• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q8 e-tron opent de aanval op Tesla

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 februari 2014 om 08:13 – 13 Reacties

Audi Allroad SB schets


Na een aantal koerswijzigingen lijkt Audi het nu toch weer te gaan proberen met volledig elektrische auto’s. De Q8 e-tron, losjes gebaseerd op de afgebeelde Allroad Quattro, zou 595 km op één lading moeten kunnen halen.

Verwacht de auto echter niet op de korte termijn; volgens de Britse media, die hun insidernieuws van Detroit nog aan het uitsmeren zijn, is er weliswaar groen licht gegeven voor het project, maar moeten we het niet voor 2017-2018 verwachten. De SUV zou het onder andere de Tesla Model X moelijk moeten gaan maken, hoewel we Tesla’s model wel eerder op de markt verwachten.

Aan de eventuele Q8, met een accucapaciteit van om en nabij de 80 kWh, komt wel een flink zescijferig prijskaartje te hangen. EV’s zijn niet goedkoop, en AUdi’s ook niet.. De elektrische SUV vergezelt de R8 e-tron in Audi’s toekomstige lineup, deze sportwagen op batterijen werd onlangs voor de zoveelste keer afgestoft, nadat hij eerder in de ijskast was gezet.

Een elektro-SUV, zou het tegen een bullige dieselmotor als in de SQ5 of M50d op kunnen?

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, q8, SUV

Vorig bericht: « Nederland is een blauwe Phantom Coupé rijker
Volgend bericht: Video: de Super Bowl-autoreclames van 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. lennart81 zegt

    3 februari 2014 om 09:09

    Too little, too late…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2014 om 09:35

      @lennart81: dat is gemakkelijk gezegd. Maar het is duidelijk dat de markt voor elektrische premium auto’s nog niet verdeeld is. Er is nu maar 1 speler: Tesla. Tesla heeft indrukwekkende techniek maar degene die later komt heeft nieuwere techniek en staat er dus beter voor. Tesla blijft nu achter op precies dat punt waar Audi juist onverslaanbaar is, afwerking van de wagen. Het is dus zeker geen gelopen race.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        3 februari 2014 om 14:22

        @mashell:

        Later…nieuwer…beter??? Dat zie ik nou juist niet terug in bijv de jetta hybrid.

        Login om te reageren
  2. RazorHead zegt

    3 februari 2014 om 09:20

    Ik snap ze niet..
    Iedereen ziet hoe Tesla groeit en hoe goed de Model S in de markt ligt, en toch zie je niemand afkomen met een concurrent.
    Tegen dat ze met een concurrent komen heeft Tesla gewoon al een enorme voorsprong qua know how.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      3 februari 2014 om 09:36

      @RazorHead: niet overdrijven, de S lag hier tot 31 december j.l. even goed in de markt doordat je ‘m als ondernemer goedkoop kon aanschaffen door aftrekregelingen die per 1 jan grotendeels zijn afgeschaft. Vanaf 1 januari zullen er aanzienlijk minder verkocht worden in NL!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2014 om 09:39

      @RazorHead: inderdaad zie je nu veel Tesla’s rijden, in Nederland! Door nogal royale en stapelbare subsidies en belastingaftrekposten waren deze vorig jaar flink populair bij MKBers. In Duitsland loopt het echter helemaal zo hard niet met Tesla en ik denk dat de verkopen van Tesla dit jaar in Nederland nogal zullen tegenvallen.

      Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      3 februari 2014 om 10:29

      @RazorHead: FYI: Daimler en Toyota hebben een belang in Tesla/delen techniek met ze.

      Login om te reageren
  3. hammerman zegt

    3 februari 2014 om 09:40

    Waarom wachten tot 2017-2018? Contract met Tesla afsluiten voor de onderstellen met motoren, Audi koets er op en klaar! Beetje kort door de bocht, maar zo zou het ook kunnen… ;-)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 februari 2014 om 12:28

      @hammerman: Maar dan helpen ze ook een concurrent aan geld. VW wil vast liever techniek voor hen alleen, die ze dan door de hele groep kunnen gebruiken…

      Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    3 februari 2014 om 11:57

    in 2018 zit Tesla aan de Model X 2 of 3, en Tesla heeft nu reeds 85kwh batterijen en tegen dan misschien 110kwh…

    En heb net gelezen dat als je meer dan 160kmu rijdt met de Model S dat de batterij actieradius met de helft wordt gehalveerd…

    Login om te reageren
    • SCscreamGT2 zegt

      3 februari 2014 om 14:22

      @Jantje_555: Je houdt dus een kwart over? ;-)

      Login om te reageren
      • Jantje_555 zegt

        3 februari 2014 om 14:43

        @SCscreamGT2: alleen in de zomer! Want er komen veel berichten over de teleurstellende actieradius van elektrische auto’s met die strenge winter in Amerika momenteel

        Login om te reageren
  5. flutterby zegt

    3 februari 2014 om 20:53

    Ik ben nog niet overtuigd vanwege de reikwijdte van een elektrische auto. Ik wil gewoon 600-700 km rijden op een tank met mn dieseltje terwijl ik tegen de 150
    aan rijd waar het kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North