• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Crosslane Coupé Concept: Steppenwolf revisited

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 september 2012 om 11:00 – 16 Reacties

Audi Crosslane Coupe Concept


Dat Audi een voorbode van de Q2 mee zou nemen naar Parijs was al bekend, en hier is hij dan! De Audi Crosslane Coupe Concept (CCC) is een driedeurs Q3 die in de voetsporen van de Steppenwolf treedt. Aan boord van deze plug-in hybride: een driecilinder 1.5 TFSI. Juist: na BMW gaat ook Audi aan de driepitter!

Zoals je ziet is dit (voor de verandering) niet een model dat met minimale wijzigingen de productie haalt, maar een concept in de ware zin van het woord. Een mooie proeftuin waarin de designrichting, maar vooral de technologieën van de toekomst ongeremd tentoongesteld kunnen worden.

In het geval van deze Audi betekent dit concreet: lichtgewichttechnologie en een ultrazuinige aandrijflijn.

De CCC bereikt met zijn Multimaterial Space Frame – opgetrokken uit aluminum, CFRP (carbon fiber-reinforced polymer), en GFRP (glass fiber-reinforced polymer) een drooggewicht van niet meer dan 1.390 kg, en dat is inclusief de lithium-ion batterij. De afmetingen zijn 4,21 x 1,88 x 1,51 meter.

De aandrijflijn bestaat uit een 130 pk sterke 1.5 TFSI, die is gekoppeld aan twee elektromotoren, alles tezamen goed voor 177 pk. De verbruikscijfers passen uitstekend bij een concept: 1,1 liter per 100 km en een uitstoot van 26 gram per km.

Het dak van de CCC bestaat uit twee CFRP-elementen en weegt minder dan 10 kg. Het is afneembaar, waardoor het concept eigenlijk een grote Targa is, en kan over de kofferbak geplaatst worden. Laatstgenoemde is namelijk uitschuifbaar, evenals bij de Steppenwolf het geval was. Een gallery van laatstgenoemde, die 12 jaar geleden (eveneens) in Parijs debuteerde, is toegevoegd.


Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Coupe, Hybride, parijs-2012, plug-in, SUV, targa, Techniek

Vorig bericht: « Audi RS5 Cabrio: het dak er af
Volgend bericht: Jaguar F-Type onthulling met Lana del Rey [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. aJackie zegt

    27 september 2012 om 11:11

    niveautje kopie Evoque, dakje is dan weer wel erg leuk :D

    Login om te reageren
  2. bullgod76 zegt

    27 september 2012 om 11:11

    Prachtige auto, mag van mij zo in productie.
    Alleen, wat is het nu van dat enorme targadak?
    Of is dat binnenkort ook leverbaar op de A3?

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    27 september 2012 om 11:12

    Mooie Hyundai gril.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      27 september 2012 om 11:17

      @norge: Je krijgt het nog druk vandaag denk ik. 85% VAG berichten op de homepage.

      Login om te reageren
    • desoper zegt

      27 september 2012 om 11:36

      @norge: erg lelijk ding inderdaad deze audi.

      Login om te reageren
  4. resulutionNL zegt

    27 september 2012 om 11:22

    Ik vind het interieur van de oude concept mooier.

    Login om te reageren
  5. escher93 zegt

    27 september 2012 om 11:27

    Heb geen problemen met VAG, maar als je deze concept met de Steppenwolf (12 jaar oud intussen!) vergelijkt, zie je maar dat de designstijl van Audi inderdaad nauwelijks verandert. Na de facelifts en doorontwikkelingen van de productiemodellen worden nu ook de concepts gefacelift!

    Doet trouwens geen afbreuk aan het leuke idee, zal vast wel zijn kooppubliek vinden.

    Login om te reageren
    • dubhead zegt

      27 september 2012 om 12:47

      @escher93: Ik heb ook niets tegen VAG maar dat is inderdaad gewoon krak dezelfde auto. Goed gespot!

      Login om te reageren
  6. mikkeloentje zegt

    27 september 2012 om 11:27

    Haha die Steppenwolf, even een barfje leggen.

    Login om te reageren
  7. Ferry_76 zegt

    27 september 2012 om 11:57

    Dat theoretische verbruik zal wel komen puur omdat de stroom net op was voordat de hele testcyclus was afgelegd, daarna zal het verbruik wel fors stijgen..

    Verder wel een strak bakkie!

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    27 september 2012 om 12:02

    “Een mooie proeftuin waarin de designrichting, … tentoongesteld kunnen worden.”

    Er verandert dus niks bij Audi…

    Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    27 september 2012 om 12:15

    Leuke wagen, maar liever de 3.2 uit de Steppenwolf er in! :P

    Login om te reageren
  10. dubhead zegt

    27 september 2012 om 12:29

    Audi was eerst met de driepitter, namelijk de hyper-voor-zijn-tijd Audi A2 3L.

    Dus BMW zijn de melkers qua 3pitters, nietwaar, in dit melkgeval.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    27 september 2012 om 12:29

    Hé, een koplamp die meteen aansluit op de rand van de grille, waar heb ik dat eerder gezien?! *kuch*BMW 3-serie*kuch*

    Maar genoeg mierenneukerij, dit is zonder meer een geslaagd concept. Eigenlijk zoals het bij Audi altijd wel het geval is. De concepts zijn enigszins onderscheidend en hebben altijd een zeer strak design. Jammer is dan altijd dat de productiemodellen er zo saai uitzien en sprekend op elkaar lijken.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      27 september 2012 om 18:45

      @Edge: Niet BMW meer heilig maken dan nodig:

      Login om te reageren
  12. kickass zegt

    27 september 2012 om 19:58

    Als ze hem zo laten, hebben ze eindelijk hun belofte waar gemaakt dat ze meer variatie tussen hun modellen gingen maken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North