• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS6 Allroad render is eigenlijk best geslaagd

Auteur: Author, gepost 23 december 2015 om 16:56 – 32 Reacties

Audi RS6 Allroad render is eigenlijk best geslaagd


Nooit meer natte stappers.

Volstrekt nutteloos, die RS6 Allroad die er waarschijnlijk aan zit te komen. Maar hey, er zijn wel meer auto’s waarvan het nut discutabel is en vaak zijn dat nog de meest vermakelijke types ook. Audi kan dus rekenen op onze zegen, mocht ze dat in Ingolstadt over de streep trekken.

Bevindt zich klandizie in ons reaguurderspanel voor deze lompsnelle station die hoog op de veerpootjes staat? Laat het vooral weten, kies er voor de aardigheid ook meteen een kleurtje bij. Doe mij er maar één in Rothmans-livery. Paar Autoblog-stickers erop en effetjes Dakar binnenhengsten, moet te doen zijn.

Porsche 959 Dakar

Render via RM Design

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, allroad, Audi, photoshop, rs6

Vorig bericht: « Deze MG Xpower SV zoekt een nieuwe baas
Volgend bericht: Vergeten racer: de legendarische Lister Storm »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekbak zegt

    23 december 2015 om 16:59

    Eigenlijk allemaal onzin inderdaad. Maar dat dakar lijkt me wel een geinig dingetje. En dan in een aparte klasse waarbij het niet een buizenframe met plastic body is maar echt de auto die je ook kunt kopen (uiteraard licht aangepast).

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 december 2015 om 20:10

      @lekbak: Group N regels doel je op :)

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 december 2015 om 20:52

        @dawwg: ongetwijfeld. Zo lang het maar te maken is door een productie model van de band te plukken, er een rolkooi in te lassen en een paar onderdeeltjes wisselen. Dan denk ik aan ophanging, versnellingsbak en een wat verder opgefokte motor (volledig gebaseerd op de originele). Dan krijg je weer auto’s waarbij het origineel iets waard is. Dan creëer je heritage. Met een silhouet racer niet, iedereen weet dat dat er niks mee te maken heeft.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          23 december 2015 om 22:24

          @lekbak: G°dverd°mme, ging ik je net helemaal gelijk geven, kom je dan toch wel af met:

          “en een paar onderdeeltjes wisselen. Dan denk ik aan ophanging, versnellingsbak en een wat verder opgefokte motor”

          Nee nee nee nee. Standaard. Punt. En niets anders. Dan zou het een interessante raceklasse kunnen worden. Een Suzuki Jimny, RR Evoque en RS6 Allroad tegenover elkaar. En geen bijstandswagen/truck. Enkel de reserveonderdelen die je in de koffer of op de achterbank kan leggen mogen gebruikt worden. En te installeren door de piloten zelf. Weten we meteen wat zo’n ding waard is…

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            23 december 2015 om 23:00

            @Esprit_de_Flandre:
            Een beetje dus wat Mitsubishi doet/deed, met die BAJA Outlander?
            http://www.autoblog.nl/autoblog-video-outlander-phev-baja-500-portalegre

            Login om te reageren
          • lekbak zegt

            24 december 2015 om 04:57

            @Esprit_de_Flandre: hoewel dat uiteraard nog leuker is, denk ik dat het niet reëel is. Een interieur en luxe is niet wenselijk, evenals de standaard stoelen. Als de ophanging de ellende van zoiets als dakar aan moet kunnen zou dat betekenen dat de productiewagen een buitengewoon dure en hoogwaardige ophanging zouden moet krijgen. Iets wat alleen maar extra geld kost en toch niet nodig is. Zolang het karakter maar vergelijkbaar is. De motor kan ook best wat meer vermogen krijgen, dan heb je als bezitter van een productiewagen nog iets te dromen en aan te passen om extra stoer te zijn.

            Dan heb je nog veiligheid. Rolkooi zal er sowieso in moeten. Benzinetank en accu zullen ook een andere plek moeten krijgen. Ook kan ik me voorstellen dat er met draad geborgde moeren gebruikt moeten worden en meer van dat soort dingen die onzin is voor een straatauto.

            Login om te reageren
  2. s62b50 zegt

    23 december 2015 om 17:00

    Schitterend. De allroad versies van Audi zijn voor mij het enige argument om geen BMW te rijden. Kwam BMW maar met zoiets.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    23 december 2015 om 17:01

    Eerst dacht ik zwaar belachelijk, maar bij een tweede blik snap ik de auto ineens. Stel, je bent een rijke Rus/Belg/Bulgaar/Chinees, dan wil je graag een dikke snelle auto. Alleen is het wegdek in je land van zo`n slechte kwaliteit dat een lage sportwagen echt niet te doen is. Je kan dan met een Cayenne gaan rijden. O pzich een goede optie. Kan heel goed tegen slecht wegdek, en is vies snel. Maar dat moet wel je ding zijn. In zo`n situatie is deze auto toch een uitkomst?!

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      23 december 2015 om 17:07

      @dutchdriftking: ik geloof niet dat je offroad heel veel verder zal komen… OT: ik sluit me aan bij het raceteam-idee, goed plan!

