• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q7 blijft steken op 4 sterren bij EuroNCAP

Auteur: Dennis, gepost 8 oktober 2006 om 13:57 – 71 Reacties

Audi Q7 EuroNCAP


Hoewel je natuurlijk niet direct in een levensgevaarlijke auto rijdt op het moment dat deze geen 5 sterren haalt bij de EuroNCAP botsproef, is de score van 5 sterren zo langzamerhand toch wel een beetje de norm. Steeds meer auto’s halen deze maximale score. Audi was er ook van overtuigd met de Q7 maximaal te scoren, maar bleef helaas steken op 4 sterren.

Een onverwachte teleurstelling, want neef van de Q7, de Touareg, haalde immers wel de begeerde 5 sterren. Uit de test is gebleken dat de lasconstructie van de Q7 bij een frontale aanrijding kan scheuren, wat minder prettig voor je knieën en dijbenen schijnt te zijn.

Poor welding resulted in rupture of the footwell area. There was separation of the seam connecting the firewall to the footwell and failure of spot-welds in the footwell and its connection to the A-pillar. Audi have informed us that they have now improved control over this part of production but the car lost points for its performance in this area. Structures in the
dashboard presented a potential risk to the knees and femurs of the driver.

Audi heeft aangegeven dat dit euvel inmiddels is aangepakt, maar dat kon in deze test niet meer worden meegenomen. Jammer! (via: autoblog.it)

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crash, Q7, SUV

Vorig bericht: « Videotime: 4×4 terreinrijden in Rusland
Volgend bericht: Rokende Volvo’s op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kabeljauw zegt

    8 oktober 2006 om 14:05

    Voorsprong door techniek:)-

    Login om te reageren
  2. Jurgen zegt

    8 oktober 2006 om 14:12

    Ik zeg opnieuw een test !

    Login om te reageren
  3. cuore sportivo de tweede zegt

    8 oktober 2006 om 14:16

    tja, zou me er toch al veiliger in voelen dan in die chinese “landwind”, maar voor alle zekerheid: rij er nog maar eentje in de prak!!

    Login om te reageren
  4. christoff zegt

    8 oktober 2006 om 14:17

    ik vind ook dat ze hem opnieuw moeten testen. wss zullen ze nu wel 5 sterren halen.

    Login om te reageren
  5. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    8 oktober 2006 om 14:21

    Ach die EuroNcap is een grote poppenkast.
    Er wordt heel geen aandacht besteed aan het voorkomen van een ongeluk door allerlij systemen. En dat lijkt mij toch een stuk belangrijker.
    En je kan de auto zo construeren dat hij het goed doet bij een crashtest, maar of dat dan in het echt ook zo goed werkt?

    Login om te reageren
  6. touaregv6tdi.driver zegt

    8 oktober 2006 om 14:29

    dat is onzin, hadden ze eerder moeten aanpakken.. want hoeveel Q7’s rijden er nu al rond?

    Ze moeten het verbeteren, thats it… dus geen nieuwe test

    Login om te reageren
  7. Benny zegt

    8 oktober 2006 om 14:32

    Een ongeluk is als je boem doet, dan kan je elk systeem in de wereld hebben nog helpt het dan niet. (sorry voor de simpele uitleg) Een voorbeeld een oude fiat panda met alle techniek van een nieuwe S-klasse. Ben je dan nog steeds blij als je met 120 tegen een boom klapt? Het laatste wat dan door je hoofd schiet is….. een boom.

    Login om te reageren
  8. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    8 oktober 2006 om 14:35

    Nou je vergeet hier dat de kans dat je tegen een boom schiet kleiner is als je systemen hebt als ESP en LDS. Dus er is een kleinere kans dat het ongeluk überhaupt plaats vind.

    Login om te reageren
  9. Benny zegt

    8 oktober 2006 om 14:44

    Ik vind al die systemen heel mooi, maar alles draait om 1 ding grip. Was misschien een verkeerd voorbeeld, maar ik denk dat actieve veiligheid beter is dan passief.

