Dit is de Audi Prologue allroad concept: 734 pk

Auteur: , 27 Reacties

Na de Coupé en de Avant melkt Audi zijn Prologue-conceptlijn in China verder uit, met een allroad-variant die 734 pk herbergt.

Eigenlijk is de auto niet veel meer dan een Avant op hoge poten, dus we houden het kort: de bodemvrijheid werd met 77 mm vergroot, en verder wijzigden de buitenafmetingen niet. Het is dus nog steeds een strakgelijnd bakbeest van dik 5 meter lang.

In het interieur zien we o.a. een OLED‑Display op de middenconsole en onder de kap dreunt de 4.0 TFSI, die met behulp van elektro-tovenarij als gezegd maximaal 734 paarden aan de dag legt. Dit betekent: 3,5s naar de 100 en 2,4 liter gemiddeld verbruik, en 56 gram co2/km. De Lithium‑Ion accu heeft een capaciteit van 14,1 kWh, je kunt er 54 km elektrsch mee rijden Daarnaast is inductieladen mogelijk.

Er is wederom voor een benzinemotorisering gekozen omdat het concept in China (Shanghai) debuteert, en daar lusten ze geen diesel. Zo, en dan nu plaatjes kijken, in de gallery.



27 reacties

Blijft een mooie concept. Maar kom nou eens door met de nieuwe A8 die lijkt op dit ding!
Kan zo bij mij op de oprit!
Wat zijn dat nou voor GTE ledbalken in de bumper, net zo premium als VW not!
@bsxc2: Jij bent ook niet premium
@giangian:
Doet dat er dan toe…?
Mag hij geen mening hebben…?
@bsxc2: Dat vind ik juist mooi…..
Het interieur is echt geweldig, mooiste interieur dat ik ooit heb gezien. Warm, strak, modern en futuristisch. Ik hoop dat we dat interieur vrijwel ongewijzigd terug zullen zien op de productiemodellen, maar dat zal wel een brug te ver zijn.
@knipperlichtje: Ik vind het maar koud en afstandelijk….
Ik vind die allroad zooi zo’n onzin! Je verpest er een prachtig model vrijwel altijd mee!
@agera: De Allroad is dan ook niet echt bedoeld voor Nederland.
Ga maar ‘ns een keer naar ski-gebieden in het hoogseizoen. De Allroad’s vliegen je daar om de oren.

Het is wel degelijk functioneel, ondanks wat de meeste denken.
@exotic: ik zou als ik iets praktisch wou een range rover kopen, mooier dan een audi, grotere bagageruimte, meer ruimte binnen en een stuk beter in het terrein.
Ze hebben de eerste gepakt en er hoger veren onder gezet?
@mrrallycross:
Yep, als hij weer lager moet pakken ze een setje spanbandjes van de Gamma…, wel zo premium….
Fantastisch concept!

Ik ben erg nieuwsgierig in hoeverre Audi zal gaan om hem om te zetten naar productievorm.
@exotic: Inderdaad dit ziet er gewoon heel goed uit.
Mooi man, ik heb ook een concept ‘gemaakt’, 1200 pk, 0-100 in 0,8 seconde (door fenomenale grip) en verbruikt slechts 1 liter bio-ethanol per 1800 km.
@lekkaah: Tss; 10.000 peeka en 0,1 seconde hier..
Het derde voorwoord dus, bij anderen zit je dan al bij de tweede scene..
Mooi design.Alleen is het in het interieur net alsof je tegen deuren aan zit te kijken waarvan de panelen zijn verwijderd, lijkt gevoelsmatig te dun.
Dit vind ik dan weer niet bij het model passen.
Aan de hand van de grootte van de grille en de banden lijkt dit me meer iets voor Truckstar magazine.
Ik word nu wel aardig moe van al die elektronische concept pk’s. Eerst die 308 met een 270pk blok waar in Road mode 300 van wordt gemaakt en in race mode ineens 500pk.
Nu weer de hoeveelheid pk’s van een Aventador en F12 in een auto waar straks een 2.0 TDI met 150 pk onder de kap ligt.
Ook al is het interieur niet mijn smaak, ik vind de manier waarop de schermen zijn toegepast wel heel erg mooi en overzichtelijk.
Extreem cool ding. Jammer dat de wielen op die concepts ook altijd extreem groot zijn en nooit hun weg naar de realiteit zullen vinden. Denk dan de strakke lijnen nog weg, alle hippe gadgets pleitos en je hebt ’t eindresultaat…
@freezzr:
Laat ze nou in die waan, als je al die zaken wegdenkt blijft er een A6 avant lease edition met wieldoppen over…, desgewenst wel in driedelig grijs….
Wat ik jammer vind is dat de nieuwe Q7 zo’n braaf ding is geworden en het lijkt meer een verhoogde wagon dan een SUV Jammer dat de q7 niet wat elementen van deze heeft.
Das veel!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).