      @TSI-tje:

      10 met een gouden griffel ..

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        8 juli 2011 om 16:16

        @lincoln: Thx.

        Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      9 juli 2011 om 11:56

      @TSI-tje:
      +1!

      En verder mijn bescheide mening: Dit is toch echt wel een mooie productie. Ook al druipt het het marketingzweet ervan af. Errug dik. Als auto fan en autosport fan in het algemeen en Audi-rijder speciaal, word ik hier warm van. ;-)
      Bijna elke stijlvolle uiting van lof voor auto’s, autosport of alles erom heen is de moeite waard. Zeker als het ook nog eens zo high budget wordt opgezet en uitgevoerd als bij deze productie.

      Valt me op dat de gemiddelde Autoblog poster echt een azijnpisser is van de bovenste plank. Blijf eens wat vaker OT! Als je wilt discussieren over alles behalve het Topic: Ga dan lekker mekaar zoeken op een dating site en zeik mekaar daar verder af. Ik vind persoonlijk, dat ze hun concurrent, Peugeot, heel respectvol laten zien in deze film.

      Iedereen verder een goed weekend gewenst! Volgend jaar de 80ste editie van LM24. Ben benieuwd!

      Grt

      Login om te reageren
  8. Raul8711 zegt

    8 juli 2011 om 14:08

    Briljante film, wat hebben ze het toch weer mooi gemaakt. Sowieso een heel bijzonder event waar ik graag nog een keer bij wil zijn. Mooie ‘film’ kop ook heeft die dr. Wolfgang Ullrich en wat een inhaalactie daar vanaf 10:20!!

    Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    8 juli 2011 om 14:09

    Schitterend, TDI-Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrt rulez!
    :D

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    8 juli 2011 om 14:10

    Weer zo’n Volkswagen reclame filmpje , blijf het raar vinden met die racediesels tokketokketokketokke ,neu leuk voor op de weg maar racen doe je met benzine .

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      8 juli 2011 om 14:59

      @norge: Inderdaad, hier hebben we nog zo’n volkswagen promo filmpje :http://www.youtube.com/watch?v=LuxDRyQ5-gY
      Leuk spul, die Volkswagens

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        8 juli 2011 om 19:17

        @TSI-tje: Leuk VW’tje :D Daar wordt je spontaan vrolijk van om dit te zien! Bedankt ;-)

        Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      8 juli 2011 om 22:20

      toch mooi dat norge 13:44 minuut aandachtig heeft zitten kijken naar een fantastisch Audi filmpje ..

      :-)

      Login om te reageren
  11. vincenzo zegt

    8 juli 2011 om 14:14

    Wat een heroisch gezeik in dat filmpje zeg. Het is maar Le Mans en niet de koningsklasse van de autosport…de F1.
    Laat die duitse rommel daar maar eens wat successen behalen. Maar dan verdwijnen ze net zo roemloos als bmw en (soon) mercedes van het toneel. Maar de vag jongens mogen het vieren hoor, alleen niet zo opblazen.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 juli 2011 om 15:11

      @vincenzo:
      F1 koningsklasse, dat zootje dictatoriaal geregeerde kwezels van fabrikanten die zich door een 134 jarige dwerg de les laten lezen en zich voor miljarden laten bestelen ?
      Dat noem jij de koningsklasse?

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 juli 2011 om 16:01

        @desjonnies: Dat is wel heel makkelijk, populistisch en kort door de bocht. Het woord hoofdklasse richt zich op de techniek en innovativiteit. Die is ongeevenaard. Daarnaast is het de hoofklasse omdat iedere coureur daar uiteindelijk wil rijden. Het is de top van de coureurs en de top van de techniek, dus ja het is de hoofdklasse.

