• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS3 krijgt 170 bonus pk’s van B&B

Auteur: CasperH, gepost 19 augustus 2011 om 11:56 – 65 Reacties

Audi RS3 tjoening jonge!
Omdat een gewone RS3 met 340 pk ook maar laffe hap is.

Bij B&B vonden ze die 340 standaardpony’s niet genoeg dus begonnen ze te sleutelen. De eerste aanpassingen zorgden voor een Stage 1 pakket met 410 pk en 560 Nm (standaard heeft de RS3 450 Nm) koppel. Met het Stage 2 kitje kwam B&B al op 425 PK en 580 Nm, en met Stage 3 zelfs op 450 pk en 600 Nm.

Maar mensen willen meer, en dus is er nu een pakketje dat 510 pk en 680 Nm koppel uit de 2.5 liter vijfcilinder weet te sleuren. Een big ass turbo en custom RVS uitlaatsysteem zijn daarvoor met name verantwoordelijk. Alleen Roush doet dat op dit moment beter volgens mij. Gelukkig heeft de RS3 standaard Quattro want anders zou de sprinttijd naar honderd kilometer per uur in 3.5 (!!) seconden onmogelijk zijn. De topsnelheid komt neer op een slordige 310 kilometer per uur overigens.

RS3 Allroad bitch

Het geheel wordt volgens het persbericht tot stoppen gebracht door een high performance remmensetje, al zie ik weinig verschil met de standaard remmen. Ook is er een sportonderstel met twee standen (comfort en sport) beschikbaar waarmee je de auto 20mm kan verlagen. Ik hoop alleen dat onderstaande foto de comfortstand is want het lijkt verdulleme wel een RS3 Allroad zo, verlaag dat ding eens flink! De wielen zijn trouwens leverbaar in 19 en 20 inch, mocht je interesse hebben.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, b-b, RS3, sportback, tuning

Vorig bericht: « Auto’s Berlijn blijven branden
Volgend bericht: Maserati MC12 Corsa streetlegal gespot! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bempi zegt

    19 augustus 2011 om 12:01

    Al die mensen die stage 1 en 2 pakket hebben gekozen zijn nu dus zwaar genaaid geweest. :D

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 augustus 2011 om 13:04

      @bempi: Voor zover je je met dik 400 pk in een compacte middenklasser genaaid voelt…

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        19 augustus 2011 om 13:19

        @Tommy2:

        Ik zou het me wel voelen als ik het bedrag moest aftikken voor al die pakketten. Voor iets minder had ik dit dus in 1x kunnen upgraden bij elke andere tunert.

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          19 augustus 2011 om 13:26

          @bempi: Kwaliteit en bedrijfszekerheid heb ik ook hoog in het vaandel. Je kan wel domweg het maxiumum aantal pk’s nemen, maar er moet ook mee te rijden zijn. Een gigantisch turbogat en nerveus lopend blok met de extra pk’s, of een soepeler lopend met iets minder power. Ik zou het wel weten!

          Login om te reageren
          • bempi zegt

            19 augustus 2011 om 13:44

            @Tommy2:

            Als je dus kiest voor soepelend lopend neem gewoon een RS3. Mensen die dit soort pakketten nemen kiezen voor dat gigantisch pakket.

            Login om te reageren
  2. Joerek zegt

    19 augustus 2011 om 12:02

    Grrr… er komen er toch maar 10 naar NL dus helaas. TTRS S-tronic met alleen chiptuning is al geklokt op 3.3 sec naar de 60 mph

    Login om te reageren
  3. rechercheur zegt

    19 augustus 2011 om 12:03

    Wat zijn die logo’s van B&B enorm lelijk zeg, maar die kunnen er vast ook van af …

    Volgens mij zijn het overigens wel standaard Audi RS-remmen, maar een maatje groter, waarschijnlijk van een R8, RS5 of RS6, en daarom stoppen ze wat harder !?

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      19 augustus 2011 om 12:07

      Ben er al uit:
      de standaard RS3 heeft een 4 zuiger-remklauw, en deze B&B versie heeft een 6 zuiger-remklauw ….

