• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?

Auteur: CasperH, gepost 10 september 2010 om 08:55 – 33 Reacties

Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?Afbeelding Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?

Audi R4 e-tron concept
Er gaan hardnekkige geruchten dat Audi een R4 Spyder Concept gaat introduceren en dat die waarschijnlijk gebaseerd is op de hierboven afgebeelde e-tron concept.

De R4 is zo’n model waar al heel lang over gepraat wordt maar waar we nog niets van hebben gezien op de openbare weg. De eerste geruchten dateren inmiddels uit 2006 en de verwachting is dat de R4 veel lijkt op de e-tron concept die we voor het eerst zagen in Detroit. Tot op de dag van vandaag hebben we echter nog geen Audi R4 op de openbare weg mogen signaleren.

Daar komt wellicht verandering in, want schijnbaar zit men bij Audi niet stil. Ze hebben volgens de laatste geruchten in Parijs een open versie van de elektrische concept staan. Behalve het cabriodak zullen er weinig verrassingen aan de concept hangen. De aandrijving zal waarschijnlijk nog steeds bestaan uit twee elektromotoren die 204 pk leveren en 2650 Nm koppel. Nee, dat is geen typefout, met dat monsterachtige koppel zou de elektrische Audi binnen 5.9 seconden de honderd aan moeten tikken om bij 200 kilometer per uur in de begrenzing te vliegen. Wat denken jullie? Is dit het laatste peilmoment voordat we eindelijk een e-tron look-a-like van Audi op de weg gaan zien?

Ook interessant!

  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, concept, e-tron, Elektrisch, r4, roadster

Vorig bericht: « Kia mishandelt een tijger?
Volgend bericht: Minister belooft 3.5 miljoen voor betere elektrische auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rutger zegt

    10 september 2010 om 09:10

    Aparte spiegels

    Login om te reageren
  2. Orichy zegt

    10 september 2010 om 09:12

    Het eerste waar ik aandenk is de Volkswagen Bluesport Concept; http://www.autoblog.nl/archive/2009/01/11/roadster-van-vw-bluesport-concept. Ach ja, de familieband hè.

    Login om te reageren
  3. Deedrieen zegt

    10 september 2010 om 09:14

    Ook het interieur is wel heel erg on-VAG.
    Vind ook heel de auto er te spannend uit zien voor een VAG product, kan me niet wijs maken dat ze dit zo ongewijzigd uitbrengen…

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    10 september 2010 om 09:15

    2650Nm en dan nóg 5.9 seconden nodig hebben? Slecht hoor. :P

    Login om te reageren
  5. Bisazza zegt

    10 september 2010 om 09:33

    en profil een bijzonder mooie lijn! Ik kan alleen niet echt wennen aan de voorkant. Laat wat mij betreft maar komen!

    Login om te reageren
  6. Joey zegt

    10 september 2010 om 09:40

    Die e-tron is echt een lelijke concept, moeten ze niet mee verder gaan vind ik.

    Login om te reageren
  7. CrazyHenkie zegt

    10 september 2010 om 09:50

    Correct me if I´m wrong, maar zo´n elektromobiel heeft vaak toch geen versnellingsbak? Want dan zou het koppel een beetje vertekend worden t.o.v. een normale auto!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      10 september 2010 om 09:55

      @CrazyHenkie: dat wordt het ook! bij AMG en Brabus limiteren ze de koppel altijd tot 1000nm, en dan kan je nog elke week naar de bandenboer. dus 2600nm kan lijkt veel maar het is hardstikke vertekend!

      Login om te reageren
  8. Osca zegt

    10 september 2010 om 10:08

    Gatver alles behalve die etron graag dat ding is zo lelijk

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    10 september 2010 om 10:09

    @ CrazyHenkie & lambo4all: Het koppel bij AMG e.d. wordt begrensd omdat hun 6 of 7-traps automaat niet meer aankan – of omdat hij anders geen lang leven zou hebben. Ga er maar vanuit dat hier een soort CVT in komt te zitten die het toerental vrij laag op de koppelkromma houdt. Je zal dus niet de volle 2650Nm tot je beschikking hebben anders zat je in 0,9 seconden op de 100 ;)

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    10 september 2010 om 10:09

    @ mezelf; koppelkromme* – Ik wil een edit-knop :?