        Login om te reageren
    • JanC zegt

      8 juli 2011 om 15:51

      @vincenzo: Audi heeft, zover ik weet, de tweede plaats bij het totaal aantal overwinningen van Le Mans overgenomen van Ferrari. Het “zomaar verdwijnen” is dus ten eerste bij beschouwing van die palmares een rare opmerking, ten tweede rijden nu ook geen Bentley (om eens een merk te noemen) mee, of Ferrari (althans niet in de prototype-klassen).

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 juli 2011 om 16:02

        @JanC: Le Mans is al ruim 15 jaar dood. Dus dat doet er niet toe.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          8 juli 2011 om 16:05

          @raphael: Dat zijn steekhoudende argumenten!

          Login om te reageren
  12. mark88 zegt

    8 juli 2011 om 14:16

    TDI-Power 4 ever !

    Login om te reageren
  13. raphael zegt

    8 juli 2011 om 15:26

    De enige reden dat iedereen hier zo emotioneel reageert en praat over een dijk van een prestatie is vanwege de geschiedenis van Le Mans. Nobody gives a rats ass about the rest.
    12 uur van Sebring? Geen emotioneel gelul. 24 uur van Nurburgring? Geen promo filmpjes waar we van gaan huilen.
    Feit is dat Le Mans de geschiedenis heeft, de geschiedenis van teams als Bentley, Jaguar, Alfa, Ferrari en Porsche die daar groot zijn geworden. Stuk voor stuk teams die raceten voor het racen. Het racen was een doel opzich.
    Nu wordt er niet meer geraced om te racen. Je hebt een marketingafdeling bij Audi die evaluatie doorvoert om te kijken hoe ze de sportieviteit van Audi kunnen onderstrepen. ‘Hoe kunnen we BMW voorbij steken als sportief merk?’ is de vraag die de al wat kalende heren in Ingolstadt zich stelden.
    Vervolgens werd er een kostenplaatje gemaakt, voorbereidingen getroffen wat personeel bij elkaar gezocht. Le Mans is geen doel op zich meer, het is een middel tot. Een middel om meer A4’tjes te verkopen aan mensen die op dit soort sites zitten. Mensen die emotioneel worden na het zien van dit filmpje, en dat is nou juist wat ze wilden. Briljante strategie dus.

    Het is de intentie die ertoe doet. Wat is je intentie? Racen om het racen. Niets anders. Dat is wat Le Mans glorieus maakte. Strijd tussen échte raceteams. Coureurs die een F1 race lieten lopen om mee te kunnen doen. Dat wás Le Mans. Nu is de intentie anders. Welke marketingafdeling heeft een betere campagne afgeleverd? Toyota, BMW en Honda hebben in de F1 al laten zien dat trouw aan een sport in moeilijke tijden dan heel snel verdwijnt. Het eerste wat er aan moet geloven is marketing. Zal bij Audi en Peugeot niet anders zijn als het weer eens minder gaan.

    Dus blijven jullie maar lekker huilen bij dit soort filmpjes, weet wel dat je een hypocriet bent als je het niet doet bij de 12 uur van Sebring of Daytona of Nurburgring. Waarom maakt Audi daar eigenlijk geen filpjes van? Oh dat is marketingtechnisch natuurlijk niet interessant, wie kent Sebring nou? ;-)

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      8 juli 2011 om 15:30

      @raphael: Ik vraag me oprecht af hoe jij dit toch allemaal wel niet weet. Zou jij me dat eens willen uitleggen? Ik vind je nogal een blaaskaak, omdat jij wel eens komt vertellen hoe het zit en ieder ander mens heeft het fout.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 juli 2011 om 15:56

        @gerard1710: Wees eens specifiek. Welk gedeelte klopt niet?

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          8 juli 2011 om 16:03

          @raphael: Nee, ik vraag jou hoe jij weet dat Audi racet als marketing en de formule-1 teams racen voor het racen. Ik wil zeker niet zeggen dat jij het fout hebt, ik kan namelijk niet twijfelen aan jouw superieure kennis.

