• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S1 Sportback: hete hatchback met 231 pk

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2014 om 16:58 – 15 Reacties

Audi S1 Sportback @ Geneve 2014


Het is geel, heeft vijf deuren en draagt een legendarische naam. Rarara, wat is het?

Historici zullen waarschijnlijk gruwelen van het feit dat Audi het aandurft om de naam S1 te gebruiken op een auto die we wellicht nog het beste kunnen omschrijven als een hele luxe Polo, maar het is helaas niet anders.

Audi heeft op basis van de A1 een driedeurs S1 en vijfdeurs S1 Sportback ontwikkeld, die allebei beschikken over een 2.0 TFSI viercilinder met een vermogen van 231 pk/370 Nm. Uiteraard heeft de S1 ook quattro, want al dat vermogen wil je niet alleen via de voorwielen op het asfalt brengen.

De S1 met drie deuren sprint in 5,8 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en de S1 Sportback doet dat sprintje in 5,9 seconden. De topsnelheid ligt in beide gevallen op een elektronisch begrensde 250 km/u.

Het uitleveren van de Audi S1 en S1 Sportback begint in mei en prijzen beginnen bij €38.900 voor de S1 en €39.900 voor de S1 Sportback.


Ook interessant!

  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, Autoshows, geel, geneve, geneve-2014, s1, sportback

Vorig bericht: « Citroën C4 Cactus: aantrekkelijk geprijsd en 14% bijtelling
Volgend bericht: Autoblog video: autoshow Geneve 2014 (deel 2) »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    4 maart 2014 om 17:01

    Hamsteren!!!!
    Nee, dan kan ik zelfs in deze klasse genoeg leukere auto’s bedenken.

    Login om te reageren
  2. JvT zegt

    4 maart 2014 om 17:03

    Foei, wat een hoog hebb0n-gehalte heeft die auto. Enorm veel vermogen en een fantastisch Audi-interieur in zo’n klein pakketje. Like.

    Login om te reageren
  3. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    4 maart 2014 om 17:04

    Is niet zo erg dat ze hem S1 noemen. Gewoon in lijn met de huidige naamgevingen van hun modellen. Het zou pas irritant zijn als ze deze weer speciaal een andere naam zouden geven. Iets als de M-versie van de 1-serie 1M noemen omdat je vroeger een model had dat M1 heette. Daar is vaak genoeg verwarring over geweest.
    Het is wel echt een lekker dik bommetje geworden.

    Login om te reageren
  4. spotu2 zegt

    4 maart 2014 om 17:18

    Petje af voor 250 km/h in een A1’tje.

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      4 maart 2014 om 19:49

      @spotu2: is dit meteen de snelste B segmenter ever?

      Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    4 maart 2014 om 17:34

    zou hem wel willen hebben, alleen ik vrees dat die 310mm remmen het niet lang volhouden op de Nordschleife…

    Login om te reageren
    • Redline zegt

      4 maart 2014 om 17:54

      @TDI-goeroe: Sterk argument.. Jij had deze toch laten steken op jou ibiza ? ;)

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        4 maart 2014 om 18:31

        @Redline: klopt, maar ik ben er nog niet van overtuigd, of ze wel voldoen. Volgende week nog eens een poging doen, anders moet er toch maar 323mm Brembo op :P

        Login om te reageren
  6. torsen zegt

    4 maart 2014 om 17:38

    Ik vind hem erg lekker ogen, m.u.v. de 4 uitlaten dan.
    Maar dan nog, wie geeft er 39k uit aan een B-segmenter.

    Goed de Mini JCW word ook verkocht dus deze zal ook wel afname vinden.

    Login om te reageren
  7. marussia zegt

    4 maart 2014 om 18:30

    Hij is wel erg mooi maar voor het zelfde geld koop ik liever een cla met wat opties

    Login om te reageren
  8. biohazardracer zegt

    4 maart 2014 om 20:13

    Strakke bak, maar dan wel de 3-deurs. Ik vind de 5 deurs behoorlijk uit verhouding.

    Login om te reageren
  9. jurdespotter zegt

    4 maart 2014 om 21:14

    Doe mij maar de A1 Quattro

    Login om te reageren
  10. bmwfan20 zegt

    4 maart 2014 om 21:18

    Wat een schande het lijkt wel op een schilpad die vorm!!!!!

    Login om te reageren
  11. metal zegt

    4 maart 2014 om 21:51

    Echt kapot duur. Hier koop je veel leuker spul voor.

    Login om te reageren
  12. siepie zegt

    4 maart 2014 om 23:16

    Hij is wel té duur idd, kost ie dat in Duitsland ook of is dat weer onze “vieze auto’s meer BPM betalen” wetgeving? Ik snap dat ergens wel (het gedachtegoed erachter) maar aan de andere kant is het wel erg jammer, zo kunnen straks alleen nog mensen met een dikke portemonnee het milieu vervuilen……. Heel gaaf karretje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North