• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blauwe Audi S6 is de ultieme stijlvolle incognito sportsloep

Auteur: willeme, gepost 14 juli 2021 om 17:57 – 44 Reacties

Blauwe Audi S6

En deze blauwe Audi S6 kost je een fractie van de nieuwprijs!

Op dit moment is de Audi RS6 een van de populairste daily’s op Het Internet. Instagram staat er op het moment vol mee. De combinatie van een grote luxe auto met grote kofferbak, dikke biturbo-motor met veel vermogen en vierwielaandrijving zijn een enorme hit. Toch heeft de Audi RS6 dat altijd gehad, dus waarom is deze generatie nu zo populair?

Het uiterlijk. Althans, dat is onze inschatting. De nieuwe Audi RS6 is een opvallende en superdikke verschijning. Daarvoor hoef je ‘m echt niet meer naar een tuner te brengen. Het enige nadeel voor de individualistisch ingestelde petrolhead is dat de RS6 wat van zijn incognito charme heeft verloren. De eerste generatie (C5) was nog erg ingetogen en ook de tweede generatie RS6 (C6 met V10) was nog vrij onopvallend. Deel 3 (de C7) werd al wat extroverter en de huidige (C8) is bijkans een tikkeltje ordinair.

Blauwe Audi S6

Blauwe Audi S6 limousine

Maar als je een recente Audi met V8 wil die een beetje incognito is, kun je opteren voor deze blauwe Audi S6 ‘Limousine’. Net als de RS6 van deze generatie had de S6 een 3.993 cc grote V8 met twee turbo’s. Het blok levert dankzij afwijkende hardware en softwareslechts 450 pk en 550 Nm, grofweg gelijk aan de eerste generatie RS6! Meer dan voldoende dus. Nog een verschil is dat de RS6 een achttraps automaat (van ZF) had en deze S6 een S Tronic automaat met dubbele koppeling.

  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6

De prestaties van deze blauwe Audi S6 zijn dan meer dan in orde. Van 0-100 km/u duurt 4,5 seconde en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u, maar zonder die begrenzer tik je met gemak 300 km/u aan. Meer vermogen halen uit het blok voor nog betere prestaties is mogelijk, maar absoluut niet nodig. Toch?

Blauwe Audi S6

Uitvoering

Maar het mooiste van deze auto is zijn uitvoering. Het is om te beginnen géén Avant (waarvan iedereen weet dat ze snel zijn), maar juist een sedan. Maar het is voornamelijk de uitvoering die ’t m doet. Normaal gesproken zijn deze auto’s zwart, zilver, grijs, wit of voorzien van een matte wrap. Maar niet in dit geval, de auto is keurig donkerblauw. Normaal gesproken zijn we niet zo’n van ‘zwarte optiekpakketten’ waarbij alles hoogglans zwart wordt afgewerkt, maar in dit geval vallen de grille, uitlaten en spiegels minder op. Het is juist decenter op deze wijze.

  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6

Ook in het interieur heeft de vorige eigenaar de optielijst goed aangevinkt bij deze fraaie Audi S6 sedan. Zo is de auto voorzien van uitgebreide lederen bekleding en gelukkig níet in het zwart. Het geheel is wit met blauwe stiksels. Ook het stuurwiel, dashboard en andere delen van het interieur zijn afgewerkt met de blauwe stiksels. Helaas is er niet gekozen voor de fraaie Beaufort-houtafwerking (je weet wel, met die aluminium lijntjes erdoor), maar is er gekozen voor (echt) carbon.

  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6
  • Blauwe Audi S6

66.950 euro

Interesse? Dit exemplaar staat op dit moment uiteraard te koop op Marktplaats. De blauwe Audi S6 Limousine komt uit 2017 en heeft sindsdien 46.523 km gelopen. Heel goedkoop is de auto niet, 66.950 euro, maar daar heb je tegenwoordig een nieuwe Audi Q4 e-tron voor met wat opties. Dan is het toch een makkelijke keuze?