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            8 juli 2011 om 16:41

            @gerard1710: Formule 1 teams deden het ook hoor. Een Toyota, Honda en BMW waren er puur uit marketing overwegingen. Die komen en gaan dan ook wat sneller. Minder met sport te maken, meer met geld. Teams als Ferrari, Williams, McLaren en kleine constructeurs doen het om het racen, niets anders.
            En ja het is nou eenmaal een marketingstrategie van Audi. Mercedes koos voor de F1, ook een marketing strategie.

            Login om te reageren
            • gerard1710 zegt

              8 juli 2011 om 16:43

              @raphael: Ja maar, *hoe* weet je dat nou?

              Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 juli 2011 om 15:32

      @raphael: ik ben dit jaar bij de 24 uur van de Nürburgring geweest. Helaas niet de hele race, maar wel geroadtript voor een middag sfeerproeven. In essentie ook een mooi evenement, maar doordat het zo’n immens circuit is en de mensen dus ook meer verspreid zijn is het lastiger om dezelfde sfeer te proeven als op Le Mans. En wellicht komen daar ook nog fraaie films van, Le Mans was immers een paar weken eerder.

      Overigens heb ik meer respect voor de coureurs die de N24 rijden, maar dat betekent niet dat ik het als toeschouwer hetzelfde beleef als LMS24. Daar komt bij dat N24 ook gemiddeld met minder snelle auto’s wordt verreden. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Sebring en Daytona zou ik ook graag mee willen maken. Wil je nog een paar keer op de banners klikken?

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 juli 2011 om 15:57

        @CasperH: Doe ik elke dag braaf ;-)

        Login om te reageren
    • JanC zegt

      8 juli 2011 om 15:48

      @raphael: Wat jij zegt voor Audi is natuurlijk net zo geldig voor BMW die in de F1 zat om meer 5-series te verkopen. Le Mans is, zeg ik maar even grof, zoals Monaco voor de F1. Het belangrijkste evenement van de kalender vanwege de geschiedenis.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        8 juli 2011 om 15:59

        @JanC: Dat zeg ik toch ook? Waarom bevestigen wat ik zeg?

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          8 juli 2011 om 16:07

          @raphael: Wederom, lekker steekhoudend. Jij zegt Audi dat Le Mans wint is niks waard van het is marketing. BMW dat een F1 race wint is net zo goed marketing. Dat neemt niks van de glans weg. Het moet nog altijd passen: Team, Auto, Rijder.

          Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        8 juli 2011 om 16:01

        @JanC: dit was zo, het was belangrijk en erg interessant. maar dat is niet meer, het is verleden tijd.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          8 juli 2011 om 16:08

          @drivingpleasure: Omdat jij het dood hebt verklaard?

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            8 juli 2011 om 16:14

            @JanC: Nee omdat het niet meer zo in de belangstelling staat als vroeger, vroeger was het een race tussen de grote merken die op Le Mans nieuwe technieken testen. Dit is het al lang niet meer en de grote merken zijn een soort van afgehaakt. Mede hierdoor zijn de meeste mensen ook afgehaakt en staat het gewoon een stuk minder in de belangstelling. Le Mans is niet meer wat het geweest is, het is jammer maar het is niet anders..

            Login om te reageren
            • JanC zegt

              12 juli 2011 om 13:24

              @drivingpleasure: 250.000 bezoekers in 2008, hetzelfde aantal in 2011.

              Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 juli 2011 om 15:59

      @raphael: Ik heb de 24 uur van de Nurburgring gevolgd en moet zeggen dat ik dit een veel leukere race vind. Alleen al door het circuit.

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      8 juli 2011 om 16:04

      @raphael: Geen promofilmpjes van de 24H van Nurnburgring? Ik stel voor dat je even googled op Porsche nurnburgring 2011 ;)

      Login om te reageren
  14. jonathan zegt

    8 juli 2011 om 15:44

    Kunnen alle 12 jarigen die zich rukken op jeremy clarkson even hun mond houden aub.

    ot: die docu van een aantal jaar geleden, ingesproken door jason statham is wel een betere aanrader als deze lijkt me, kan niet direct zeggen waarom.

