• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S3 Twin Turbo met 550pk op de achterwieltjes

Auteur: autoblogger, gepost 26 augustus 2008 om 11:55 – 37 Reacties

O.CT Audi S3 Biturbo RWD
Geen quattro, maar wel meer peekaas en een spoilersetje… is dat iets waar we mee kunnen leven?

Yep, enige nadeel is dat we het hier hebben over de vorige generatie S3. Deze had standaard 210 pk en de Oostenrijkse tuners van O.CT maken daar meer dan het dubbele van: 550 pk (de huidige S3 heeft 265 pk). Als motor is de 2.7 liter V6 twin-turbo uit een Audi RS4 gebruikt.

Naast de power-upgrade heeft men met name ook gewicht willen besparen. Er is veel gebruik gemaakt van Carbon en de navigatie + airco zijn eruit gesloopt.

O.CT Audi S3 Biturbo RWD

The Austrian tuner got it´s hands on a previous-generation Audi S3 and converted the drivetrain from all- to rear-wheel drive. The entire drivetrain has been transfered to the back of the vehicle, to enable fabulous drifting with an extrem fun factor. Results of this massive conversion – a nearly ideal weight distribution of 50 to 50 percent between front and rear. Adding to the fun is the 2.7 liter V6 twin-turbo engine from an Audi RS4, powered up to 550 hp.

On the outside, the increase in power is immediately recognizable thanks to massively bodywork as well as larger front and rear bumpers.

Changes to the inside include carbon-fiber trim in the doors. The monstrous engine and the STW-derived X-Trac race transmission required a much larger and wider center console.

As a result, the Porsche racing bucket seats as well as the pedals had to be positioned further to the left and right respectively. A removeable steering wheel serves as the instrument with which ballsy drivers can attempt to tame the wild O.CT S3. Above the wheel, a digital stack display keeps the driver informed with all vital engine stats. To the right of the display: the display for the gear currently engaged.

Want to buy the ultimate S3? The O.CT S3 is unique, but it is not out of question, that it will be possible to buy the unicat. But for now the S3 serves as a demonstration that O.CT Tuning is very well capable of creating an complete one-off vehicle, in addition to the regular business of engine tuning via internet, also known as O.CT-IPRO power upgrade.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!
    Autoblog Garage: Downpipe voor de Audi S3!
  • Meer vermogen dan verwacht voor de Audi S3!
    AB Garage: meer vermogen dan verwacht voor de Audi S3!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, s3, tuning, zwart

Vorig bericht: « Rij jij al in een deelauto?
Volgend bericht: Video: Fast and Furious 4 trailer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochem zegt

    26 augustus 2008 om 11:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. wapz zegt

    26 augustus 2008 om 12:00

    Turbo-laaaggggggggggggggggggggggggg

    Login om te reageren
  3. Huin zegt

    26 augustus 2008 om 12:01

    Wel lekker hoor.. die brede heupen!
    Briljant karretje, maar jammer dat de styling een beetje het midden houdt tussen een to-the-point circuit-look en een halfslachtige Halford-poging.
    Ik vind vooral het front en de velgen een beetje saai voor zo’n scheurijzer.

    Login om te reageren
  4. Windhoos zegt

    26 augustus 2008 om 12:02

    Is dat niet een beetje overkill in zo’n kleine auto? Trouwens,ik zie opeens dat er een RS4 blok inzit, maar daar is dan niet het maximale uitgehaalt. Als je het dan toch doet, dan maar meteen tot de max (zo’n 800pk is mogelijk). Wel lelijke spatborden trouwens, maar ook erg goed begrijpelijk. Je moet met dat vermogen natuurlijk wel genoeg rubber op de weg houden ;-)

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    26 augustus 2008 om 12:02

    Waarom niet de nieuwe?

    Login om te reageren
  6. Windhoos zegt

    26 augustus 2008 om 12:09

    Dat heeft waarschijnlijk met het gewicht te maken Esprit de Flandre

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    26 augustus 2008 om 12:10

    Volgens mij is het wel bijzonder dat ze er een achterwielaandrijver van hebben gemaakt.