Bekijk deze schitterende blauwe Audi S6 hier!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • Hier, de lekkerst samengestelde Audi RS3 occasion op Marktplaats
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille

Nieuwste artikelen

  • Video: Auto ramt gebouw, rijdt weer weg
  • Maserati op de schopstoel? De geruchten worden hardnekkiger
  • Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
    Voor minder dan 13.000 euro koop je nu een Tesla Model 3
  • Zoveel miljoen euro heeft Robert Doornbos voor zijn huis in Amsterdam gekregen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, blauw, c7, Limousine, marktplaats, occasion, quattro, s6, sedan, V8

Vorig bericht: « ‘Hamilton geniet van gevecht met Verstappen’
Volgend bericht: Youtuber veilt blauwe Ferrari F40 »

Lees Interacties

Reacties

  1. connexie zegt

    14 juli 2021 om 18:11

    Me like!

    Login om te reageren
  2. akabanga zegt

    14 juli 2021 om 18:15

    De kleur is inderdaad erg mooi. Ik kan me herinneren dat de eerste RS generaties nog wel eens gedowntuned werden, dat deed men door de ‘normale’ bumpers erop te monteren en de verchroomde spiegel kappen in kleur te spuiten en RS logo’s eraf. Dan heb je pas echt een sleeper

    Login om te reageren
    • Steven zegt

      14 juli 2021 om 22:13

      @akabanga: zal goed gepast hebben, met die enorme wielkasten

      Login om te reageren
    • 20vtsport zegt

      15 juli 2021 om 13:17

      Waarom zijn bijna alle velgen van Audi al jaren ZO ontzettend cheap om te zien. Zo achterhaald en saai. Net als die wagens zelf. Je onderscheidt jezelf niet meer van een Leon uit 2000. Of een andere Seat. Of een VW. Of een Skoda. Of 1 van alle andere Audi’s vanaf ca. 2000. Je ziet dit 5-spaaks ster-model (ja het is 10, maar je snapt wat ik bedoel) werkelijk onder alle VAG-producten. Zelfs R8!! Het is gewoon triest. En lelijk. Ja, dat is mijn mening. Prima dat iedereen het wel mooi vindt. Zelf weten.

      Login om te reageren
  3. escort77 zegt

    14 juli 2021 om 18:36

    Kenteken lijkt van begin dit jaar, toch is datum eerste toelating gewoon 2017. Geen import, maar de RDW geeft ook geen oordeel over de km-stand.

    Is dit dan een AA, CD, GN, DM kenteken of iets dergelijks geweest?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      14 juli 2021 om 18:49

      Dit is wel degelijk een import, zie RDW : aantal eigenaren 0/0 zakelijk/privé (in NL). Er staat expliciet in de advertentie vermeld dat de oto dealeronderhouden is. Maar geen foto(‘s) van de boekjes. Dan weet je genoeg.

      Login om te reageren
      • chrism zegt

        14 juli 2021 om 19:14

        @amghans: Dan weet je nog niks. Tegenwoordig wordt er niks meer in het boekje gestempeld. Allemaal digitaal. En uiteraard bij de dealer te achterhalen.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          14 juli 2021 om 19:55

          Dan weet je in ieder geval in welk taalgebied de oto z’n eerste jaren heeft gesleten. Het onderhoud zelf – voor zover dat bij Audi dealers uitgevoerd is – is idd te achterhalen via een Audi dealer hier.

          Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        14 juli 2021 om 21:39

        @amghans: is in januari ingevoerd en staat sindsdien te koop, daarom nog nul eigenaren.. en niks mis met import.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          14 juli 2021 om 22:14

          Qua dat laatste verschillen we van mening waar het op dit soort duurdere oto’s aankomt.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            15 juli 2021 om 11:16

            Je moet de auto gewoon checken. Je gaat toch niet een auto laten staan, puur om het feit dat het een import is? Daarnaast zijn er weinig S6’jes verkocht in Nederland.

            Login om te reageren
        • escort77 zegt

          14 juli 2021 om 22:56

          @variomatic: dat is inderdaad de verklaring, had niet aan deze mogelijkheid gedacht.

          En met import hoeft niets mis te zijn maar ik zou wel extra goed opletten.

          Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        15 juli 2021 om 08:09

        @amghans: boekjes? onder welke steen kom jij vandaan?

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          15 juli 2021 om 11:50

          Elke auto wordt geleverd met boekjes. Onder welke steen leef jij ?

          Login om te reageren
    • nootdorp015 zegt

      15 juli 2021 om 11:23

      @escort77: Zodra een diplomaat stopt met zijn werkzaamheden in NL nemen ze de auto meestal mee. Het loont bijna nooit om de auto te verkopen op NL kenteken. Buiten dat om is het ook niet zo ff geregeld bij de RDW.