      Login om te reageren
      • bassie zegt

        19 augustus 2011 om 17:06

        @rechercheur: is nogsteeds een gewone 4 zuiger remklauw op de foto’s.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          19 augustus 2011 om 20:08

          @bassie:

          In het persbericht spreekt men over een zes zuiger-remklauw. De extra stoppingpower zal toch ergens vandaan moeten komen …..

          Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    19 augustus 2011 om 12:05

    [te lui om te zoeken]
    Zijn er grafiekjes van de verschillende ‘stages’? Ben benieuwd naar de rijdbaarheid ervan…

    Login om te reageren
  5. focusrs zegt

    19 augustus 2011 om 12:08

    Cool, maar standaard vind ik hem ook al top.. :P

    Login om te reageren
  6. mrdj zegt

    19 augustus 2011 om 12:08

    wat een graf velgen, echt lelijk voorderest is zoveel pk uit een 2,5 5 cilinder wel leuk:)

    Login om te reageren
  7. RubenPriest zegt

    19 augustus 2011 om 12:13

    Zal vast lekker rijden zulke grote velgen..

    Login om te reageren
    • lamdi zegt

      19 augustus 2011 om 12:39

      @rubenpriest: aangezien je met zon auto (anders koop je zon preformance pakketje niet) toch (bijna) altijd in sport mode rijd, wat keirhard afgeveerd is, maken de onconfortabel lage bandjes niet zo gek veel uit.
      verder zullen er ook niet zo veel mensen zo gek zijn dagelijks rond te rijden met 510 pk onder zn rechter voet als hij in een “kleine” auto zit.

      Login om te reageren
  8. deVia zegt

    19 augustus 2011 om 12:14

    chique velgen… kan je echt mee aankomen bij je zakenrelaties

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      19 augustus 2011 om 12:24

      @deVia: Haha inderdaad dan denk ik dat de klant aan me vraagt of ik net in de auto m’n petje heb afgezet, goude ketting heb afgedaan en de sportschoenen heb gewisseld :)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        19 augustus 2011 om 13:16

        @VeniVidiVici: En dan zeg jij terug: Hoe weet jij dat ik in de auto een tweede paar Nike Air heb liggen??

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          19 augustus 2011 om 13:22

          @mout: Nike Air is nike mis mee hoop ik ? :P

          Login om te reageren
          • mout zegt

            19 augustus 2011 om 13:27

            @dennisr: Niks missers dan met ‘goude ketting’ of petje, lijkt me :)

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              19 augustus 2011 om 13:35

              @mout: wist niet dat Nike Air ook al zo geassocieerd werd, achjaa.. voor elk kledingstuk bedenken ze wel iets..

              Login om te reageren
              • Pallas zegt

                19 augustus 2011 om 14:06

                @dennisr: Vind je aanwezigheid op AB trouwens een aanwinst!

          • Pallas zegt

            19 augustus 2011 om 14:04

            @dennisr: Niet iedereen op Nikes is een Tokkie, iedere Tokkie draagt wel Nikes.

            Login om te reageren
            • dennisr zegt

              19 augustus 2011 om 14:16

              @Pallas: hah dankje :P nee idd, ik ben blij met mn nikes :P

              Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          19 augustus 2011 om 13:30

          @mout: Nee voor nette italiaantjes :)

          Login om te reageren
  9. alcantara zegt

    19 augustus 2011 om 12:15

    Zo te zien gewoon de standaard velg, maar dan gedeeltelijk zwart gespoten. Not mai kup of tiej.

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    19 augustus 2011 om 12:18

    Ziet er wel gaaf uit, mooie cijfers ook :D

    Login om te reageren
  11. ccvw zegt

    19 augustus 2011 om 12:20

    Bed&Breakfast?

    Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    19 augustus 2011 om 12:21

    Gaaf hoor, wel wat aan de hoge kant inderdaad. Dat ding kan niet eens omlaag, dan staat ‘ie op z’n banden. :D Super specs.