    Login om te reageren
  10. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    8 oktober 2006 om 14:47

    Ja maar wat ik opnoem dat is allemaal actieve veiligheid…

    Login om te reageren
  11. Cuore sportivo zegt

    8 oktober 2006 om 14:54

    als je een haarspeldbocht neemt tegen 120km/h dan mag je nog zoveel ESP,ABS,LDS en LSD(?!) in je auto, bloed, hebben, het resultaat zal hetzelfde zijn als eentje zonder …

    Login om te reageren
  12. renault freak zegt

    8 oktober 2006 om 14:57

    schande!!!!
    wat nou voorsprong op techniek!
    renault is gewoon beter op dat gebied 8 modellen met 5 sterren daar kunnen ze nog iets leren

    Login om te reageren
  13. ashton zegt

    8 oktober 2006 om 14:59

    vier sterren mag eigenlijk niet voor een wagen van deze prijsklasse. Ik heb zo het gevoel dat hier niet geslaan maar veel gezalfd word, want het is ‘audi’. Blijkbaar laat ook audi steken vallen en mag daar dan ook op gewezen worden.

    Login om te reageren
  14. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    8 oktober 2006 om 15:02

    Cuore sportivo
    Dat je zo rijd is niet veilig. Dat is dom. Dus dat heeft hier weinig mee te maken.

    maar Ashton
    het is zeker laf. Je betaalt bakken met geld voor zo’n ding, en dan mag je er ook wat van verwachten.

    Login om te reageren
  15. Benny zegt

    8 oktober 2006 om 15:04

    Jan jaap karel robert jan karel kees klaas ( wat een mooie naam heb je zeg ;)) Ik rijd gewoon graag in de nieuwe S80 of XC90 ;)

    Login om te reageren
  16. Pipo_de_Clown zegt

    8 oktober 2006 om 15:09

    Gewicht van de auto > alle andere veiligheids maatregelen.

    Een Q7 tegen een Clio met 5 sterren, ik weet wel waar je beter uit kan stappen na een aanrijdinkje…

    Login om te reageren
  17. Y. zegt

    8 oktober 2006 om 15:11

    Ik begrijp de reacties niet. Anders gaat ’t hier bijna uitsluitend over de vraag of een auto ‘mooi’ is of niet en nu lijkt dat ineens geen rol meer te spelen. Dit blijft toch een mooie auto, of niet dan? Daar gaat ’t toch om? Of heb ik ’t nou weer niet goed begrepen?

    Login om te reageren
  18. Breinstein zegt

    8 oktober 2006 om 15:11

    inderdaad is het krom dat een auto zonder standaard esp en abs (renault bijvoorbeeld) 5 sterren haalt en een S klasse die er alles aan doet om een ongeluk te voorkomen er theoretisch (weet niet wat hij gedaan heeft) minder zou kunnen halen. je auto volhangen met airbags is misschien bevordelijk voor de ncap, maar niet voor de hulpverlening. en 4 sterren is best netjes, ondanks dat je meer verwacht van een audi.

    Login om te reageren
  19. Benny zegt

    8 oktober 2006 om 15:16

    Hoge bomen vangen veel wind breinstein ;)

    Login om te reageren
  20. Mareno zegt

    8 oktober 2006 om 15:16

    @pipo

    word weinig uitstappen als je benen vermorzeld zijn door een lasfoutje

    Login om te reageren
  21. ashton zegt

    8 oktober 2006 om 15:22

    @ Y

    Het artikel handelt hier over de veiligheid en het aantal sterren behaald door de Q7. Het is dan ook logisch dat hier de meeste reactie op geënt zijn.

    Login om te reageren
  22. Mr. R zegt

    8 oktober 2006 om 16:02

    Ik vind het nogal een flinke misser van Audi. Van zo’n auto mag je wel verwachten dat ie 5 sterren scoort. Aan het nut / realisme van zo’n botsproef valt te twijfelen, maar het geeft wel een indicatie. Ik denk toch dat je best kan aannemen dat je na een ongeval ‘beter’ uit een Clio stapt dan uit deze Q7: een dashboard in je benen loopt zo lastig.

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    8 oktober 2006 om 16:16

    Eerst de voorwiel die spontaan los laat http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/30/een-ontevreden-ex-q7-rijder

    en nu dit!!
    Echt Schandalig voor dit wanabee merk
    voorsprong door techniek, laat me niet lachen!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    8 oktober 2006 om 16:32

    iemand er al eens aan gedacht dat iemand anders de oorzaak van je ongeluk kan zijn? Dan kun je alle electronische systemen in je auto hebben die je maar kunt krijgen maar dan klap je er nog steeds op….. of hij/zij op jou!

