• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS6 Avant gaat dwars

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 september 2007 om 09:39 – 39 Reacties

RS6 drift

De nieuwe RS6 heeft over autoblog-aandacht niet te klagen. Zodra het gerucht verschijnt dat hij misschien een halve pk meer heeft dan in de boekjes staat gooien wij er natuurlijk meteen een bericht tegenaan, geheel tot onvrede van sommige reaguurders. Dit keer hebben we een spyvid van een RS6 Avant die lekker dwars gaat op de Ring.

Oplettende lezers hadden de RS6 Avant al eerder gespot op autojunk, waar gebruiker ‘Tomos‘ dezelfde RS6 spotte die eveneens zwaar mishandeld werd.

Een blik op het dak leert dat Audi waarschijnlijk op de BMW-toer gaat en een composiet-dakje op de RS6 monteert. Of is het toch een zonnedak? Bij eerdere spots was soms sprake van een ander dak, en soms van een dak dat gewoon in de carrosseriekleur was uitgevoerd. Of zou dit een verschil zijn tussen de sedan en de avant?

We zien het zeer waarschijnlijk in Frankfurt (via).

UPDATE: Video niet langer beschikbaar op YouTube

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, nurburgring, rs6

Vorig bericht: « Alleen accijns LPG en Diesel omhoog
Volgend bericht: Spyker pakt PCM hard aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jos zegt

    4 september 2007 om 09:40

    -edit: ip-ban-

    Login om te reageren
  2. zapp zegt

    4 september 2007 om 09:41

    Hmm, beetje kort, klinkt wel goed trouwens.

    Login om te reageren
  3. Floris zegt

    4 september 2007 om 09:48

    Tot ziens Jos. Erg kort filmpje ja.

    Login om te reageren
  4. smoke zegt

    4 september 2007 om 09:51

    Tja, na 10 seconden is ‘ie alweer uit het zicht.
    Dat heb je met die snelle auto’s he :)

    Login om te reageren
  5. CooperS-lightningblue zegt

    4 september 2007 om 09:57

    Daar komt zo te zien heel wat gewicht de bocht om zetten…

    Login om te reageren
  6. Josje zegt

    4 september 2007 om 10:01

    volgens mij heeft die auto gewoon een slechte wegligging, en breekt die kont gewoon uit:P

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    4 september 2007 om 10:03

    Wat ook best kan is dat er in de RS6 (avant of Limosine) een W12 uit de Bentley of uit de Phaeton ligt! maar ziet er wel stoer uit

    Login om te reageren
  8. Tom van Bergen zegt

    4 september 2007 om 10:07

    De vorige generatie RS6 zou ondersturend die bocht door gekomen zijn. Volgens mij heeft Audi heel erg hun best gedaan om de nieuwe RS6 een wat neutraler stuurkarakter mee te geven en het mogelijk te maken om overstuur te creeëren. Ik wacht op de eerste review.

    Login om te reageren
  9. Martijn zegt

    4 september 2007 om 10:13

    ben benieuwd het blijft tenslotte 4 wielaandrijving

    Login om te reageren
  10. Ovide zegt

    4 september 2007 om 10:13

    Een composiet-dak lijkt mij zeker niet onwaarschijnlijk.
    Hopelijk biedt Audi de koper inderdaad de keuze om deze een blanke-laklaag mee te geven of te laten spuiten in de carrosserie kleur. Voor ’n echte wolf in schaapskledij.
    Zo’n gewichtsbesparend dak zal zeker erg veel bijdragen aan een betere wegligging, aangezien de afmetingen van het avant-dak een aanzienlijke oppervlakte meet, en dus een relatief “hoog” ;) gewicht.

    Login om te reageren
  11. Robin zegt

    4 september 2007 om 11:34

    Dat is wel knap als je dat met zo ’n grote bak kan, een die waarschijnlijk nog met stukken tape aan elkaar zit ;-).

