• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Peugeot 405 T16 Grand Raid of Porsche 959

Auteur: Dizono, gepost 7 januari 2015 om 18:42 – 76 Reacties

Peugeot of Porsche


Twee auto’s die je op basis van hun naam niet direct zou vergelijken, maar die in werkelijkheid veel overeenkomsten hebben. Zo wonnen beide auto’s Parijs-Dakar, de Peugeot zelfs twee keer.

Dakar is in volle gang en dat is een mooie gelegenheid om nog eens naar de gloriedagen van de rally te kijken, toen er nog in Parijs werd gestart. In de jaren ’80 was niets te gek en kwam je naast buggy’s en aangepaste terreinwagens nog gewoon onvervalste supercars tegen in de woestijn. We zetten een legendarische Porsche tegenover een van de meest succesvolle Dakar-auto’s aller tijden: de Peugeot 405 T16 Grand Raid.

Porsche 959 ‘Paris-Dakar’
Porsche 959 Paris-Dakar
Porsche ontwikkelde de 959 eigenlijk voor de Groep B-rallyklasse, maar deze was opgeheven voor de 959 goed en wel klaar was om te racen. Dan rijden we er toch mee naar Dakar?, zullen de Duitsers ongetwijfeld gedacht hebben en zo geschiedde. In 1984 werden nog drie 911’s omgebouwd naar 959-specificaties maar in 1985 stonden er drie échte 959’s aan de start. Zonder succes, de auto’s kwamen alle drie niet aan de finish. In 1986 was het daarentegen wél raak, met de eerder opgedane ervaring werd een relatief eenvoudig eentweetje gescoord. René Metge en Dominique Lemoyne zitten achter het stuur van de Porsche in inmiddels legendarische Rothmans-kleuren.

Peugeot 405 T16 Grand-Raid
Peugeot 405 T16 Grand Raid
Twee jaar later domineert Ari Vatanen met een Peugeot 405 T16 Grand Raid Parijs-Dakar maar drie dagen voor de finish wordt hun auto gestolen en de wagen wordt gediskwalificeerd. De winst gaat dat jaar wel naar Peugeot, maar dan naar Kankkunen en Piironen in de ‘oude’ 205 T16. In 1989 en 1990 is het wel raak voor Ari Vatanen. Staat de Porsche 959 die werd ingezet tijdens de monsterrally nog redelijk dicht bij het straatmodel, de 405 T16 deelt niet veel meer dan zijn lampen en voorruit met de destijds populaire familiewagen. Onder de fraaie tweedeurs body, die helaas nooit als straatmodel verschijnt- gaat een viercilinder turbomotor schuil die ook nog eens achter de coureur en zijn navigator is geplaatst. Al met al een stuk gaver dan die wat vreemde 2008 DKR waarmee Peugeot dit jaar aan de start staat.

Hoeveel vermogen de Porsche en de Peugeot precies aan boord hebben is lastig na te gaan. Naar het schijnt leverde de 405 T16 Grand Raid uit 1988 zo’n 400 pk. Genoeg dus om de andere auto’s van zich af te houden, maar Jan de Rooy in zijn Daf hou je natuurlijk niet achter je. Voor de uiterst succesvolle deelname aan de Pikes Peak Hillclimb van dat jaar werd het vermogen overigens nog opgeschroefd naar een slordige 600 pk

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • Cayenne of Macan? Welke kies jij?
  • Überzeldzame Porsche B32 te koop in Nederland
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

405, 959, dakar, kies-maar, parijs, Peugeot, Porsche, t16

Vorig bericht: « Chinezen dwingen PSA hun Parijse hoofdkwarier te verlaten
Volgend bericht: Waarom heeft deze mafkees een dynamo op z’n schouder? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    7 januari 2015 om 18:44

    Porsche! Die peukenbak werd zelfs door een vrachtwagen ingehaald dus die hoef ik niet.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 januari 2015 om 18:58

      @mrrallycross:
      Het is maar wat je wilt zien….
      Die “peukenbak” won Le Dakar in verschillende hoedanigheden maar liefst 8 maal.
      2X vermomt als 205T16, 2X als 405T16 en 4 maal vermomt als Citroën ZX.
      Daar steekt die ene overwinning van de 911 en die ene overwinning van de 959 toch een beetje schril tegen af….