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        15 juli 2021 om 15:21

        @nootdorp015 Waarom is dat “niet zo ff geregeld bij RDW”?

        Naar mijn weten is het feitelijk niet veel anders dan bij een import / taxi / VN-kenteken etc., met dat verschil dat bij een taxi het kenteken (qua cijfer-letter-combinatie) niet verandert.
        Gewoon een kwestie van rest-BPM aftikken, nieuw kenteken aanvragen en klaar.

        Login om te reageren
        • nootdorp015 zegt

          15 juli 2021 om 16:07

          @Jetlag: Als een diplomaat uit een bepaalde land komt met een bepaalde voertuig/merk wat niet bekend is bij de RDW kan het problemen opleveren. Ik moest toen de CVO gaan regelen etc. Daarnaast was de voertuig uit 2007 maar de RDW voerde het in als 2011 op de Nederlandse kentekenplaten. Dat was voor de koper in zijn voordeel maar er klopt eigenlijks niks van

          Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    14 juli 2021 om 18:37

    Hoop dat alle papieren van onderhoud erbij zitten dat is wel zo leuk bij een import

    Login om te reageren
    • chrism zegt

      14 juli 2021 om 19:17

      @lekkerlinksrijden: Dat gaat toch digitaal tegenwoordig. Ik heb bij mijn BMW een complete uitdraai gekregen via de dealer. Kon precies zien wat er allemaal aan de auto is gebeurd in de werkplaats, inclusief reparaties. Ik weet niet of dit via een universele garage is te achterhalen.

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        14 juli 2021 om 22:14

        @chrism: Zover ik weet niet. Is een ander systeem. Voordeel bij de VAG groep is dat je Europees alles kan achterhalen mits het bij een VAG dealer allemaal is ingevoerd

        Login om te reageren
        • p3r0x zegt

          14 juli 2021 om 22:23

          @stijnson: wereldwijd zelfs. 😉

          Login om te reageren
  5. Charles Taycan 4S zegt

    14 juli 2021 om 18:39

    Fraaie specs echter voor een 4 jaar oude S6 wel dik geld mi…

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    14 juli 2021 om 18:40

    Toch liever de S6 Avant uit het filmpje wegens praktischer en – heel belangrijk – wél alu lijstjes rond de ramen, grille etc. Ben niet zo’n liefhebber van shadowline. Bovendien vinnik de zilveren velgen fraaier.

    Login om te reageren
    • jeroenm83 zegt

      15 juli 2021 om 12:48

      Rij maar een keer mee met de blauwe RS-versie dan, als je in de buurt bent. Incl zilveren raamlijsten en velgen.😎

      Login om te reageren
  7. ghini zegt

    14 juli 2021 om 18:57

    Incognito tot je hem start haha

    Login om te reageren
  8. jmeverts zegt

    14 juli 2021 om 19:21

    Meer vermogen is altijd nodig, die 4,5 sec naar de 100 gaat ook vervelen…

    Login om te reageren
  9. hassebas zegt

    14 juli 2021 om 19:25

    voor 43K excact dezelfde in dld
    das beetje iets teveel vh goede qua bpm…

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      14 juli 2021 om 21:37

      @hassebas: 67k is inderdaad nogal aan de hoge kant dan, temeer daar er max ca 8000 euro bpm op zit bij import momenteel..

      Login om te reageren
  10. vacano zegt

    14 juli 2021 om 19:31

    Voor die prijs koop je een nieuwe Mustang GT.

    Mooi in dit blauw dat ook bij Renault zeer populair is maar o zo ordinair door dat spuuglelijk kenteken.
    Kan je bij de RDW geen blauw met witte cijfers/letters eisen ipv van deze 13 in een dozijn NL kenteken?

    Login om te reageren
    • speedster72 zegt

      15 juli 2021 om 07:23

      Jazeker, heb ook een blauwe auto met blauwe platen. Staat ook geen EU logo op. Moet je alleen een oldtimer kopen…

      Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      15 juli 2021 om 15:29

      @vacano: Voor dat geld heb ik een aanbouw aan m’n huis…

      Trouwens, als je deze S6 nou laat ombouwen tot taxi, krijg je mooie blauwe platen, met zwarte cijfer/letters erop, die sluiten dan weer mooi aan op de zwarte sierlijsten, grille en spiegels.