    Login om te reageren
  12. CasperH zegt

    4 september 2007 om 11:50

    Ben benieuwd of het een M5-killer wordt. Als ik dit vergelijk met dat filmpje van die M5 van de week, dan leek die BMW toch een stukje lichtvoetiger als deze RS6. Voor zover je dat op dit beeld kan beoordelen natuurlijk.

    Login om te reageren
  13. Steve11NL zegt

    4 september 2007 om 12:07

    @casper

    Mee eens. Leek met niet erg hard te gaan en eerlijk gezegd leek het me er erg zwaar uitzien allemaal.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    4 september 2007 om 12:20

    Ik neem alles terug wat ik slecht aan de RS6 vond, me like! :D

    Login om te reageren
  15. Tombnolz zegt

    4 september 2007 om 12:36

    Hoor die banden gillen van de pijn!

    Login om te reageren
  16. robin_de_eerste zegt

    4 september 2007 om 12:50

    is al iets bekend over de prijs van de nieuwe rs6?

    Login om te reageren
  17. Luc zegt

    4 september 2007 om 13:58

    wilde wel eens meer zien

    zo te zien is de ring ook een trekpleister voor jappen

    Login om te reageren
  18. tekkie zegt

    4 september 2007 om 14:07

    Waarom kreeg Jos een IP-ban? voor de rest, echt een super gafe wagen. en die krijgt dus 619pkaatjes? te stoer, als ik ooit nog eens een dergelijke auto kan aanschaffen zou het wel moeilijk worden, de nieuwe RS6 station of de M5 station getuned door hartge natuurlijk(de m5 dan he, en dan wel motorisch, anders is het moeilijk opboxen tegen de 100pk meer van de rs6);).

    Login om te reageren
  19. Floris zegt

    4 september 2007 om 14:31

    Jos deed een nare verwensing. Lijkt me genoeg info.

    Login om te reageren
  20. MurcieBoy zegt

    4 september 2007 om 15:43

    en hopelijk heeft ie achterwielaandrijving want die 4wd is echt niks :(

    Login om te reageren
  21. Herry zegt

    4 september 2007 om 16:07

    @murcieboy, waarschijnlijk van Murciélago die ook 4wd heeft, da’s kwestie van voorkeur, zolang het geen fwd is.

    @ rick de W motoren zijn voorbehouden voor de top klassen, duitse marketing.

    Login om te reageren
  22. amci zegt

    4 september 2007 om 16:37

    -edit: het was het laatste stukje dat ’t ‘m deed…-

    Login om te reageren
  23. ruf rt12 zegt

    4 september 2007 om 16:56

    Amci

    Ten eerste lach ik me kapot over je taalgebruik, ten tweede lach ik je uit over je uitspraken. Heeft de rs4 ook turbo niet toch? Het is is gewoon een keuze turbo heeft meer koppel en rijd dus in het dagelijkse verkeer fijner. Hoogtoerig is ook prachtig maar zoals ik al zij het is een keuze. Dus leer jij eerst nog maar eens Nederlands en vergeet niet het merk Audi nog een keer te bekijken. Oja wil je nog een woordenboek?

    Login om te reageren
  24. Rick zegt

    4 september 2007 om 17:13

    @ Amci

    Ga buitenspelen ofzo, jij hebt 0 verstand van auto’s. Ten eerste krijgt deze Audi een stuk meer pk’s mee dan de M5, en ten tweede heeft deze Audi ook nog eens 4 wd. Oftewel bij het sprintje van 0-100 is de M5 GEEN concurrentie voor de RS6. Verder vind ik BMW’s ook mooie auto’s en ik heb er echt niets op tegen maar dit soort commentaar slaat natuurlijk nergens op.

