• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 door EDO Competition

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2008 om 14:34 – 32 Reacties

Audi R8 by Edo Competition


Aan het toch al aanzienlijke lijstje tunerts (sorry Michiel, fine-tunerts) dat de R8 onder handen heeft genomen kunnen we nu Edo Competition toevoegen. Ze hebben het aardig beschaafd gehouden, waardoor de V8 nu 22 pk extra op de weg zet.

Onder de R8 is een RVS-uitlaatsysteem gemonteerd dat naar keuze in twee geluidsniveaus verkrijgbaar is (veel of heel veel herrie). Dit zorgt ervoor dat het maximale vermogen toeneemt van 420 naar 442 pk. Het koppel stijgt van 430 naar 450 Nm.

Verder zet EDO er een paar andere velgjes op, 19- of 20-inchers, en tot slot worden er een aantal aerodynamische aanpassingen gedaan. (Mede) hierdoor gaat de R8 nu in 4,5 in plaats van 4,7 seconden naar de honderd en ligt de top op 310 kilometer per uur in plaats van de officiële 301 km/u.

Hoeveel dit op de teller is moeten we nog even uitzoeken, maar stock kan je al 322 op de klok zetten. Hier dient zich weer een dilemma aan: pakken we de EDO of gaan we toch dieselen?

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

Audi R8 by Edo Competition

The edo R8

o High-end aerodynamics kit with diffuser
o Performance muffler for more powerful exhaust note
o Multi-piece light alloy wheels in 19 and 20 in.

The fastest Audi ever already accelerates from 0 to 100 km/h (62 mph) in 4.7 seconds in factory trim. The edo R8 needs just 4.5 seconds and achieves a top speed of over 310 km/h (192 mph).

edo competition is proving that small changes can have great effects.

The new high-flow exhaust system is in the spotlight.
edo competition offers this new full stainless steel high-flow exhaust system in two different sounds levels. The result is a power increase of 16 kW (22 hp) and a 20 Nm (15 ft-lb) increase in torque.
The trimetal-coated high-flow catalytic converters, which were designed specifically for the R8, ensure full OBD2 compliance and feature impressive performance.

At edo competition form and function are strongly connected. The R8’s perfect balance and improved downforce, thanks to the body upgrades, become especially apparent when the car is accelerating. The edo R8 owes its aerodynamic advantages to a newly developed front lip spoiler and 8 rear bumper inserts. The new rear diffuser, also providing additional downforce, has an even greater effect. As usual at edo competition, the aerodynamic components are available in super light-weight carbon fiber.

The sporting concept is rounded off by edo competition’s latest wheel design.
No matter whether in 19 or 20 in., these performance wheels perfect the R8’s impressive appearance and feature high-strength forged centers with polished stainless steel outer rims and high-strength aluminium inner rims. All sport wheels can be custom painted.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, edo-competition, R8, sound, tuning

Vorig bericht: « Live uit Brussel: BMW X6 + trotse designer
Volgend bericht: Oranje Boven! Audi TTS Roadster in Brussel »

Lees Interacties

Reacties

  1. zapp zegt

    15 januari 2008 om 14:36

    De Edo, veel stijlvoller.

    Login om te reageren
  2. Boy zegt

    15 januari 2008 om 14:37

    ipv 4.6 en niet 4.7, prutsers

    Login om te reageren
  3. Jan zegt

    15 januari 2008 om 14:43

    Bah, die velgen, zo’n voorbijgestreefd design

    Login om te reageren
  4. Beamer zegt

    15 januari 2008 om 14:46

    Janetten-bak. Trekt op niks.
    Dat Audi maar bij hun luxe wagens blijft a la Q7 en A8 ipv sportwagens, want daar maken ze niks van. Die S5 was ook al zo’n lelijk ding. Eens met enen gereden en dat trekt op niks. 350pk ja, dat is dan ook alles.

    Login om te reageren
  5. LC zegt

    15 januari 2008 om 14:46

    Zie ik nou geen ledtjes?

    Login om te reageren
  6. W!d zegt

    15 januari 2008 om 14:48

    uh.. zijn nummer 2 en 3 na laatst niet hetzelfde..

