• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C4 Cactus: aantrekkelijk geprijsd en 14% bijtelling

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2014 om 16:47 – 26 Reacties

Citroën C4 Cactus @ Geneve 2014


Laat het maar aan die gekke Fransen over om met een gedurfde auto op de markt te komen. En een gedurfde auto is de Citroën C4 Cactus zeker. Deze C4 barst van de innovaties en is daarnaast ook nog eens zeer goed te betalen en lekker ruim van binnen.

Je zou het op het eerst gezicht misschien niet zeggen, maar deze auto weegt ruim minder dan 1.000 kilo. Om te precies te zijn 965 kg en dat is zelf 32 kilo minder dan de hardcore Abarth 695 Biposto. Dat lage gewicht zorgt er niet alleen voor dat de Citroën C4 Cactus heel zuinig is, maar je hoeft ook minder wegenbelasting te betalen.

Citroën levert de C4 Cactus met 2 benzinemotoren (82 pk & 110 pk) en twee dieselmotoren (90 pk & 100 pk). De C4 Cactus BlueHDi 100 komt in aanmerking voor 14% bijtelling (minder dan €100 netto bijtelling per maand). Prijzen voor de C4 Cactus beginnen bij €15.990 (inclusief BTW & BPM).

Deze C4 is 4,16 meter lang, 1,73 meter breed en 1,48 meter hoog. Het meest in het oog springend zijn de karakteristieke Airbumps waarmee je de C4 Cactus kan personaliseren. Standaard is elke C4 Cactus voor zien van een 7 inch touchscreen tablet.

Opvallend is dat de passagiersairbag in het dak is verwerkt waardoor er meer ruimte is in het dashboard. Uiteraard is er ook een groot glazen panoramadak met hoge thermische bescherming aanwezig.

Zoals gezegd heeft de C4 Cactus BlueHDi 100 14% bijtelling, andere uitvoeringen hebben 20% bijtelling.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Autoshows, c4, cactus, Citroen, geneve, geneve-2014

Vorig bericht: « Nieuwe Toyota Aygo: X Marks the Spot
Volgend bericht: Audi S1 Sportback: hete hatchback met 231 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    4 maart 2014 om 16:50

    Dit moet toch gewoon een knaller worden! Dat gewicht!! Kan het gewoon bijna niet geloven, ben dan ook erg benieuwd hoe de auto in het echt aanvoelt!

    Login om te reageren
    • parker zegt

      5 maart 2014 om 10:10

      @reactief: dat gewicht baart me wat zorgen over hoe dit door een crashtest komt…

      Login om te reageren
  2. spotu2 zegt

    4 maart 2014 om 16:51

    Aan de auto valt niets aan te merken, alleen de naam is wat prikkelig.

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    4 maart 2014 om 16:52

    Als je echt alleen muesli mag leasen en je hebt een beetje lef (lees eigen identiteit) dan is dit je auto.
    Mijn ding is het niet (ik heb niks met auto’s hoger dan 1.3m) maar het straatbeeld wordt er wel vrolijker van.

    Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    4 maart 2014 om 16:56

    hoe hebben ze het gewicht zo laag gehouden?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 maart 2014 om 19:45

      @thomcarspotter: veel curver plastic en bordkarton toepassen in het interieur. En polyester carrosseriedelen toepassen, waar mogelijk. Eigenlijk is dat heel retro, zo, bij Citroën.

      Login om te reageren
  5. JvT zegt

    4 maart 2014 om 16:59

    Zou dit de auto zijn die PSA uit het slop kan trekken?

    Login om te reageren
  6. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    4 maart 2014 om 17:01

    Wat hebben jullie toch met die Abarth? Is die zo licht dat het uiterst noodzakelijk is om hem elke keer te linken bij elk artikel waarin ook maar over een gewicht gerept wordt?
    Het gaat zeker weer om de uiterst noodzakelijke 10 extra pageviews.

    OT: Ik weet niet of mensen het leuk vinden om rond te rijden in zoiets opvallends. En dan vooral die anders dan de carrosserie gespoten Airbumps.

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      4 maart 2014 om 17:12

      @mdemooistelettervanhetalfabet: Ach, als de lak zwart is en de airbumps ook, is het geheel al een stuk onopvallender. Voeg er een paar wieldoppen aan toe en het geheel is af.

