• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S3 (2021) rijtest

Auteur: Wouter, gepost 25 januari 2021 om 16:00 – 25 Reacties

We mochten een paar dagen op stap met de nieuwe generatie S3

Een nieuwe A3 betekent gelukkig OOK een nieuwe S3. Wij hadden een week de beschikking over de nieuwe Audi S3.

Wat mag dat kosten zo’n Audi S3?

Een RS3 is er nog niet op basis van deze nieuwe generatie A3. Kijken we naar de stap onder de S3, dan kom je uit bij een 45 TFSI e S tronic. Dat gat is dus vrij groot. Niet alleen qua prestaties maar ook qua prijs. Die 45 TFSI e S tronic heeft een systeemvermogen van 245 pk met een vanafprijs van € 44.990,-. Voor het vergelijk € 67.412,- moet je meebrengen voordat de Audi dealer jou de sleutel overhandigt van een S3 (als je 0 opties hebt aangevinkt).

De concurrenten van de Audi S3

Een 310 pk hatchback, die heeft natuurlijk wat concurrenten. We zetten ze even voor je op een rijtje.

  • Volkswagen Golf R, 320 pk, prijs nnb
  • Mercedes-AMG A 35 4Matic, 306 pk, vanafprijs € 68.594,-
  • Ford Focus ST automaat, 280 pk, vanafprijs € 56.762,- (handgeschakeld: € 53.330,-)
  • BMW M135i xDrive, 306 pk, vanafprijs € 60.913,-
audi s3 2021 rijtest

Wat we van de nieuwe Audi S3 vinden? Kijk de video hierboven!

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Rijtest, s3, Video

Vorig bericht: « Carlex Ford Transit klinkt als een echte V8
Volgend bericht: Wolff: ‘Contract met Hamilton bijna klaar, alleen details nog’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cuprafan123 zegt

    25 januari 2021 om 16:58

    67k voor een auto die er imho slechter uit ziet dan de vorige generatie. En dan heb je ook nog een auto met 0 opties en slechts 10 pk meer dan de vorige generatie. Ik denk dat als je de auto nog een beetje leuk aankleed je gerust 20k mag bijplussen op de optielijst. En dan te bedenken dat je in Duitsland de auto voor 47k meekrijgt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 januari 2021 om 17:04

      Tja, in Duitsland zijn auto’s goedkoper, de boodschappen, de drank, de benzine (een klein beetje nog) en op veel plekken ook de huizen maar de zorgpremies zijn er (nog) hoger, de inkomstenbelastingen zijn er hoger en het sociale vangnet is er een een stuk slechter net als het wegdek en de uitvoering van wegwerkzaamheden.
      Overigens vind ik de huidige A3 generatie er een stuk beter uitzien, Audi hanteert tegenwoordig wat scherpere strakkere lijnen (ook bij de A6) en dat vind ik een stuk beter staan.

      Login om te reageren
      • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

        25 januari 2021 om 18:20

        Dit! Mensen kijken alleen naar wat ’n auto kost, maar kijk je naar het totaalplaatje dan is de belastingdruk in Duitsland en België hoger dan in Nederland. Toevallig is in Nederland de auto een grote melkkoe, helaas voor ons.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          25 januari 2021 om 19:14

          @F36GC: in België zijn de auto’s goedkoper, is het sociale vangnet beter en zijn de ziektekostenverzekeringen goedkoper (k spreek uit ervaring, jaren lang voor de kat z’n k*t aan het UWV betaald. Daarom dat 50procent van de inwoners hier in het dorp uit NL afkomstig zijn.

          Login om te reageren
          • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

            25 januari 2021 om 19:19

            “België blijft het land met de derde zwaarste belastingdruk in Europa ”

            Niet mijn woorden: https://press.pwc.be/belgie-blijft-het-land-met-de-derde-zwaarste-belastingdruk-in-europa-een-focus-op-innovatie-kan-deze-positie-op-termijn-mogelijk-veranderen#:~:text=Wereldwijd%20ligt%20de%20belastingdruk%20gemiddeld,gemiddelde%20op%2038%2C9%25.&text=Sinds%202004%20is%20Belgi%C3%AB%20erin,55%2C4%25%20in%202018.

            Login om te reageren
      • grandmasterb zegt

        25 januari 2021 om 22:26

        @mashell: normale boodschappen van de supermarkt zijn daar zelden goedkoper, maar euro 95 (de echte) is wel veel goedkoper (scheelt al gauw 20-30 cent per liter) en je bespaart daarmee motorschade. Ik kom er regelmatig.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 januari 2021 om 06:51

          @grandmasterb: ik heb jaren in verschillende Bundesländer gewoond en de dagelijkse boodschappen zijn er serieus goedkoper. Diesel is er (in de zomer) precies hetzelfde maar goedkoper (van de zomer zelfs een keer 99 cent de liter).

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 januari 2021 om 08:57

      @Cuprafan123: je vergeet ook te melden dat de vorige generatie 0,2/0,3(sedan) seconde trager is van 0-100, de vorige generatie zonder OPF en meuk luider is, en ook voor de langere mens net iets ruimer, doordat middenconsole kleiner is. Misschien allemaal verwaarloosbaar maar als ik een stille A3 wil, koop ik wel die 45 tfsi e.

