• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT 3,2 V6 Quattro multi-killer?

Auteur: Dennis, gepost 7 juni 2006 om 22:22 – 29 Reacties

Audi TT


De mannen van autocar.co.uk zijn een blokje om gegaan met de nieuwe Audi TT 3.2 liter V6 S Tronic Quattro (incl video). Als ik meteen “jump to the conclusion“, dan zijn de heren van mening dat de nieuwe TT een serieuze bedreiging kan vormen voor auto’s als de BMW Z4 Coupe, Mercedes-Benz SLK, Nissan 350Z en de Porsche Cayman S.

Als we de Z4 M3 en SLK 55 AMG even buiten beschouwing laten (we moeten wel reëel blijven), dan heeft de nieuwe TT absoluut goede papieren in huis. De focus lag bij de nieuwe 3,2 liter V6 vooral op het gewicht van de auto. Met z’n 1.430 kilo is deze nieuwe TT 60 kilo lichter dan zijn voorganger, wat de prestaties natuurlijk in goede zin heeft beïnvloed. De motor levert 250 pk met een koppel van 320 Nm, waarmee het sprintje niet langer dan 5,7 seconden duurt (met S tronic).

Aangezien hij behoorlijk gewaagd is aan genoemde concurrenten, zal het uiteindelijk wel weer neerkomen op de persoonlijke voorkeur.

Voor de liefhebbers staan er op fourtitude.com 10 lange pagina’s aan informatie over de nieuwe Audi TT afkomstig van Audi zelf. Geen aspect blijft onbelicht.

Audi TT

Audi TT

Audi TT

Ook interessant!

  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, TT

Vorig bericht: « Presentatie Koenigsegg CCX op Ascari Race Resort
Volgend bericht: Viva Italia: onboard Ferrari video »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 22:27

    een TT kiezen als je ook de Cayman kunt kopen? Dat zou niet mijn keuze zijn en dan ben ik niet eens een grote Porsche fan.

    Login om te reageren
  2. Aidie zegt

    7 juni 2006 om 22:32

    Nou niet mooi IETS minder ingedeukt als het vorige model maargoed het blijft een audi:P . De voorkant lijkt te “chinees” . Vind het een designloze auto. Ziet er een beetje saai uit. Heb tog idd veel liever de cayman of 350z

    Login om te reageren
  3. tim zegt

    7 juni 2006 om 22:33

    heeeeeee wooody, ga eerst eens in allebei rijden voordat je een oordeel velt. bovendien denk ik dat de TT wel iets goedkoper zal zijn.

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    7 juni 2006 om 22:38

    ik vind de nieuwe TT eg mooi. kopen zou ik em ook nooit, alleen al omdat ik liever 2ehands rij… :-)

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 22:42

    ik zal kijken wat ik kan regelen tim ;-)

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    7 juni 2006 om 23:05

    het is zo’n mooie wagen :)
    en een concurrent van de Nissan 350Z is het altijd al geweest en zal het ook blijven ;)

    Login om te reageren
  7. Wouter zegt

    7 juni 2006 om 23:17

    “Met z’n 1.430 kilo is deze nieuwe TT 60 kilo lichter dan zijn voorganger” Kan de kapper voortaan allebei zijn vriendjes meenemen. :-)

    Login om te reageren
  8. Sir Smokalot zegt

    7 juni 2006 om 23:23

    Eentje ernaast en eentje op schoot?

    Login om te reageren
  9. JeffreyG zegt

    7 juni 2006 om 23:24

    inderdaad, de TT is een 2-persoonswagen :P

    Login om te reageren
  10. Wouter zegt

    7 juni 2006 om 23:32

    Ehm, er zit wel degelijk een achterbank in een TT. :-)

    Login om te reageren
  11. Turbopaultje zegt

    7 juni 2006 om 23:39

    dan kunnen er 2 kabouters wel in mee dus…

    Login om te reageren
  12. miii zegt

    7 juni 2006 om 23:53

    Vind de voorkant op het tweede plaatje (zijaanzicht) behoorlijk veel op de focus lijken!

    Login om te reageren
  13. Z-Rider zegt

    8 juni 2006 om 03:10

    @ woody:

    Wil niet vervelend zijn, maar de BMW Z4 zit ook op 5.7 sec. naar de 100, SLK 350 5.5 sec. De enige die dan te killlen valt is dan de 350 Z die er 5,8 sec over doet om de 100 te bereiken.

    Als dat niet de reden is van het “killen” wat dan wel?