    Login om te reageren
  11. CrazyHenkie zegt

    10 september 2010 om 10:15

    @ Lambo4all & Jesper

    Dat ook, absoluut, maar ik doelde op de koppelvergroting die een handmatige transmissie/danwel een automaat geeft. Als je 1000 Nm en een koppelvergroting van 2,6 maal in de eerste versnelling hebt, dan zit je ook al aande 2600 Nm (verliezen in de bak niet meegeteld)

    Login om te reageren
    • gayboy25 zegt

      10 september 2010 om 10:56

      @CrazyHenkie: wat ben jij crazy

      Login om te reageren
  12. gayboy25 zegt

    10 september 2010 om 10:54

    spykerboy is echt de armste stakker die er is

    Login om te reageren
  13. xilver zegt

    10 september 2010 om 11:20

    Spiegels zien eruit als de oren van een nijlpaard… veel te klein in verhouding en lijken overbodig.. Liever toch een R8

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    10 september 2010 om 11:44

    Ook als platform voor de kleinere Porsche?

    Login om te reageren
  15. cisn zegt

    10 september 2010 om 12:26

    euh achterkant Aston Martin One-77 ???

    Login om te reageren
  16. JohnDrama zegt

    10 september 2010 om 12:43

    eerste gedachte: Alfa Romeo GT

    Login om te reageren
  17. Roy zegt

    10 september 2010 om 12:49

    Eerste Audi die ik echt mooi vind! Maar Audi loopt echt met cijfers te goochelen. Die 2650 Nm koppel is natuurlijk niet van de elektromotor, maar gemeten bij de aandrijfas. Zit nog een koppelomvormer tussen. Koppel gemeten bij de motor zal zo’n 400 Nm zijn, vergelijkbaar met de Tesla Roadster.

    Login om te reageren
  18. Acacio zegt

    10 september 2010 om 12:55

    Geilig!

    Login om te reageren
  19. Peter zegt

    10 september 2010 om 13:10

    Maareuh… hoe zit het dan met de TT als ze nog een 2 deurs coupeetje op de markt gaan zetten?

    Login om te reageren
  20. T-Mon zegt

    10 september 2010 om 13:15

    ik zeg bouwen, al lijkt de kont op een aston en de algehele lijn op een 370z

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    10 september 2010 om 13:16

    @ Peter: Die zal d’r wel blijven voor kappers en ander nagellak-volk wat liever vieze benzine blijft verstoken. Zo’n duracellwaggie blijft een niche he.

    Login om te reageren
  22. janklaassen zegt

    10 september 2010 om 14:13

    Gewoon een mooi, tijdloos milieu vriendelijk concept.

    Login om te reageren
  23. CrazyHenkie zegt

    10 september 2010 om 14:42

    @ Gayboy25

    Dank voor de heldere onderbouwing van uw mening ;)

    @ Roy

    Prcs, men goochelt er nogal mee.

    Login om te reageren
  24. 8C_Competizione zegt

    10 september 2010 om 14:51

    De eerdere tekeningen leken meer op een elektrische versie van de R8:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/05/audi-bevestigt-elektrische-r8
    Maar deze tekeningen daarentegen hebben een hele andere, speciale en nieuwe stijl zoals een concept hoort te zijn en waar vaak nog wel aan gesleuteld wordt. Dus als je er gewoon RS-velgen onder kunt bestellen, ze de grill en het interieur wat moderner en netter pimpen/afwerken mag hij komen van mij! Want de lijnen vindt ik wel mooi en de lichten passen wel bij de kermis-ledjes cultuur…

    Login om te reageren
  25. jonathan zegt

    10 september 2010 om 15:01

    ik dacht dat de R4 middenmotor benzine V6 zou krijgen en de elektrische versie e-tron bleef heten?

    Login om te reageren
  26. pedro zegt

    10 september 2010 om 18:41

    binnenkort nog meer in brand vliegende audis …

    Login om te reageren
  27. Flatfour zegt

    10 september 2010 om 23:22

    2650 Nm koppel!!! OMG!!!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 september 2010 om 23:26

      @Flatfour: no way dat je dat op de weg krijgt, dus zal er een bak tussen zitten die het tot normale niveaus terugbrengt… Met een beetje turbo-diesel heb je al problemen om de Nm’s op het asfalt te krijgen… die komen niet boven de 400Nm uit…

      Login om te reageren
  28. db87 zegt

    11 september 2010 om 02:45

    Kom maar op met die R4, hij ziet er fantastisch uit als ze de concept design volgen.

    Mogelijke Alfa killer in potentie.
    Maar Audi kennende zal het wel te veel in de papieren lopen daarvoor.

    Login om te reageren
  29. Seroo zegt

    11 september 2010 om 12:33

    Best bewaarde geheim van Audi, of bluf?

    Login om te reageren
  30. Scorso zegt

    11 september 2010 om 15:04

    Niet slecht. Al zijn er wel véél dingen afgekeken van oa. Saab, Aston Martin, Alfa, Porsche…
    Maar goed: dat doet iedereen natuurlijk :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North