• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R4 komt in 2012 en wordt onder TT gepositioneerd

Auteur: ricardo, gepost 19 juni 2010 om 13:50 – 50 Reacties

Audi e-tron concept

Wat krijg je als je een R8 iets te lang op 90°C wast, en je lepelt er vervolgens een sterke viercilinder in? De kans is groot dat je iets krijgt wat heel veel op een Audi R4 gaat lijken. Volgens de laatste berichten gaat het een lichtgewicht autootje worden en komt de coupe onder de TT-modellen te staan.

Als we een kijkje nemen in ons R4-archief dan zien we dat de eerste ‘rumors’ in 2006 zijn begonnen. En blijkbaar is het een hardnekkig iets dat steeds maar weer boven komt drijven. Auto Motor und Sport heeft onlangs om de tafel gezeten met Audi-bobo Rupert Stadler en wist een aantal details over de R4 te ontfutselen. Dit betekent dat geruchten weer alive and kicking zijn.

We sommen de nieuwste Audi-roddels even voor je op: de R4 wordt op een middenmotor-platform gezet waar we ‘kleine’ krachtpatsers uit de VAG-stal gaan tegenkomen, denk aan een 1.4 TSI met 180 pk en een sterke diesel in de vorm van een 170 pk tellende 2.0 TDI. Het gewicht moet rond de 1150 kg uitkomen en de planning is om dit kleine coupeetje in 2013 te lanceren. Oh ja, om de geruchten iets te ver-hippen werd er ook wat gezegd over het navi-systeem dat te linken is met iPhone’s. Zucht.

De R4 zal zijn basis delen met de Audi e-tron concept die we in Detroit zagen pronken. Inderdaad, een elektrowagen. Ook wordt er gespeculeerd over een eventuele roadster-variant. Ook leuk: als de geruchten waar zijn wordt de R4 onder de TT in de markt gezet. Dan zou het dus een redelijk betaalbare RWD coupe/roadster met middenmotor worden. In dat geval, laat maar komen.


Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, r4

Vorig bericht: « Gespot: de ultieme OranjeBike
Volgend bericht: Video: op zoek naar concurrenten voor de SLS AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. Soundgarden84 zegt

    19 juni 2010 om 13:58

    ik zeg : DOEN !!! :D:D

    Login om te reageren
  2. Bartholomeo zegt

    19 juni 2010 om 14:00

    audi en RWD ? dacht het niet.

    FWD of quattro.

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      19 juni 2010 om 19:37

      @Bartholomeo: ik denk ook niet dat er een RWD zal inkomen… Wss FWD en mogelijkheid tot Quattro bij andere motor.

      Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    19 juni 2010 om 14:01

    Is daar nog plaats genoeg? TT, R4, E-tron. Of wordt het R4 en E4? Zelfde auto, maar andere aandrijving.

    Login om te reageren
  4. Bols zegt

    19 juni 2010 om 14:02

    Die e-tron had beter ’t daglicht niet gezien hij is zo lelijk. Als je zoiets ziet bij een concept onthulling kan je toch niet enthousiast zijn :p

    De plaatsing nog onder de TT is ook raar vind ik, zal dit een concurrent worden van de elektrische Mini dan of van z’n eigen broertje/zusje de TT? :/

    Verder wel leuke powerplant, als men dit toepast op de TT heeft t meer potentieel denk ik.

    Login om te reageren
  5. Donkervoort zegt

    19 juni 2010 om 14:04

    Als ze ‘m zo in productie brengen zou dit wel eens de enige echt mooie single-frame Audi kunnen worden. Jammer dat die kans erg klein is…

    Login om te reageren
  6. trigger565 zegt

    19 juni 2010 om 14:06

    Dit kan enkel voor kannibalisme zorgen als je het mij vraagt. Wie gaat nu in godsnaam nog een TT kopen (behalve cabrio dan misschien)?
    Ik weet niet of dit de verstandigste zet is van Audi. Afwachten…

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    19 juni 2010 om 14:10

    Erg leuk wagentje ! Geen R8-lelijkheid, geen TT-homofilie, geen Timerbalke-Aééntje…gewoon in het zwart bestellen, met leuke velgjes..en hoppetee, weinig wegenbelasting, leuk turbomotortje (op te voeren naar 210Pk !) en genieten maar !

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    19 juni 2010 om 14:11

    Ohja, Nederland speelt nu tegen ‘Hondaland’…maarreh…ik hou het gewoon niet vol van de niet-spanning bij die westrijd….;-)

    Login om te reageren
  9. M-lover zegt

    19 juni 2010 om 14:12

    Audi doet er geen goed aan om zoveel modellen te maken die elkaar’s concurenten zijn in eigen gamma…

    Verder vind ik voor een ‘R’4 dat het toch wel een beetje power mag hebben, maar voor zover ik lees lijkt het beestje niet echt mee te kunnen: een dieseltje met 170pk?? dan komt joep van om de hoek met een leuke 123d (leuke daily driver) en rijdt je zuiver verloren. Mijn punt? Dit is een mes in eigen buik steken!

