• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minister belooft 3.5 miljoen voor betere elektrische auto

Auteur: CasperH, gepost 10 september 2010 om 10:04 – 11 Reacties

Elektrische stekker auto!

Er is 3.5 miljoen euro beschikbaar gesteld door demissionair minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken voor het verbeteren en/of veiliger maken van elektrische auto’s. Van der Hoeven claimde meteen even de elektrische auto als Nederlandse uitvinding, aangezien in 1835 een zekere Sibrandus Stratingh volop experimenteerde met een elektrisch wagentje dat wordt beschouwd als voorloper van de elektrische auto.

De minister deed dit in Amsterdam bij de opening van het Europese hoofdkantoor van CT&T, een Koreaans bedrijf dat elektrische bussen en auto’s bouwt. Het bedrijf wil in 2011 zo’n 20.000 elektrische voertuigen voor de Europese markt bouwen, in 2013 moet dat aantal verdrievoudigd zijn. Maria vond dit schijnbaar een prima gelegenheid om het verbeteren van elektrische voertuigen te stimuleren.

Heb jij nog een ideetje over hoe je batterijen zuiniger kan maken dan kan je aanspraak maken op de 3.5 miljoen subsidie die mevrouw Van der Hoeven heeft uitgeloofd. Succes!

Ook interessant!

  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « Audi R4 Cabrio Concept in Parijs?
Volgend bericht: Nu te downen: Autoblog iPhone en iPad app! »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    10 september 2010 om 10:09

    wat denken ze wel? er wordt dagelijks bijna 10 miljoen aan onderzoek besteed door de auto industrie aan het verbeteren van de elektrische auto’s! dit is een schijntje!
    naja je kan het ze ook niet kwalijk nemen, door die belastingen hier rijden er alleen maar 10 jaar oude peugeot’s hyundays en dat soort skelters rond, ze weten in dit land ook helemaal niks van autos!

    Login om te reageren
    • sacha zegt

      10 september 2010 om 11:30

      @lambo4all: LOL alleen Daimler verspijkert al zo’n 5 miljard per jaar aan research. Die 3,5 grijpstuivers gaan ons op de kaart zetten!!!
      http://ar2008.daimler.com/reports/daimler/annual/2008/gb/English/308060/research-and-development.html

      Login om te reageren
      • Arnold zegt

        10 september 2010 om 11:46

        @sacha: als zuinige nederlanders zeker ;) :P

        Login om te reageren
    • midasracer zegt

      10 september 2010 om 15:41

      @lambo4all: Wat dacht je nou? Dat geld is vast bedoeld voor die omhooggevallen prins met zijn groene auto adviesbureautje, Maurits geloof ik. Ze houden allemaal elkaars handjes vast, de Oranjes en de pluchezitters. Nederland heeft al een uitstekende elektrische autoindustrie, dat waren we zeker even vergeten:
      http://www.spijkstaal.nl/

      Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    10 september 2010 om 10:12

    Weet iemand wat demissionair minister Maria van der Hoeven privé rijdt??

    Waarschijnlijk een 20 jaar oude diesel zonder roetfilter…

    Login om te reageren
  3. Zoef zegt

    10 september 2010 om 10:33

    Heb me wel eens een systeem voorgesteld waarbij er in het wegdek, net onder het asfalt, of gelijk met het wegdek, een electrische leiding zit met inductiesysteem. In de auto zit dan een inductiespoel waarin electriciteit wordt opgewekt door de inductiestrook. Hiermee wordt de electrische motor aangedreven en een middelgrote batterij opgeladen die een autonomie van zo’n 50 km geeft op wegen zonder inductiestrook. Nou ja ik durf er niet over denken wat het zou kosten, maar ik denk wel dat het zou kunnen werken. De doorbraak in de batterijtechnologie die eh … komt er niet. Nooit. Batterijen hebben nood aan zware atomen om veel electronen te kunnen vangen, dus batterijen zullen altijd … zwaar blijven. Lees: een beperkte energieinhoud per gewicht.

    Login om te reageren
  4. V-Power zegt

    10 september 2010 om 10:35

    @ Zoef
    Om zo’n efficiente hoge inductriestroom op te wekken moet er nog wel wat veranderen lijkt me. En even met de auto naar het buitenland? Waar geen leidingen liggen?

    Gewoon waterstof invoeren! :)

    @ OT: Besteed die 3,5 miljoen liever aan de pensioenen ipv dit soort populair-makende uitspraken…

    Login om te reageren
  5. CTT zegt

    10 september 2010 om 10:42

    Echt een mooi wagentje ;)

    Login om te reageren
  6. Zoef zegt

    10 september 2010 om 12:02

    @V-Power: Je moet zoiets Europees opvatten he. Ik denk wel dat er systemen denkbaar zijn die efficient kunnen werken. Met een soort “sleper” die net boven die strook zweeft en er electronisch boven wordt gehouden voor zover mogelijk. Onderbrekingen in de stroom zijn niet erg – daar is de batterij voor. Wat denkwerk moet technisch realiseerbare ontwerpen kunnen opleveren denk ik.

    Login om te reageren
  7. Mr. CO2 zegt

    10 september 2010 om 15:52

    Het lijkt me voor de elektrische auto het beste als je gewoon bij een tankstation in hoogstens een paar minuten je accu kunt opladen, ik denk niet dat het nog lang zal duren voordat die techniek beschikbaar is en het is een stuk goedkoper dan bijv. elektrische leidingen in het wegdek (wat vrijwel onmogelijk is om in het hele land aan te leggen). Maar het duurt nog wel minstens 10 jaar voordat een aanzienlijk deel van de auto’s elektrisch wordt aangedreven.

    Login om te reageren
  8. Zoef zegt

    10 september 2010 om 17:13

    Electrische leidingen in het wegdek: dat kan wel. Hoe hebben ze anders al die bovenleidingen van treinen en trams gelegd? Je begint met openbaar vervoertrajecten. Dus bussen uitrusten met dat systeem en de trajecten van die bussen voorzien van deze E-spurs. Zo maak je een begin met een krachtnet dat dan kan uitbreiden naargelang er meer gebruik van gemaakt wordt. Zulk netwerk hoeft ook niet echt overal te liggen, omdat je wagen toch altijd een eigen autonomie van enkele tientallen kilometers heeft door de batterij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North