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        23 december 2015 om 20:14

        @scottishcarspotter2000: Maar daar is de Cayenne ook geen monster in; het gaat vooral om die 5~6cm (@max) extra bodemspeling ipv buikschuiven over die slechte wegen. Als je echt offroad wil, wil je ook vaak juist wel wat hoger zitten, maar als je 99% asfalt doet en hard wil gassen, dan liever een Allroad dan een SUV…

        Login om te reageren
  4. dutchcourage86 zegt

    23 december 2015 om 17:05

    Hier in Colombia zijn Allroad edities juist super nuttig. Die bumpers en bodemplaat heb je hier echt wel nodig!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 december 2015 om 17:16

      @dutchcourage86: Maar kun je op die ondergronden daar ook die 560pk kwijt? Anders is een A6 Allroad met lekkere 3.0 BiTurbo TDI toch veel fijner? 650Nm koppel (vs 700 of 750 van de RS6) maar wel een flink stuk goedkoper.

      Login om te reageren
      • alfaitak zegt

        23 december 2015 om 17:31

        @Edge: die 560 pk kun je op de weg in principe toch ook niet kwijt… ?

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          23 december 2015 om 17:53

          @alfaitak: in principe wel

          Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        24 december 2015 om 17:00

        @Edge: Zat asfalt hier en bochtige snelwegen met oversteek plaatsen voor voetgangers (nee, geen brug of tunnel maar een soort van zebrapad) dus die herrie heb je wel nodig en ook de peka’s om de berg weer op te komen. Voor de zandweggetjes met kuilen en al is het ook wel handig dat de all road wat hoger op de poten staat.

        Login om te reageren
  5. reactief zegt

    23 december 2015 om 17:07

    Net alsof een normale RS6 een rationele keuze is…
    Zoiets koop je als je gewoon iets tofs en bizar snels wilt hebben. 9 vd 10 rijdt toch niet op de max, dus dan is dit best een tof apparaat lijkt me!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      23 december 2015 om 17:08

      @reactief: en deze render ziet er trouwens erg lekker uit! Mooier dan de standaard RS6.

      Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    23 december 2015 om 17:13

    De (hondslelijke) RS Q3 is er al dus deze RS6 Allroad komt er dus ook. Heel Audi’s status naar de klote (wat daar nog van over was) maar audi heeft een niche bedacht… Alsof we die niet al genoeg hebben

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 december 2015 om 17:15

      @henkhupelschoten: Met het opvullen van niches heeft Mercedes gelukkig geen last ;-)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        23 december 2015 om 18:27

        @gtwillem: Nee.. Helemaal niet nee..

        Login om te reageren
    • bots zegt

      23 december 2015 om 17:50

      @henkhupelschoten: wat maakt het voor jou uit wat audi doet? Ik vind het wel een mooi concept!

      Login om te reageren
    • gremalibur zegt

      23 december 2015 om 19:25

      @henkhupelschoten: Audi doet tot dusver niet mee aan een premium MPV zoals 2 serie active tourer en de b klasse, en ook niet met de coupe SUV’s zoals de X6 en de GL coupe ofzo. Dus op welke niches doel je precies?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        24 december 2015 om 09:10

        @gremalibur: Maar die MPV hebben ze in het verleden al gebouwd, namelijk de A2. Dus Audi heeft al meegedaan in deze niche.

        Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    23 december 2015 om 17:15

    Offtopic: Wat blijft zo’n S6 in het blauw met verl chroom erop toch veel mooier dan zo’n RS6, leuk maar niet mooi met die twee kokers als uitlaten..

    Login om te reageren
  8. ferrarimax zegt

    23 december 2015 om 17:23

    Ik zie vooral een geschikt project voor Jon Ollsen! Als vervolg op de rs6 dtm versie! Hier kan hij in iedergeval nog beter overweg in de ski gebergtes !

    Login om te reageren
    • papa zegt

      23 december 2015 om 22:36

      @ferrarimax: ja cool… Een rs6 baja truck

      Login om te reageren
  9. alfaitak zegt

    23 december 2015 om 17:28

    Laat toch gewoon komen. Er bestaat ook zoiets als een G63 6×6. Ook enorm nutteloos maar wel bruut.

    Login om te reageren
  10. amgloverr zegt

    23 december 2015 om 17:31

    betaal je meer voor een beetje tuperware om je auto heen top!

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    23 december 2015 om 17:45

    Uiteraard zwaar onnodig, maar dat geldt voor wel meer auto’s. Wel een groot voordeel van de Allroad RS6 t.o.v. alle andere performance SUV’s is dat het gewicht binnen de perken blijft.

    Login om te reageren
  12. thomasthomas zegt

    23 december 2015 om 17:57

    Lijkt me beste een fijne auto als je in Zwitserland, Oostenrijk woont. Zal daar ook goed verkopen waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    23 december 2015 om 22:28

    Heb even gekeken op Remco’s site, en moet zeggen, die jongen kan er wel wat van. Sommige dingen zijn dan wel lelijk, zoals de Rolls SUV en Bentley SUC, maar dat zullen ze in het echt ook zijn, dus zeer waarheidsgetrouw…

    Login om te reageren
    • remco zegt

      23 december 2015 om 22:52

      @Esprit_de_Flandre: heel erg bedankt! Ik steek er dan ook veel tijd in dus een compliment is altijd leuk :)

      En ja de Uber SUV’s zijn niet moeders mooiste, maar ik vind eigenlijk ook dat Rolls en Bentley gewoon lekker sedans, cabrio’s en coupes maken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North