    Binnekort kun je overal een R-badge opplakken!

    Login om te reageren
  10. sta zegt

    19 juni 2010 om 14:22

    Best jammer dat bijna 1200kg lichtgewicht genoemd mag worden

    Login om te reageren
  11. Trobken zegt

    19 juni 2010 om 14:30

    Remember this one?

    Hier was ons al lang een serie-exemplaar van beloofd.

    Middenmotor.
    Zuinige TDI’s.
    Lichtgewicht.

    Zelfs de single-frame had’m al. :-)

    En jawel, achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  12. T16 zegt

    19 juni 2010 om 14:35

    Ik wacht nog even op de alfa Romeo C4. Hopelijk ook voorzien van RWD. Dit model ziet er zo niet slecht uit. RWD moet ik eerst zien voordat ik het geloof. Een gewicht van 1150 kg heeft een TT FWD namelijk ook. RWD is meestal iets zwaarder. Ben er benieuwd, de pure tweezits is een kleine niche in de markt.

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    19 juni 2010 om 14:57

    Onder de TT?? dan wordt het dus zoiets als een skelter met wat bodywork.

    Login om te reageren
  14. RazorHead zegt

    19 juni 2010 om 14:59

    Dit kon je al alfeiden uit een vorige post waar in werd gezegd dat porsche en audi een wedstrijdje hebben lopen voor een platfrom te maken met middenmotor? :)
    ik zag gisteren nog een Toyota MR2 en vroeg me af waarom zo’n autotjes eigenlijk niet meer bestaan.. mijn gebeden en die van nog vele meer zijn verhoord! nu hopen dan hij niet té duur word..

    Login om te reageren
  15. P1m zegt

    19 juni 2010 om 15:35

    Whahaha, voor de grap moet je even naar z’n achternaam kijken: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/e-tron_concept_Detroit_2010_live/Audi_e_tron_concept_Detroit_2010_live_19.jpg.

    Login om te reageren
  16. Timmie zegt

    19 juni 2010 om 15:35

    Kijk, dat zijn nu eens geruchten die op niks slaan. Hoe gaan ze daar in Ingolstadt in godsnaam dat ding onder de TT positioneren (ook qua prijs) als ze van nul moeten beginnen ontwikkelen (zoveel middenmotorconfiguraties hebben ze immers niet!)

    Login om te reageren
  17. 750i zegt

    19 juni 2010 om 15:41

    Wie wilt er nou nog een TT als je zoiets lekkers kan krijgen.

    Login om te reageren
  18. screamer zegt

    19 juni 2010 om 15:45

    betekent dit dat Volkswagen met die eco-racer komt?

    en nog veel belangrijker aangezien deze R4 me niet zoveel doet. Komt er nu ook een nieuwe Porsche 914? :D

    Login om te reageren
  19. tomvanbergen zegt

    19 juni 2010 om 15:54

    Audi heeft ooit al eens een goedkope concept met middenmotor gemaakt: de Audi Quattro Spyder met een 2.8 V6.

    Login om te reageren
  20. As_long_as_it_is_fast zegt

    19 juni 2010 om 15:55

    Ziet er zalig uit! Ga er zeker naar op zoek in frankfurt in september! :D
    Ma wat een lelijke velgen, pff…
    Benieuwd naar de prijs. Is dit dan de eerste RWD of was de TT er ook een? Want wij hebben een A6 en das quattro. De vorige was FWD. Wist niet dat ze RWD deden?

    Login om te reageren
  21. Auto-Nerd zegt

    19 juni 2010 om 15:55

    Da’s pas een leuk karretje.

    Ik zeg doen, en wel rapido.

    Login om te reageren
  22. Xzibit zegt

    19 juni 2010 om 15:57

    Persoonlijk zou ik dan de productie van de TT stoppen. Dit lijkt mij veel succesvoller :P

    Login om te reageren
  23. As_long_as_it_is_fast zegt

    19 juni 2010 om 16:03

    in ’t rood iemand?

    of liever zilver, en cabrio!?

    Login om te reageren
  24. Harry1994 zegt

    19 juni 2010 om 16:10

    Volgens mij wordt dit gewoon de vervanger van de TT, lijkt mij..
    En audi moet gewoon een keer met RWD beginnen, en het liefst op de R8!

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    19 juni 2010 om 16:14

    gewoon een gaaf ding .. thats all ..