    -edit: thanks!-

    meer vermogen is altijd welkom:)

    Login om te reageren
  7. Antoine zegt

    15 januari 2008 om 14:50

    Voor mij een Edo aub en dan in een zwart , mat zwart combinatie , en het hart van de velg in het zwart gespoten.
    wat een mooie auto en heel chique getuned.

    Login om te reageren
  8. Berbertje zegt

    15 januari 2008 om 14:51

    Ik vind het wel mooi niet helemaal verkracht maar gewoon een paar mooie aanpassingen

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    15 januari 2008 om 14:54

    Haha ik ga toch dieselen denk ik :P

    Login om te reageren
  10. thom zegt

    15 januari 2008 om 15:08

    Super dik, carbon staat em echt goed, niets meer aan doen.

    Nu nog wachten op de bla bla verhalen : halfbakkken sportwagen, design statement suffe quattro etc.

    Login om te reageren
  11. Eric (the good) zegt

    15 januari 2008 om 15:11

    Ik hoop dat ze de Maserati GT ook aanpakken. Met deze hebben ze bewezen dat ze zonder veel poeha nog enkele PK’s uit de moter kunnen halen.
    Mooie wagen, maar geef toch maar een donkere kleur!

    Login om te reageren
  12. Nico zegt

    15 januari 2008 om 15:14

    Geef mij maar de originele
    -edit: want?!-

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    15 januari 2008 om 15:16

    Heerlijk subtiel gehouden. Go on Edo.

    Login om te reageren
  14. Racer X zegt

    15 januari 2008 om 15:37

    Jammer dat ze alleen de uitlaat aan hebben gepakt, van EDO had ik toch wat meer verwacht.

    Wat wel weer mooi is, is dat het uiterlijk redelijk behouden is.

    Login om te reageren
  15. Mustang zegt

    15 januari 2008 om 15:43

    De carbon spoilertje en diffuser zijn wel erg mooi! Alleen jammer dat het vermogen niet aanzienlijk was gestegen, alleen maar een klein beetje..

    Login om te reageren
  16. MRTN zegt

    15 januari 2008 om 15:45

    ik ga voor de edo, maar dan met stock velgen en de uitlaat van de tdi

    Login om te reageren
  17. Thijs zegt

    15 januari 2008 om 15:46

    Hier nog een dieselaartje.

    Login om te reageren
  18. ferrenzi206 zegt

    15 januari 2008 om 15:46

    @Beamer

    Het is niet omdat je met één audi a5 hebt gereden met 350pk dat je inees kan gaan zeggen dat alle audi’s niet goed rijden. Gereden met een audi s3 3.2liter dan denk ik dat je wat anders zult reageren want die bak reed niet normaal goed.
    Deze r8 vindt ik zelf nu ook ni zo denderend mooi ik heb hem al mooier getuned gezien, de velgen passen er niet bij en de kleur hadden ze wel wat meer moeite in mogen steken.

    Login om te reageren
  19. Luc D. zegt

    15 januari 2008 om 15:47

    Wat weer heel veel over EDO zegt is dat ze 0.2 seconden kunnen verbeteren daar zich toe te leggen op de aerodynamica en gewicht.
    Andere “tuners” hebben daar meestal x aantal pk uit een turbo of chip voor nodig.

    EDO is dan een zeer respectabel bedrijf dit tov bv. 9ff

    Login om te reageren
  20. Beamer zegt

    15 januari 2008 om 15:53

    @ferrenzi206: Euh, het was een S5 quatro met 350pk. Gaat inderdaad wel lekker in de bochten en is stabiel maar ik voelde me er toch niet comfortabel in.

    Login om te reageren
  21. ferrenzi206 zegt

    15 januari 2008 om 15:56

    @Beamer

    Ja wat ik bedoelde snel getypt, Ja kvind dat audi een erg goede baanligging heeft mijn volgende auto is waarschijnlijk een audi. Ik snap niet dat je kan zeggen dat je de audi a5 niet mooi vindt? ik vindt het een prachtbak zelf nog niet met meegereden dus kan niet zeggen hoe hij rijd.