    Idd vind ik dat een auto als de Q7 absoluut beter had moeten scoren en het feit dat ze de productie aanpassen is toch alleen maar een goede zaak? Wees blij dat dit soort “onzin- tests” worden uitgevoerd, want het scheelt behoorlijk in de veiligheid van auto’s.

    Helaas heeft het wel geleid tot loeizware auto’s…. dat is wat mij betreft dan ook het eerste dat zou moeten worden aangepakt. Een lager gewicht voorkomt ook ongelukken (centrifugaal krachten kun je nou eenmaal niet tegengaan met marketing……

    Login om te reageren
  25. mark zegt

    8 oktober 2006 om 16:33

    Ik heb net een kleine peugeot 107 gekocht voor mijn vriendin en zelfs dat gebakje haalt nog 5 sterren met een crash test. Veel audi fans hier die niet echt kritisch zijn. Kan echt niet bij zo’n model. Was het een ander merk geweest dan audi hadden ze al lang weer een anwoord klaar gehad. Audi laat hier toch wel steken vallen!

    Login om te reageren
  26. A.r zegt

    8 oktober 2006 om 16:34

    De lasnaden zijn zo te zien van inferieure kwaliteit, te lezen uit het stukje tekst vande NCAP. Uit eigen ervaring weet ik dat dit alleen komt door té snel wagens te willen producren om de aan de vraag te voldoen en wachtlijsten niet onacceptabel lang te maken. Als je wagens te snel wil bouwen dan krijg je last van slordigheidsfoutjes die grote consequenties kunnen hebben.

    Login om te reageren
  27. m5 zegt

    8 oktober 2006 om 16:44

    je laat toch geen auto staan omdat ie 4 sterren heeft gehaald bij een crash test

    Login om te reageren
  28. slk55 amg zegt

    8 oktober 2006 om 16:48

    Dit wist ik al, dit is ook weer een van die redene dat ik voor de a6 allroad heb gekozen, want die heeft er wel 5. overigens zijn er nog wel meer auto’s waarvan je het niet zou verwachten:

    – discovery III (4)
    – range rover (4)
    – bmw x5 (4)
    – vorige m-klasse (4)

    Login om te reageren
  29. BMW 323Ci zegt

    8 oktober 2006 om 16:51

    Ik vind dat die audi’ mannen allemaal geen kritiek kunnen verdragen,
    4 sterren zijn 4 sterren, punt aan de lijn.

    Ma als da bij BMW was, oei oei, de auto werd dan ik weet nie hoe nog meer
    gekleineerd!

    Leg je der bij neer mannen!

    Login om te reageren
  30. BMW 323Ci zegt

    8 oktober 2006 om 16:53

    @ SLK55 amg

    Die X5 dateert wel al uit 2003 en de norm ligt nu wel hoger, de nieuwe X5 zal die verdomde 5 sterren wel halen!

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    8 oktober 2006 om 16:55

    @ bmw 323ci

    ik probeer bmw niet zwart te maken ofzo, ik zeg alleen dat ik het niet had verwacht. Er is inderdaad een grote kans dat de nieuwe x5 5 sterren gaat halen, en dit geld ook voor de nieuwe ml-klasse van mercedes.

    Login om te reageren
  32. Friedrich zegt

    8 oktober 2006 om 17:04

    Gewoon een slecht resultaat van Audi op punten waarop ze getest hebben. Maar daarnaast is nog steeds de grote vraag, in hoeverre NCAP iets zegt over echte veiligheid. Ze testen bij NCAP op maar een paar punten. Op die punten scoort bijvoorbeeld Renault goed (of komt dat doordat de auto’s altijd stilstaan, dan kun je ook geen botsing krjgen?). Volvo heeft een eigen testcentrum waar ze veel meer testen. Elandbotsing, koprol, etc. Allemaal onderdelen die NCAP niet test. Ik denk dat ik dus liever met een V70 over de kop ga dan met een Laguna.

    Login om te reageren
  33. audi_boy zegt

    8 oktober 2006 om 17:14

    wat een onzin allemaal,de q7 is gewoon een hele veilige auto,het komt er op neer hoe die mensen een bepaalde auto willen neerhalen,bij deze is dat niet gelukt.