      Pff, wat een argumenten…

      Login om te reageren
  11. cobana zegt

    14 juli 2021 om 21:14

    Mooie sjoemel-Skoda.
    De nieuwe A6 sedan zie je vrijwel niet rijden un NL.

    Login om te reageren
  12. evdw zegt

    14 juli 2021 om 22:32

    Ik ben sowieso een fan van sedans maar dit is wel 1 van de mooiste sedans van de laatste jaren.
    Uiteraard een hoop geld maar je koopt zo toch wel echt iets moois en ook best uniek zo in deze vorm en uitvoering.

    Login om te reageren
  13. bisazza zegt

    14 juli 2021 om 23:07

    Ik blijf die stoelen toch bijzonder fraai vinden

    Login om te reageren
  14. saxoke zegt

    15 juli 2021 om 07:53

    Spijtig dat de wegenbelasting helemaal onbetaalbaar is voor “Jan met de pet”, anders lijkt me dit ooit een heel goeie vervanger voor m’n huidige auto.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      15 juli 2021 om 08:04

      @saxoke: valt wel mee toch? Iets meer dan 100 euro per maand. Mijn dieseltje zit op zo’n 150 per maand. Dan valt het toch reuze mee, eigenlijk?

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        15 juli 2021 om 15:15

        € 300,- per kwartaal is natuurlijk best veel geld.
        Het vergelijken met een dieselaar is dan een kromme, want het idee erbij is dat de meerprijs minimaal gecompenseerd wordt middels een veel lager verbruik en daarnaast een (iets) lagere brandstofprijs.
        En dan heb ik het nog niet eens over de onderhoudskosten, die bij een dergelijke auto als de S6 hoger uit zal komen dan bij een A6 1.8TFSI…

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        20 juli 2021 om 23:05

        @willeme: een S6 uit 2017 kost hier vanwege zijn CO2 en 4000cc jaarlijks 2480€ aan wegenbelasting en eenmalig 3040€ aan Belasting op inverkeerstelling (biv). Te daarbij op een gigantisch verbruik en duur onderhoud, dan wordt het voor mij toch een redelijk dure auto om te bezitten en te gebruiken. De S6 diesel is dan opeens een heel interessante optie met “maar” 1111€ aan jaarlijkse kost en eenmalig 1895€ aan inschrijving. Een huidig model RS4 is dan nóg leuker, kost vanwege de 200gr co2 en de kleine cilinderinhoud van 2900cc slechts 927€/jr aan tax en eenmalig 2766€ aan biv.

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        20 juli 2021 om 23:06

        @willeme: persoonlijk vind ik 150€ voor enkel de auto te mogen hebben best enorm veel geld.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          21 juli 2021 om 10:32

          @saxoke: Autorijden is zowel in België als in Nederland niet heel erg goedkoop. Persoonlijk vind ik het meevallen, de Alfa 159 was ietsje goedkoper qua gewicht en duurder in de verzekering (en heel veel duurder qua onderhoud ;-)).

          Ten opzichte van een vergelijkbaar benzinemodel valt het mee, een 325-330-335 zit ook al gauw op 80-100 per maand aan MRB. Die verbruiken echter flink meer. Ik heb nu een soort ‘baseline’ qua kosten en als het meer kilometers worden, vallen de extra kosten mee. Met een dikke benzine is dat in Nederland anders. Benzine is 50 cent duurder en het verbruik is veel hoger. Daarbij is de E91 nog een leuke auto om door de bochten te jagen en is ‘ie praktisch genoeg voor mij. En met 675 Nm snel genoeg op de tussensprint ;-)

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            21 juli 2021 om 12:37

            @willeme: helemaal gelijk. Echter over het autorijden dat duur is in België valt al bij al nog steeds mee. Benzine is nog niet zo debiel duur als bij jullie, en voor m’n 2.0 met 390pk betaal ik (als ik me niet vergis) 440€ wegenbelasting per jaar.

            Login om te reageren
  15. generaalalfa zegt

    15 juli 2021 om 13:19

    Voor dit geld koop je nu ook een Alfa Romeo Quadrifoglio met 35K op de klok.

    Ik zou het wel weten, maar wat vinden jullie?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      15 juli 2021 om 15:39

      Op zeker de S6

      Login om te reageren
  16. Jetlag zegt

    15 juli 2021 om 15:37

    Ik vind zo’n 33 QF best gaaf, maar nee, dank je.
    Ik kies dan veel liever deze S6.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North