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        7 januari 2015 om 19:15

        @jrk68: Bijna goed, de 405 won hem drie keer, de ZX ook ;)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          7 januari 2015 om 19:25

          @dizono:
          Nope, de ZX won in 1991, 1994, 1995 en 1996.
          Check dit filmpje uit 1991 ook even.
          https://www.youtube.com/watch?v=uQcnTyfk7Lw
          Misschien komt de verwarring doordat hetzelfde duo het jaar ervoor met de 405T16 won en Citroën erna 2 jaar op rij werd geklopt door Mitsubishi (destijds nog zonder subsidie)….

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            7 januari 2015 om 19:40

            @jrk68: verhip, je hebt gelijk!

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              7 januari 2015 om 19:43

              @dizono:
              No worries….
              Dit autosport fossiel zit er ook weleens naast….

              Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            7 januari 2015 om 23:45

            @jrk68: nadeel van de AB App: jij had alles al mede gedeeld wat ik later bracht…

            Het is inderdaad een van de meest succesvolle platforms in (Dakar) rally’s. Ik ben niet de enige ouwel*l hier die zich deze wagens nog goed kan herinneren ;-)

            Login om te reageren
    • wiebe zegt

      7 januari 2015 om 19:10

      @mrrallycross: de porsche zou ook ingehaald worden door de zelfde vrachtwagen

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      7 januari 2015 om 20:07

      @mrrallycross: haha klopt, die beelden krijg ik niet snel meer van de netvlies dat Jan de Rooy zijn dubbelkoppige truck vol langs Ari vatanen rost.

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        7 januari 2015 om 20:24

        @ghost: Dan staat het toch niet helemaal goed op je netvlies, want het was niet de dubbelkoppige truck…
        https://www.youtube.com/watch?v=wahtSHVWo1Y

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          8 januari 2015 om 00:20

          @henrie: haha juistem

          Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        8 januari 2015 om 01:35

        @ghost:

        Twee motoren, niet twee cabines.

        Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    7 januari 2015 om 18:45

    De 405 T16 graag, altijd een elegante verschijning gevonden.

    Login om te reageren
    • wiebe zegt

      7 januari 2015 om 19:11

      @tupperware: en nartuurlijk Ari Vatanen achter het stuur

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        7 januari 2015 om 19:37

        @wiebe: ook een elegante vertoning?

        Login om te reageren
        • wiebe zegt

          7 januari 2015 om 21:28

          @mrrallycross: geschiedenis held

          Login om te reageren
  3. dikdraak zegt

    7 januari 2015 om 18:45

    Sowieso de Peugeot.

    Login om te reageren
  4. pindakoning zegt

    7 januari 2015 om 18:46

    Wat is die 959 toch bijzonder! Er zijn toch plannen om een nieuw Dakarmodel te bouwen ?

    Login om te reageren
    • atteh zegt

      7 januari 2015 om 19:15

      @pindakoning: Er gingen geruchten over een nieuwe 911 ‘Safari’, geen idee wat er nog van die geruchten over is? Maar over een specifiek Dakar model heb ik niemand gehoord? In ieder geval zouden ze dan niet een 911 gaan gebruiken, maar vast een Cayenne.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        7 januari 2015 om 19:29

        @atteh:
        Gezien de grootte van de huidige generatie Dakar auto’s lijkt die Porsche Q5 (ik krijg z’n naam maar niet in mijn kop) mij dan de logischer keuze.
        Publicitair ook interessanter trouwens….

        Login om te reageren
        • atteh zegt

          7 januari 2015 om 19:42

          @jrk68: Tja, daar kon je wel eens gelijk in hebben inderdaad, naam is trouwens de Porsche Macarena, als ik het zo goed heb…?

          Login om te reageren
          • ko3n zegt

            7 januari 2015 om 22:24

            @atteh: volgens mij verwar je hem met zo’n vaag dansje maar een nieuwe 911 in le dakar zou wel heel gaaf zijn en ook een leuk contrast tegenover de mini’s, 2008’s, duster’s en hiluxen

            Login om te reageren
          • g40freak zegt

            8 januari 2015 om 00:58

            @atteh: het was toch porsche macramee?

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              8 januari 2015 om 01:36

              @g40freak:

              Porsche Macademia?

              Login om te reageren
  5. autofanaat11 zegt

    7 januari 2015 om 18:50

    Listige, vind de Peugeot persoonlijk mooier. Maar de Porsche is ook prachtig

    Login om te reageren
  6. p993 zegt

    7 januari 2015 om 18:51

    Die bovenste is geen 959 maar 911 of vergis ik me?