    Login om te reageren
  34. Rossi zegt

    8 oktober 2006 om 17:22

    Ik denk dat het een hoax is…… Verbondje tussen renault en NCAP

    Login om te reageren
  35. pb zegt

    8 oktober 2006 om 17:43

    en maar zeiken dat audi geen 5 sterren heeft…..de meeste van jullie auto’s halen nog niet eens die 4 sterren!!! en vanwege het geld hoef je het ook niet altijd te verwachten hoor…je koopt toch geen ferrari vanwege de veiligheid..koop dan maar lekker een renault of een volvo…

    Login om te reageren
  36. Friedrich zegt

    8 oktober 2006 om 17:53

    @pb
    Wij zijn kritische autoliefhebbers. We beoordelen op alle punten. Uiterlijk, emotie, power, etc. Veiligheid is net zo goed een aspect. En met alle respect, een audi is nog lang geen ferrari. Deze auto zit in de klasse van de grote leasebakken (X5, XC90).
    Dus graag een beetje een inhoudelijke discussie. Ik verwijs je naar de huisregels van deze blog.

    Login om te reageren
  37. SaxoVTS zegt

    8 oktober 2006 om 17:55

    Vier sterren is eigenlijk niks mis mee. Wel vind ik dat je van een premium merk meer mag verwachten. Zeker als “goedkopere” merken het wel kunnen. (Renault, Peugeot, Citroen, Ford, Toyota, VW enz..

    @slk55 amg: Je hebt helemaal gelijk over het aantal auto’s die de vijf sterren ook niet halen. Aan dat lijstje kan je ook nog de BMW 5 serie toevoegen. Zo schandalig zijn de vier sterren dus niet.

    Login om te reageren
  38. Friedrich zegt

    8 oktober 2006 om 17:55

    @audi-boy
    Je hebt de feiten tegen je. Althans, zolang er geen betere test is. De X5 heeft bijvoorbeeld wel 5 sterren.
    Waarom zouden bepaalde mensen de Q7 willen neerhalen en andere PC-tractoren niet?

    Login om te reageren
  39. 911 zegt

    8 oktober 2006 om 18:13

    aaaaij!! niet zo goed Audi. en idd wat nou…. voorsprong door techniek

    Login om te reageren
  40. mark zegt

    8 oktober 2006 om 18:48

    Het is gewoon zo dat de audi mensen hier niet zo goed tegen hun verlies kunnen. Als ze voortaan eens wat minder hoog van de toren blazen en niet zo arrogant doen en denigrerend naar andere merken. 4 sterren is gewoon niet goed voor zo’n auto. En geloof me nou maar bij de NCAP zijn ze echt wel objektief hoor.

    Login om te reageren
  41. Fabio zegt

    8 oktober 2006 om 19:55

    Het is inmiddels al aangepakt, maar ze hadden het meteen goed moeten doen vind ik.
    The 2007 Audi Q7 was recently awarded the highest possible NCAP SUV safety ratings: 5-Star Driver and 5-Star Passenger Front Impact Rating. And the highest possible 4-Star Rollover rating. Audi innovation equals safety.

    Login om te reageren
  42. Ken Speed Fan zegt

    8 oktober 2006 om 20:13

    Maar toch voel ik me veiliger in de Q7 , dan in een gebakje genaamd CLIO.
    Muggenzifters hier echt waar.

    @ CSL : Waar slaat de opmerking Wanna-Be merk op , jaloers dat Audi beter is dan BMW denk ik :P
    Heeft de A6 niet 5 STERREN en de BMW 5-serie ”maar” 4 STERREN.

    Login om te reageren
  43. Mark zegt

    8 oktober 2006 om 20:30

    NCAP is botsproef, niets meer en minder. Veiligheid is breder. Passief en actief. Ga dus niet alleen naar die stomme sterren kijken. Een panda heeft 3 sterren omdat ie met 1 airbag is getest. Met meer airbags hattie er gewoon 4. Is net zoiets.

    En ja 5 sterren Clio of 4 sterren Q7, dat maakt wel ff uit natuurlijk. Het verhoudt zich tot de klasse.

    Login om te reageren
  44. 911 zegt

    8 oktober 2006 om 21:21

    @ mark

    daar heb je wel gelijk mee. Bij de NCAP botsproeven worden idd maar een paar aspecten van veiligheid behandeld. Zoek je een veilige auto koop dan een volvo en geen renault want volvo test hun modelen ook op plaatsen die bij de NCAP botsproeven niet worden behandeld en getest. Renault ontwikkeld de veiligheid van hun modellen alleen op plaatse die ook daadwerkelijk bij de NCAP botsproeven worden getest.