    Login om te reageren
  26. spykerboy zegt

    19 juni 2010 om 16:30

    ikzeg doen, ziet er fantastisch uit! hier ga ik wel op kikken, komt ie dan ook in een wat lagere prijs klassen? dan word ie helemaal intresant ;)

    Login om te reageren
  27. Yeelen zegt

    19 juni 2010 om 16:35

    Gebaseerd op de VW BlueSport Concept?
    http://www.umikappa.info/audi/20090121vw.jpg

    Login om te reageren
  28. dw zegt

    19 juni 2010 om 16:41

    Goed plan ! R8 voor normale mensen (qua portemonnee), maar de TT is dan eigenlijk overbodig lijkt mij…

    Login om te reageren
  29. dw zegt

    19 juni 2010 om 16:46

    @ Yeelen, uiteraard maar van papa VW mag dochter Audi met de eer showen, als ouder wil je gewoon dat je kind gelukkig is. Denk audi dat ze zelf ook nog wat kunnen, goed voor het zelfvertrouwen

    Login om te reageren
  30. johanbelgium zegt

    19 juni 2010 om 16:49

    let op m’n worden de TT zal bij de volgende generatie hoger gepositioneerd worden en de R4 word de TT van nu. melken wat er te melken valt daar kennen de duitsers alles van kijk nu maar al naar hun optiesbeleid

    Login om te reageren
  31. peter zegt

    19 juni 2010 om 17:06

    Zou toch bizar zijn dat ze een RWD onder de TT zouden positioneren ?
    Welke hetero gaat er dan nog een TT kopen

    Login om te reageren
  32. Dennismik zegt

    19 juni 2010 om 17:50

    Ziet er geweldig lekker uit. Met laag gewicht en een heel behoorlijke motor, zal het ook nog wel eens heel entertaining kunnen gaan rijden.

    Login om te reageren
  33. bozewolf zegt

    19 juni 2010 om 18:07

    Iemand zin in een beker melk?

    Login om te reageren
  34. janklaassen zegt

    19 juni 2010 om 18:14

    egt wel mooi vormgegeven.
    ik zeg doen.
    top design.

    Login om te reageren
  35. r.bulte zegt

    19 juni 2010 om 18:31

    Op de zelfde basis als de Blue Roadster van VW? ik zeg doen :)

    Login om te reageren
  36. Iceman zegt

    19 juni 2010 om 18:38

    Er wordt gezegd dat het een vanaf prijs van 22.100 Euro krijgt, dus ruim onder de TT.
    Totaal niet interessant IMHO en achterwiel aandrijving mogen ze houden.
    De TT Mk3 wordt veel interessanter, wacht maar af.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      19 juni 2010 om 18:43

      @Iceman: 22 duizend euro?

      Is dat met motor (audi kennende…)?

      Login om te reageren
  37. P1m zegt

    19 juni 2010 om 18:56

    22k lijkt me sterk, dan koopt toch niemand een A1 meer. Die is net zo onpraktisch als de R4. Het lijkt me dan eerder dat ie een vanaf gaat krijgen van 33k ofzo.

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    19 juni 2010 om 19:53

    Mja ik zie niet meteen het nut ervan in.. Ze hebben toch al de tt… waarom nog een model hieronder?

    Login om te reageren
  39. Trinacria zegt

    19 juni 2010 om 20:22

    Ik zeg maken dat karretje. En dan het liefst gelijk een rs modelletje. Met de 5 cillinder uit de TT-RS. Helaas gaan ze dat nooit doen anders koopt niemand meer een TT-RS.

    Login om te reageren
  40. Diederik zegt

    19 juni 2010 om 20:35

    Iphone? altijd +1!
    zeer mooi concept, doen!

    Login om te reageren
  41. Vincenzo zegt

    19 juni 2010 om 21:50

    Wat krijg je als je een R8 iets te lang op 90°C wast…….een nog lelijker hok.

    Login om te reageren
  42. the-budel-guy zegt

    19 juni 2010 om 22:17

    doe mij er maar een maar met 2.0 TFSI of als er is 3.2 FSI met quattro graag

    Login om te reageren
  43. Fortuna zegt

    19 juni 2010 om 22:33

    De kappersgilde verheugt zich al!

    Login om te reageren
  44. GOD zegt

    20 juni 2010 om 01:50

    Als het geen Quattro word zal het juist eerder RWD worden met het blok achterin.
    Je hebt maar plaats voor twee en die wil je nog een beetje ruimte geven en een dikke cardantunnel past dan niet in het straatje. en zo zijn er nog meer voordelen met RWD.

    Login om te reageren
  45. Purno zegt

    20 juni 2010 om 14:37

    Dit wordt gewoon de tegenhanger van de VW Scirocco, maar dan beter en mooier waarschijnlijk. Logisch dat Audi daarvan mee wil profiteren…

    Login om te reageren
  46. Harm zegt

    20 juni 2010 om 20:41

    wat
    een
    lelijk
    hok…
    Lelijke velgen, lelijke neus.
    Typische overgestyleerde vagbak met teveel vouwen en te weinig mooie rondingen.

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    20 juni 2010 om 23:52

    Als ze hem wat mooier maken, een goedkoop autootje met middenmotor is dan nooit weg dacht ik zo!

    Login om te reageren
  48. bassen zegt

    1 oktober 2011 om 12:38

    Ziet er in elk geval beter uit dan de TT

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North