• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RSQ7 of Q7 6.0 V12 TDI

Auteur: Wouter, gepost 9 september 2006 om 19:39 – 45 Reacties

Audi RSQ7


Niet de A8 krijgt de 6.0 V12 TDI uit de Audi R10 racer, maar de Q7 zou worden uitgerust met deze motor. De 500 pk en 1000 Nm weten wel raad met de zwaargewicht Q7.

Volgens de Heilbronner Stimme lanceert Audi in 2008 deze uber-Q7. Of deze dan de naam RSQ7 of Q7 6.0 V12 TDI zal dragen is nog een grote vraag. Het klinkt goed, maar of het echt gaat gebeuren blijft nog even gissen (via germancarblog).

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
    Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
  • politie
    Nederlandse Politie krijgt nieuwe en zeldzame Audi's

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, Q7, SUV

Vorig bericht: « Spyshots: BMW 760i op waterstof
Volgend bericht: Jeep Compass leverbaar vanaf oktober »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    9 september 2006 om 19:44

    Oei oei oei dat word dan wel heel erg uber

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    9 september 2006 om 19:49

    RS zijn zijn snelle bezine versies. Derhalve zou 6.0 V12 TDi eerder gekozen worden. Of de Audi D7.

    Login om te reageren
  3. stiggie zegt

    9 september 2006 om 19:58

    eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  4. Tombnolz zegt

    9 september 2006 om 20:01

    Audi D7, laat me niet lachen. Er rijden toch ook geen D3, D4, D6 & D8 rond!

    Login om te reageren
  5. Jan zegt

    9 september 2006 om 20:03

    Misschien een DSQ7 dan. Maar ze kunnen hem het beste gewoon aanbieden als 6.0 V12 spijtig dat het de W12 niet is.

    Gaat wel heftig worden, zeker wanneer de tuners deze motor dan nog eens extra kietelen

    Login om te reageren
  6. orochimaru zegt

    9 september 2006 om 20:16

    hehe zon beest wil ik wil in mijn garage

    Login om te reageren
  7. estingo zegt

    9 september 2006 om 20:20

    lol dus deze is zoeiwo sneller als de toureq w12? of die v10 diesel van volkwagen?

    ben benieuwd maar jullie zullen het vast een slechte vergelijking vinden

    Login om te reageren
  8. mr. ilovemorethan600hp zegt

    9 september 2006 om 20:22

    yes please thank you very much

    Login om te reageren
  9. Vegeta zegt

    9 september 2006 om 20:24

    Waarom in 2008 pas. Dan zijn de concurrenten alweer met een nieuw model gekomen. Ik zou het omgekeerd doen. Verkoop eerst aan een bepaalde doelgroep alle superversies en breng daarna de gewone op de markt. Zo creer je een naam en een bak status met dat ding zolang de rijkeren er een hebben en bied je daarna een voordeligere aan voor het gewone volk. Heeft je product in eens een andere status.

    Login om te reageren
  10. sicko zegt

    9 september 2006 om 21:11

    Idd Vegeta zo doet mercedes het ook altijd met zijn topmodellen(s, SL,CL).
    Als de RSQ7 er al komt gaat dat zeker niet met een dieselmotor zijn

    Login om te reageren
  11. Ejay zegt

    9 september 2006 om 21:30

    @ Tombnolz, doe eens grapjes begrijpen :-D

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    9 september 2006 om 21:31

    Oeps, 2 x achter elkaar maar het is niet anders.
    @ Vegeta en sicko, zoals bij de Range Rover Sport, die naar ik mee eerst alleen in de special oranje HSE supercharged uitvoering te krijgen was.

    Login om te reageren
  13. L-M zegt

    9 september 2006 om 21:34

    Damn moet wel zaleg zijn

    Login om te reageren
  14. porsche fan zegt

    9 september 2006 om 22:03

    Porsche Cayenne turbo S is tch de beste SUV :-D

    Login om te reageren
  15. Fiat Rider zegt

    9 september 2006 om 22:11

    Hier een kort berichtje van mij, omdat ik deze wagen toch niet kan betalen, laat me koud dat hij 500 pk motor krijgt.

