• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 krijgt diesel en draadloze laadtechniek?

Auteur: CasperH, gepost 10 juli 2014 om 10:17 – 22 Reacties

Audi R8 prototype


Het gonst flink op het net wat betreft de nieuwe Audi R8, we hebben de laatste geruchten voor jullie verzameld.

De Audi R8 is aan vervanging toe en prototypes rijden al een poosje hun rondjes op bijvoorbeeld de Nürburgring. Het lijkt er niet op dat het uiterlijk van de auto ons enorm gaat verrassen maar er wordt flink gespeculeerd over de technische details van de nieuwe R8.

Draadloos opladen
De Audi R8 e-tron is nog altijd niet definitief van de baan en nu gaat er een gerucht dat deze techniek zou kunnen debuteren in de nieuwe Audi R8. Het principe van draadloos laden betekent dat je de auto op een soort inductieplaat zou moeten parkeren voor het opladen. Redelijk tof idee, want je hoeft nooit meer te kloten met snoeren en stekkers. De R8 e-tron zou een range moeten krijgen van 300 kilometer.

Piëch krijgt zijn R8 TDI
Ferdinand Piëch wil al heel lang een Audi R8 TDI en het gerucht gaat nu dat deze in 2017 het levenslicht zal zien. Er zijn twee opties wat dat betreft: de 4.0 liter V8 diesel die we onder meer kennen van de Cayenne S Diesel is optie één. Optie twee is een 5.0 liter V10 TDI die door Audi wordt ontwikkeld voor Bentley.

V8 vanaf 460 pk en V10 tot 600 pk
De benzinemotoren dan. De 4.0 V8 twin-turbo moet de 4.2 liter V8 gaan vervangen en zal 460 pk leveren en 500 Nm koppel. De 5.2 liter atmosferische V10 krijgt naar verluidt 540 pk en 540 Nm koppel terwijl de V10 Plus een vermogen krijgt van 600 pk en 560 Nm koppel, dat is 50 pk meer dan de huidige R8 V10 Plus. De V10 Plus zal niet als Spyder leverbaar worden, zo gaan de geruchten.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, draadloos-opladen, e-tron, Elektrisch, R8, R8 V10 Plus, tdi, Techniek, V10, V8

Vorig bericht: « Video: poes veroorzaakt aanrijding op snelweg
Volgend bericht: Bentley onderzoekt maatwerk coachbuilding divisie »

Lees Interacties

Reacties

  1. st3fan zegt

    10 juli 2014 om 10:21

    5.0 v10 tdi bentley? Dacht dat Bentley’s v8 of w12hebbe ?y

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 juli 2014 om 10:23

      @st3fan: Misschien voor hun nieuwe SUV?

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      10 juli 2014 om 10:23

      @st3fan: “… die door audi WORDT ontwikkeld.” Is dus inderdaad nog niet leverbaar.

      Login om te reageren
      • stancedjetta zegt

        10 juli 2014 om 17:57

        @dondeboer: hangt ook zo’n ding in een touareg

        Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    10 juli 2014 om 10:22

    De V10 lijkt me de handigste optie. Qua marketing, want dan heb je tenminste toch iets bijzonders aan boord, maar ook omdat het blok van Bentley dan in een grotere oplage kan worden gebouwd, wat schaalvoordelen biedt.

    Ik rij zelf al jaren diesel en qua koppel en rust in de auto is dat heerlijk voor kilometervreten, maar in het weekend stap ik toch met veel plezier in mijn hoogtoerige benzineautootje. Kan me niet schelen dat het qua tempo niet zoveel uitmaakt, het is gewoon leuker. Beleving en zo.

    Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    10 juli 2014 om 11:35

    Gewoon de V12 tdi uit de Q7 terug leven in blazen.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      11 juli 2014 om 02:59

      @fejjie: oh ja dat lijkt me wel wat! Niet te veel veranderen aan de toch al goede looks van de uitgaande R8 en een modenere 6L V12 TDI uit de Touareg erin lepelen. Mmmmm….

      Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    10 juli 2014 om 11:44

    Haalt die R8 E-tron die 300km bergaf 80km/u achter een vrachtauto met wind mee? Of haalt hij die als je rijdt alsof je in een R8 zit?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 juli 2014 om 12:41

      @Gulli: Maakt dat wat uit? Mensen die zo’n R8 e-Tron kopen doen dat toch niet voor de sportwagenbeleving. Dit willen gewoon een auto waarmee ze in de PC Hooft kunnen cruisen en meteen een milieuvriendelijk statement is. Echte liefhebbers die eventueel lange afstanden ermee willen rijden nemen gewoon een benzine of diesel.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        10 juli 2014 om 12:59

        @Edge: nee idd een r8 koop je niet voor de sportwagen beleving. Een 2 zitter waar je net met je vriendin in past als je vrouw thuis is en waar nauwelijks bagage ruimte inzit voor de tassen op de pc…. Klinkt idd logisch. Ooit op de pc geweest? Uurtje shoppen en je kofferbak van de bentley staat vol met al die veel te grote tassen. Passen niet in een r8.

