• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi neemt bijzonder spul mee naar Techno Classica

Auteur: RubenPriest, gepost 31 maart 2016 om 12:36 – 26 Reacties

Audi Quattro Spyder


Techno Classica komt er weer aan. De grootste klassiekerbeurs van Europa staat altijd garant voor bijzonder autospul. Audi neemt onder andere twee unieke modellen mee.

In Essen, slechts twee uurtjes rijden vanaf Utrecht, kun je elk jaar terecht bij Techno Classica om oog in oog te staan met imposante klassiekers en youngtimers. Klik HIER, HIER en HIER om een kleine impressie te krijgen wat je kunt verwachten op deze beurs. Vorig jaar trok de expositie 192.000 bezoekers uit 41 landen.

Autofabrikanten hanteren meestal een specifiek thema en Audi komt dit jaar met twee vergeten concepts naar Techno Classica. Het gaat hier om de Quattro Spyder en de Avus Quattro. Beide concepts werden getoond in 1991. De Audi quattro Spyder met middenmotor was een sensatie bij zijn debuut op de autosalon van Frankfurt in 1991. Klanten stonden ervoor in de rij, maar de auto was te duur voor serieproductie en het bleef bij een prototype. Amper een maand later presenteerde Audi op de beurs in Tokio de nog radicalere Audi Avus quattro. Beide conceptauto’s hadden een middenmotor. De Spyder werd aangedreven door een 2.8 V6, terwijl de Avus het mocht doen met een moddervette W12 (509 pk). De concepts schopten het nooit tot een productiestadium, hoewel de sportieve vierwielers de eerste tekenen waren voor de Audi TT en de latere Audi R8.

Op de stand staat tevens de Audi Group S, die in 1987 in het wereldkampioenschap rally zou uitkomen. Echte oudjes zijn de Slaby-Beringer uit 1924 en de Framo TV 300-driewieler van vijf jaar later; ook reist de zeer zeldzame DKW F af naar Essen. Die zag het levenslicht in 1941, maar door de oorlog kwam de productie nooit verder dan tien exemplaren.

Techno Classica zal dit jaar plaatsvinden van 6 tot en met 10 april in Essen. De Audi’s zijn tijdens de Techno Classica 2016 te bewonderen op de grote Audi-stand in hal 7 van de Messe Essen. Wie niet in de gelegenheid is om daar heen te gaan: de Avus is ook te bewonderen in het Audi museum te Ingolstadt.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avus, concept, quattro, spyder, techno-classica

Vorig bericht: « 1 op de 3 Nederlanders sluit te hoge autoverzekering af
Volgend bericht: Belgische Stoffel Vandoorne rijdt volgende race ipv Alonso »

Lees Interacties

Reacties

  1. erwh zegt

    31 maart 2016 om 12:40

    Die Avus lijkt eerder op de eerste tekenen voor de Bugatti Veyron.

    Login om te reageren
    • doncorleone zegt

      31 maart 2016 om 13:00

      @erwh: Ik vind het meer en Pagani Zonda.

      Login om te reageren
      • paganizonda760nc zegt

        31 maart 2016 om 13:13

        @pfranze: Inderdaad. Ff de vergelijkingsmongool uithangen: Bugatti Veyron koplampen en Bentley kont en achterlichten. Veel stijlelementen die je nu veel ziet.

        Login om te reageren
      • madmarky zegt

        31 maart 2016 om 13:23

        @pfranze: Een scheut Pagani Zonda, beetje Ford GT (wielen), het geheel ziet er verrassend eigentijds uit. In ieder geval geen 25 jaar oud, deze concept is zijn tijd letterlijk ver vooruit.
        Best bijzonder eigenlijk, aangezien je aan concepts vaak erg goed kunt zien uit welk decennium ze stammen qua designtaal.