    Login om te reageren
  16. jaap zegt

    9 september 2006 om 23:08

    Waarom reageer je er dan op? En het word wel een keer tijd voor een snellere Q7, de concurent is ze op dat vlak al lang voor.

    Login om te reageren
  17. Fiat Rider zegt

    9 september 2006 om 23:30

    @Jaap: Om jullie te laten weten dat het een beetje overdreven is om zoveel pk’s in een auto te gaan stoppen, want volgens mij zijn de fabrikanten alleen maar prestatie gericht bezig.
    En volgens mij gebruikt je heel zelden alle 500 pk tegelijk, want dat gebruikt je alleen in extreme omstandigheden.

    Login om te reageren
  18. Fiat Rider zegt

    9 september 2006 om 23:36

    En de extreme omstandigheden komen niet zo gauw voor, dus is 500 pk motor eigenlijk overbodige luxe, toch??????

    Login om te reageren
  19. jaap zegt

    9 september 2006 om 23:39

    Niemand word gedwongen om een auto met zo’n aantal pk’s te kopen. Maar als je er het geld wel hebt dan is het toch altijd fijn om al die kracht onder je voet te hebben toch? Als je het overdreven vind dan koop je een wat mindere krachtige auto. Maar goed, iedereen zijn eigen mening. ;)

    Login om te reageren
  20. audi_fanaat zegt

    9 september 2006 om 23:49

    ik moet wel zeggen dat kleurtje die deze q7 heeft vind ik helemaal geweldig.

    Login om te reageren
  21. Supermug zegt

    10 september 2006 om 00:00

    Of het onzin is of niet maakt niet uit. Verkopen doen ze toch.
    Als je zelf iets (makt niet uit wat) wil kopen en je hebt het geld voor de beste, mooiste of degelijkste keuze dan doe je dat toch of niet.
    Als ik de keuze had (ongeacht de prijs)tussen een 3 liter diesel of een 6 liter V12 dan weet ik het toch? Alleen die naam al.

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    10 september 2006 om 00:06

    lijkt me wel logischer om eerlijk te zijn. maar het lijkt ook onwaarschijnlijk

    Login om te reageren
  23. eMilt zegt

    10 september 2006 om 01:22

    Een D7 of DS7 zou heel goed kunnen. Er gaan al langer geruchten dat Audi hun modellenreeks van “te grote” dieselmotoren wil voorzien om zo een sportieve lijn van diesels te creeeren. Geruchten: DS3 (3.0 V6 TDI), DS4 (3.0 V6 biturbo TDI), DS6 (4.2 V8 TDI), DS8 (6.0 V12 TDI). Diesels zijn nou eenmaal heel belangrijk voor Audi want in Europa is de helft van alle verkochte Audi’s een diesel.

    Login om te reageren
  24. Mareno zegt

    10 september 2006 om 02:36

    Ok, dus een lelijke suv (voorkant ok, maar achterkant!??!) van 150.000-200.000 euro staat straks voor je aan het stoplicht.. ziet dat je met je 997 achter hem staat en geeft volle gas.. heel de omgeving en je 997 ziet zwart van de roet van de eerste emissie.. ja ik snap wel hoe deze auto populair gaat worden onder de meer smaakvolle mens die wel over het geld beschikken om deze auto te kopen..
    Nog een voorbeeld?
    Je staat op een feest.. heel de parking staat vol met mooie snelle auto’s.. iemand vraagt aan je.. ‘en kerel wat rijd jij tegenwoordig?’.
    Dan moet jij zeggen… ‘een audi jeep met een 6 liter diesel’..
    Ja lijkt me echt een goed idee.. volkswagen.. hoe de tdi’s aub in het segment waar ze horen.. porsche brengt ook geen 1,8 liters uit met 7000touren voor het 20.000-40.000 segment

    Login om te reageren
  25. Supermug zegt

    10 september 2006 om 03:16

    Iemand die die huidige diesels nog afbreekt heeft er nog nooit mee gereden denk ik. Ik doe 40.000km per jaar en heb een krachtige diesel onder mijn kont. Hij rijd lekker en trekt ook goed door. Alleen hoef ik hem niet in de toeren te houden en kan ik meer ontspannen rijden. En het geluid boeit mij niet want ik heb Metallica loeihard staan. En die Audi 6 liter diesel mogen ze mij altijd aan mijn deur zetten.

