
Niches zijn er om op te vullen. Ook in Ingolstadt is deze boodschap aangekomen. Of dat altijd louter positief moet zijn maakt niet uit. Your wish is my command.
Tja, is het echt nodig Audi? Volgens Autobild komen de Duitsers het komende jaar met een RS6 Allroad op de proppen. Nog steeds 560 pk (605 pk in Performance trim) en 700 Nm. Hetzij met wat extra plastic en de auto zal hoger op zijn poten komen te staan.
Een opmerkelijke keuze die de sportieve rijeigenschappen niet positief zal beïnvloeden. Maar we hoeven ons niet zo heel druk te maken. De Allroad zal speciaal voor de Chinese markt worden ontwikkeld. Van concurrentie hoeft Audi voorlopig niets te vrezen. Een andere station-haarspeldbochteter die 305 km/u 315 km/u doet is er simpelweg niet. En niet zo gek ook. Schoenmaker blijf bij je leest: laten we sportauto’s (stations) en bergbeklimmers niet in de blender gooien en hopen op een mooie uitkomst.
Zeg het maar. Een snelle SUV die je ook door de minder fijne bospaadjes kan lozen, of een uit z’n verband gerukte sportstation die het eigenlijk nét niet is. Wel handig voor overvallen op blokhutjes.
Foto: Een gewone Audi A6 Allroad





bwa ik vind het wel wat hebben. zeker beter dan die amg en m suv’s
@uselessblogger: ?
@poar: Hij vindt het wel wat hebben. En een betere keuze ten opzichte van de SUV’s die de AMG- en M-divisies van respectievelijk Mercedes en BMW in hun assortiment aanbieden.
@sidewalkjoe: hahahhahaaha!!! Oprechte +1
@sidewalkjoe: take a walk with me joe, you just won the internet
Ah wat een geweldig idee!!
De techniek hebben ze voorhanden dus waarom ook niet.
Juist omdat het niet nodig is, is het leuk.
En verkopen zal het toch wel.
@danone: dit is trouwens een (blijvende?) trend.
Ging er ook niet een gerucht over een “offroad” 911?
@danone: een soort opvolger van de dakar 911 uit de 80’s
@ko3n: dat was een 959.
@e1000bmw523i: Ze hebben nu zo’n rally 959 in het Porsche museum staan.
Auto verhogen en spatborden mat zwart maken, ingenieus zeg.
@mikkeloentje: En er 50k meer voor vragen!
Domme grappen over het dievengilde in 3..2..1…
@cpp1: is al gemaakt ;)
@scottishcarspotter2000: zag ’t ja ;)
OMG……Dit ding zal hier wel de weg komen vervuilen …Oh nee, wordt sterfensduur…Gelukkig ;)
De Allroads zien er meestal al aardig dik uit. Flinke lichtmetalo’s en lappen rubbers eronder en het zou er best eens puik uit kunnen zien.
En waarom niet? Er worden ook sportieve versies van zeecontainers en slagschepen gemaakt en dat schijnt ook nog prima te rijden dus ik zie niet in waarom een licht opgehoogde A6 geen goed idee zou kunnen zijn. Ik ben voor!
Doe dan ook een RS8. Argumentatie om geen RS8 te doen (te groot, te zwaar voor een hardcore sportauto) is dan nu wel helemaal overboord gegooid.
@danmar: Als men denkt extra munt te kunnen slaan dan kan alles … Dit hebben we eerder gezien en niet alleen bij Audi.
Uiteindelijk gaat het om zoveel mogelijk winst te maken en daar is een bedrijfsvisie ondergeschikt aan.
@turbobrick: helaas wel, ja. :-( *mompelt iets met FWD en Active Tourer*
In een land met slechte wegen geen slecht idee. Ik ben nu op vakantie in een land waar ze over de weg zigzaggen om alle gaten te ontwijken. Nee niet Belgie ;)
@FieRo: Roemenië?
@e1000bmw523i: nee Dominicaanse Republiek. In Roemenie had ik wel een gestolen RS6 met nederlandse platen onder mn gat gehad ;)
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! Wie bedenkt dit nou!
Straks ook een R8 Avant Allroad?
@rufctr01: je bedoelt RS8 allroad avant?
@tjorque: nee R8 avant allroad, kunnen ze weer een modelletje op de markt brengen.
@rufctr01: ach ja sorry, ik zie het verschil tussen r, rs en a al niet meer… Ik had A8 gelezen… Misschien ben ik nog steeds niet in genezen van drie maanden in een A4 gereden te hebben.
@rufctr01:aub :D
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/modifications-accessories/1104877d1372691281-pics-weird-wacky-mod-jobs-r8-lift.jpg
@michaelcorleone: hahaha, het is er al;)
@rufctr01: nog geen avant maar wel allroad2
@rufctr01: R8 Sportback
Hmmm ik zie er het nut niet van in. Of je moet heel hard met je paardentrailer naar de manege willen. Of voor hele snelle boswachters.
@dutchdriftking: dan heten ze geen “boswachters” meer ?
Gaaf!