      Login om te reageren
  7. EJS zegt

    4 maart 2014 om 17:11

    Jammer het het niet gewoon een station is, dan had hij nog lichter en aerodynamischer kunnen zijn en dan zou het bovendien een stuk aantrekkelijkere auto zijn.. Al die hoge auto’s..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2014 om 17:42

      @EJS: zijn precies wat de markt vraagt. Gezinnen en bejaarden eensgezind. Ze willen een SUV maar niet duur of asociaal. Nissan verkocht niet voor niets zoveel Quashqai’s.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        4 maart 2014 om 17:46

        @mashell:

        Ik weet dat het is wat de markt wil, maar het is zo tegenstrijdig. Als station zou dit bovendien waarschijnlijk leuker om te rijden en goedkoper zijn.. Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan al die hoge auto’s.. Behalve in en uitstappen dan..

        Login om te reageren
      • EJS zegt

        4 maart 2014 om 17:54

        @mashell:

        Ondanks het hoog op de poten staan ben ik overigens wel heel benieuwd hoe dit rijdt.. Als het antwoord goed is en ze blijken ook nog een beetje degelijk, gaat dit hoog op mijn lijstje potentiële tweedehandsjes voor over een paar jaar staan ;-)

        Login om te reageren
  8. mout zegt

    4 maart 2014 om 17:12

    Knap hoor! Dat is het gewicht, de innovatie en de prijs van wijlen de BX.
    en dát was een van de grootste verkoopsuccessen ooit (voor Citroën, dan). Als deze even gaaf is om te rijden, is het helemaal geweldig.

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    4 maart 2014 om 17:18

    Wauw!
    Gedurfdheid – Check
    Looks – Check
    Schappelijke prijs – Check
    Voor de leaserts 14% – Check
    Als dit geen verkoopknaller wordt…

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      4 maart 2014 om 17:31

      @toyotafortuner: Gedurfdheid hoeft nou niet echt een garantie te zijn voor veel verkopen. Zie het succes van Opel in het verleden en VW tegenwoordig.

      Login om te reageren
    • canon4ever zegt

      4 maart 2014 om 23:03

      @toyotafortuner: Ik voorspel ook dat wij in de komende 2 a 3 jaar hem steeds meer op de weg zullen zien rijden . een leuk jong gezinsauto met een makkelijke hoge in/uitstap wordt dit ! die Kia en Hyundai krijgen nu een sterke franse rivaal erbij ! iemand een warme croissantje ?

      Login om te reageren
  10. gorre zegt

    4 maart 2014 om 17:45

    Het dashbord ziet er niet uit , lijkt precies eentje van Fiat 15 jaar geleden waar ze een touchscreen van pioneer hebben in gepropt

    Denk niet dat het een topper zal worden

    Login om te reageren
  11. hammerman zegt

    4 maart 2014 om 17:56

    VTi 82 / e-VTi 82 ETG:
    Live 15.990
    Feel 17.690
    Shine 19.190
    Business 17.990

    e-THP 110:
    Feel 19.190
    Shine 20.690
    Business 19.490

    e-HDi 90 ETG:
    Feel 19.690
    Shine 21.190
    Business 19.990

    BlueHDi 100:
    Feel 19.490
    Shine 20.740
    Business 19.790

    Frappant: bij de 82pk benzinemotor geen meerprijs voor de automaat!

    Login om te reageren
  12. eklasse zegt

    4 maart 2014 om 18:10

    Begeerlijke auto, hulde citroen! Auto van het jaar wat mij betreft.

    Deze auto komt op het perfecte moment. Economie trekt aan. Mensen durven weer een auto te kopen maar zijn wellicht voorzichtig. Enerzijds conservatief / retro design maar tegelijkertijd vernieuwend . En dan die prijs!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      4 maart 2014 om 21:34

      @eklasse: Inderdaad, hoog auto van het jaar gehalte.

      Login om te reageren
  13. smoked zegt

    4 maart 2014 om 18:12

    Sorry hoor, dit is gewoon afschuwelijk lelijk.
    Zowiezo vind ik de nieuwe snoetjes van Citroen lelijk, net Chinezen!

    Login om te reageren
  14. kwakmare zegt

    4 maart 2014 om 18:51

    Overeenkomst tussen een Woestijn, Billen en deze auto’s ??

    Login om te reageren
  15. partyeffects zegt

    5 maart 2014 om 01:23

    Wat een geweldig ontwerp, dat is visie en lef hebben in autoland!!
    Hulde.

    Login om te reageren
  16. parker zegt

    5 maart 2014 om 10:10

    “Laat het maar aan de fransen over om met een gedurfd ontwerp te komen??” Met name Citroen maakt al decennialang de meest doodsaaie auto’s. De laatste gewaagde was hooguit de CX!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      5 maart 2014 om 16:40

      @parker: Voor een ZX, C-Crosser of Berlingo: ja.
      Maar een BX, XM, C3 Pluriel, C6 of DS5 wijken toch aardig serieus af van wat de concurrentie te bieden had / heeft.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North