Omdat een gewone RS3 met 340 pk ook maar laffe hap is.
Bij B&B vonden ze die 340 standaardpony’s niet genoeg dus begonnen ze te sleutelen. De eerste aanpassingen zorgden voor een Stage 1 pakket met 410 pk en 560 Nm (standaard heeft de RS3 450 Nm) koppel. Met het Stage 2 kitje kwam B&B al op 425 PK en 580 Nm, en met Stage 3 zelfs op 450 pk en 600 Nm.
Maar mensen willen meer, en dus is er nu een pakketje dat 510 pk en 680 Nm koppel uit de 2.5 liter vijfcilinder weet te sleuren. Een big ass turbo en custom RVS uitlaatsysteem zijn daarvoor met name verantwoordelijk. Alleen Roush doet dat op dit moment beter volgens mij. Gelukkig heeft de RS3 standaard Quattro want anders zou de sprinttijd naar honderd kilometer per uur in 3.5 (!!) seconden onmogelijk zijn. De topsnelheid komt neer op een slordige 310 kilometer per uur overigens.
Het geheel wordt volgens het persbericht tot stoppen gebracht door een high performance remmensetje, al zie ik weinig verschil met de standaard remmen. Ook is er een sportonderstel met twee standen (comfort en sport) beschikbaar waarmee je de auto 20mm kan verlagen. Ik hoop alleen dat onderstaande foto de comfortstand is want het lijkt verdulleme wel een RS3 Allroad zo, verlaag dat ding eens flink! De wielen zijn trouwens leverbaar in 19 en 20 inch, mocht je interesse hebben.
Al die mensen die stage 1 en 2 pakket hebben gekozen zijn nu dus zwaar genaaid geweest. :D
@bempi: Voor zover je je met dik 400 pk in een compacte middenklasser genaaid voelt…
@Tommy2:
Ik zou het me wel voelen als ik het bedrag moest aftikken voor al die pakketten. Voor iets minder had ik dit dus in 1x kunnen upgraden bij elke andere tunert.
@bempi: Kwaliteit en bedrijfszekerheid heb ik ook hoog in het vaandel. Je kan wel domweg het maxiumum aantal pk’s nemen, maar er moet ook mee te rijden zijn. Een gigantisch turbogat en nerveus lopend blok met de extra pk’s, of een soepeler lopend met iets minder power. Ik zou het wel weten!
@Tommy2:
Als je dus kiest voor soepelend lopend neem gewoon een RS3. Mensen die dit soort pakketten nemen kiezen voor dat gigantisch pakket.
Grrr… er komen er toch maar 10 naar NL dus helaas. TTRS S-tronic met alleen chiptuning is al geklokt op 3.3 sec naar de 60 mph
Wat zijn die logo’s van B&B enorm lelijk zeg, maar die kunnen er vast ook van af …
Volgens mij zijn het overigens wel standaard Audi RS-remmen, maar een maatje groter, waarschijnlijk van een R8, RS5 of RS6, en daarom stoppen ze wat harder !?
Ben er al uit:
de standaard RS3 heeft een 4 zuiger-remklauw, en deze B&B versie heeft een 6 zuiger-remklauw ….
@rechercheur: is nogsteeds een gewone 4 zuiger remklauw op de foto’s.
@bassie:
In het persbericht spreekt men over een zes zuiger-remklauw. De extra stoppingpower zal toch ergens vandaan moeten komen …..
[te lui om te zoeken]
Zijn er grafiekjes van de verschillende ‘stages’? Ben benieuwd naar de rijdbaarheid ervan…
Cool, maar standaard vind ik hem ook al top.. :P
wat een graf velgen, echt lelijk voorderest is zoveel pk uit een 2,5 5 cilinder wel leuk:)
Zal vast lekker rijden zulke grote velgen..
@rubenpriest: aangezien je met zon auto (anders koop je zon preformance pakketje niet) toch (bijna) altijd in sport mode rijd, wat keirhard afgeveerd is, maken de onconfortabel lage bandjes niet zo gek veel uit.
verder zullen er ook niet zo veel mensen zo gek zijn dagelijks rond te rijden met 510 pk onder zn rechter voet als hij in een “kleine” auto zit.
chique velgen… kan je echt mee aankomen bij je zakenrelaties
@deVia: Haha inderdaad dan denk ik dat de klant aan me vraagt of ik net in de auto m’n petje heb afgezet, goude ketting heb afgedaan en de sportschoenen heb gewisseld :)
@VeniVidiVici: En dan zeg jij terug: Hoe weet jij dat ik in de auto een tweede paar Nike Air heb liggen??
@mout: Nike Air is nike mis mee hoop ik ? :P
@dennisr: Niks missers dan met ‘goude ketting’ of petje, lijkt me :)
@mout: wist niet dat Nike Air ook al zo geassocieerd werd, achjaa.. voor elk kledingstuk bedenken ze wel iets..
@dennisr: Vind je aanwezigheid op AB trouwens een aanwinst!
@dennisr: Niet iedereen op Nikes is een Tokkie, iedere Tokkie draagt wel Nikes.
@Pallas: hah dankje :P nee idd, ik ben blij met mn nikes :P
@mout: Nee voor nette italiaantjes :)
Zo te zien gewoon de standaard velg, maar dan gedeeltelijk zwart gespoten. Not mai kup of tiej.
Ziet er wel gaaf uit, mooie cijfers ook :D
Bed&Breakfast?