    Login om te reageren
  45. cuore sportivo de tweede zegt

    8 oktober 2006 om 22:52

    @slk55amg
    bescheidenheid siert zeggen ze wel eens……

    Login om te reageren
  46. SaxoVTS zegt

    8 oktober 2006 om 23:03

    @ 911: Zo jij hebt er verstand van dat zie ik wel….. :(

    Login om te reageren
  47. ashton zegt

    8 oktober 2006 om 23:55

    Wat velen bedoelen is, dat ze het spijtig vinden dat de Audi Q7 maar 4 sterren haalt in een prijsklasse (premium) waar je zeker 5 sterren mag verwachten. Dat men zegt dat men liever in een Q7 met 4 sterren zit dan een middenklasser die 5 sterren haalt (citaat: ‘Een Q7 tegen een Clio met 5 sterren, ik weet wel waar je beter uit kan stappen na een aanrijdinkje…’ ) vind ik dan ook een rare conclusie, nl. de EuroNCAP testen zijn voor iedere auto even zwaar.

    Hier word zeker geen proces gevoerd tegen audi, of ander premiummerken. Maar het is een feit dat ‘veiligheid’ een onderdeel waar zij reclame voor voeren nog voor verbetering vatbaar is. Zeker als men een middenklasser kan kopen die dan nog beter uit deze test komt.

    Login om te reageren
  48. Marcel zegt

    9 oktober 2006 om 08:14

    Poor welding resulted in rupture of the footwell area. Slechte lassen zijn slechte lassen. Ze moeten hun werk maar eens overdoen. Maar gelukking zijn de dashboard’s mooi.

    Login om te reageren
  49. Robbie zegt

    9 oktober 2006 om 09:04

    Er zijn wel meer modellen van Premium Brands die de maximale score van 5 sterren niet halen. De BMW 5-Serie scoort trouwens ook 4 sterren en na de herkansing nog steeds terwijl een 1-Serie wel 5 sterren scoort. De nieuwe Land Rover Discovery scoort ook 4 sterren.Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je met een frontale aanrijding beter in een Clio kunt zitten dan in een Q7, Disco of een 5-Serie.

    Ik zit liever in laatstgenoemde 3 modellen tijdens een aanrijding en ik denk ook niet dat veel aspirant kopers over dit “probleem” zullen vallen……

    Login om te reageren
  50. midi zegt

    9 oktober 2006 om 10:44

    Ashton, hier zit je faliekant mis. Het maakt wel degelijk uit hoe zwaar de auto is waar je tegen aanknalt. Waneer er tegen een vast object gebotst wordt is een NCAP test een redelijke simulatie. Maar wanneer er tegen een andere auto gebotst wordt maakt het wel degelijk uit hoe zwaar beide auto’s zijn. Namelijk de lichtste auto zal de impuls van de zwaardere auto moeten verwerken. Bij een NCAP test hoeft een auto nooit meer dan zijn eigen impuls op te vangen. Vandaar dat een clio met 5 sterren absoluut niet vergeleken kan worden met een een Q7 met 4 sterren. Zoals je ziet werkt dit hele sterren systeem van NCAP misleidend.

    Login om te reageren
  51. midi zegt

    9 oktober 2006 om 10:46

    impuls = massa maal snelheid

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 10:50

    @midi, behalve als je met je auto tegen een boom, paal, muur of geparkeerde auto knalt…… dan is die Clio toch veiliger…. en dat is een misser van formaat voor een merk als Audi

    Login om te reageren
  53. sil zegt

    9 oktober 2006 om 13:55

    een mercedes heeft toch maar 1 ster,waar moet je die andere plaatsen dan??

    Login om te reageren
  54. AH zegt

    9 oktober 2006 om 14:11

    Midi, ik lach me kapot als er iemand in een Q7 tegen jou in een Cliootje aanknalt dan kijken we wel wie er beter vanaf komt met je 5 sterren, denk dat je dan een grote ster in je voorruit hebt :-)

    Login om te reageren
  55. midi zegt

    9 oktober 2006 om 14:37

    AH, je hebt niet helemaal goed gelezen. Ik bedoel namelijk juist wat jij zegt…. een clio met 5 sterren kan er heel wat slechter vanaf komen dan een q7 met 4 sterren. Iets beter lezen voortaan graag voordat je een reactie plaatst.