    Login om te reageren
  8. L-Fred zegt

    26 augustus 2008 om 12:13

    Ik kan me herinneren, dat een opgedirkte Renault 5-je of een Kadett ook zo’n brede achterpartij kende.

    Login om te reageren
  9. GeoBem007 zegt

    26 augustus 2008 om 12:15

    Geen filmpje? :D

    Login om te reageren
  10. Windhoos zegt

    26 augustus 2008 om 12:15

    Tja Fred, denk alleen dat het daarbij op zich weinig nut had.

    Om hem op de weg te houden (zeker met RWD) ben je een groot oppervlakte van je banden nodig en als die brede banden niet passen dan is het genoodzaakt de spatborden aan te passen….

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    26 augustus 2008 om 12:17

    Zucht alweer een getunde Audi.

    Is er niks leuks meer te melden?

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 augustus 2008 om 12:21

    Dat ze er een achterwielaangedreven auto an hebben gemaakt is wel bijzonder! Specs ook goed.

    Qua uiterlijk ben ik het met Huin eens: halfslachtige Halfords-poging…
    Beter kan ik het niet verwoorden!

    Login om te reageren
  13. r8fan zegt

    26 augustus 2008 om 12:23

    ik heb een oude s3 maar ik zou hem nooit onder handen laten nemen door tuner

    Login om te reageren
  14. Senor Ignis zegt

    26 augustus 2008 om 12:39

    zijn jullie allemaal opgegroeid in een fles azijn ofzo?
    dit is toch gewoon een dikke auto!? en dan een beetje lopen zeuren over spatborden terwijl er zo een dikke motor in hangt (terwijl je op straat juist het tegenovergestelde tegenkomt)

    Login om te reageren
  15. Paul zegt

    26 augustus 2008 om 12:44

    Kan iemand me vertellen wat voor rare versnellingspook erin gebouwd is? Het zal wel een ‘racebak’ zijn die eronder ligt, maar dan kun je toch gewoon een recht pook hebben?”Hier lijkt zo’n rare hoek in te zitten.

    Login om te reageren
  16. Robin zegt

    26 augustus 2008 om 12:48

    Ik twijfel of dit langer dan 15km heel blijft, ziet er toch ook wel amateuristisch uit.

    Misschien gewoon de vorige S3 opgevoerd tot 300 pk, zonder frutsels aan de buitenkant.

    Login om te reageren
  17. RenJie zegt

    26 augustus 2008 om 13:03

    Spreekt me niet echt aan.. maar het zal ongetwijfeld goed zijn! :’) Doe maar gewoon een 2.0 TFSI, maak je mij ook blij mee.

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    26 augustus 2008 om 13:03

    @ Paul:
    Met zoveel vermogen op de achterwielen wil je je handen zoveel mogelijk aan het stuur kunnen houden. Dus plaats je de handgreep van de versnellingspook zo dicht mogelijk bij het stuur. En aangezien je de versnellingsbak niet zomaar verplaatsen kan, maak je dan maar een knik in de pook.

    Login om te reageren
  19. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    26 augustus 2008 om 13:03

    mooi gedaan, die stack( + de rest ook :D ) bewijst wel dat hij er geld in heeft gestoken, zoiets kost nl. 3000€, gewoon voor een display( met héél véél mogelijkheden). wij hebben ook zo 1tje in de koersauto, maar tot 10.000 toeren :P ( we trekken maar tot 8.600 touren natuurlijk :) )

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    26 augustus 2008 om 13:08

    Motor ligt er ook niet meer overdwars in, maar in de lengterichting?

    Dan is het een traditionele achterwiel aandrijver geworden qua techniek: motor, bak, aandrijfas, achteras. Klinkt trouwens alsof de bak ook achterin zit, zal dan wel uit een Porsche komen?

    Hoop moeite als je dat ook als standaard auto (944, 968 oid) kunt kopen.

    Maar wel exclusief!