        Login om te reageren
  5. ruben911 zegt

    10 juli 2014 om 13:04

    g*dverdomme.
    waar gaat het heen met de auto wereld…
    lang leven de klassiekers en youngtimers :-(

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    10 juli 2014 om 13:08

    Zo een V8 TDi kan daar nog een intressante cross-continental GT van maken…

    Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    10 juli 2014 om 13:54

    de V8TDI moet rond de 450pk kunnen leveren en is lichter dan een V10 of V12TDI.
    Daarmee kun je best mee in het verkeer, doemijdiemaar

    Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    10 juli 2014 om 14:17

    Beter plan zou zijn om die zware Quattro meuk achterwege te laten maar nee hoor.
    Maken ze van de enige enigszins fatsoenlijke auto in hun gamma een bluemotion tdi met het gewicht van een oceaanstomer..

    Audi, your doing it wrong….

    Login om te reageren
    • kor1 zegt

      10 juli 2014 om 18:16

      @jrk68: Je hebt het gewicht al doorgekregen van Audi dus?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        10 juli 2014 om 18:46

        @kor1:
        Daar hoef je geen helderziende voor te zijn, een dieselmotor is nu eenmaal altijd zwaarder dan een vergelijkbare benzinemotor, ook moet ik de eerste auto nog tegenkomen die lichter wordt van hybridetechnologie.
        Een sportwagen wil je zo licht als mogelijk is, dat is namelijk goed voor de drivebility.
        Al maak jij je als diehard fanboy natuurlijk alleen zorgen over de aaibaarheid van het dashboard.

        Denk dus eerst even na voordat je op je teentjes getrapt reageert..

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          11 juli 2014 om 10:15

          @tupperware: Audi gaat met z’n tijd mee en introduceert een nieuwe combinatie van motoren, namelijk een koppelrijke en krachtige dieselmotor in combinatie met een elektromotor. Tel daarbij op de Quattro vierwielaandrijving en je hebt een auto die een acceleratie heeft waar weinig auto’s tegenop kunnen. Het feit dat de R8 de motor in het midden heeft liggen en een Quattro systeem die z’n aandrijfkrachten variabel kan verdelen over alle 4 wielen zorgt voor een geweldige en sportieve wegligging. Jij blijft hangen in ouderwetse denkwijzen,dan kom je nooit een stap verder.

          Denk dus eerst even na voordat je op je teentjes getrapt reageert…

          Login om te reageren
  9. paddoswam zegt

    10 juli 2014 om 15:54

    “De benzinemotoren dan. De 4.0 V8 twin-turbo moet de 4.2 liter V8 gaan vervangen en zal 460 pk leveren en 500 Nm koppel.”

    Waarom hebben ze twéé liters nodig voor 60 pk? Ik bedoel gewichtsverschil tussen de blokken zal de TFSI 2.0 met 400 pk denk zelfs sneller tot 200+ km/h. Vreemde jongens die engineers.

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    10 juli 2014 om 16:52

    Volgens mijn komt de 4.0 Bi-Turbo niet in de R8, iets met koeling problemen.
    Verder koop waarschijnlijk niemand meer een V10, wand met een beetje aanpassing komt er gewoon 600+ pk uit die 4.0 Bi-Turbo.
    Ze kunnen ook gewoon de 2.5 ltr 5 cilinder als basis motor nemen, als nieuwe versie gaat hij als ± 380 pk leveren, met wat aanpassingen is 500+ pk ook geen probleem.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 juli 2014 om 20:51

      @HZW:

      Ik houd van je manier van denken.

      Een 5 cylinder R8 zal er waarschijnlijk niet komen, maar het zou wel getuigen van lef van het audi-management uit. En voor de autoliefhebben zou het eindelijk eens een auto zijn waar men niet naar more is more geluisterd heeft.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        10 juli 2014 om 21:10

        @Hupke:

        Gewoon uitbrengen op Boxster basis, noem ‘m de R5.
        Als VAG dan leentjebuur moet spelen, laat ze het dan ook goed doen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          11 juli 2014 om 09:23

          @carmasterr:

          Zou kunnen en zou leuk zijn. Maar onderhuids zou het dan weer vloeken, audi is nogal gek van hun allu-monocoque’s. Iets waar de R8 toch wel een mooi boegbeeld is.

          Verder is de boxster specifiek gebouwd rond die boxer motor dus de R5 zou dan waarschijnlijk wel iets trager zijn (al is dat mss wel een voordeel qua positionering).

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North