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      7 januari 2015 om 18:57

      @p993: Je vergist je. Porsche heeft wel met de 911 (953) aan dakar meegedaan maar bovenstaande foto’s zijn toch echt van een 959.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 januari 2015 om 19:01

      @p993:
      Hier zie je ze allebei, de 911 is de voorste op de foto.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 januari 2015 om 09:11

        @jrk68: da’s een vette foto!

        Login om te reageren
  7. sydney zegt

    7 januari 2015 om 18:51

    Ondanks dat ik een groot liefhebber van Porsche’s (en haar racehistorie) kies ik zonder twijfel voor de 405 T16.Man man man, wat heb een hoop speeksel verloren terwijl ik kwijlend als kleine Sydney met m’n neus tegen de tv zat aangedrukt tijdens Dakar.Autovisie’s uitknippen,natekenen,modelauto bietsen bij m’n ouders.Alles.

    Maar dat goldt ook voor de DAF TurboTwin II

    Leuk stuk trouwens @dizono

    Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      7 januari 2015 om 19:01

      @sydney: absoluut mee eens! Al denk ik dat als je instaPt maar tot 1 conclusie kan komen, t zit nie

      Login om te reageren
  8. xiran zegt

    7 januari 2015 om 18:52

    peugeot natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. edgaar zegt

    7 januari 2015 om 18:53

    Zal het niet vaak meer zeggen denk ik, maar Peugeot boven Porsche

    Login om te reageren
  10. SCscreamGT2 zegt

    7 januari 2015 om 18:55

    kies maar: een Pinda of een Porsche… HAHAHA.

    Login om te reageren
  11. Matthijs zegt

    7 januari 2015 om 18:57

    Natuurlijk de Peugeot, maar dan wel met de Camel reclame.

    Ik blijf het jammer vinden dat Peugeot nooit met een productie versie van een 405 Coupé is gekomen.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      8 januari 2015 om 00:18

      @Matthijs: Was er dan een concept?

      Login om te reageren
      • Matthijs zegt

        8 januari 2015 om 19:06

        @e550:

        http://quatrecylindres.files.wordpress.com/2013/06/peugeot-405-coupc3a9-heuliez-11.jpg

        Jazeker, gemaakt door het nu failliete Heuliez

        Login om te reageren
  12. krijnie zegt

    7 januari 2015 om 18:58

    Kan in firefox niet inloggen en krijg maar enkele reacties te zien. Meestal niet meer dan 5 per topic. Waarom zie ik deze niet meer? Meer mensen dit probleem?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      7 januari 2015 om 19:20

      @krijnie: wel met de app op mijn iPhone (dat volgens de kennera op Apparata echt gewoon een baggerapparaat is ;-))

      Login om te reageren
      • carsandmore zegt

        8 januari 2015 om 02:00

        @gtwillem: op mijn iPhone zie ik alles gewoon goed zowel de reacties als de rest.

        Login om te reageren
    • enrique zegt

      7 januari 2015 om 19:44

      @krijnie: Op m’n laptop met Safari heb ik dat ook, ik zie vaak enkel de advertorial bovenaan. Zie dan wel ook een knop met “toon alle reacties” die ik sinds vandaag (lijkt het) bij elk artikel moet indrukken om de reacties te lezen.

      Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    7 januari 2015 om 19:14

    @dizono: dit was een uitgelezen kans om te zeggen dat de 405 T16 zijn basis niet deelt met de Peugeot 405, maar de 205 T16. Peugeot zat met hetzelfde probleem in de maag als Porsche: wel een competitieve auto, maar geen bestaande rallyklasse meer. Dus hebben ze voor de Dakar de 205 T16 gepakt, een langere wielbasis gegeven meet stabileit. De vorm leek nu al helemaal niets meer op een 205, maar had qua proporties meer weg van de grotere 405. Koplampen en achterlichten zijn inderdaad de enige ondelen van de 405, de rest is bespoke of van de 205 T16.

    Daarna werd hetzelfde platform ook nog gebruikt voor de Citroen ZX Rally Raid. Die won volgens mij in 1994 t/m 1996 nog de Dakar. Ik meende dat de regels toen dusdunig waren aangepast dat de ZX Rally Raid niet meer inzetbaar was.