    Login om te reageren
  21. Thibaut zegt

    26 augustus 2008 om 13:11

    laat me denken aan mijn auto:d
    een Nissan 200SX S13, heeft een vermogen van ca450(hangt van de turbodruk af)
    heb er een 2.0L honda motor ingestoken, gewichtsbesparing gedaan, bijna niks is nog standaard, kostte me wel een rib uit het lijf, maar ik rij nu wel bijna iedereen naar huis;)

    Login om te reageren
  22. jeroen zegt

    26 augustus 2008 om 13:19

    is al best oud nieuws , stond 3 jaar geleden al op de essen motor show. als je alles van dichtbij ziet is het niet echt mooi gedaan. wel een beest van een auto maar niet echt mijn ding.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    26 augustus 2008 om 13:59

    @jeroen: vreemd, ze hebben het vandaag pas officieel naar buiten gebracht…

    Login om te reageren
  24. jeroen zegt

    26 augustus 2008 om 14:31

    ik heb er foto`s van , als je wil kan ik het je laten zien.

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    26 augustus 2008 om 14:42

    @jeroen: thanks, misschien kun je ze uploaden op autojunk.nl?

    Ik geloof je overigens wel hoor, wellicht heeft O.CT er nog een paar jaartjes aan zitten tweaken totdat het helemaal werkte;)

    Login om te reageren
  26. Eric zegt

    26 augustus 2008 om 15:12

    video!!!

    Login om te reageren
  27. BMW power!!! zegt

    26 augustus 2008 om 15:47

    het moet zo wie zo op de achterwielen!!

    de andere twee ”premium” merken hebben dat wel door!!
    –edit: nu nog leren schrijven: sowieso–

    Login om te reageren
  28. jeroen zegt

    26 augustus 2008 om 16:13

    ik zal ze eens ff opzoeken en ff uitvogelen hoe ik ze op autojunk zet..

    Login om te reageren
  29. DM zegt

    26 augustus 2008 om 17:09

    @ Thibaut schrijft, 26 August 2008 om 13:11

    Zo hé, daar zul je een hoop werk aan hebben? En deelt bijna iedereen dan ook mee in de benzinekosten?

    Login om te reageren
  30. Tommy zegt

    26 augustus 2008 om 17:37

    lol dat is wel even wat meer dan de 320/350 van de RS3. Jammer dat hij er niet uitziet en vast ook niet erg lekker rijdt, vooral lange stukken. Een echt tuning-projectje, ook nog met een andere moter, dat kan ik dan wel weer warderen. Knap dat ze hem er in gekregen hebben.

    Login om te reageren
  31. Martijn zegt

    26 augustus 2008 om 18:21

    @robin

    Dit blijft wel degelijk heel(althans t blok) het enige zwakke punt in dat rs4 2.7 liter twinturbo blok zijn de turbo’s zelf. Wanneer je tegen de 480pk aan komt met dat blok zullen de turbo’s binnen een 20.000km kapot zijn gelopen. Maar dit is relatief goedkoop op te lossen door gewoon andere turbo’s. Voor de rest hoeft er nauwlijks iets aangepast verder voor n 5 a 600pk uit dat blok. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. En die spatbordverbreders zijn gewoon om te zorgen dat er een betere stroomlijn rond de auto is met zulke brede banden eronder.

    Login om te reageren
  32. corrado vr6 slc zegt

    26 augustus 2008 om 18:37

    Zo hoort een A3 eigenlijk te zijn ;)

    Login om te reageren
  33. corrado vr6 slc zegt

    26 augustus 2008 om 18:53

    Oh sorry… S3 bedoel ik natuurlijk..

    Login om te reageren
  34. Aniator zegt

    26 augustus 2008 om 18:56

    ” Porsche racing bucket seats as well as the pedals had to be positioned further to the left and right respectively. ”
    Als ik het dus goed begrijp, is de stoel naar links verplaats terwijl de perdalen naar rechts verplaats zijn…Klinkt niet echt lekker. Maar ik ben aan het mierenneuken, het is gewoon een zalige bak! :D

    Login om te reageren
  35. AMG Powerrr zegt

    26 augustus 2008 om 20:02

    gang is alles…

    Login om te reageren
  36. Timmie zegt

    26 augustus 2008 om 21:37

    Hou nu eens op met die “edit – nutteloze bijdrage”. Blijf gawoon van de site!

    Login om te reageren
  37. Windhoos zegt

    26 augustus 2008 om 23:41

    @Timmie, dat doen de moderators. Die editten nutteloze bijdrages zoals die van Jochem….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North