Zal wel een bom met duiten extra kosten, vooral de niet meegespoten bumpers, spatbordverbreders en trimline zullen wel flink duur zijn, want die zijn vervaardigd uit hoogwaardig ABS-kunststof. Maar dan staat er ook wel wat voor de deur…
Zolang het duurt dan. Want zo’n quattro met extra bodemvrijheid is natuurlijk helemaal geknipt om de Bulgaarse wegen onveilig te maken.
Helemaal top
Stuur dan gewoon een Q7 v12 naar China! Heel ruim, 500pk en daadwerkelijk geschikt om Offroad te gaan
@Kuifje:
http://www.autoblog.nl/nieuws/wat-voor-auto-zakt-hier-genadeloos-door-het-ijs-74258
Chinezen en de Q7, geen gelukkige combi.
Ik zie het nut niet eigenlijk, een normale RS6 kan ik nog begrijpen, maar een Rs6 Allroad is gewoon nutteloos. Teneerste heb je niets aan die vele pk’s in het terrein.
Ook met een snelle SUV (bijv: Mercedes-AMG GLE) zou ik ook niet terrein willen rijden. Ik houd wel van SUV’s vanwege het praktische, maar offroad zou ik er niet mee willen rijden.
De perfecte offroad wagen is de Toyota Land Cruiser voor mij, ook die is vernieuwd en verbeterd en kan er weer een tijdje tegenaan.
@michaelcorleone: zo een auto wordt dan ook niet gemaakt om in de Sahara of dwars door de Rocky Mountains te rijden maar is wel gewoon fijn als je in een afgelegen villa met bergweggetje woont. Zijn leuke auto’s die allroads en gek genoeg best nuttig.
@sbelali: Ik zie het nut ook wel van een All Road, maar door die hoog op de poten te zetten wordt hij zo week dat hij een verschrikking wordt om met zo veel vermogen te rijden.
Dus een V8 is niet zo erg maar ik denk dat het beter zou zijn als ze die terug tunen naar een 250-300 PK. dan past het beter bij het rij gedrag van een Allroad.
@sbelali: Klopt de gewone allroads zijn ook leuk, maar aan een Rs6 allroad heb je toch niks?
@michaelcorleone: niet elk land heeft wegen als biljartlakentjes. In de US of A worden bijvoorbeeld geen sportonderstelllen af fabriek geleverd. Nou is het daar niet eens zo dramatisch als op een aantal andere plekken. En is een AllRoad daar imho overdreven. Maar er zijn genoeg plekken te bedenken waar premium klanten wonen waar en waar okay wegen worden afgewisseld met gatenkaas asfalt.
@garp: Dat begrijp ik wel, maar wat moet je met een RS6 allroad? Is een Volvo xc70 of een gewone a6 allroad niet genoeg.
Als je ook een hele hele goede wil en niet zoveel wil betalen heb je zelfde de Subaru Outback die staat ook zijn mannetje of een Opel Insignia Country Tourer.
Je zegt de USA nu weet ik niet wat een gewone Rs6 daar kost, maar een Rs6 heeft grote opvallende velgen blingbling dus. Dat is mijn kritiekpunt dus die velgen zullen je niet ver laten komen op slechte wegen en zullen snel beschadigd worden iets wat je niet wilt lijkt mij.
Heeft hetzelfde nut als een X6M. Helemaal niets dus.
@michaelb: +1
het is maar leen/huur/lease handel ..
een inferieur product dat eigenlijk niet meer is dan een luizig wurgcontract ..
Alle Dikke Duitsers zijn totaal nutteloos. Maar als je het artikel even op AutoBild bekijkt, ziet de render er echt wel heel erg dik uit. Minder erg dan dat je van te voren zou denken. Toch zou ik liever dan een Allroad BiTDI hebben. Telkens moeten tanken met je wintersportmobiel is erg vervelend ;-)
Als je hem verlaagt en 20 inch wielen eronder zet is het nog meer een overtreffende trap van nutteloosheid.
Nou, komen die reacties alvast:
“DIKKKKKK!!”
“Middelvinger op wielen!”
“Iedereen die dit stom vindt is jaloerz en een haterrr”
En oja, bijna vergeten, mijn reactie:
“Meh.”
Niet omdat het moet, maar omdat het kan?
Dat klinkt als leuk speelgoed, een RS6 Allroad. Lekker met 300+ door het bos blaffen, of met 300+ richting de skipiste racen. Maar ja, hoe vaak doe je dat?
Heerlijke auto!!
Verslaggever, stop eens met lozen en begin te loodsen!
Ach waarom niet
Van de eerste allroad was er ook een V8 gelijk aan de S6
Dus die rs6 kan ook wel
Ben wel benieuwd naar de uitgeklopte wielkasten met daarop nog allroad wielkast verbreders
Dat gaat weer leuke plaatjes opleveren met Elandproeven. En vervolgens uiteraard plaatjes van gecrashte RS6 Allroads.
Op zich een goede stap. Voor Rusland zou het top zijn. Hoge sportieve auto’s zijn hier erg populair en Audi heeft niks hardcore op hoge poten. De RS6 doet het alleen ‘goed’ in West-Europa, waar alsnog maar weinig verkocht van worden.