• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 september 2012 om 09:40 – 32 Reacties

Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!Afbeelding Mercedes SLS Electric Drive: 750 EV-peekaas!

Mercedes SLS AMG ED
Het wordt steeds leuker in automotive acculand. We worden al geruime tijd warm gemaakt voor de hybride Porsche 918, maar nu komt Mercedes daar uit het niets onderdoor zeilen met zijn eigen geëlectrificeerde product met dik over de 700 pk. Maak kennis met de productierijpe SLS Electric Drive!

Wat kunnen we over dit chroomblauwe monster zeggen? In goed Kazachstaans zou ‘wa-wa-wie-wawa!’ wel toepasselijk zijn. Deze heerlijke unit, met de voor Mercedes ondertussen bekende en typerende bolletjesgrille is de porductieversie van de (fluorescerend gele) SLS AMG E-Cell. Hij is uitgerust met vier synchroonmotoren met permanente magneet, die samen goed zijn voor een Brabus’esque koppel van 1.000 Newtonmeter, maar dan wel zonder dikke walmen uit de uitlaat. Hell, er hangt niet eens een uitlaat onder!

0-100 km/u gaat met deze EV-bom in 3,9 seconden, een tiende langzamer dan de standaard SLS AMG met 571 pk. We vermoeden dat het extra gewicht die de batterijen in de schaal leggen hier iets mee te maken heeft. Druk je het elektropedaal/de klimaatneutraalplank helemaal tot de bodem in, dan schiet je door tot een begrensde 250 km/u. Audi R8 e-tron, eat your heart out!

Nog even wat techspeak voor de liefhebber: de vier elektromotoren (elk aan een wiel verbonden) wegen per stuk 45 kg en zoemen naar maximaal 13.000 toeren per minuut. De auto beschikt over torque vectoring, en de zelf ontwikkelde accu’s (met hulp van Mercedes AMG High Performance Powertrains) wegen tezamen 548 kg (..). De accu’s worden met remenergie opgeladen, en hebben een capaciteit van 600 kWh.

Introductie van de EV-knaller is in juni 2013, terwijl de Duitse prijs op een gruwelijke 416.500 euro ligt. Maar dan heb je wel wat.

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • 'Mercedes EQS komt er niet als coupé of cabrio'
  • Mercedes GLC door Manhart maakt zijn voorliggers bang
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, blauw, chroom, Coupe, electric-drive, Elektrisch, Mercedes, parijs, parijs-2012, SLS

Vorig bericht: « Bugatti Veyron GSV Bianco – New Light Blue [video]
Volgend bericht: Audi RS5 Cabrio: het dak er af »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    27 september 2012 om 09:52

    ben benieuwd naar de vergadering waarin deze kleur werd besloten…

    Login om te reageren
    • appelsenperen zegt

      27 september 2012 om 10:25

      @darkpluisje: ze hebben bij Mercedes een twee-maandelijkse LSD-meeting hoorde ik laatst. Om de sleur aan saaie vergaderingen af en toe is te verbreken. Zie hier het resultaat.

      Login om te reageren
  2. sacha zegt

    27 september 2012 om 09:54

    Kijk. Zo wordt elektrisch rijden (dus niet dat halfbakken hybride) sexy.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      27 september 2012 om 09:57

      @sacha: damn, als zelfs \’Carbon-footprint-sasha\’ dit soort uitspraken gaat doen…

      Login om te reageren
  3. thomaz zegt

    27 september 2012 om 09:55

    Ik wil er één. Met V8 graag.

    Login om te reageren
  4. desoper zegt

    27 september 2012 om 09:56

    een accucapaciteit van 600kWh lijkt me wel wat overdreven, gezien het feit dat de accu van het topmodel van de Tesla model S “slechts” 85kWh heeft.

    Met een accu van 600kWh heb je een actieradius van ongeveer 3000km.

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      27 september 2012 om 10:14

      @desoper: is een 0 teveel, het hoort 60 kWh te zijn.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      27 september 2012 om 10:48

      @desoper: Het is anders mooi in lijn met de 548 kg die ze wegen…

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      27 september 2012 om 10:59

      @desoper: De capaciteit bedraagt idd 60 kWh, de belastingsgraad is maximaal 600 kW.

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        27 september 2012 om 11:03

        @ricardo: 6 minuten volgas/volwatt en je accu is leeg.