    Login om te reageren
  26. audi freak zegt

    10 september 2006 om 10:40

    ik heb laats op de autoweg een 4.2 quattro gezien maar die man ging nog eens hard voor bij en 5 km verder stond ie voor me aan het stoplicht

    Login om te reageren
  27. Ken Speed Fan zegt

    10 september 2006 om 11:40

    @ audi freak.

    WHO CARES :P

    Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zo’n ”tank” kopen met een 6.0 V12 Diesel ( zal wel heel zuinig zijn : 1 op 4,5 :P ).
    Koop dan een A6 met een dikke motor , net zo veel ruimte en de aanschafprijs is veel lager ( een 3.2 FSI kost zo’n 57.000 euro , of een 4.2 ).

    ACH JA.

    Login om te reageren
  28. slk55 amg zegt

    10 september 2006 om 12:18

    eindelijk weer een suv met een v12 motor. de enige die er nu is, is de touareg w12.
    Ik vind de audi q7 echt een hele mooie dikke suv, en daar hoort ook een dikke motor in. Ze hebben nu alleen nog maar een 3.0L v6, dit is nou niet echt een hele dikke motor voor zo’n zware auto. Ik zat dus al te wachten op een dikkere diesel. Een v12 is wel meteen heel erg dik, maar wel erg snel! één min puntje is natuurlijk het brandstof verbruik.

    Maar ik vind de porsche cayenne turbo S vog steeds de über SUV!
    mooi, razend snel en bijzonder.

    Login om te reageren
  29. Jeroen zegt

    10 september 2006 om 16:01

    Ik geloof er niet in, er komt zowiezo een 3,6 V6 benzine, en ik denk een V8 4.2 TDI, en nog een V10 met 450 pk? of een W12 maar denk niet de V12 TDI

    Login om te reageren
  30. Cuore sportivo zegt

    10 september 2006 om 23:59

    nieuwe fiat panda sport spurt van 0-100km/u in 9.6s (1.4 16v)
    Q7 met 3.0TDI 211pk 10.0s en de 233pk-versie in 9.1s

    om fiat rider zijn standpunt een beetje te versterken …

    Login om te reageren
  31. eMilt zegt

    11 september 2006 om 00:39

    @Cuoro sportivo: Wat wil je nou zeggen met deze vergelijking? Dat de mensen die overwegen een Q7 te kopen maar beter een Fiat Panda kunnen kopen? Het gaat bij auto’s om meer dan alleen maar de sprint van 0-100 km/h.

    Login om te reageren
  32. 911 zegt

    11 september 2006 om 09:13

    Deze lompe SUV met diesel motor heeft echt helemaal niets meer met sportiviteit te maken. Zo’n ding is toch vreselijk om mee te rijden op een circuit of op sportieve bochtige weggetjes.
    nee doe mij maar een Porsche cayenne turbo s

    Kraken!!

    Login om te reageren
  33. eMilt zegt

    11 september 2006 om 09:58

    Autoweek.nl bevestigt zojuist de komst van de V12 TDI in de Q7. Voor Cuore sportivo: 0-100km/h in 5,5 seconde. Dat is dus net zo snel als een Porsche Cayenne Turbo en nagenoeg (op 0,3s na) net zo snel als een Cayenne Turbo S.

    Login om te reageren
  34. Timmie zegt

    11 september 2006 om 10:31

    De naam “RSQ7” lijkt me weinig waarschijnlijk, want is er geen sportwagenconcept die RSQ heet?

    Login om te reageren
  35. Emmanuel Wildiers zegt

    11 september 2006 om 11:47

    @Supermug

    Het gaat hier helemaal niet om kritiek op de prestaties van een diesel, want die zijn tegenwoordig best wel ok, zoals iedereen in dit artikel kan lezen.