    Login om te reageren
  13. Lucb zegt

    19 augustus 2011 om 12:22

    Krijg een beetje een Insignia OPC gevoel bij die velgen.

    Login om te reageren
  14. RubenPriest zegt

    19 augustus 2011 om 12:31

    Standaard RS3 velgen lijk hier een beetje op, maar zitten toch een paar verschillen in.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      19 augustus 2011 om 12:32

      @rubenpriest: qua kleurstelling dan

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 augustus 2011 om 12:37

      @rubenpriest: Die velgen zijn veel mooier, sowieso is een gewone RS3 wel mooier dan deze :)

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        19 augustus 2011 om 12:39

        @dennisr: eens!

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          19 augustus 2011 om 12:43

          @rubenpriest: Yep, ik vind die RS velgen die jij net hebt gepost (dacht dat dat RS5’s waren?) 1 v/d mooiste velgen die er zijn.

          Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            19 augustus 2011 om 12:51

            @kaasboerin: volgens mij zijn het zelfde velgen ja. RS3 en RS5

            Login om te reageren
          • Bwlian zegt

            19 augustus 2011 om 20:49

            @kaasboerin: leuk, de komende 10 jaar ga je ze overal onder zien. :(

            Login om te reageren
  15. lamdi zegt

    19 augustus 2011 om 12:35

    prijs bekend? en is het mogenlijk met een 3 deurs?

    verder storen de velgen mij totaal niet (de aluminium kleurige dan, dat zwart hoeft niet!)

    erg vette bak ;) RS logo’s dr af en GTR’s aan het zweten maken zou ik zeggen!

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      19 augustus 2011 om 12:47

      @lamdi:

      AutoBlog is over het algemeen erg karig als het gaat om noemen van prijzen, dus heb ik het maar weer eens opgezocht …

      Het Stage 3 pakket met 510 PK / 680 Nm gaat je € 15.950,- kosten.

      Login om te reageren
      • lamdi zegt

        19 augustus 2011 om 12:52

        @rechercheur: ik weet dat AB weinig prijzen noemt.
        maar persoonlijk vind ik als het betaalbaar is voor de gemiddelde AB bezoeker, prijzen toch wel genoemd zouden moeten worden!

        thanks voor het opzoeken ;)

        Btw, is nog best te doen!

        Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    19 augustus 2011 om 12:41

    Ik snap niet: 340pk 170 = 510pk?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 augustus 2011 om 12:42

      @philipzuidijk: wat snap je daar niet aan ?

      Login om te reageren
      • lamdi zegt

        19 augustus 2011 om 12:47

        @dennisr: zon pikkie die maar tot stage 3 heeft gelezen? ;)

        Login om te reageren
  17. janklaassen zegt

    19 augustus 2011 om 12:46

    340-410 = 70 stage 1
    340-425 = 85 stage 2
    340-450 = 110 stage 3

    Totaal: 265pk extra pk

    Ik snal niet hoe ze bij 170pk komen maar;

    Het gaat wel hard, snel en het is een Audi dus goed

    Login om te reageren
    • lamdi zegt

      19 augustus 2011 om 12:48

      @philipzuidijk: lees stuk eronder?

      “Maar mensen willen meer, en dus is er nu een pakketje dat 510 pk en 680 Nm koppel uit de 2.5 liter vijfcilinder weet te sleuren.”

      Login om te reageren
      • lamdi zegt

        19 augustus 2011 om 12:49

        @lamdi: 340->510=170pk winst?

        Login om te reageren
        • Ruben00 zegt

          19 augustus 2011 om 12:59

          @lamdi: Ja

          Login om te reageren
    • JMWPvG zegt

      19 augustus 2011 om 13:25

      @philipzuidijk:
      Hahaha, TOTAAL 265 EXTRA PK Hahahaha
      340+265=605PK ;-) ;-) ;-) WOW !!!!

