• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi moffelt echte uitlaten RS3 weg voor persfoto’s

Auteur: jaapiyo, gepost 25 juli 2021 om 16:59 – 43 Reacties

Zo te zien kan uw trouwe scribent zo aan de slag bij de paarse broek afdeling van Audi. In ieder geval wel als je ziet hoe amateuristisch de uitlaten van de nieuwe RS3 gefotosoept zijn.

Door de terreur van de milieulobby zijn er tegenwoordig minder en minder nieuwe auto’s op de markt voor echte petrolheads. Ze bestaan gelukkig nog, de GT3’s en de Superfasts, maar ze worden zeldzamer en zeldzamer. Nou is het voor mij een beetje bizar om de Audi RS3 in dezelfde categorie te scharen. In het verleden moest ik namelijk schaterlachen om de generatie met bredere voor- dan achterbanden om het terminale onderstuur tegen te gaan.

RS3 met luide geblazen vijfpitter

Maar nu alles veranderd is in de autowereld, is het stiekem wel een van de laatste Mohikanen, die RS3 met zijn geblazen vijfpitter. Ik bedoel, als een wijkraadslid in Rotterdam over het geluid klaagt, dan weet je dat je met een gave bak te maken hebt. Met de introductie van de nieuwste generatie afgelopen week, is de RS3 ook weer officieel de snelste hot hatch op de markt.

Alexandra Daddario

In dat licht bezien is het wel een beetje jammer dat Audi het nodig acht photosoep toe te passen om de RS3 nog wat gaver te laten ogen dan ‘ie is. Toch een beetje alsof je de suggestie van een lovehandle wegshopt bij een fotoshoot van Alexandra Daddario. De pure natuur is al perfectie, daar aan morrelen door het extra perfect te maken, doet daar alleen maar afbreuk aan.

Stortkokers

Zo heeft ook de RS3 niks om zich voor te schamen. Ja, in de enorme ovale stortkokers die de buitenwereld laten weten dat het de dikste uit de range is, monden veel kleinere echte pijpjes uit. Maar we hebben het hier niet over de hilarische Audi S6-levels van nepheid, waarbij de eindstukken niet eens vastzitten aan de echte uitlaat.

RS3 geretoucheerd

Toch heeft Audi het nodig geacht om de persplaatjes van de nieuwe RS3 licht te retoucheren, zo ondervond kwaliteitspublicatie carscoops.com. Audi heeft zichzelf daarbij keihard in de Duitse vingers gesneden. Op de door de boksbeugel zelf naar buiten gebrachte spyshots waren de kleine echte pijpjes binnen de stortkoker namelijk gewoon goed zichtbaar.

Op onderstaand detailshot, zijn ze echter plots verdwenen als een goochelaarsassistente in een doorgezaagde houten contraptie.

Doch een beetje zwaaien met het tovenaarsstokje in photoshop, onthuld dat Audi heeft zitten klooien. Letterlijk, want de twee kleine pijpjes zijn op een dergelijk kunstzinnige bruuske manier geëlimineerd, dat ik het zelf had kunnen doen. Waarvoor hulde.

(Pot)sierlijk

Audi heeft de wijze les van de S6 echter kennelijk nog niet geleerd. Als je betrapt wordt op deze mate van ijdelheid, oogt het direct potsierlijk. Volgende keer dus gewoon maar nog beter verbergen niet meer doen. Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, fake, photoshop, RS3, uitlaat

Vorig bericht: « BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil
Volgend bericht: AC Cars heeft de Cobra op stroom nu helemaal af »

Lees Interacties

Reacties

  1. elemento zegt

    25 juli 2021 om 17:41

    Dan zet je een merk uitlaat eronder en weet je dat je plastic koopt

    Login om te reageren
  2. kroon zegt

    25 juli 2021 om 17:48

    Bah wat nep. Wat is er nog meer nep aan een Audi?…

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      25 juli 2021 om 20:13

      Dit was ook op deze manier bij de eerste TT RS zo.
      Daar zaten de eindstukken ook niet vast aan de uitlaat.
      Dit is een prima design, op deze manier blijft de origine look behouden als er een aftermarket uitlaat onder gezet wordt.

      https://www.youtube.com/watch?v=LG63byrF3pM

      Login om te reageren
    • cobana zegt

      25 juli 2021 om 20:38

      Premium is ook nep aan Audi.