    Login om te reageren
  15. theblackdude zegt

    8 juli 2011 om 15:55

    Elke Le Mans overwinning is een prestatie op zich,maakt niet uit hoe en of ze nou op diesel rijden. Ik ben ook geen echte VAG fan,maar wat Aldi heeft gepresteerd ondanks 2 zware uitvallers is toch wel historisch.

    Login om te reageren
  16. Blitz zegt

    8 juli 2011 om 15:58

    FF tussendoor mannen… hebben jullie wel die vliegende Audi gezien rond 11 min.?! VET!!!!!!!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 juli 2011 om 16:20

      @Blitz: Leukste is als ze in 1000 stukjes weer op de grond neer komen .

      Login om te reageren
      • Blitz zegt

        8 juli 2011 om 16:39

        @norge: Beetje ala Al McNish neem ik aan ….

        Login om te reageren
    • xilver zegt

      8 juli 2011 om 19:20

      @Blitz: 11:15 voor de liefhebbers.. echt wel dikste shot die ertussen was!

      Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      9 juli 2011 om 12:03

      @Blitz:
      +1

      Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    8 juli 2011 om 16:03

    Le Mans = rugby ..
    Formule 1 = darten ..

    Le Mans uitrijden = een wereld prestatie ..
    Le Mans winnen = een uber prestatie ..
    Le Mans 10X winnen = een uber-wereld prestatie ..

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 juli 2011 om 16:20

      @lincoln: en Porsche dan? die heeft nog vaker gewonnen…

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 juli 2011 om 16:22

      @lincoln: Le Mans = testen F1 = het race evenement in de motorsport.

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      8 juli 2011 om 16:42

      @lincoln: En de 24h van Daytona uitrijden is geen wereld prestatie? Of de 12h van Sebring? Geen ‘uber’ prestatie? Wederom dat selectieve emotionele geblaat dat enkel oorsprong vind door werkelijke geschiedenis.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 juli 2011 om 17:06

        @raphael:

        wie hebben de laatste 10X achter elkaar Sebring en Daytona gewonnen dan ??

        en waarom is daar geen filmpje van ??

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          8 juli 2011 om 17:35

          @lincoln: Precies dat zeg ik toch de hele tijd. Doet echter niets af aan de prestatie van die races. Selectief emotioneel geblaat.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            8 juli 2011 om 18:30

            @raphael:

            dat noemen ze “handel” in de grote menschen wereld ..

            daarom is de snelste man ter wereld ook arm gebleven ..

            omdat ie schrok van een krokodil ..
            omdat ie in zijn 1tje was ..
            omdat er niemand was om de tijd op te nemen ..
            omdat er geen filmpje van is ..

            maar hij was wel mooi de snelste op de 100 meter ooit ..

            Login om te reageren
            • TF_Bundy zegt

              9 juli 2011 om 12:04

              @lincoln:

              Hahaha. Mooi geschreven.

              Login om te reageren
        • The360box zegt

          8 juli 2011 om 17:58

          @lincoln: Porsche misschien, waarom zou je een filmpje maken, omdat ze zichzelf de hemel inprijzen wt audi doet, alleen audi is zo ‘zielig’.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            8 juli 2011 om 18:30

            @The360box:

            wie is audi ??

            Login om te reageren
    • xilver zegt

      8 juli 2011 om 19:21

      @lincoln: Da’s pas gesproken!

      Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    8 juli 2011 om 18:32

    Iedere sport waarbij het GROTE geld zich aandient, heeft als SPORT een mooie toekomst achter zich.
    Voor de F1 geldt dit, 4 -5 teams maken de dienst uit, de rest is beeldvulling.
    En Le Mans doet het niet veel beter, jullie weten wel wie daar strijden dat gehate Duitse merk wat nog geen fillempie mag maken en een zootje Franse chauvinisten uit de Elzasser regio – eigenlijk reserve Duitsers dus…..