    Login om te reageren
  22. BennyB zegt

    15 januari 2008 om 16:26

    Toch een mooie prestatieverbetering. Alleen lijkt op foto 2 dat achterwieltje zo klein…

    Login om te reageren
  23. bakkerst zegt

    15 januari 2008 om 16:36

    zo mag ik het graag zien, klasse werk, niet dat overdreven geplak met tupperware, maar netjes, beschaafd, stijlvolle verbeteringen..
    qua vermogen hadden ze zich misschien meer mogen uitleven, maar goed, in overleg is een hoop mogelijk denk..

    Login om te reageren
  24. gijs zegt

    15 januari 2008 om 18:26

    -edit: opzouten met die spam!-

    Login om te reageren
  25. 750i zegt

    15 januari 2008 om 19:36

    Wat me enorm tegenstaat bij de R8 is in dit geval dat grote grijze vlak. Bij de eerste foto lijkt het echt alsof de voor- en achterkant tegen elkaar zijn gekwakt en de auto daardoor uit twee verschillende stukken bestaat. De R8 in helemaal zwart zou mij dan nog het meest bevallen.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    15 januari 2008 om 20:47

    Zo zou de R8 er altijd uit gezien moeten hebben.
    En Edo maakt een R8 V8 benzine met enkele subtiele aanpassingen even snel als een V12diesel :P

    Login om te reageren
  27. Ben zegt

    15 januari 2008 om 21:30

    Heel mooi! Alleen de voorkant had wat meer schenenschrapers mogen hebben, het lijkt een beetje op een boze walvis..

    Login om te reageren
  28. Beamer zegt

    16 januari 2008 om 09:38

    @ferrenzi206: Waarom audi niet mooi. Ik vind ze niet af. Interieur is zo van wel en niet. De A8 daarentegen is al stukken beter.
    Maar misschien ook door de invloed van mijn liefde voor Beamers (zie mijn naam ;-)). En die liefde is in extremum. uitgenomen de X3 maar daar is al wat verbetering in.

    Login om te reageren
  29. Marc zegt

    16 januari 2008 om 11:23

    Ach die velgen zijn niet om aan te zien en de groei van de prestaties op papier is ook niet echt de moeite waard. Ik heb er het geld niet voor, maar mocht ik het hebben dan had ik het er zeker niet in gestoken om een R8 te “upgraden” want mooie velgen zijn genoeg verkrijgbaar.

    Login om te reageren
  30. Chief_S5 zegt

    16 januari 2008 om 15:32

    Kijk, dit noem je nog eens fine-tunen. Eigenlijk hoort het woord tunen ook hierop te slaan, maar door sommige mensen/bedrijven is het helemaal ver&%^&^$. Ik zou persoonlijk nog wel voor andere velgen gaan, en dan is ie helemaal af. Ik denk dat dit de best gefinetunede (wat een woord) R8 is die je kan kopen, en dat zal ook zo blijven voor mij.

    Login om te reageren
  31. autoblogger zegt

    19 januari 2008 om 10:05

    UPDATE, filmpje: http://www.autojunk.nl/clips/view/135756

    Login om te reageren
  32. thomas zegt

    23 januari 2008 om 20:04

    Ik vind de hele R8 hype maar een beetje bull shit aangezien er niets anders in ligt dan een V8 in die bij Audi al een tijdje meedraait , en als groote extra de sublieme remmen van de garlado (dat is dan tenmiste een plus puntje). Maar voor de rest weinig origineel dus, het ontwerp doet me niet veel ik krijg er een beetje een “Audi A2 gevoel” bij , zij zijn niet te vergelijken maar alsnog. Ik vind dit niet echt baanbreekend , en als je dan iets tuned doen het dan goed. Een beetje tupperware is niet erg , maar het moet ergens voor dienen en die 5 kilo gewicht of wat het ook zal zijn maakt weinig bij me los. Velgen kunnen we tegenwoordig prima zelf kiezen, en een ding weet ik zeker deze zullen niet als best uit de kast komen. de R8 EDO Competition , ik vind het allemaal wel best er mee. Het is gewoon een “poorman’s Lambo”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North