Gaaf hoor, wel wat aan de hoge kant inderdaad. Dat ding kan niet eens omlaag, dan staat ‘ie op z’n banden. :D Super specs.
Krijg een beetje een Insignia OPC gevoel bij die velgen.
Standaard RS3 velgen lijk hier een beetje op, maar zitten toch een paar verschillen in.
@rubenpriest: qua kleurstelling dan
@rubenpriest: Die velgen zijn veel mooier, sowieso is een gewone RS3 wel mooier dan deze :)
@dennisr: eens!
@rubenpriest: Yep, ik vind die RS velgen die jij net hebt gepost (dacht dat dat RS5’s waren?) 1 v/d mooiste velgen die er zijn.
@kaasboerin: volgens mij zijn het zelfde velgen ja. RS3 en RS5
@kaasboerin: leuk, de komende 10 jaar ga je ze overal onder zien. :(
prijs bekend? en is het mogenlijk met een 3 deurs?
verder storen de velgen mij totaal niet (de aluminium kleurige dan, dat zwart hoeft niet!)
erg vette bak ;) RS logo’s dr af en GTR’s aan het zweten maken zou ik zeggen!
@lamdi:
AutoBlog is over het algemeen erg karig als het gaat om noemen van prijzen, dus heb ik het maar weer eens opgezocht …
Het Stage 3 pakket met 510 PK / 680 Nm gaat je € 15.950,- kosten.
@rechercheur: ik weet dat AB weinig prijzen noemt.
maar persoonlijk vind ik als het betaalbaar is voor de gemiddelde AB bezoeker, prijzen toch wel genoemd zouden moeten worden!
thanks voor het opzoeken ;)
Btw, is nog best te doen!
Ik snap niet: 340pk 170 = 510pk?
@philipzuidijk: wat snap je daar niet aan ?
@dennisr: zon pikkie die maar tot stage 3 heeft gelezen? ;)
340-410 = 70 stage 1
340-425 = 85 stage 2
340-450 = 110 stage 3
Totaal: 265pk extra pk
Ik snal niet hoe ze bij 170pk komen maar;
Het gaat wel hard, snel en het is een Audi dus goed
@philipzuidijk: lees stuk eronder?
“Maar mensen willen meer, en dus is er nu een pakketje dat 510 pk en 680 Nm koppel uit de 2.5 liter vijfcilinder weet te sleuren.”
@lamdi: 340->510=170pk winst?
@lamdi: Ja
@philipzuidijk:
Hahaha, TOTAAL 265 EXTRA PK Hahahaha
340+265=605PK ;-) ;-) ;-) WOW !!!!
Wat is het een lelijk hok op die onderste foto…
Lijkt net een te heet gewassen station.
(Ja ik weet sportback, maar het principe ziet er niet uit)
een audi is al triest laat staan een dergelijk “upgrade”. gelukkig hebben ze technische voorsprong……
@bempie: ‘Een Audi is al triest’? Wat rijd jij? Ik ben geen Audi-fan maar ik heb in diverse gereden (laatst nog A6 2.8) Heerlijke auto, keurig van binnen, niks mis mee. Laat staan de S- en RS modellen, emotie ontbreekt misschien hier en daar, maar het is wel rijden als een koning.
@kaasboerin: als we toch een Kumbaya momentje hebben op de vrijdag middag: ook ik als ultiem MB fan vind Audi ook mooie en goede auto’s!
OT: heerlijke specs met vreselijke shoarma velgen die afbreuk doen aan de RS3
@bempie: goed gemotiveerd ook;) gelukkig rij jijdan een pagani zonda??
Hoe lang gaat ie mee?
Door enkel snel naar de foto te kijken dacht ik dat Audi weer een “nieuwe” SUV had. Die velgen staan hem echt niet.
Daar sta je dan bij het stoplicht met je f430 ;s
Wat een heerlijke top bak dit zeg, mooiste gewoon met die 19 of 20 inch RS6 velgen. Geen rare kleure masr mooi zwart grijs of wit
Dik 200pk/liter, das nou’s tuning! :D
Behoorlijk ziek ding! Je trekt de meeste Ferrari’s er gewoon af… in je Audi A3!
Velgen mochten wel een beetje beter, mijn smaak niet.
en voor zo ver ik iets van remmen ken zie ik hier vooraan een 4zuiger klauw op zitten, die te ook terug vind voor de tuning, dus waar is de upgrade?
Anyway, ziek karretje :D
@dreumeltje @landi
Sorry, maar bedankt, ga direct naar de opticien! :$
Indrukwekkend. 200 pk’s per liter is niet verkeerd, ook niet voor een turbogebakje.
Die hele Audi eromheen zal me worst wezen, ik ben geen fan, maar dat 2.5 liter blok is wel een fijne.
Die zwarte velgen op het plaatje zijn gewoon OPC velgen van Opel, ze hebben toch helemaal geen passie die tuners.
Moet je nagaan dat je met wat goochelen met de wielkleur een totaal anders uitziende velg kunt krijgen terwijl ze gewoon hetzelfde zijn!!
Zo en hier liggen er strakkies weer een paar petjes mee op hun dak op de A2
Oef, met zoveel peekas mogen ze er wel sterkere stoelen in zetten.
Update: wil je stage 4, dan kost je dat bijna 16 kop, 15.950 euro om precies te zijn. Stage 3 kost je de helft daarvan.