• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS5 Cabrio: het dak er af

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 september 2012 om 10:05 – 14 Reacties

Audi RS5 Cabrio


De smeekbedes van petrolheads die 333 pk uit een geblazen V6 in de S5 cabrio niet voldoende vonden zijn verhoord. De RS5 Cabrio doet (voor het eerst) zijn intrede, voorzien van een vervaarlijk grommende atmosferische V8.

In tegenstelling tot de blauwe RS5 van de persplaten zien we in Parijs een maagdelijk wit exemplaar, met een lekker donkerbruin interieur en glimvelgen. Zoals je mag verwachten zijn alle RS5-kenmerken aanwezig, want eigenlijk verschilt het model alleen van zijn Coupé-evenknie door het ontbreken van een vast dak.

De 4,2 liter V8 met 450 pk katapulteert de RS5 cabrio met 4,9 seconden net binnen de 5 tellen naar de honderd (coupe: 4,5 seconden) en de afgeregelde top ligt op 250 km/u, hoewel 280 ook een optie is, mits je bereid bent wat extra geld richting Audi te schuiven.


Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video - maakt de nieuwe BMW M3 gehakt van de Audi RS5?

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

a5, Audi, Autoshows, Cabrio, parijs, parijs-2012, RS5, wit

Vorig bericht: « Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!
Volgend bericht: Audi Crosslane Coupé Concept: Steppenwolf revisited »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefanos zegt

    27 september 2012 om 10:06

    Hebben !!

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    27 september 2012 om 10:10

    Wel weer een nieuwe set wieltjes om voortaan onder iedere Golf te monteren…

    Login om te reageren
  3. pjp911 zegt

    27 september 2012 om 10:21

    Geef mij maar die R8 van ernaast. :)

    Login om te reageren
  4. darkpluisje zegt

    27 september 2012 om 10:21

    enige jammere vind ik dat die uitlaten er zo bruut uitzien, maar als je er in kijkt zie je dat het gewoon 2 stalen ringen in de bumper zijn en daarachter 4 kleinere pijpjes hangen..

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      27 september 2012 om 10:25

      @darkpluisje: hintensprung durch technik

      Login om te reageren
    • resulutionNL zegt

      27 september 2012 om 10:35

      @darkpluisje: En als je nog beter kijkt zie je het spruitstuk ofniet…

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        27 september 2012 om 12:58

        @VWTouran75: nee maar het is toch stom, dan promoot je je dure sportauto en dan zijn de enorme uitlaten niet meer als sierstukjes in de bumper. Kijk dat ze dat bij al die nieuwe renaults doen oke maar bij dit soort auto’s vind ik het toch zo’n halfords opzetstukje voor je uitlaat gevoel geven… Als je een beetje dicht op de auto staat en je kijkt naar de uitlaat dan zie je gewoon de grond omdat het maar zo’n klein inzetstukje in de bumper is.

        Login om te reageren
  5. spellingscontrole zegt

    27 september 2012 om 10:48

    Beetje voor de homo-petrolheads naar mijn mening.

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    27 september 2012 om 11:19

    Liever de M3!

    Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    27 september 2012 om 11:31

    Deze zal zeker beter verkopen dan de M3 cabrio, die was niet mooi en ook erg zwaar. hebben ze met het stoffen dakje bij audi wel beter gedaan.

    Login om te reageren
  8. Bo1972 zegt

    27 september 2012 om 11:57

    De foto’s van de vorige er ff bij gezocht, en ja rondingen zijn maken een auto mooier en prinkelt vooral meer. Dit model is als afvlakking van je gevoelens. De auto is meer op afstand ineens van je, zij raakt je minder. Het is als een vrouw met platte billen. En ja de 4 pijpjes staat hem beter puur omdat de 2 ringen te groot zijn. Als je dan alles afvlakt, vlak dan ook de uitlaten af. Nu zie je de pijpjes in het te grote gat. Het is en blijft jammer dat Audi haar modellen zo afvlakt. Paar jaar geleden was ik erg gecharmeerd van Audi, nu stelt het me alleen nog maar teleur!

    Login om te reageren
  9. dbonline zegt

    27 september 2012 om 13:02

    Ik snap het nut van zo’n RS cabrio’s niet. Koop dan een S5 cabrio, en houdt de RS modellen puur voor wat ze oorspronkelijk bedoeld zijn.

    Login om te reageren
    • TT225man zegt

      27 september 2012 om 15:33

      @dbonline: leuk, maar dan mis je het geluid van die grommende V8 (die V6T is snel genoeg, maar qua geluid erg klinisch), in dit segment wil het oor ook wat, juist bij een open auto! De F-type V8S is echter een (beter?) alternatief.

      Login om te reageren
  10. dubhead zegt

    27 september 2012 om 13:03

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North