      Login om te reageren
    • raoufff zegt

      25 juli 2021 om 22:19

      @kroon: alles, want Volkswagen.

      Login om te reageren
  3. redneckdarian zegt

    25 juli 2021 om 17:51

    Is dit echt zo veel goedkoper om te produceren vraag ik me af?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 juli 2021 om 18:08

      @redneckdarian: meer een kwestie van geluid en uitstoot reductie gok ik zo. Maar het creëert weer kansen voor de aftermarket uitlatenboer.

      Login om te reageren
    • Goed_Koopman zegt

      25 juli 2021 om 18:30

      @redneckdarian: Heeft niks met productiekosten te maken, maar met wet-en regelgeving. De S6 is een diesel en daarvan moeten de pijpen naar beneden afbuigen.

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        25 juli 2021 om 18:40

        Van wie moet dat? Bij BMW heeft in ieder geval niemand die memo nog gelezen.

        Login om te reageren
      • 560pk zegt

        25 juli 2021 om 23:45

        @goed_koopman: zover ik weet bestaat er nergens een wet die naar beneden afbuigende uitlaten verplicht

        Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      25 juli 2021 om 18:47

      Zal weinig met geld te maken hebben, eerder styling. Die hebben graag kleine spleten, en een uitlaat heeft ruimte nodig om te voorkomen dat die gaat zitten rammelen of zelfs de bumper weg smelt. Dit is een eenvoudige ‘fix’

      Login om te reageren
    • jeroentje2 zegt

      25 juli 2021 om 18:52

      @redneckdarian: nee, reden is heel anders. Bots veiligheid. Bij aanrijding van achteren is alleen de bumper beschadigd en niet de hele uitlaat. Dat scheelt in herstelkosten oa. Daarnaast leidt een zwart of chroom eind stuk zwaar van telkens warm koud en blijft dus zo een los stuk in de bumper langer netjes.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        25 juli 2021 om 18:57

        @jeroentje2 leuk dat jullie allemaal zo reageren. Maar herstel kosten.. Zou dat de fabrikant ook maar iets kunnen schelen? De auto is al verkocht dus de meeste winst is gehaald. Lijkt me niet dat ze extra research doen enzo om reparaties te vergemakkelijken. Vroeger wel, nu minder lijkt mij

        Login om te reageren
        • Henkie zegt

          25 juli 2021 om 19:15

          Ja dat doen ze zeker. Ooit eens een docu gezien over een auto ontwerpen. Dat was ook de reden waarom de bumpers tegenwoordig tot halverwege de motorkappen zijn gaan lopen.
          De reparatie kosten zouden dan lager zijn, waardoor de verzekering dus lager is. Wat de tco ook lager maakt. Is de tco lager geeft dat weer een boost voor de lease prijs dus meer verkopen.

          Login om te reageren
        • 560pk zegt

          25 juli 2021 om 23:53

          @redneckdarian: Duitse auto’s hebben te maken met Duitse verzekeringsmaatschappijen. Die “stuffen” een auto in een bepaalde risico categorie in, afhankelijk van de kosten die de verzekeringsmaatschappij maakt op die bepaalde auto. Daar is dan vervolgens de verzekeringspremie op gebaseerd ( anders dan in NL: hier is alleen de nieuwprijs en de leeftijd van de bestuurder bepalend voor de verzekeringspremie). Voor de Duitse consument maakt dat veel uit bij de aankoop beslissing

          Login om te reageren
      • HZW zegt

        25 juli 2021 om 20:27

        Precies wat @redneckdarian zegt.

        Dat die eind stukken zwaar leiden onder de temperatuur verschillen en zo blijven ze dus langer netjes.
        Verder wordt de bumper beter beschermt tegen verhitting door de uitlaat los te koppelen van de eindstukken en kan er design technisch een mooier resultaat verkregen worden.

        Ik vond het zelfs een grote tegenvaller dat de 2de generatie TT RS dit niet meer heeft, terwijl ze het bij de eerste TT RS ook zo gedaan hadden.
        Gelukkig weer wel toegepast op de nieuwe RS3.