    Login om te reageren
  56. React zegt

    9 oktober 2006 om 14:54

    @W0o0dy
    Can results be compared between different categories of cars?

    No. Results should only be compared within the same group. The frontal testing method mirrors a crash between two similar sized cars. The Euro NCAP tests cannot be used to predict the outcome of such crashes between cars of different heights and masses. Bron: euroncap.com

    Het kans dus best zijn de die hoger klassen relatief veel veiliger zijn, dus dt je met een 5 sterren clio beter op een boom kan knallen dan met een 4 sterren Q7 valt te betwijfelen.

    Login om te reageren
  57. Rick zegt

    9 oktober 2006 om 15:01

    tja wat moet je hiervan nou denken, dit vraag ik serieus aan een intellectuele blogger, is deze test nou objectief of niet?! Waar is die test trouwens op gebaseerd, op overlevingskans of op letsel en de aard van het letsel..?

    Die verhalen waarin de belangen van grote auto-producenten worden gewaarborgd hebben mij echt aan het denken gezet.

    @ AH Zeer grappige reactie ;) Dat bedoel ik dus met dat het krom kan zijn, als iemand in een klein autootje met 5 sterren zit dan ben je echt niet blij als er iemand met een dikke SUV met 2 sterren in je komt rijden :p Waar is die test op gebaseerd, op overlevingskans of op letsel en de aard van het letsel..?

    Login om te reageren
  58. Rick zegt

    9 oktober 2006 om 15:02

    laatste zin eraf plz…

    Login om te reageren
  59. Maartenunplugged zegt

    9 oktober 2006 om 15:53

    ikzelf rijd een golf 1 en het volgende vergelijk heeft me toch mooi met de neus op de feiten gedrukt:

    http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/Scannen0004_original.jpg
    http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/Scannen0003_original.jpg

    Login om te reageren
  60. Ashton zegt

    9 oktober 2006 om 15:57

    @ midi

    Ik versta waarom je dit dacht. Ik had niet op dat citaat moeten steunen, dit was beter geweest ‘behalve als je met je auto tegen een boom, paal, muur of geparkeerde auto knalt…… dan is die Clio toch veiliger…. en dat is een misser van formaat voor een merk als Audi’.
    Wat me ergerde was dat de 4 steren van de audi Q7 worden gerechtvaardigd met citaten als ‘Een Q7 tegen een Clio met 5 sterren, ik weet wel waar je beter uit kan stappen na een aanrijdinkje…’ want dit is een halve waarheid waarmee men mij niet overtuigd. Daarom blijf ik bij mijn stelling.

    ‘Ik vind het spijtig dat de Audi Q7 maar 4 sterren haalt in een prijsklasse (premium) waar je zeker 5 sterren mag verwachten.’

    Login om te reageren
  61. Ashton zegt

    9 oktober 2006 om 15:57

    @ midi

    Ik versta waarom je dit dacht. Ik had niet op dat citaat moeten steunen, dit was beter geweest ‘behalve als je met je auto tegen een boom, paal, muur of geparkeerde auto knalt…… dan is die Clio toch veiliger…. en dat is een misser van formaat voor een merk als Audi’.
    Wat me ergerde was dat de 4 steren van de audi Q7 worden gerechtvaardigd met citaten als ‘Een Q7 tegen een Clio met 5 sterren, ik weet wel waar je beter uit kan stappen na een aanrijdinkje…’ want dit is een halve waarheid waarmee men mij niet overtuigd. Daarom blijf ik bij mijn stelling.

    ‘Ik vind het spijtig dat de Audi Q7 maar 4 sterren haalt in een prijsklasse (premium) waar je zeker 5 sterren mag verwachten.’

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    9 oktober 2006 om 16:19

    @react: ff een stukje natuurkunde (voor zover ik op dat vlak kundig ben)

    Twee auto’s die beide rijden die een frontale aanrijdig krijgen is iets heel anders dan twee auto’s tegen elkaar knallen waarvan er één stilstaat.

    In de tekst die jij citeert (als je het vertaalt) gaat het erover dat je een aanrijding tussen een twee Q7’s niet kunt vergelijken met de aanrijding van een Q7 tegen een Clio. Maar de test geeft wel aan dat je veiliger zit als er een Clio tegen je Clio aanrijdt dan als er een Q7 tegen je Q7 aanrijdt (er zijn meer Clio’s dan Q7’s).