        Login om te reageren
        • cpct zegt

          27 september 2012 om 12:56

          @desoper: Dat is alleen zo als je 6 minuten zou kunnen blijven accelereren aan maximaal vermogen

          Login om te reageren
      • ricardo zegt

        27 september 2012 om 11:13

        @ricardo: Mercedes houdt niet voor niets geheim wat de range is. ;)

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          27 september 2012 om 14:18

          @ricardo: waarom weet GTSpirit en AutoExpress te melden dat het bereik 155 mijl is? Heb ik ook al eerder vermeld hier.

          Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    27 september 2012 om 09:57

    Ik zie hier een milieu vriendelijke F1 Safety Car aankomen :-)

    Login om te reageren
  6. Dimitriej zegt

    27 september 2012 om 09:59

    Wie zou er nou zoiets kopen? Op het moment dat je deze auto afgeleverd krijgt is de techniek alweer hopeloos achterhaald, gezien de enorme snelle ontwikkeling op het gebied van elektrisch rijden.
    En dat zal je dan ook merken in de restwaarde. Misschien leuk voor in een museum over 75 jaar.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      27 september 2012 om 10:23

      @Dimitriej: mensen voor wie geld absoluut geen probleem is maar ze een speeltje willen wat ze een paar weken aan andere rijke vrienden kunnen laten zien… Daarbij kan je uiteraard de accu’s en motoren op den duur ook gewoon veranderen als je deze auto puur wil hebben voor de styling

      Login om te reageren
  7. gforce zegt

    27 september 2012 om 10:05

    Mooie prijs, valt volgens mij in 0% bijtelling dus “slechts” 21% BTW erover heen. Hij is wel een beetje te smurf zo.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 september 2012 om 10:13

      @gforce: En daarnaast aftrekbaar van de belasting (indien zakelijk) aangezien het een volledig elektrische auto is ;)

      Login om te reageren
  8. ferrari94tr zegt

    27 september 2012 om 10:10

    porductieversie?

    Login om te reageren
  9. stefanos zegt

    27 september 2012 om 10:10

    Ik heb toch liever het 7.2 liter amg v12je erin.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      27 september 2012 om 16:08

      @stefanos: helaas worden die motoren alleen door pagani gebruikt… het is toch echt een 6.3 (6.2) in de sls

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 september 2012 om 17:23

        @darkpluisje: …en een V8 ipv V12.

        Login om te reageren
  10. neal zegt

    27 september 2012 om 10:11

    en de actieradius is?

    Login om te reageren
  11. HDM zegt

    27 september 2012 om 10:11

    *ziet het plaatsvervangend label waar 6.3 hoorde te staan*

    Zo, dat doet zeer! Alsof een of andere electro leasemaatschappij z’n logo’s erop heeft gezet. Naja, dat kan er nog af.

    Wel lekker opvallend verder. Vraag me af wat het kleurenaanbod wordt, ik vond dat knalgroen wel wat hebben.

    Login om te reageren
  12. HDM zegt

    27 september 2012 om 10:14

    Jullie hebben btw een 0 teveel: het moet 60kWh zijn, met een bereik van 155 mijlen, snellaadtijd van 3 uur via een 22 kWh laadunit, en 20 uur laadtijd via gewone stopcontact. Bron: auto express UK.

    Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    27 september 2012 om 10:31

    Heftig kleurtje voor een golfkarretje

    Login om te reageren
  14. gast zegt

    27 september 2012 om 10:38

    Persoonlijk vind ik de Rimac mooier maar die kost € 742.000,= en dan is dit dus een stuk goedkoper *hoest*..

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    27 september 2012 om 10:52

    Benzine kost 272450 euro en electrisch 416500euro.Voor het verschil in aanschafprijs kun je aardig wat benzine verknallen lijkt me.

    Login om te reageren
  16. ericc zegt

    27 september 2012 om 11:18

    Op vol”gas” geraakt in nog niet de gehele “ring” rond!

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      27 september 2012 om 11:47

      @ericc: Ik wil jou wel eens de gehele ring volgas zien doen…

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        27 september 2012 om 12:04

        @motoragent: met een renault 19 diesel gaat dat misschien wel lukken.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          27 september 2012 om 13:02

          @desoper: Daarmee rol je halverwege Quiddelbacher-Höhe weer achteruit naar beneden… volgas.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North