• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S6: gewoon weer met V8

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 augustus 2011 om 08:40 – 53 Reacties

Audi S6 Sedan


In de Audi S5 is de V8 geslachtofferd, maar vanaf de S6 worden de vermogensminnende klanten gewoon verwend met een lekker ouderwets grommende achtpitter. ‘Instappers’ onder de S’jes met V8 zijn de S6 en S6 Avant, voorzien van een gloedje-fonkel-nagelnieuwe 4.0 V8 TFSI. In deze trim levert dit turboblok een RS4-tastistische 420 pk en maar liefst 550 Nm, standaard met Quattro natuurlijk.

En met de voorgaande tekst hebben we meteen de belangrijkste informatie over de S6 gegeven. Aangezien er al een potente 300 pk sterke, 3.0 TFSI in het A6-assortiment zit, heeft Audi het vermogen van zijn nieuwe S6 ook flink hoog moeten leggen, maar dat vinden we niet zo erg denk ik.

Qua uiterlijk oogt het lekker ingetogen, zoals het een S6 betaamt. Uitgeklopte wielkasten en een bullige stance zien we wel op de RS6 verschijnen. De wielen meten 19 inch, en traditiegetrouw sieren er vier uitlaatpijpjes de achterbumper.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Video: Audi 80 sleeper met V8 én wieldoppen
  • Blauwe Audi S6
    Blauwe Audi S6 is de ultieme stijlvolle incognito sportsloep
  • Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf
    Mijn Auto: Audi RS4 B8 Avant van Ralf

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, avant, iaa-2011, rood, s6

Vorig bericht: « Audi S7 Sportback: 420 pk
Volgend bericht: Land Rover Defender concept car: DC100 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeejEm zegt

    31 augustus 2011 om 08:43

    Doe mij een witte avant met een zwart interieur met witte stiksels! Echt waar heb je een RS6 voor nodig als deze al 420 PK heeft. Die RS6 gaat echt niet lekkerder een circuit over…

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      31 augustus 2011 om 12:18

      @JeejEm: die rs6 heb je natuurlijk nodig om al die sjonnies in een s6 de les te leren:P

      Login om te reageren
  2. sdk16420 zegt

    31 augustus 2011 om 08:46

    Gisteren Fiat dag, vandaag VAG?

    Login om te reageren
  3. Maarten123 zegt

    31 augustus 2011 om 08:55

    Maar het was een V10, dus het blijft downsizing….

    Login om te reageren
  4. Nuvolari zegt

    31 augustus 2011 om 08:57

    Dit zou wel eens een heel fijne auto kunnen worden. Lichter dan zijn voorganger endoor de tubo’s vermoedelijk peer power onderin. Interieur is trouwens echt prachtig!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 augustus 2011 om 09:01

      @Nuvolari: Dat moet wel. Kijk maar eens naar de redline op de een-na-laatste foto |:)

      Login om te reageren
      • florisw zegt

        31 augustus 2011 om 09:09

        @sir_smokalot: Zeer scherp! Nou je het zegt ja. 5500 TPM is niet zo heel veel!

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          31 augustus 2011 om 09:31

          @florisw: Zo belachelijk van Audi. Tot 5500rpm redline, maar toch mooi die 8 op de toerentalmeter plaatsen. Fail

          Login om te reageren
      • Burdy zegt

        31 augustus 2011 om 10:05

        @sir_smokalot: Misschien wordt dit de motor die in de eco-versie van de Bentley Mulsanne komt?

        Login om te reageren
      • vincent_995 zegt

        31 augustus 2011 om 10:12

        @sir_smokalot:
        Is dit niet de redline als de motor koud is, het zou best kunnen dat deze opschuift als de motor warm wordt. Dat zie je dacht ik wel vaker.
        Anders is het idd vrij nutteloos om helemaal tot 8000rpm te laten zien.

        Ik kan niet wachten op de rs’en, want de s modellen die vandaag gepresenteerd werden zijn allemaal erg geslaagd. Audi wordt mooier en mooier vind ik, en BMW gaat alleen maar achteruit.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          31 augustus 2011 om 10:57

          Dat zou best nog wel eens kunnen. Je kunt wellicht begrijpen dat ik nog niet alle 10 kantjes van het pb gelezen heb.

          Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          31 augustus 2011 om 11:58

          @vincent_995:

          Denk dat geen enkele motor blij is met koud 5.500rpm.

          Login om te reageren
        • desoper zegt

          31 augustus 2011 om 12:54

          @vincent_995: Wie heeft er verteld dat de gloedje-fonkel-nagelnieuwe 4.0 V8 TFSI een benzine-motor is?

          misschien is het wel een diesel. Dan is 5500tpm een toch een mooie waarde

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            31 augustus 2011 om 13:09

            @desoper: * Proest * Ga jij eens ff snel TFSI googlen …. Als het een diesel was, stond er wel V8 4.0 TDI :P

            Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            31 augustus 2011 om 13:28

            @desoper:

            Dan slaat het nog steeds nergens op om de klokken tot 8k door te laten gaan.