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      31 maart 2016 om 13:40

      @erwh: Vooral als je bij de foto van het vooraanzicht de grill bedekt met je hand oid.
      Lijkt eng veel op de Veyron.

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      31 maart 2016 om 17:04

      @erwh: Die quattro is net een Huracan. Geen grap

      Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    31 maart 2016 om 12:42

    Die Quattro Spyder vind ik een van de mooiste auto’s die Audi ooit heeft ontworpen. Erg jammer dat ze deze nooit op de markt hebben gebracht. Ik vind hem namelijk heel wat leuker dan de TT.

    En het is inderdaad duidelijk waar Bugatti zijn inspiratie heeft opgedaan bij het ontwerpen van de Veyron.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 maart 2016 om 13:16

      @berlinetta: inderdaad is de quattro spyder de mooiste Audi ooit en de was het de grootste blunder ooit om deze niet op de markt te brengen.

      Login om te reageren
  3. pinut187 zegt

    31 maart 2016 om 12:43

    Dat is inderdaad bijzonder spul!

    Login om te reageren
  4. basbasbas zegt

    31 maart 2016 om 12:46

    Wauw wauw wauw

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    31 maart 2016 om 12:49

    Zo’n Avus nog als speelgoedautootje gehad! Da’s lang geleden, en helemaal vergeten;)

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      31 maart 2016 om 14:17

      @Thijsj:
      Ik ook, 1:18, je bleef bezig met de vingerafdrukken eraf poetsen.

      Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    31 maart 2016 om 12:52

    Heel mooi! Twee bijzondere creaties die ik wel kan waarderen.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    31 maart 2016 om 12:53

    Een TT met middenmotor, hoe gaaf zou dat zijn geweest!

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    31 maart 2016 om 12:53

    Ach, 1991… Toen smoelwerken nog bescheiden waren…

    Login om te reageren
  9. pindakoning zegt

    31 maart 2016 om 12:58

    Die Quattro Spyder doet mij denken aan zo’n Venturi

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    31 maart 2016 om 12:58

    Door die in verhouding enorm grote wielen op de Audi Avus, heb ik altijd het idee dat wanneer je hem een paar centimeter extra bodemvrijheid geeft je een Italdesign Giugiaro Parcour avant la lettre hebt.

    Login om te reageren
  11. 993gt2 zegt

    31 maart 2016 om 13:21

    Die Avus had ik vroeger als burago modelauto, ook in het chroom :)

    Login om te reageren
  12. tyso44quattro zegt

    31 maart 2016 om 13:43

    Wauw wauw wauw voorsprong dur techniek..

    Login om te reageren
    • bmwtouring zegt

      31 maart 2016 om 15:29

      @tyso44quattro: nu nog effe je Duits bijschaven…

      Login om te reageren
  13. danone zegt

    31 maart 2016 om 13:59

    Die Quattro Spyder lijkt op een mix van verschillende jaren ’90 Ferrari’s, vooral de f355. Wat een prachtige auto!!

    Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    31 maart 2016 om 16:55

    Toen Audi nog auto’s kon ontwerpen! Wat was dat toen een mooi ding!

    Login om te reageren
  15. c350e zegt

    31 maart 2016 om 17:03

    Beste Audi liefhebbers, de Audi Quattro Spyder zelf heb ik niet, wel een originele brochure vanuit de introductie tijd. Iemand serieuze interesse?

    Login om te reageren
  16. Rohrl-fan zegt

    31 maart 2016 om 17:26

    Die concepts zijn leuk, maar ik ben eerlijk gezegd vooral benieuwd naar die Group S proto! :-)

    Login om te reageren
  17. deboes zegt

    31 maart 2016 om 22:43

    Dat zal een slaapverwekkende beurs worden

    Login om te reageren
  18. mercedesclk350 zegt

    1 april 2016 om 00:12

    Leert mij wel weer wat bij, nooit geweten dat de “Avus velgen” van de S4 B5 hier vandaan kwamen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North