        Login om te reageren
    • sprankel zegt

      25 juli 2021 om 20:58

      Ja dat is veel goedkoper, nu kan je voor de volledige line-up dezelfde bumper gebruiken ook al heeft de ene motor maar 1 uitlaatpijp terwijl de andere er 2 heeft. Je hebt nu ook vrijheid om de uitlaat te verplaatsen naar rechts bijvoorbeeld, wel zo handig als je een pakweg een hybrid variant maakt want dan moet de uitlaat wel al eens anders getrokken worden wegens andere brandstoftank/batterij pack.

      Vergeet ook niet dat een uitlaat warm word, als je die gewoon door het plastic steekt gaat de boel beginnen smelten plus interferentie met alsmaar meer sensoren in die plastic bumper die niet willekeurig ergens in de bumper zitten (lees als je de echte uitlaat erdoor laat komen moet je nog zien dat je plaats vind waar geen sensor zit). Pluspunten is dat het extra verkoopt gezien de instapmodellen nu ook voorzien zijn van 2 plastic uitlaattipjes.

      Er is 0,0 regelgeving die dit zou vereisen en voor de rest is er ook 0.0 voordeel aan. Dat de echte uitlaatpijp naar beneden wijst is overigens héél logisch, anders blaas je die warme dampen alsnog tegen je plastic bumper.

      Login om te reageren
  4. rutgerg zegt

    25 juli 2021 om 18:14

    Staat hier ook een nieuwe Bentley Continental GT cabrio in de straat. Ook zo triest. Van die half dubbele ovale openingen met chroom in de bumper. Daarachter de bumper zie je de echte veel kleinere uitlaten zitten. Waarom in godsnaam. Waarom nepuitlaten bij een auto van 300k…

    Login om te reageren
  5. pier zegt

    25 juli 2021 om 18:39

    Die S6 is wel erg droevig. De 5 cilinder is wel briljant, maar dat is dan ook het enige leuke aan Audi.

    Login om te reageren
  6. ghini zegt

    25 juli 2021 om 18:43

    Ik vraag me altijd af waarom ze de uitlaat en binnenkant van sierstuk niet mat zwart maken, dan valt het zoveel minder op. Nu kijk je altijd als je achter iemand rijdt zo dat sierstuk in en zie je de echte uitlaat heel duidelijk vanwege de kleur.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 juli 2021 om 19:16

      Nog nooit op gelet, ben jij serieus zo geobsedeerd in ontblote uitlaatkanaaltjes van binnen uitchecken?

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      25 juli 2021 om 19:26

      @ghini: word vanzelf wel zwart 😂

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        26 juli 2021 om 21:25

        @jarnobakker: dacht ik ook, niet dus

        Login om te reageren
        • jarnobakker zegt

          27 juli 2021 om 14:43

          @ghini: ik ken een paar mensen die ook een audi hebben met zo’n nep uitlaat. Na een jaar waren ze allemaal zwart door het olieverbruik. Oudste was van 2015

          Login om te reageren
  7. airditude zegt

    25 juli 2021 om 19:44

    Als dit iets is waar je je druk over kunt maken. Dan heb je volgens mij verder weinig te klagen 😂.

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    25 juli 2021 om 19:46

    Ik vind zulke dingen wel lachen in de winter dan zie je die damp opstijgen en dan denk je bij jezelf dat klopt niet helemaal

    Login om te reageren
  9. base85v zegt

    25 juli 2021 om 19:47

    Ik zie dit toch wel bij heel veel merken.. I really don’t care! Die vijfcilinder maakt alles goed.

    Login om te reageren
  10. rolov zegt

    25 juli 2021 om 19:51

    Ik weet nog dat de Lexus ISF er mee begon en alle hoon er over heen ging. Dit overtreft de lexus ruimschoots .

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    25 juli 2021 om 20:00

    Dat is gedaan door een hele slechte photo-shopper.
    Hij/zij had op zijn minst de juiste kleur kunnen gebruiken om het weg te werken.
    Verder selecteer je het hele gebied dat je wil bewerken en vul je dat in, inplaats van alleen de brush te gebruiken en gedeeltelijk camoufleren.
    Tevens had er een pixelling toegepast moeten worden na het invullen van het deel.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      25 juli 2021 om 23:21

      @HZW: ik vermoed gewoon dat er ms paint is gebruikt hier..

      Login om te reageren
  12. PunicaOase zegt

    25 juli 2021 om 20:09

    Hebben heel veel auto’s tegenwoordig last van.. Bijv. Mercedes heeft ook een paar modellen waar het allemaal lelijk en scheef zit.. Jammer, slechte ontwikkeling..

