• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 Roadster in 2011 met keus uit V8 of V10

Auteur: Dennis, gepost 7 mei 2009 om 15:38 – 44 Reacties

Audi R8 Roadster Artist impression


Een prototype van een open Audi R8 werd vorig jaar zomer al betrapt op de Duitse Nürburgring, maar in deze economisch roerige tijden zou het niet het eerste model zijn waar een dikke streep door gehaald wordt. Gelukkig komt de R8 Roadster, Cabrio of Spider (what’s in a name) er wel gewoon en mogen we de luchtige R8 in 2011 bij de dealer verwachten.

Krijgt de soft-top R8 dan een V8 of V10 blok achter de stoeltjes? Dat zal Audi niet voor ons beslissen, want die keus mogen we zelf maken. De R8 Roadster wordt leverbaar met zowel de 420 pk sterke V8 als de 525 pk sterke V10. De motor wordt opgeborgen onder een grote glasplaat, waarbij Audi het motorcompartiment sfeervol zal verlichten om het blok ook in het donker een fraai aanzien te geven. Naar verwachting zal de open R8 dit jaar op de IAA in Frankfurt worden gepresenteerd. (via: autoexpress)

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, iaa-2009, R8

Vorig bericht: « AVUS Performance doet niet flauw met de Mercedes C63 AMG
Volgend bericht: Mercedes-Benz gaat Ajax de komende 5 jaar sponsoren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Machske zegt

    7 mei 2009 om 15:41

    Echt een mega zaaalige bak!!

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    7 mei 2009 om 15:41

    Geil :shock:

    Bijna net zo fijn als een LP560-4 spider :twisted:

    Login om te reageren
  3. Riicharrd zegt

    7 mei 2009 om 15:43

    Heerlijk! Er zijn geen andere woorden voor, doe mij die maar!
    Of toch een Lambo? .. Of een Ferrari…? Die Scuderia 16M is ook niet verkeerd ;)

    Login om te reageren
  4. PCCB zegt

    7 mei 2009 om 15:43

    Een logische stap voor de R8. En een bijzonder lekkere! :D

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    7 mei 2009 om 15:43

    Doe maar Roadster. Nu kan iedereen die geweldige stoelen zien!

    Login om te reageren
  6. blokker5 zegt

    7 mei 2009 om 15:45

    Oeff, wachten tot september! Hopen maar op wat andere spyshots;)

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    7 mei 2009 om 15:47

    Ahem… om de plastic kappen in de motorruimte te verlichten.

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    7 mei 2009 om 15:47

    ben geen fan van cabrio’s. maar dit zal onwaarschijnlijk scoren.

    Login om te reageren
  9. Neluz zegt

    7 mei 2009 om 15:50

    laat maar komen :D !

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    7 mei 2009 om 15:53

    Hmm, klinkt als goed nieuws voor de die-hard spotters onder ons! Wel jammer dat die platen aan de zijkant verdwijnen, die waren toch erg kenmerkend voor de R8!

    Login om te reageren
  11. Bosnia_love zegt

    7 mei 2009 om 16:00

    iedereen die hem van voren mooi vindt moest hem eens van de zijkant bekijken :(

    Login om te reageren
  12. Neluz zegt

    7 mei 2009 om 16:03

    hij is gewoon hetzelfde van de zijkant alleen die gekleurde “streep” is weg.

    Login om te reageren
  13. Jeffie zegt

    7 mei 2009 om 16:05

    Lekker karretje! Audi is goed bezig!

    @ Dennis: what’s in A name ;-)

    -edit: dat zeg ik ;)-

    Login om te reageren
  14. Rolls-Royce Motorcars zegt

    7 mei 2009 om 16:07

    Ziet er van voor zeker goed uit. Maar ik wil wel eens wat foto’s van de achterkant zien. Hopelijk is deze net zo mooi als de rest van de auto. Ik ben ook benieuwd hoe dat eruit ziet met de kap dicht. Een hardtop lijkt me onmogelijk, aangezien die nergens opgeborgen kan worden. Voorin is enkel plaats voor een bescheiden beautycase en de ruimte achterin is gereserveerd voor de motor.

    Login om te reageren
  15. Headhunter zegt

    7 mei 2009 om 16:12

    damn… GEIL :O

    Login om te reageren
  16. Catch22 zegt

    7 mei 2009 om 16:21

    Ik werd al opgewonden toen ik in de R8 v8 meereed.

    Ik weet niet wat een r8 v10 cabrio met me gaat doen

    ;)

    Login om te reageren
  17. Jurrian zegt

    7 mei 2009 om 16:21

    datie niet met die diesel komt? kan je in de file je eigen dieseldampen opsnuiven met de kap open. vind ik ook altijd zo prettig bij vrachtwagens. of nog leuker met die biofuel.

    Login om te reageren
  18. Jesper zegt

    7 mei 2009 om 16:25

    Wie zei er dat cabrio’s gay zijn? :P

    Login om te reageren
  19. ferrari zegt

    7 mei 2009 om 16:30

    kun je het blok nog beter horen gillen en brullen achterin!