      Login om te reageren
  2. Ot92 zegt

    25 januari 2021 om 17:04

    De Ford Focus ST hoort niet thuis in het lijstje met die auto’s. Het zijn namelijk allemaal auto’s die vlot zijn op rechte stukken, het bochtenwerk is minder, behalve in het geval van de Focus ST.

    Daarnaast is de Ford Focus ST echt een traag ding voor het vermogen waarover ie beschikt. Een Golf GTI is een stuk sneller met 35 pk minder.

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      25 januari 2021 om 18:47

      @Ot92: wat een onzin, alsof die ST de enige is die lekker door de bocht gaat. Heb je wel eens met die auto’s gereden?

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        25 januari 2021 om 19:16

        @mpgc: k weet zeker dat ze allemaal goed door de bocht gaan, maar de focus is gewoon qua prestaties zoals n sprint gewoon traag, daarom hoort ie niet in deze lijst thuis, en da komt niet enkel door t niet hebben van de 4wd van de anderen.

        Login om te reageren
    • saxoke zegt

      25 januari 2021 om 19:15

      @Ot92: op de 100-200 sprint is een GTI sneller. Zeker als ze beiden de “automaat” hebben. Die focus is echt een tegenvaller van formaat op dat gebied.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        25 januari 2021 om 23:14

        @saxoke Precies, dat bedoelde ik.

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    25 januari 2021 om 17:16

    Hoop geld, maar wel een mooie dikke bak. Zeker in de uitvoering zoals op de headerfoto.

    Login om te reageren
    • Cuprafan123 zegt

      25 januari 2021 om 18:40

      Ik vind de nieuwe A/S/RS 3 teveel lijken op een lagere en kleinere versie van de Q8. En die vind ik ook niet bijster mooi.

      Login om te reageren
  4. dhrr zegt

    25 januari 2021 om 20:09

    Test Audi kost … € 82.000,-

    Focus ST handbak en Fiesta ST-3 200pk die kosten sámen € 82.000,- Beide Fords 100% zeker.

    Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    25 januari 2021 om 20:56

    Wat was die vorige generatie toch mooi he? Geldt overigens ook voor de A4, A5, A6 en A7

    Login om te reageren
  6. nofxke zegt

    25 januari 2021 om 21:24

    En dan maar klagen dat een Peugeot 508 PSE uit de markt geprijsd is, liever evenveel uitgeven aan een c-segment autootje zonder opties met minder vermogen.
    Wat 4 magische ringen toch kunnen doen bij sommige mensen 😀

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      26 januari 2021 om 09:37

      De S en de RS zijn de Lord of the Rings van Audi ;-)

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      26 januari 2021 om 10:22

      @nofxke: Even een greep in de vanafprijzen voor Plug-ins die nu verkrijgbaar zijn.

      Volvo S60 T6 Recharge € 51.995
      BMW 330e € 53.577,30
      Volvo S60 T8 Recharge € 54.995
      BMW 530e € 64.541,30
      Volvo S90 T8 Recharge € 64.995
      Mercedes E300e € 66.830
      Peugeot 508PSE €70.700

      Jammer dat al dat gewicht erbij komt en dat na de 100km/u de meeste fut voor de elektro aandrijving er op een gegeven moment wel weer uit gaat en je alsnog trager bij de 200 bent dan een ‘c-segment autootje’.

      Login om te reageren
      • nofxke zegt

        26 januari 2021 om 12:11

        @torsen: kan best zijn hoor. Gaat mij gewoon om het feit dat een auto met 360 pk en full option algemeen te duur wordt gevonden, maar dat mensen dan wel hun geld stuk slaan op een kale c segmenter zonder opties met minder vermogen en dat ‘normaal’ vinden.
        508 pse was maar een voorbeeld omdat dat een d segmenter was met veel opties
        Ging mij niet specifiek over 508 pse
        Gewoon het verschil kleine auto, minder vermogen, geen opties ten opzichte van grotere auto meer vermogen en full option voor bijna zelfde geld.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          26 januari 2021 om 14:04

          @nofxke: Ten opzichte van zijn directe concurrentie heeft de 508 PSE een erg hoge vanaf prijs.
          Dus dan is het niet zo gek dat mensen dat zeggen.

          Volgens mij is er hier ook niemand fan van de hoge BPM waardoor deze hatchback die netto €15k minder kost uiteindelijk bijna net zo duur is als die 508PSE.

          Maar wat heb je aan een loodzware plug-in hybride als je op zoek bent naar een hete hatchback met de daarbij behorende prestaties?

          Login om te reageren
  7. grandmasterb zegt

    25 januari 2021 om 22:31

    Voor dat geld zou ik liever een 1 of 2 jaar oude auto kopen met 2x zoveel pk’s en dan een veel mooiere en stijlvollere, zo’n hatchback heeft toch een hoog sjonniegehalte.

    Login om te reageren
  8. thestino zegt

    26 januari 2021 om 10:31

    Ik vind ‘m nou niet bepaald mooi. Maar wel in lijn met de huidige stijl van de andere nieuwe Audi modellen.

    Login om te reageren
  9. kimbo12 zegt

    26 januari 2021 om 11:28

    ik vind em erg op de nieuwe generatie seat’s liken. niet best dus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North