    Login om te reageren
  13. Charles Taycan 4S zegt

    25 juli 2021 om 20:19

    Hebben we straks allemaal geen last meer van, ook makkelijker bij het wassen merk ik een auto zonder uitlaten…😉

    Login om te reageren
  14. saxoke zegt

    25 juli 2021 om 21:14

    Een RS6 van enkele generaties geleden had eigenlijk ook 4 kleine pijpjes (2 per kant) in de grote stortkokers zitten. Dus zo nieuw is het niet. Reden dat ze dit gefotoshopt hebben is gewoon omdat 1 grote buis er beter uitziet dan 2 kleintjes in die grote buis.

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    25 juli 2021 om 23:23

    Gewoon het probleem met modern auto design wat mij betreft. Die fake uitlaat id gewoon niet nodig. Funktieloos prutsdesign dus. Net als al die nep difusers die je onder auto’s ziet hangen en nep lucht inlaten. More is less in autodesign land.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      26 juli 2021 om 07:10

      @pomoek: bij de RS3 zijn het geen fake uitlaten, enkel het eindstukje is “fake”. Als deze (in totaal) 4 kleinere pijpjes uit de achterbumper staken riep iedereen weer dat 4 uitlaten op een hothatch overdreven is voor een 4 cilinderke. Qua fake luchtinlaten, volgens mij gaan ze op de nieuwe RS3, allemaal functioneel zijn. Of, zoals het bij sommige auto’s is, bvb links in de bumper is functioneel omdat er een oliekoeler achter zit, dan moet er qua design rechts ook een zogenaamde inlaat zitten. T zou lelijk zijn moest mijn voorbumper aan 1 kant een inlaat hebben, en aan de andere kant een vlak in carrosseriekleur.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 juli 2021 om 07:24

      Veel uitlaateindstukken, aanplakdiffusers en luchtinlaten is onderdeel van de formule sportief. Net als rode stiksels en zwarte dakhemels. Slaat nergens op maar het publiek is er helemaal op geconditioneerd.

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        26 juli 2021 om 18:49

        @mashell: tja, zo kan je ook kiezen uit verschillende soorten binnenbekleding, slaat ook nergens op, of een ander kleurtje van je koetswerk. Ze hadden ze ook gewoon allemaal standaard wit kunnen maken zonder een andere keuze te hebben. Ook allemaal nutteloos.

        Login om te reageren
  16. mashell zegt

    26 juli 2021 om 07:24

    Dit is echt wel uitlaatstaren voor gevorderden…

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      26 juli 2021 om 18:51

      @mashell: dat vind ik ook. Wat wel is, uiteindelijk wordt er weer een artikeltje aan de RS3 geschonken. Voor Audi is het alleen maar reclame. Terwijl er bij elk automerk, over elke persfoto wel iets te zeggen is.

      Login om te reageren
  17. supertjeduc zegt

    26 juli 2021 om 10:37

    Ik heb een akrapovic uitlaat en daar zitten dus wel de dure eindstukjes op
    Dat is veel ingewikkelder als je op het eerste gezicht zou denken
    En je begrijpt als je ze goed bekijkt waarom ze zo belachelijk duur zijn
    Het is gewoon een centen kwestie

    Login om te reageren
  18. bernoulli zegt

    26 juli 2021 om 11:43

    Als je goed naar persfoto’s kijkt dan zie je vaker van dit soort knullige foutjes. Kan me nog een persfoto herinneren van een of andere SEAT waar ze zelfs de carrosserienaden hadden weggeshopt. Alleen niet consequent. Begon zo’n naad ineens vanuit het niets halverwege het voorscherm.

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    26 juli 2021 om 13:11

    De nieuwe ventilatie in het voorscherm achter het vooewiel zou een functionele moeten zijn.
    Mag toch aannemen dat Audi wat leert van alle TT/RS-RS3 remproblemen ten gevolge van te weinig koeling.
    Dus dit zou functioneel moeten zijn om meer wind stroom te verkrijgen in voor wielkuipen, om alle hitte af te voeren uit de wielkuipen.

    Login om te reageren
  20. Jack zegt

    28 juli 2021 om 21:15

    Ze blijven de boel te belazeren. Dubbele uitlaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North