
Niet de A8 krijgt de 6.0 V12 TDI uit de Audi R10 racer, maar de Q7 zou worden uitgerust met deze motor. De 500 pk en 1000 Nm weten wel raad met de zwaargewicht Q7.
Volgens de Heilbronner Stimme lanceert Audi in 2008 deze uber-Q7. Of deze dan de naam RSQ7 of Q7 6.0 V12 TDI zal dragen is nog een grote vraag. Het klinkt goed, maar of het echt gaat gebeuren blijft nog even gissen (via germancarblog).





Oei oei oei dat word dan wel heel erg uber
RS zijn zijn snelle bezine versies. Derhalve zou 6.0 V12 TDi eerder gekozen worden. Of de Audi D7.
eerst zien dan geloven
Audi D7, laat me niet lachen. Er rijden toch ook geen D3, D4, D6 & D8 rond!
Misschien een DSQ7 dan. Maar ze kunnen hem het beste gewoon aanbieden als 6.0 V12 spijtig dat het de W12 niet is.
Gaat wel heftig worden, zeker wanneer de tuners deze motor dan nog eens extra kietelen
hehe zon beest wil ik wil in mijn garage
lol dus deze is zoeiwo sneller als de toureq w12? of die v10 diesel van volkwagen?
ben benieuwd maar jullie zullen het vast een slechte vergelijking vinden
yes please thank you very much
Waarom in 2008 pas. Dan zijn de concurrenten alweer met een nieuw model gekomen. Ik zou het omgekeerd doen. Verkoop eerst aan een bepaalde doelgroep alle superversies en breng daarna de gewone op de markt. Zo creer je een naam en een bak status met dat ding zolang de rijkeren er een hebben en bied je daarna een voordeligere aan voor het gewone volk. Heeft je product in eens een andere status.
Idd Vegeta zo doet mercedes het ook altijd met zijn topmodellen(s, SL,CL).
Als de RSQ7 er al komt gaat dat zeker niet met een dieselmotor zijn
@ Tombnolz, doe eens grapjes begrijpen :-D
Oeps, 2 x achter elkaar maar het is niet anders.
@ Vegeta en sicko, zoals bij de Range Rover Sport, die naar ik mee eerst alleen in de special oranje HSE supercharged uitvoering te krijgen was.
Damn moet wel zaleg zijn
Porsche Cayenne turbo S is tch de beste SUV :-D
Hier een kort berichtje van mij, omdat ik deze wagen toch niet kan betalen, laat me koud dat hij 500 pk motor krijgt.
Waarom reageer je er dan op? En het word wel een keer tijd voor een snellere Q7, de concurent is ze op dat vlak al lang voor.
@Jaap: Om jullie te laten weten dat het een beetje overdreven is om zoveel pk’s in een auto te gaan stoppen, want volgens mij zijn de fabrikanten alleen maar prestatie gericht bezig.
En volgens mij gebruikt je heel zelden alle 500 pk tegelijk, want dat gebruikt je alleen in extreme omstandigheden.
En de extreme omstandigheden komen niet zo gauw voor, dus is 500 pk motor eigenlijk overbodige luxe, toch??????
Niemand word gedwongen om een auto met zo’n aantal pk’s te kopen. Maar als je er het geld wel hebt dan is het toch altijd fijn om al die kracht onder je voet te hebben toch? Als je het overdreven vind dan koop je een wat mindere krachtige auto. Maar goed, iedereen zijn eigen mening. ;)
ik moet wel zeggen dat kleurtje die deze q7 heeft vind ik helemaal geweldig.
Of het onzin is of niet maakt niet uit. Verkopen doen ze toch.
Als je zelf iets (makt niet uit wat) wil kopen en je hebt het geld voor de beste, mooiste of degelijkste keuze dan doe je dat toch of niet.