    Ik denk dat jouw voorkeur voor Audi de rest killed… :P

    Login om te reageren
  14. Simon zegt

    8 juni 2006 om 08:23

    @Z-Rider: “Killen” moet je denk ik niet al te letterlijk en enkel vertalen naar de acceleratie. In mijn beleving gaat het om het totale plaatje. In het totale plaatje zou de Audi best een SLK killer kunnen zijn, ondanks dat de SLK iets sneller is.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    8 juni 2006 om 08:24

    volgens een aantal recenties rijdt de Cayman erg goed en is het qua weggedrag ook een echte Porsche…. waarom zou ik een oorspronkelijk als voorwielaandrijver ontwikkelde auto willen van Audi als ik ook een echte Porsche met Porsche-handling kan hebben? Ik denk dat de afschrijving van de Cayman ook lager zal zijn dus is de Cayman ook minder duur op termijn.

    Login om te reageren
  16. MrSelected zegt

    8 juni 2006 om 10:37

    Ziet er an sich niet slecht uit, maar een concurrent van de Cayman? Laat hem eerst de SLK en Z4 een kopje kleiner proberen te maken. :)

    Ben persoonlijk ook geen fan van 4WD. Maar dat verschilt pp.

    Login om te reageren
  17. Sander zegt

    8 juni 2006 om 10:44

    Hoe waarschijnlijk zal het zijn dat er nu ook een (R)STT (oid) uit gaat komen? Die kans lijkt me toch erg aanwezig.

    @ Woody; de Cayman is volgens mij de beste Porsche ever. Ja, nog beter dan een 911. Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat ze de 911 alleen nog maar op 1 punt beter kunnen maken en dat is het verplaatsen van de motor. Echter een Cayman mag een 911 natuurlijk nooit ‘outrunnen’ qua performance en handling.

    Login om te reageren
  18. Erik zegt

    8 juni 2006 om 12:42

    5,7sec i.c.m. DSG (S-tronic) Launchcontrol en Quattro, waanzinnig. Dat moet echt een harde klap zijn.

    Login om te reageren
  19. Mpower zegt

    8 juni 2006 om 12:58

    Kijk dat wil ik zien! ’60 kg lichter dan zijn voorganger’ ik heb lang niet gehoord dat een nieuwe model lichter wordt dan zijn voorganger.

    ‘Als we de Z4 M3 en SLK 55 AMG even buiten beschouwing..’ Ik denk dat de Z4 M wordt bedoeld..

    Login om te reageren
  20. Raul zegt

    8 juni 2006 om 14:54

    Het filmpje van die jongens van autocar.co.uk is volgens mij identiek aan het filmpje van de TT-presentatie in berlijn… dus heeft iemand soms al een nieuwer filmpje kunnen vinden?

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    8 juni 2006 om 16:39

    how can you not like this car?

    Login om te reageren
  22. clau zegt

    8 juni 2006 om 16:58

    nu nog ffe w8ten op de roadster :p

    Login om te reageren
  23. Navarone zegt

    8 juni 2006 om 21:22

    Ik vind die 250 pk persoonlijk erg mager, toch zijn de prestaties wel in orde. Het kapper imago is ditmaal minder, maar om nou te zeggen dat het een mannenauto is? Misschien een herenkapper?

    Laat ze er maar de RS4 motor in gooien dan praten we weer verder….

    Login om te reageren
  24. Dennis zegt

    8 juni 2006 om 22:47

    Prijzen van de nieuwe TT zijn bekend. Hij is er vanaf 45.490 euro.
    http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=41399

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    11 juni 2006 om 15:26

    Autovisie heeft de nieuwe TT op video gezet!
    Voor de fans: Enjoy! (p.s ik weet dat nederland met 0-1 voorstaat ;-) met de laptop op schoot voetbal kijken )

    http://www.autovisie.nl/redactioneel/fotos/fotohoek/film_audi_tt/

    Login om te reageren
  26. Ard zegt

    14 juni 2006 om 21:16

    die audi kopen als je ook een z4 kunt kopen?? dacht ut niet..
    mooie auto voor audi, maar de bumpers moeten echt wat minder kaal worden..

    Login om te reageren
  27. Ken De Audi Fan zegt

    9 augustus 2006 om 22:19

    @ Navarone

    Het spijt me , maar de rs4-motor kunnen ze er niet in plaatsen
    Simpelweg omdat deze niet onder de kap past.
    de grootste die er in kan is de 3.6L van de VAG Group( 280 pk , in VW Touareg , binnen kort in de Q7 , A6 , dus misschien ook in de TT )
    dus zal de S-TT rond 300 pk hebben ( denk ik )
    en de RS-TT zal waarschijnlijk dezelfde motor zijn met 1 of meerdere turbo’s

    ECHT ik lieg niet

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Audi TT - le prime prove schreef:
    8 juni 2006 om 08:21

    […] [Prova di Autocar via Autoblog.nl] […]

    Login om te reageren
  2. Audi TT - first road tests schreef:
    8 juni 2006 om 08:36

    […] [Autocar road test via Autoblog.nl] […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North