            Login om te reageren
  5. The360box zegt

    31 augustus 2011 om 09:15

    Dit is een S8 hoor! Toch?

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      31 augustus 2011 om 17:34

      @The360box: Er is toch nog geen playstation 360?

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        31 augustus 2011 om 19:01

        @Bwlian: Aleen zijn de PS3 en Xdoos niet identiek aan elkaar

        Login om te reageren
  6. Gideon zegt

    31 augustus 2011 om 09:47

    Uit de 3.0T V6 is met gemak 420pk te halen, maar Audi’s keuze voor een V8 is begrijpelijk.

    Login om te reageren
  7. love4sportcars zegt

    31 augustus 2011 om 10:24

    Ik wil een witte S6 avant!!! man, ben nog maar net wakker

    -edit: is gefikst, dank u=-

    Login om te reageren
  8. RuVi zegt

    31 augustus 2011 om 10:26

    Volgens mij staat er een fout in het artikel.
    -edit: is gefikst, dank u=-

    Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    31 augustus 2011 om 10:41

    lekker bezig audi! :D 3 prachtige auto’s in opkomst :D

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      31 augustus 2011 om 11:32

      @dennisr:

      Prachtig muaw. Super dik hell yes :D

      Login om te reageren
    • norge zegt

      31 augustus 2011 om 20:48

      @dennisr: Wanneer laten ze die zien dan?

      Login om te reageren
  10. garp zegt

    31 augustus 2011 om 10:44

    Gelukkig een v8, ik was al bang dat ze hun onderstuurde weggedrag zouden kwijtraken met een lichte zespitter in het vooronder. >:-)

    Login om te reageren
  11. trigger565 zegt

    31 augustus 2011 om 10:54

    Waarom gebruiken ze 3 keer dezelfde auto voor plaatjes bij de artikels over de S8, S7 en S6? Oh wacht…

    Login om te reageren
    • linuxxx zegt

      31 augustus 2011 om 11:03

      @trigger565: Je ziet de details niet! ze hebben een andere nummerplaat!

      Login om te reageren
      • SDM zegt

        31 augustus 2011 om 21:16

        @linuxxx: hahahahahahaha idd !! wat een dikke faal bak is het ook. En dan bedoel ik alle drie de varianten van dezelfde auto. En die fanboys maar janken, ja maar het is premium! Premium begrenst op 5500 toeren zal je bedoelen, de V70 D5 van de buren maakt nog meer toeren. FAIL!!!

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          31 augustus 2011 om 23:09

          @SDM: Dat was grappig hè, ik kon een glimlach ook niet bedwingen.

          Login om te reageren
  12. ericc zegt

    31 augustus 2011 om 11:07

    Ze nemen het downsizen wel letterlijk. Oude S6 : V10,435pk nieuwe S6 V8,420pk! Wel meer koppel maar voor de cijfers hadden ze beter 450 pk uit het nieuwe blok getoverd. Nu met z’n allen naar de chiptunerd!

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      31 augustus 2011 om 11:27

      @ericc:

      Ik wacht dan ook lekker op de RS6 :D Maar ziet er vrij dik uit en Audi kennende komt het wel goed.

      @sir_smokalot:

      Dat komt omdat het een Diesel S6 is vandaar die vroege redline :P

      Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    31 augustus 2011 om 11:49

    Ik mis toch 2 cilinder zowel hier als in de S8

    Login om te reageren
  14. TF_Bundy zegt

    31 augustus 2011 om 11:58

    Geweldige 3-ling!

    En een gloednieuwe V8. Can’t wait to drive 1 of these.

    En dromen mag: Het zou geweldig zijn, als quattro in- en uitschakelbaar wordt… Alleen achterwiel aandrijving. Dan kan Audi eindelijk mee doen met de supersedan drift challenge van Sir Smokalot en de driftking. ;-)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 augustus 2011 om 12:33

      Ik ook niet! Duurt gelukkig niet zo heel erg lang :)

      Login om te reageren
  15. TF_Bundy zegt

    31 augustus 2011 om 12:06

    Wat lees ik nou bij de S7? Aandrijving op de achterwielen is instelbaar? Meer vermogen naar de achterwielen! :-D

    Even een klein l#llig puntje van kritiek. Ik vind de grillen op deze S-en erg sjiek. Maar vind het jammer dat afgestapt is van de echte ‘S’ ‘blok-indeling’. De horizontale lamellen hebben duidelijk het accent gekregen. Dus afgezien van de details in de grill lijkt het op het eerste gezicht een standaard grill, maar dan met de specifieke dubbele chromen lijn over de horizontale lamellen. Hoe mooi dat ook is, vind ik het wel een klein beetje jammer… Kniesoor die er op let.. ? ;-)

    Straks bij de ‘RS’ beter wel weer de honinggraad terug!