Als ik de keuze had (ongeacht de prijs)tussen een 3 liter diesel of een 6 liter V12 dan weet ik het toch? Alleen die naam al.
lijkt me wel logischer om eerlijk te zijn. maar het lijkt ook onwaarschijnlijk
Een D7 of DS7 zou heel goed kunnen. Er gaan al langer geruchten dat Audi hun modellenreeks van “te grote” dieselmotoren wil voorzien om zo een sportieve lijn van diesels te creeeren. Geruchten: DS3 (3.0 V6 TDI), DS4 (3.0 V6 biturbo TDI), DS6 (4.2 V8 TDI), DS8 (6.0 V12 TDI). Diesels zijn nou eenmaal heel belangrijk voor Audi want in Europa is de helft van alle verkochte Audi’s een diesel.
Ok, dus een lelijke suv (voorkant ok, maar achterkant!??!) van 150.000-200.000 euro staat straks voor je aan het stoplicht.. ziet dat je met je 997 achter hem staat en geeft volle gas.. heel de omgeving en je 997 ziet zwart van de roet van de eerste emissie.. ja ik snap wel hoe deze auto populair gaat worden onder de meer smaakvolle mens die wel over het geld beschikken om deze auto te kopen..
Nog een voorbeeld?
Je staat op een feest.. heel de parking staat vol met mooie snelle auto’s.. iemand vraagt aan je.. ‘en kerel wat rijd jij tegenwoordig?’.
Dan moet jij zeggen… ‘een audi jeep met een 6 liter diesel’..
Ja lijkt me echt een goed idee.. volkswagen.. hoe de tdi’s aub in het segment waar ze horen.. porsche brengt ook geen 1,8 liters uit met 7000touren voor het 20.000-40.000 segment
Iemand die die huidige diesels nog afbreekt heeft er nog nooit mee gereden denk ik. Ik doe 40.000km per jaar en heb een krachtige diesel onder mijn kont. Hij rijd lekker en trekt ook goed door. Alleen hoef ik hem niet in de toeren te houden en kan ik meer ontspannen rijden. En het geluid boeit mij niet want ik heb Metallica loeihard staan. En die Audi 6 liter diesel mogen ze mij altijd aan mijn deur zetten.
ik heb laats op de autoweg een 4.2 quattro gezien maar die man ging nog eens hard voor bij en 5 km verder stond ie voor me aan het stoplicht
@ audi freak.
WHO CARES :P
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zo’n ”tank” kopen met een 6.0 V12 Diesel ( zal wel heel zuinig zijn : 1 op 4,5 :P ).
Koop dan een A6 met een dikke motor , net zo veel ruimte en de aanschafprijs is veel lager ( een 3.2 FSI kost zo’n 57.000 euro , of een 4.2 ).
ACH JA.
eindelijk weer een suv met een v12 motor. de enige die er nu is, is de touareg w12.
Ik vind de audi q7 echt een hele mooie dikke suv, en daar hoort ook een dikke motor in. Ze hebben nu alleen nog maar een 3.0L v6, dit is nou niet echt een hele dikke motor voor zo’n zware auto. Ik zat dus al te wachten op een dikkere diesel. Een v12 is wel meteen heel erg dik, maar wel erg snel! één min puntje is natuurlijk het brandstof verbruik.
Maar ik vind de porsche cayenne turbo S vog steeds de über SUV!
mooi, razend snel en bijzonder.
Ik geloof er niet in, er komt zowiezo een 3,6 V6 benzine, en ik denk een V8 4.2 TDI, en nog een V10 met 450 pk? of een W12 maar denk niet de V12 TDI
nieuwe fiat panda sport spurt van 0-100km/u in 9.6s (1.4 16v)
Q7 met 3.0TDI 211pk 10.0s en de 233pk-versie in 9.1s
om fiat rider zijn standpunt een beetje te versterken …
@Cuoro sportivo: Wat wil je nou zeggen met deze vergelijking? Dat de mensen die overwegen een Q7 te kopen maar beter een Fiat Panda kunnen kopen? Het gaat bij auto’s om meer dan alleen maar de sprint van 0-100 km/h.