    Ik zou overigens voor de 959 gaan. Dat was een auto die in aangepaste vorm Dakar won. Niet een buizenframe met turbomotor en koplampen van een seriemodel.

    Login om te reageren
  14. motoragent zegt

    7 januari 2015 om 19:15

    Als Peugeot-liefhebber kies ik natuurlijk voor de 405 T16, in Camel geel graag. Al zou ik stiekem de 205 T16 nog daarboven verkiezen.

    Login om te reageren
  15. series2 zegt

    7 januari 2015 om 19:16

    De Peugeot. Met de reden dat ik de 959 gewoon veel liever als straatauto zie.

    Login om te reageren
  16. str8six zegt

    7 januari 2015 om 19:18

    Bijzonder dat de meerderheid hier voor de Peugeot gaat. Ik zie niet echt wat er zo speciaal aan die auto is in tegenstelling tot de 959.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      7 januari 2015 om 19:30

      @str8six: bijzonder aan de Peus is dat ie uitsluitend en alleen voor Dakar werd gebouwd, de 959 werd ook daadwerkelijk in productie genomen, de Peus is dus sowieso zeldzamer.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        7 januari 2015 om 21:10

        @406_v6: ah ok, wist ik niet. Dat van de Peus dan.

        Login om te reageren
  17. PeugeotGTI zegt

    7 januari 2015 om 19:34

    De 405 T16 en de 205 T16 hebben mijn liefde voor snelle Peugeots behoorlijk aangewakkerd toen ik nog een klein ventje was. Dat Vatanen werd ingehaald door De Rooy zegt meer over de Turbo Twin II dan over de 405 T16 trouwens. Een 959 in de woestijn was een gaaf gezicht, maar ik ga zonder twijfel voor de 405 T16.

    Login om te reageren
  18. imba zegt

    7 januari 2015 om 19:35

    Toen auto’s in Dakar nog auto’s genoemd konden worden…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 januari 2015 om 19:41

      @imba:
      ????
      Die 405 stond verder van een straatauto af dan de huidige Mini’s of Toyota’s….
      Over de 2008 ga ik het niet hebben, dat is immers een buggy.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        7 januari 2015 om 23:36

        @jrk68: Het oog wil ook wat.

        Login om te reageren
  19. Michiel1 zegt

    7 januari 2015 om 19:41

    Ik hoef geen van beide, doe mij maar zo’n Dakar Truck!!! Machtige machines, lekker met 220km/h alles het snot voor de ogen rijden!

    Login om te reageren
    • wiebe zegt

      7 januari 2015 om 21:29

      @Michiel1: tegenwoordig begrend op 160 km/h

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        8 januari 2015 om 01:43

        @wiebe:

        Sterker nog, 140km/u.

        Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    7 januari 2015 om 19:44

    De Porsche om indruk te maken op mensen.

    De Peugeot om indruk te maken op mensen die mij wel iets kunnen schelen.

    Login om te reageren
  21. 367pk zegt

    7 januari 2015 om 19:50

    Vraag aan een carnivoor of hij biefstuk of een slavink kiest! De peudoemaarwat is hier de slavink, de Porsche de biefstuk. De peueieueuwwww heeft niets met het merk (lees de tekst, het is een, misschien wel bij Matra gemaakt, buizenframe, waarop een leeuwtje geplakt is, de Porsche is misschien de eerste echte supercar, want bruikbaar en toch superprestaties (alle “supercars” daarvoor, en in dezelfde tijd, zijn/waren totaal onbruikbare expositiemodellen).

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 januari 2015 om 20:00

      @367pk:
      De eerste supercar was de Mercedes 300SL, daar is het grootste deel van de automotive world het wel over eens.
      Die won in zijn tijd trouwens ook legendarische races/rally’s….

      Login om te reageren
  22. jordip zegt

    7 januari 2015 om 20:00

    Zou gaaf zijn als porsche met een variant op de macan zal meedoen dakar in de toekomst.

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      7 januari 2015 om 22:31

      @jordip: ja maar nog gaver als ze het met een 911 (misschien een team met 2 macans en 2 911’jes)

      Login om te reageren
      • jordip zegt

        8 januari 2015 om 12:50

        @ko3n: lijkt me inderdaad wel erg dik, meteen een allroad versie van de 911 lanceren. Marketingtechnisch zit er denk ik ook wel potentie in, weer een niche gedicht

        Login om te reageren
  23. Rob zegt

    7 januari 2015 om 20:04

    Tsja, kiezen…. Doe maar de Peugeot. Want snelle Peugeot zijn per definitie cool.