    Login om te reageren
  16. Lucb zegt

    31 augustus 2011 om 12:08

    Spannend is anders, maar zou er best wel in willen rondrijden.

    Login om te reageren
  17. xilver zegt

    31 augustus 2011 om 12:09

    Lekker Audi-nieuws wel deze morgen op AB :D

    Login om te reageren
  18. benenwagen zegt

    31 augustus 2011 om 12:14

    Het is een mooie auto maaaaarr… ik vind dat audi de achterlichten wel wat sportiever had mogen maken! ze zijn echt héél lelijk, zet de ouder er maar weer op:

    Login om te reageren
  19. mcf1 zegt

    31 augustus 2011 om 12:18

    eeehm konden die 3 audi posts op rij niet gewoon in een?

    nieuwe s6/7/8

    toch een stuk toepasselijker imo

    Login om te reageren
  20. bredaas zegt

    31 augustus 2011 om 12:22

    Oké, alle fanboys hebben hun lof geuit, nu tijd voor wat kritiek. Ik vind het design totaal emotieloos en 13 in een dozijn, dit is hetzelfde als men in een vinexwijk woont. Als je dronken thuiskomt loop je zo het huis van de buren binnen.. Allemaal één pot nat

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      31 augustus 2011 om 13:53

      @bredaas: Ga jij toch lekker in een Citroën DS5 met viercilinder rijden. Ik zwaai wel even als ik je met m’n supersnelle S6 inhaal op de snelweg! :D

      Login om te reageren
  21. bredaas zegt

    31 augustus 2011 om 12:23

    Hij zal overigens vast wel lekker rijden maar voor mij liever een toerenmonster

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      31 augustus 2011 om 13:04

      @bredaas: tja, voor een jankend toerenmonster hoef je bij audi niet aan te kloppen.

      Suggestie voor een toerenmonster: een elektrische auto of een brommertje

      Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    31 augustus 2011 om 13:27

    Doe mij een cappuccino kleurige S6 Avant met cognac leder en zwarte stiksels :o

    #waarblijftdieconfigurator?!

    Login om te reageren
  23. thombecks zegt

    31 augustus 2011 om 14:22

    BOOORIINNGGG

    Login om te reageren
  24. Svaan zegt

    31 augustus 2011 om 16:16

    Onthulling op de IAA??

    Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    31 augustus 2011 om 16:57

    Haha helemaal goed, Audi!

    Login om te reageren
  26. nomar zegt

    31 augustus 2011 om 20:37

    Hahaha, Downsizing??? GTFO, doen wij bij Audi(toch) niet (helemaal) aan mee! Mooi zo, top van Audi.

    En nou weer over naar alle gefrustreerde BMW-queers die hun onevenaarba(a)r(e) (gewaande) atmosferische 6 cilindertjes moeten inruilen voor 3 cilinder PSA TURBOdieseltjes… Het woord is aan jullie!

    Login om te reageren
  27. nomar zegt

    31 augustus 2011 om 20:39

    En ow ja, leve efficient dynamics xD

    BAHAHAHAHAHAHA

    Login om te reageren
  28. agera zegt

    31 augustus 2011 om 21:03

    Dit vind ik helemaal niks de nieuwe A6, maar de A7 daarentegen vind ik geweldig de mooiste Audi sinds jaren.

    Login om te reageren
  29. circlestorm69 zegt

    31 augustus 2011 om 21:30

    Gelukkig een V8. Jammer dat hij 15pk minder heeft. Had daar 450 ofzo van gemaakt. De S8 is ook van 450 naar 520 gestegen terwijl die ook van V10 naar V8 is gegaan! Maar het zal vast wel lekker hard gaan hoor! Benieuwd wat de RS6 gaat doen. Ik zet in op 620pk! :-)

    Login om te reageren
  30. AudiQuatro zegt

    31 augustus 2011 om 21:32

    De RS5 haalt zonder turbo 450pk uit een 4.2 V8. Natuurlijk is dit blok veel laagtoeriger maar dan nog met een turbo zou er toch wel zo`n 480 uit te halen moeten zijn?? En dan 600 voor de RS?? Met een extra turbo??

    Login om te reageren
  31. agera zegt

    2 september 2011 om 01:00

    Heb de nieuwe A6 al meerdere malen rond zien rijden, maar ben niet echt onder de indruk. Vind de BMW 5 serie veel mooier, mooier als een E klasse en mooier als een A6.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North