Deze lompe SUV met diesel motor heeft echt helemaal niets meer met sportiviteit te maken. Zo’n ding is toch vreselijk om mee te rijden op een circuit of op sportieve bochtige weggetjes.
nee doe mij maar een Porsche cayenne turbo s
Kraken!!
Autoweek.nl bevestigt zojuist de komst van de V12 TDI in de Q7. Voor Cuore sportivo: 0-100km/h in 5,5 seconde. Dat is dus net zo snel als een Porsche Cayenne Turbo en nagenoeg (op 0,3s na) net zo snel als een Cayenne Turbo S.
De naam “RSQ7” lijkt me weinig waarschijnlijk, want is er geen sportwagenconcept die RSQ heet?
@Supermug
Het gaat hier helemaal niet om kritiek op de prestaties van een diesel, want die zijn tegenwoordig best wel ok, zoals iedereen in dit artikel kan lezen.
Het probleem is de uitstoot van roet, die elk jaar in België en Nederland verantwoordelijk is voor duizenden longkankers, astma en allergieën (ik heb dit van een allergiespecialist trouwens). En nog altijd is (althans hier in België) een roetfilter niet verplicht.
En zeg niet dat het enkel bij bepaalde merken is, ik kan namelijk geen enkel merk bedenken waar ik nog geen zwarte rookwalmen achteraan heb zien uitkomen bij volgas accelereren. TDI, HDI, CDI, TDCi, TiD, JTD, noem maar op, vroeg of laat hebben ze er allemaal last van,.En bij gechiptunede diesels is het helemaal een ramp, die spuiten namelijk gewoon meer diesel in, en die kan niet allemaal verbrand worden.
Het grootste argument tegen diesel is dus niet de prestaties of het geluid, maar het desastreuze effect op mens en milieu.
@Emmanuel Wildiers: Daarom zijn de meeste diesels tegenwoordig leverbaar met roetfilters. Bij motoren die af-fabriek met een roetfilter worden geleverd is de effectiviteit bijna 100% en is de resterende roetuitstoot verwaarloosbaar. Bij after-market filters komt het rendement meestal niet boven de 50% uit. Maar goed, het is altijd beter dan niets. Omdat deze V12 TDI aan de Euro 5 norm voldoet zal hij ongetwijfeld standaard met een roetfilter worden geleverd.
Ongelofelijk wat een power. Vroeger waren we blij met een TDI nu rijden we de straatstenen van de weg met een V12. Waar is het einde?
@eMilt
Yeps, klopt wat je schrijft. Daarom snap ik ook niet waarom roetfilters niet verplicht zijn, maar dat zal wel aan mij liggen :)
Maar over die 100% effectiviteit heb ik toch mijn bedenkingen.. Een katalysator is na 100000km belange niet meer volledig effectief, en ik vermoed van zo’n roetfilter een beetje hetzelfde. En als je gaat chiptunen vraag ik me af of die roetfilter wel raad weet met de sterk vergrote hoeveelheid roet.
Enfin het is zowieso al een grote stap in de goede richting, verplicht maken dus die handel :)
wat een kleurtje echt een plaatje.
idd een prachtkleurtje
AUDI for EVER
Ich finde den Audi RSQ7 besser als den Audi Q7 aber das ist halt auch nur geschmacks sache…
ik heb erin gereden met een 3.0 diesel , van mij mag er met mate meer pk’s bij . de 3.0L is gewoon niet sterk genoeg voor de zware Q7 , dus van mij mag die V12 komen
heb al eens in de tourag v10 gereden maar wat een beest is nu alleen maar afwachten wat de q7 v12 kan doen!! TDI POWERRRRRRRRRRRRR
http://www.tdisite.nl
Het is officieel!!
De 4.2 TDi uit de A8 wordt binnen enkele maanden beschikbaar in de Q7. Eindelijk meer power voor een prachtige wagen zodat hij echt kan concurreren met de V8 van de Range Rover.
dit is de tdi