    Login om te reageren
  19. xilver zegt

    8 juli 2011 om 19:19

    Veel zeikers hier… Vind je het niet leuk, kijk dan niet… Ik vind dat Audi hier een hele sterke prestatie heeft neergezet en dat die LM’s er echt wel vet uitzien. Filmpje heeft me trouwens overtuigd om dit volgend jaar te volgen. Het mag dan wel een melig filmpje zijn, maar ik vind het zeker kunnen. Knap gedaan!

    Login om te reageren
  20. love4sportcars zegt

    8 juli 2011 om 20:55

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  21. Arnoud zegt

    8 juli 2011 om 22:09

    Ik heb ’t nog geen 3min volgehouden met dit filmpje. Wat een overgedramatiseerd gelul. Laat een docu maken alstublieft over aan een onafhankelijke partij.. Hoog op geven van je eigen prestaties moet je over laten aan de Italianen.

    Login om te reageren
  22. oranginas zegt

    8 juli 2011 om 23:28

    Tja, je bent een merk en dan wil toch munt slaan uit een overwinning op LeMans? Prachtige beelden, ondanks dat ik liever na al deze tijd iemand anders had zien winnen dan Audi. Maar als zij het beste team hebben, waarom ook niet? Hoewel Porsche ook binnen de VAG groep valt kijk al vooruit naar 2014.

    Al die zeikerds die vinden dat Audi de makkelijke keuze heeft gemaakt voor hun ‘fame’ en dat LeMans niks voorstelt moeten er eens echt heen voor ze met hun argumenten komen. Er is weinig te vergelijken met de sfeer van LeMans en de liefde voor motorsport daar. De F1 valt daarbij in het niet.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      9 juli 2011 om 12:56

      @oranginas: Porsche valt niet binnen de VAG groep. Porsche SE is eigenaar van VAG en zullen samensmelten. Het heeft echter een eigen koers, met name op gebied van motorsport.

      Login om te reageren
  23. fluvioglacialeafzetting zegt

    8 juli 2011 om 23:40

    Echt prachtig inderdaad, geweldig team ook. En Le Mans blijft natuurlijk gewoon super…

    Login om te reageren
  24. speedie zegt

    8 juli 2011 om 23:52

    Le mans is als F1 maar dan 24h aan één stuk. Toch indrukwekkend hoe de rijders soms 4h aan één stuk volluit gaan. Wat een fysieke inspanning zowel voor de drivers als de wagens. Dit is echt topsport op zijn best zowel individueel als team. 1 seconde uit je concentratie en het is afgelopen. Dat is misschien de grootste verdienste van Audi om de ideale combinatie te hebben gevonden tussen dwagens, rijders,techniekers, taktiek en vooral de motivatie.

    Login om te reageren
  25. kevlard zegt

    9 juli 2011 om 00:27

    Ach, ik kan voor VAG gewoon weinig sympathie opbrengen omdat het concern gewoon alles koopt. Als het echt competitief moet zijn, zie je ze niet. Le Mans werd voor Audi pas interessant toen ze met geld en lobby het dieselreglement konden beïnvloeden. Nu hebben diesels al jaren een unfair voordeel t.o.v. benzineauto’s, dus daar hoeven ze al niet bang voor te zijn. Blijft er slechts 1 concurrent over en die kunnen ze qua macht en geld wel overpoweren. Daarom is de keuze voor Le Mans de gemakkelijke weg.

    In de F1 zie je ze bijvoorbeeld niet. Pas als de reglementen in hun voordeel veranderd zouden worden (4 cilinder 1.6 met turbo graag) overwegen ze mee te doen.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      9 juli 2011 om 01:09

      @kevlard: Misschien moet je het eens anders bekijken: waren merken als Bently, Bugatti en Lamborghini er nog geweest als VAG ze niet over had genomen? Bugatti in ieder geval niet aangezien VAG het merk opnieuw leven in blies. Lamborghini verkocht veel te weinig auto’s om nog veel langer door te gaan, en voor Bently gold hetzelfde. Veel mensen doen net alsof VAG de autobranche kapot maakt, maar volgens mij heeft ze ervoor gezorgd dat we nog auto’s hebben als de Veyron en Murcielago. Dat is toch een aanvulling of niet?