    Login om te reageren
  25. Arash zegt

    4 september 2007 om 17:23

    en om ff aan te vullen, quattro aandrijving neemt altijd wat extra gewicht mee

    Login om te reageren
  26. S65 AMG zegt

    4 september 2007 om 17:30

    Pohhhh dit is gewoon te gruwelijkkk

    Login om te reageren
  27. amci zegt

    4 september 2007 om 18:06

    Kijk jongens ik kan toch ook niks aan doen dat bmw wat van een motor maakt die doen tenminste een beetje hun best in plaats gewoon 2 turbos op te schroefen want anders maken ze helemaal geen kans ehheheh.
    –edit: ip-ban, zwaai zwaai–

    Login om te reageren
  28. ruf rt12 zegt

    4 september 2007 om 18:11

    @ Amci

    Hahahha ik ga niks meer zeggen want dat ben je toch niet waard. Ik lach je alleen hard uit. En je hebt nog steeds niet in het woordenboek gekeken vriend.

    Login om te reageren
  29. R. zegt

    4 september 2007 om 18:33

    QUATTRO -edit: ? –

    Login om te reageren
  30. Arnold_GT zegt

    4 september 2007 om 18:48

    Mooie auto.. altijd al gevonden van de Audi S/RS series…. maar vind dit filmpje tegenvallen..

    had verwacht hem echt te zien uitbreken, rokende banden enzo.. hoe dan ook, gave bak!

    Login om te reageren
  31. CCX zegt

    4 september 2007 om 18:51

    Vandaag RS4 Avant gezien ! Is veel sjieker dan je denk als je hem ziet. Op foto ziet ie er toch maar zo ‘gewoontjes’ uit maar in het echt is ie echt zo mooi !

    Login om te reageren
  32. CCX zegt

    4 september 2007 om 18:56

    zou graag eens willen weten wat amci zei … Moet wel al héél erg ‘verkeerd’ geweest zijn !

    Login om te reageren
  33. Willem zegt

    4 september 2007 om 19:15

    haha lees altijd de reacties misschien al wel meer dan een jaar en heb al heel wat edit’s gezien:P maar nog nooit een ban! goed bezig jullie maken het vandaag wel heel bont!

    Login om te reageren
  34. CCX zegt

    4 september 2007 om 19:27

    Ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet alles weet van die auto’s en nog minder over hoe een motor in elkaar zit. Ik zal dan ook niet zoals amci praten over dingen die je zelf niet begrijpt of zelfs niets over weet.

    Wel goed van autoblog dat ze zo goed ingrijpen (daarom zijn er dan ook huisregels) bravo ! Ik vond het dan iig ook wel heel dom om na die eerste reactie ng een 2de te schrijven ! Verander dan gewoon van naam en begin met een nieuwe schone lei !

    CCX

    Login om te reageren
  35. Jesko zegt

    4 september 2007 om 19:48

    sexy explosion!

    Whehe, die wagen is nu al m’n favoriet. BMW is prachtig, vooral de M5, maar dit is toch ook mooi hoor.

    Login om te reageren
  36. wilco zegt

    4 september 2007 om 21:10

    Dit is qua geluid in ieder geval niet beter dan de M5. Die vind ik net ff wat heftiger. Maar ja, das ook n high tec blok zonder turbo. Met turbo is t allemaal net wat minder spannend. 4WD op een racebak is sowiezo al verliezen vind ik.

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    4 september 2007 om 22:10

    @Rick, het is 100% zeker een V10 Biturbo geen W12……

    Login om te reageren
  38. pipo zegt

    5 september 2007 om 01:55

    nou nou, dat gaat blijkbaar lekker hard :) , moet ook wel om die 4wd uit koers te brengen, al kan het gewicht daar ook mee te maken hebben natuurlijk. spijtig goenoeg echt wel een heel kort filmpje..(te kort om antwoorden te krijgen) vraag me wel af hoe dat nu zit met dat dak, een beetje carbon kan nooit kwaad, wel?
    @amci: bekijk het stuk eens over de nieuwe “mx5” (x5 m versie..), wat zei je ook weer over turbo’s?…
    @ sir kettingroker: je bent wel in form vandaag he ;)

    Login om te reageren
  39. Larzz zegt

    12 oktober 2007 om 11:40

    dit is geen drift! dit is je bak er lomp in gooien lol. maar toch respect, ik zou het niet durven in wehrseifen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North