      Login om te reageren
  18. deedrieen zegt

    19 augustus 2011 om 12:54

    Wat is het een lelijk hok op die onderste foto…
    Lijkt net een te heet gewassen station.
    (Ja ik weet sportback, maar het principe ziet er niet uit)

    Login om te reageren
  19. bempie zegt

    19 augustus 2011 om 13:01

    een audi is al triest laat staan een dergelijk “upgrade”. gelukkig hebben ze technische voorsprong……

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 augustus 2011 om 13:24

      @bempie: ‘Een Audi is al triest’? Wat rijd jij? Ik ben geen Audi-fan maar ik heb in diverse gereden (laatst nog A6 2.8) Heerlijke auto, keurig van binnen, niks mis mee. Laat staan de S- en RS modellen, emotie ontbreekt misschien hier en daar, maar het is wel rijden als een koning.

      Login om te reageren
      • bisazza zegt

        19 augustus 2011 om 14:49

        @kaasboerin: als we toch een Kumbaya momentje hebben op de vrijdag middag: ook ik als ultiem MB fan vind Audi ook mooie en goede auto’s!
        OT: heerlijke specs met vreselijke shoarma velgen die afbreuk doen aan de RS3

        Login om te reageren
    • mightymike zegt

      19 augustus 2011 om 13:56

      @bempie: goed gemotiveerd ook;) gelukkig rij jijdan een pagani zonda??

      Login om te reageren
  20. gezondverstand zegt

    19 augustus 2011 om 13:14

    Hoe lang gaat ie mee?

    Login om te reageren
  21. linuxxx zegt

    19 augustus 2011 om 13:19

    Door enkel snel naar de foto te kijken dacht ik dat Audi weer een “nieuwe” SUV had. Die velgen staan hem echt niet.

    Login om te reageren
  22. maseratizzzzzzzz zegt

    19 augustus 2011 om 13:21

    Daar sta je dan bij het stoplicht met je f430 ;s

    Login om te reageren
  23. mightymike zegt

    19 augustus 2011 om 13:53

    Wat een heerlijke top bak dit zeg, mooiste gewoon met die 19 of 20 inch RS6 velgen. Geen rare kleure masr mooi zwart grijs of wit

    Login om te reageren
  24. vale46 zegt

    19 augustus 2011 om 15:05

    Dik 200pk/liter, das nou’s tuning! :D
    Behoorlijk ziek ding! Je trekt de meeste Ferrari’s er gewoon af… in je Audi A3!
    Velgen mochten wel een beetje beter, mijn smaak niet.
    en voor zo ver ik iets van remmen ken zie ik hier vooraan een 4zuiger klauw op zitten, die te ook terug vind voor de tuning, dus waar is de upgrade?

    Anyway, ziek karretje :D

    Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    19 augustus 2011 om 15:43

    @dreumeltje @landi

    Sorry, maar bedankt, ga direct naar de opticien! :$

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    19 augustus 2011 om 17:26

    Indrukwekkend. 200 pk’s per liter is niet verkeerd, ook niet voor een turbogebakje.

    Die hele Audi eromheen zal me worst wezen, ik ben geen fan, maar dat 2.5 liter blok is wel een fijne.

    Login om te reageren
  27. bsxc2 zegt

    19 augustus 2011 om 18:56

    Die zwarte velgen op het plaatje zijn gewoon OPC velgen van Opel, ze hebben toch helemaal geen passie die tuners.

    Login om te reageren
  28. phantom zegt

    19 augustus 2011 om 19:46

    Moet je nagaan dat je met wat goochelen met de wielkleur een totaal anders uitziende velg kunt krijgen terwijl ze gewoon hetzelfde zijn!!

    Login om te reageren
  29. taxman zegt

    19 augustus 2011 om 20:44

    Zo en hier liggen er strakkies weer een paar petjes mee op hun dak op de A2

    Login om te reageren
  30. norge zegt

    19 augustus 2011 om 21:32

    Oef, met zoveel peekas mogen ze er wel sterkere stoelen in zetten.

    Login om te reageren
  31. sir_smokalot zegt

    23 augustus 2011 om 12:45

    Update: wil je stage 4, dan kost je dat bijna 16 kop, 15.950 euro om precies te zijn. Stage 3 kost je de helft daarvan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North