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 juli 2011 om 08:26

      @kevlard:

      nope .. ze kopen niet alles .. ze VERKOPEN alles ..
      en dat is essentieel in dit wereldje ..

      Login om te reageren
    • cocoloco zegt

      9 juli 2011 om 09:55

      @kevlard: Ferrari wilde eruit gaan stappen wanneer het 4 cilinders werden omdat ze dat niet in hun straatauto ’s hebben. Dat is dan geen marketingstrategie en naar je hand willen zetten? BMW ging 10cilinders in hun snelle producten stoppen toen de F1 10cilinders gebruikte is ook geen marketing zeker?

      Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    9 juli 2011 om 08:23

    het filmpje ansich is top-kwaliteit ..
    closer to perfection zal het niet snel worden ..
    goeie timing .. goeie muziek/soundtrack ..

    had je ook over Corvette kunnen maken ..
    of over Jan Lammers ..
    of over de lonely wolf Ford GT ..

    maar die hebben dat niet gedaan ..
    en Audi wel ..

    dus nogmaals .. thumbs up film-knakkers .. echt een kunstwerkje ..

    Login om te reageren
  27. rechercheur zegt

    9 juli 2011 om 10:18

    Fantastisch mooi filmpje, en al het blabla dat Audi de makkelijke weg zou kiezen. Blijkbaar lukt het andere merken niet om de makkelijke weg te kiezen, stelletje prutsers …

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 juli 2011 om 10:37

      @rechercheur:

      en tenminste niet zo langdradig als het vorige Audi filmpje ..

      want die duurde 24 uur ..

      Login om te reageren
  28. fluvioglacialeafzetting zegt

    9 juli 2011 om 12:42

    @lincoln: haha prachtig:P

    Login om te reageren
  29. AudiQuatro zegt

    9 juli 2011 om 15:34

    Prachtig stukje vakwerk! Voorsprong door techniek! Zonder meer!

    Login om te reageren
  30. AudiQuatro zegt

    9 juli 2011 om 15:37

    Een kippenvel filmpje!

    Login om te reageren
  31. chrisp zegt

    11 juli 2011 om 11:01

    Ik zag de reacties op dit filmpje en de reacties ging van kwaad naar erger.

    Iedereen mag een mening hebben, zeker over het filmpje. Media ge.il is audi wel. Natuurlijk. maar als je de zwaarste race, zowel voor machine en mens, ter wereld wint, ben je wel heel dom om dat niet uit te buiten. Daarbij was ik wederom bij de race, en de sfeer en de inspanningen die worden geleverd tijdens deze 24 uurs race, is wel van een andere wereld. Men heeft onderzocht dat ze tot 16 uur racen alles kunnen bereken, daarna is het een loterij. Daarbij is de snelheid hoger dan welke klasse dan ook, laat staan de downforce. deze is zelfs meer dan die van een F1 bolide. Waarbij er dus meer G-krachten vrijkomen dan de vorig genoemde klasse.

    Begrijp me niet verkeerd, de F1 is geweldig, maar zoals al eerder genoemd, kan je deze races, klassen, totaal niet met elkaar vergelijken. Is ook een beetje dom. Net zoals baan wielrennen en de ‘Tour de France’, vergelijken. Beide mooi, maar een totaal andere klasse. Ik denk dat er te veel primair wordt gereageerd op een mening cq observatie. alleen om gelijk te halen. Niet doen! Zegt meer over jezelf dan de hersens die je niet gebruikt.

    Volgend jaar ben ik gewoon weer in Le Mans, maar ook in Spa F1. Beide fantastisch.

    gr

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North