    Login om te reageren
  20. JosJ zegt

    7 mei 2009 om 16:34

    kwijl…

    Login om te reageren
  21. 1NteNSe zegt

    7 mei 2009 om 16:36

    Wooow. Die is echt mooi. Mooier dan een Gallardo cabrio! (Meningen verschilen hè!) Ik hou wel van ronde vormen (A)

    Login om te reageren
  22. jeanmarie zegt

    7 mei 2009 om 16:37

    @ Jesper

    Niet vergeten, het is wel de grote broer van de TT. Dus misschien is deze wel über Gay. ;)

    Login om te reageren
  23. jelle zegt

    7 mei 2009 om 16:43

    En dan nu alvast maar beginnen sparen… 2011 is niet zo heel erg veraf meer…

    Login om te reageren
  24. Amar zegt

    7 mei 2009 om 17:13

    Bij de meeste auto’s is de coupe mooier, maar ik vind die cabrio echt geweldig zeg!!! Laat me ook die achterkant zien!!

    Login om te reageren
  25. PantheraLeo205 zegt

    7 mei 2009 om 17:16

    2011?? De R8 is al geïntroduceerd in 2007. Dat deed Lamborghini dan toch beter.

    Login om te reageren
  26. VolvoXCseries zegt

    7 mei 2009 om 17:36

    De R8 is niet moeders mooiste, maar je valt er wel mee op

    Login om te reageren
  27. Tommy zegt

    7 mei 2009 om 17:41

    @Rolls-Royce Motorcars: Zoiets?

    Deze is redelijk realistisch.

    Login om te reageren
  28. Vinny_93 zegt

    7 mei 2009 om 19:10

    @VolvoXCSeries: Ik moet zeggen dat ik normaal gesproken liever voor de coupé ga, hierbij is dat niet zo. Deze vind ik juist veel mooier dan doe coupé vooral omdat die carbon(?) zijstrips er nu niet op zitten. Zijn schoenen zijn ook nice. FILMPJE! Deze met V10, battle tegen de Gallardo Spyder. Of de LP560-4.
    Je ziet maar.

    Login om te reageren
  29. Vinny_93 zegt

    7 mei 2009 om 19:11

    lol@jeanmarie!

    Login om te reageren
  30. b0z4 zegt

    7 mei 2009 om 19:12

    VAG graaft zijn eigen graf op deze manier. Ze bedenken voor elk merk een model nu zitten ze in het vaarwater van Lambo. Echt een domme keus die VAG ” weer ” maakt.

    Login om te reageren
  31. BAAP zegt

    7 mei 2009 om 19:34

    echte puurheidverneukerij!!

    Login om te reageren
  32. marco zegt

    7 mei 2009 om 20:04

    Jesper schrijft:
    Wie zei er dat cabrio’s gay zijn? :P

    niemand had het er over, maar ja Jesper , waar het hard van vol is………

    Login om te reageren
  33. timberleek zegt

    7 mei 2009 om 20:47

    niet eens een v12. tsssssssssss

    nee wat een ding. echt prachtig. (kwijlt zijn toetsenbord onder)

    Login om te reageren
  34. GuidoBmw zegt

    7 mei 2009 om 21:25

    Juist van de zijkant vind ik ‘m nice! Howel ik nooit voor deze wagen zou kiezen mocht ik het geld hebben..

    Login om te reageren
  35. Martijn zegt

    7 mei 2009 om 23:13

    echt super mooie auto!

    Ik vind Audi momenteel het enige merk dat mooie cabrio’s maakt!
    De A3, A5 en nu die R8 en de TT…prachtig!

    Zij weten teminste hoe ze een cabrio moeten maken..en geven ze door bij Lambo..echt Chapeau!

    Login om te reageren
  36. SjoRs zegt

    7 mei 2009 om 23:23

    They did it again, blijven mooie badkuipen die Audi cabrio’s

    Login om te reageren
  37. F1Ferrari zegt

    7 mei 2009 om 23:24

    mooi hoor zo’n kap!

    Login om te reageren
  38. jeanmarie zegt

    7 mei 2009 om 23:42

    @ Marco

    Je bedoelt waar het Hart van vol is… Met een T. Hart met een T is namelijk dat gene dat in je borst zit en klopt. Hard met een D is datgene dat iets lager zit en soms klopt….

    Ook een beetje gay, vindt he niet?

    Login om te reageren
  39. jeanmarie zegt

    7 mei 2009 om 23:43

    Bedoel natuurlijk je…. met een J. :(

    Login om te reageren
  40. Davidov zegt

    8 mei 2009 om 08:37

    Heerlijke cabrio inderdaad. Als hier ook die V12 TDI in gelepeld zou worden, zou Audi nog een primeur hebben :P

    lol @ jeanmarie

    Login om te reageren
  41. jeanmarie zegt

    8 mei 2009 om 12:29

    En vindt met een d…..

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    8 mei 2009 om 17:38

    Mijn halfbroer zweert dat hij hem twee jaar geleden op zakenreis in Ingolstadt al gezien heeft. En een collega die er ook was getuigt voor hem. Waarom duurt het toch zo lang voordat de cabrio er komt? Misschien is het gewoon een kwestie van zo veel mogelijk verkopen. Eerst koopt iedereen die een R8 wil een coupé, want de cabrio laat toch op zich wachten, en dan als de cabrio er is nemen ze die. Zou het…?

    @ Cantago; Ik heb die platen aan de zijkant altijd zo lelijk gevonden…

    Login om te reageren
  43. BananaFlip zegt

    10 mei 2009 om 09:40

    Sexy…
    Leuk speeltje voor kale snelheidsduivels.

    Login om te reageren
  44. Gerardg zegt

    1 september 2009 om 22:16

    Dit wordt één van mijn vriendin haar lievelings cabrio’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North