• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS4 Competition Plus is begrensd op 290 km/u

Auteur: willeme, gepost 17 mei 2022 om 14:57 – 16 Reacties

Audi RS4 Competition Plus
Static photo, Colour: Nardo grey

De Audi RS4 Competition Plus zet de boel weer op scherp.

Dat er een BMW M3 Touring aankomt, kan niemand zijn ontgaan. Een supersnelle Duitse stationwagon met zescilinder turbo en vierwielaandrijving. Precies hetzelfde recept als Audi al in 2000 toepaste met de RS4. Ook de huidige RS4 heeft een zescilinder biturbo met vierwielaandrijving. BMW is al 2 jaar bezig met een tease-campagne. Vandaag bijt Audi even goed van zich af.

Dat doen ze met de Audi RS4 Competition Plus. Dit model is volgens Audi nog sportiever, dynamischer en leuker om te rijden. Daarvoor gaan ze best ver. Het mechanische sper wordt sportiever (heftiger) afgesteld. Er is een schroefset waarmee je de vering en demping handmatig kunt aanpassen. Standaard staat de Audi RS4 Competition Plus 1 centimeter dichter bij het asfalt dan de gewone RS4, maar handbmatig kan dat nog een centimetertje lager. Dat is best bijzonder om af-fabriek te leveren.

Audi RS4 Competition Plus

Audi RS4 Competition Plus

Maar daar houdt het niet op. Zo krijgt de Competition Plus ook dikkere anti-rollbars. Voor nog meer dynamiek kun je de Audi RS4 Competion Plus voorzien van Pirelli P Zero Corsa-banden. In motorisch opzicht verandert er verder vrij weinig. De 2.9 liter V6 met twee turbo’s is goed voor 450 pk en 600 Nm. Toch is de RS4 Competition Plus sneller. Op de sprint naar 100 km/u scheelt het twee tienden (nu 3,9 tellen). De topsnelheid is wel aangepast.

Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus

De begrenzer komt er nu pas bij 290 km/u. Om te zorgen dat je op tijd kunt stoppen, is het keramische RS-remsysteem ook aanwezig. Ook klinkt de Competition Plus beter: er is een nieuwe sportuitlaatsysteem ontwikkeld. Deze moet zorgen voor een mooier geluid en is 8 kilo lichter.

Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus

Ook een RS5 is mogelijk

Geen zin in een stationwagon? Goed nieuws, de Competition Plus-uitvoeringen komen ook beschikbaar voor de Audi RS5 Coupe (de rode auto op de afbeeldingen) en de Audi RS5 Sportback (de zwarte). De Coupe en Sportback zijn zelfs nog sneller dan de station, die hebben namelijk 3,8 seconden nodig om de 100 km/u te halen.

Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus
Audi RS4 Competition Plus

Kortom, wat vinden wij hier nu van? Natuurlijk, topmodellen zijn altijd tof. In dit geval is Audi rigoureus te werk gegaan. De wijzigingen van de Competition Plus modellen ten opzichte van de standaardversies is groot te noemen. Er is weliswaar geen pk bij gekomen, maar verder is alles een tandje (of twee) scherper gezet. We kunnen dan ook niet wachten op de rijtest of de aanpassingen het beoogde effect hebben.

Meer lezen? Dit zijn de coolste Audi RS-modellen!

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
  • Audi dealerschap onder water
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a5, Audi, audi-sport, avant, B9, banden, Coupe, pirelli, quattro, RS4, RS5, schroefset, sportback, v6, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Koop de goedkoopste Leon Cupra ST van Nederland
Volgend bericht: Mijn Auto: Burton 2CV van Maarten »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    17 mei 2022 om 15:09

    Top, niks meer aan doen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      17 mei 2022 om 17:09

      @fmgarcia: nou, een klein krachtkuurtje mag hij wel hebben. (Spreek uit ervaring)

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        17 mei 2022 om 19:44

        @kennone: Meer dan voldoende voor wat ie moet doen lijkt me. Zal nooit een sportauto worden.

        Login om te reageren
        • anthwan zegt

          17 mei 2022 om 20:19

          @fmgarcia: heeft die wel nodig want de M3 en waarschijnlijk de nieuwe C63 amg maken gehakt van de RS.

          Login om te reageren
  2. potjak zegt

    17 mei 2022 om 15:32

    Bijzonder dat het de carrosserie van voor de facelift heeft (zie het lijnenspel op de flanken).

    Login om te reageren
  3. reactief zegt

    17 mei 2022 om 15:41

    Die RS4 is erg geslaagd. Waar de RS5 met de voor en achterbumper over de top gaat, blijft het op de RS4 subtiel.
    Zelf vind ik die grilletjes naast de koplampen vooral erg tof ogen (al zal het me niet verbazen als het nep is).

    Op sommige foto’s lijkt de RS4 wel heel subtiel two-tone. Zou ook best fraai zijn, met die scherpe lijn.

    Login om te reageren
  4. 87sandyd zegt

    17 mei 2022 om 16:11

    Waar ik de rs6 wel zou kiezen in die klasse, zou ik nooit voor de rs4/5 kiezen in die klasse.

    Ik zie ze weleens rijden en het doet me helemaal niets, terwijl een m3 mijn hart wel harder doet kloppen.

    Login om te reageren
  5. L zegt

    17 mei 2022 om 16:43

    De meeste nieuwe auto’s doen mij niet veel meer, maar word hier toch wel hebberig van. Good job audi!

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    17 mei 2022 om 16:49

    Toch wel een beetje de vergeten auto dit… Een gele lijkt mij wel wat.

    Login om te reageren
  7. Pordon zegt

    17 mei 2022 om 18:17

    Pfoeh, die RS5 sportback is wel lekker hoor.

    Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    17 mei 2022 om 18:26

    Ik zou toch wachten op de M3 Touring

    Login om te reageren
  9. anthwan zegt

    17 mei 2022 om 20:18

    Competition plus.. nou nou en dan niks aan het vermogen doen. Kom op Audi zo moeilijk was dat niet om er bijv. 500+ van te maken.

    Login om te reageren
  10. ghini zegt

    17 mei 2022 om 20:37

    Heerlijk, gewoon heel strak, niet zo overdreven als RS6..

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    17 mei 2022 om 20:51

    Kan je beter bij ABT langs! Heb je wel 510pk.

    Login om te reageren
  12. saxoke zegt

    17 mei 2022 om 22:22

    Dus standaard op een schroefset geleverd?

    Login om te reageren
  13. rens4 zegt

    17 mei 2022 om 23:02

    Top, is nogsteeds niks

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North