    Het probleem is de uitstoot van roet, die elk jaar in België en Nederland verantwoordelijk is voor duizenden longkankers, astma en allergieën (ik heb dit van een allergiespecialist trouwens). En nog altijd is (althans hier in België) een roetfilter niet verplicht.

    En zeg niet dat het enkel bij bepaalde merken is, ik kan namelijk geen enkel merk bedenken waar ik nog geen zwarte rookwalmen achteraan heb zien uitkomen bij volgas accelereren. TDI, HDI, CDI, TDCi, TiD, JTD, noem maar op, vroeg of laat hebben ze er allemaal last van,.En bij gechiptunede diesels is het helemaal een ramp, die spuiten namelijk gewoon meer diesel in, en die kan niet allemaal verbrand worden.

    Het grootste argument tegen diesel is dus niet de prestaties of het geluid, maar het desastreuze effect op mens en milieu.

    Login om te reageren
  36. eMilt zegt

    11 september 2006 om 12:28

    @Emmanuel Wildiers: Daarom zijn de meeste diesels tegenwoordig leverbaar met roetfilters. Bij motoren die af-fabriek met een roetfilter worden geleverd is de effectiviteit bijna 100% en is de resterende roetuitstoot verwaarloosbaar. Bij after-market filters komt het rendement meestal niet boven de 50% uit. Maar goed, het is altijd beter dan niets. Omdat deze V12 TDI aan de Euro 5 norm voldoet zal hij ongetwijfeld standaard met een roetfilter worden geleverd.

    Login om te reageren
  37. Juice zegt

    11 september 2006 om 16:10

    Ongelofelijk wat een power. Vroeger waren we blij met een TDI nu rijden we de straatstenen van de weg met een V12. Waar is het einde?

    Login om te reageren
  38. Emmanuel Wildiers zegt

    12 september 2006 om 01:04

    @eMilt

    Yeps, klopt wat je schrijft. Daarom snap ik ook niet waarom roetfilters niet verplicht zijn, maar dat zal wel aan mij liggen :)

    Maar over die 100% effectiviteit heb ik toch mijn bedenkingen.. Een katalysator is na 100000km belange niet meer volledig effectief, en ik vermoed van zo’n roetfilter een beetje hetzelfde. En als je gaat chiptunen vraag ik me af of die roetfilter wel raad weet met de sterk vergrote hoeveelheid roet.

    Enfin het is zowieso al een grote stap in de goede richting, verplicht maken dus die handel :)

    Login om te reageren
  39. audi_fan zegt

    12 september 2006 om 20:42

    wat een kleurtje echt een plaatje.

    Login om te reageren
  40. ///M zegt

    15 september 2006 om 20:30

    idd een prachtkleurtje

    Login om te reageren
  41. Nicki zegt

    16 september 2006 om 10:01

    AUDI for EVER

    Ich finde den Audi RSQ7 besser als den Audi Q7 aber das ist halt auch nur geschmacks sache…

    Login om te reageren
  42. JaS zegt

    8 december 2006 om 16:25

    ik heb erin gereden met een 3.0 diesel , van mij mag er met mate meer pk’s bij . de 3.0L is gewoon niet sterk genoeg voor de zware Q7 , dus van mij mag die V12 komen

    Login om te reageren
  43. Sander zegt

    22 december 2006 om 09:58

    heb al eens in de tourag v10 gereden maar wat een beest is nu alleen maar afwachten wat de q7 v12 kan doen!! TDI POWERRRRRRRRRRRRR

    http://www.tdisite.nl

    Login om te reageren
  44. BigFrank zegt

    2 februari 2007 om 16:44

    Het is officieel!!
    De 4.2 TDi uit de A8 wordt binnen enkele maanden beschikbaar in de Q7. Eindelijk meer power voor een prachtige wagen zodat hij echt kan concurreren met de V8 van de Range Rover.

    Login om te reageren
  45. MYSELF zegt

    8 mei 2007 om 20:30

    dit is de tdi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North