    Maar mij absolute favoriete Dakar wagen blijft die Rolls Royce. Wat een verschijning is dat zeg! Geniaal gewoon:
    http://www.rallysport.hu/info/2010/11/images/dakar/rolls_royce.jpg

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 januari 2015 om 20:16

      @Rob:
      Die was inderdaad briljant.
      Zo had je in de beginjaren wel meer aparte verschijningen, AB heeft daar weleens een artikel aan gewijd.
      Zo reden er in de beginjaren ook nog motoren met zijspan mee, stel je voor een paar duizend kilometer staande in een bakkie.
      Guy Colsoul (de vader van Tom) die het probeerde met een Opel Manta 400, de lijst is te lang….
      Voor mij ook een memorabel moment betrof een botsing, de een reed om het dorp en de ander er doorheen en na het dorp reden ze pardoes tegen elkaar op, dat alles gefilmd vanuit de helikopter….

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        7 januari 2015 om 21:02

        @jrk68:
        De lijst is lang inderdaad.
        Wat bijvoorbeeld te denken van deze Mercedes?
        http://www.dakardantan.com/images/vehicule/1172.jpg

        Of de legendarische Vespa man?
        http://www.dakardantan.com/images/vehicule/2137.jpg

        Trouwens, een ieder verwijs ik door naar http://www.dakardantan.com
        Heul, heul, heul veul mooie plaatsjes uit vervolgen tijden.

        Login om te reageren
  24. rd1991 zegt

    7 januari 2015 om 20:22

    Ik zou lekker de koning Trucker uit hangen in de TurboTwin II, dat was ook materiaal zeg. Qua auto wil ik de 405 wel. Damn wat was ik blij toen mijn ouders ook een 405 hadden op een gegeven moment!

    Login om te reageren
  25. rocky zegt

    7 januari 2015 om 20:23

    … Kan maar niet kiezen: ik vind ze beiden wel wat hebben, hoor

    Login om te reageren
  26. E34M5Touring zegt

    7 januari 2015 om 20:33

    Zeker de Peugeot. Eeuwig zonde dat Peug die 405 nooit als coupe heeft gemaakt. Vond dat echt goed staan. En had je een mooie Mi16 of T16 variant van kunnen maken om de successen te onderstrepen. Zelfde geldt voor de ZX (vind ik dan).

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      7 januari 2015 om 22:57

      @E34M5Touring:
      Ja zonde dat ze dat succes niet verzilverd hebben. Citroën deed dat met Loeb ook al niet toen hij bezig was legendarisch te worden in WRC.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 januari 2015 om 09:38

        @PeugeotGTI: Ja, je had toen even een C4 coupe Loeb edition maar dat was op een paar stickers na weinig bijzonders…

        Login om te reageren
  27. mercedesbenz63 zegt

    7 januari 2015 om 20:39

    Bijdeee

    Login om te reageren
  28. tjorque zegt

    7 januari 2015 om 20:50

    de porsche graag
    de peugeot net iets liever denk ik.

    Login om te reageren
  29. deepep zegt

    7 januari 2015 om 22:08

    959 graag, 0-100 3,7 en een top van 320kph nog steeds mooie cijfers na bijna 30 jaar En vandaag de dag nog geweldige techniek.

    Login om te reageren
    • wiebe zegt

      7 januari 2015 om 22:35

      @deepep: ja maar niet in de woestijn dus cijfertjes maken niet uit

      Login om te reageren
      • deepep zegt

        8 januari 2015 om 14:08

        @wiebe: ze ware voor Dakar gedetuned naar slechts “400pk” i.v.m. slechte benzene.

        bij Le Mans deden ze 680pk…

        Login om te reageren
  30. henkhupelschoten zegt

    8 januari 2015 om 07:49

    De Peugeot natuurlijk! Overigens is die Porsche 959 Dakar wel de gaafste Porsche van allemaal!

    Login om te reageren
  31. LaLancia zegt

    8 januari 2015 om 09:54

    De Peugeot. Had als klein jochie een speelgoed autootje van die 405. Vond ’t toen al een cool autootje.

    Login om te reageren
  32. jeppie zegt

    8 januari 2015 om 14:00

    Peugeot sws

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North