    Bij een aanrijding (in tegengestelde richting) telt het gewicht van de auto’s mee maar ook de snelheid. Zo zou een hogere snelheid van de lichtere auto het gewichtsverschil kunnen opheffen. Die Clio oefent dan net zoveel kracht op je Q7 uit als een Q7 die wat langzamer reed….. Daar heeft die Clio bestuurder/passagier weinig aan, want die klap gaat hard aankomen, maar je zit dan ook in je Q7 met die minder goede crashbestendigheid…..

    En een crash met een stilstaand object dat niet meegeeft zal bij de Q7 toch echt meer risico op letsel geven dan in de Clio….juist omdat de Q7 zo zwaar is heeft het ding erg veel energie (snelheid en massa) te absorberen….. en de Clio heeft het dan een stuk makkelijker….. het eindresultaat is wel dat je in zo’n geval gewoon beter af bent met de kleine lichtere auto die 5 sterren haalde!

    Login om te reageren
  63. Carfreak zegt

    9 oktober 2006 om 19:11

    Ik zou toch wel liever in een XC90 willen rijden, klasse VEILIGHEID, mooi alles dus daar kan ik mij 100% in veilig voelen

    Login om te reageren
  64. Audi_R8 zegt

    9 oktober 2006 om 19:58

    Hele EuroNcap zooi is onzin… Heb een ongeluk gehad in een Nissan Primera uit 1998. Met 120km/u 5x over de kop gegaan (op de snelweg) … De hele voorkant lag eraf maar de auto was van binnen helemaal intakt en kon gwoon nog rustig uitstappen. Dat vinden ze bij de EuroNcap 3 sterren waard…:S

    Login om te reageren
  65. renault freak zegt

    9 oktober 2006 om 20:22

    ja dan kan je wel moeilijk gaan doen maar 2 ton audi of pak m beet 1200kilo renault maakt toch wel wat uit in veiligheid, want ik gok toch dat die renault eerder stilstaat als de audi. en een botsing een gevaartye van 5 mtr op je afkrijgen is nie leuk denk ik!!!

    Login om te reageren
  66. mashell zegt

    12 oktober 2006 om 14:36

    Die dummies zijn echt dom, elk weldenkend mens zou zo’n bij 30km/h zo’n blok beton gewoon ontwijken.

    Audi heeft wel vaker problemen met de crashtests, de A3 heeft ook maar 4 sterren, terwijl de Golf V er wel 5 heeft. Misschien toch wat fransozen naar Ingolstadt halen.

    Login om te reageren
  67. Alexander zegt

    2 december 2006 om 16:57

    Ik heb zojuist een Q7 gekocht maar moet eerlijk bekennen dat ik het wel heel erg jammer vind dat hij geen 5 sterren heeft. Als ik dit van te voren geweten had had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.

    Login om te reageren
  68. antonio zegt

    24 januari 2007 om 17:58

    Ik heb eveneens in december een Q7 gekocht. Het is inderdaad spijtig van die 4 sterren en ik hoop dat Audi iets doet aan die zogenaamde (lasnaden). Verder stoort het mij niet echt. T’is voor mij gewoon één der mooiste SUV op de huidige markt.

    Login om te reageren
  69. DKill_ zegt

    5 februari 2007 om 19:10

    Dat de Q7 4 sterren heeft gehaald is op zich niet zo erg, want als je een auto bouwt op veiligheid, is de NCAP de enige manier om te testen hoe veilig deze daadwerkelijk is. Audi heeft ook gezegd dit probleem te hebben opgelost, uiterst oprecht dacht ik!

    Login om te reageren
  70. Nick zegt

    16 maart 2007 om 22:50

    Dat een bepaalde auto 5-sterren haalt in een NCAP proef, wil niet direct per se zeggen dat een auto veilig is.

    Het zegt alleen dat je een klap van voren en van de zijkant misschien beter zou kunnen overleven.

    Het ligt geheel aan de situatie.

    Login om te reageren
  71. mischa zegt

    27 augustus 2007 om 16:05

    de audi q7 is zowiezo een heerlijke auto du wat maakt het uit 4 sterren is toch ook hartstikke goed?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North