• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Presentatie Koenigsegg CCX op Ascari Race Resort

Auteur: autoblogger, gepost 7 juni 2006 om 18:54 – 39 Reacties

Koenigsegg CCX engine

Op het racecircuit van Ascari in Ronda was de presentatie van de nieuwe Koenigsegg CCX, die we al eerder in Genève zagen (en bij TopGear). Het Zweedse Koenigsegg, gestart in 1994 door Christian von Koenigsegg, heeft met deze wagen wederom een heerlijke supercar gemaakt. Vanaf nu mogen de Spanjaarden ‘em ook kopen, als je tenminste 600K kan aftikken…


Koenigsegg CCX @ Ascari
(via motorpasion.com)

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

ascari, ccx, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Lotus Elise S
Volgend bericht: Audi TT 3,2 V6 Quattro multi-killer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    7 juni 2006 om 19:25

    maar zonder het wrede subtiele spoilertje?!

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    7 juni 2006 om 19:25

    Enerzijds vind ik het jammer dat de CCX geen extra vermogen levert tegenover de CCR. Anderzijds, mja… Met deze 4.7 V8 met specifiek vermogen van dik 170 pk per liter… Das al niet weinig… Daar kan de veyron niet tegenop!

    Login om te reageren
  3. db zegt

    7 juni 2006 om 19:29

    is er geen circuitversie met zon spoilertje

    Login om te reageren
  4. bobo78 zegt

    7 juni 2006 om 19:30

    Het is wel geen snelle, maar dit is ook een vette bak zeg, jezus!!!! http://www.prikstok.nl/index.php?go=item&catid=11&itemid=494

    Login om te reageren
  5. maartenunplugged zegt

    7 juni 2006 om 19:36

    ik wil em voor mijn verjaardag :(

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    7 juni 2006 om 19:44

    @Alwood
    als je het vriendelijk vraagt zal koeningsegg je een spoillertje naar wens opzetten

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 19:49

    als je ze vraagt: “betalen jullie mijn no-claim verlies als ik eraf ga of krijg ik een gratis spoilertje?” dan gaan ze denk ik wel om, lol

    Login om te reageren
  8. maartenunplugged zegt

    7 juni 2006 om 20:06

    probeer dat maar eens een beetje te verzekeren ;)

    Login om te reageren
  9. Tortelli zegt

    7 juni 2006 om 20:06

    Die spanjaarden zullen wel gewoon geen topgear kijken ;).

    Login om te reageren
  10. Vincent#1 zegt

    7 juni 2006 om 21:07

    als je tenminste 600K kan aftikken…

    Wat bedoel je daaar nou weer mee? Spijker mijn vocabulair eens bij…

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    7 juni 2006 om 21:22

    @Vincent#1: dat de wagen 600.000,- euro kost…

    Login om te reageren
  12. Roderick zegt

    7 juni 2006 om 21:23

    Als je tenminste 600.000 euro kan betalen voor de auto!

    Login om te reageren
  13. Roderick zegt

    7 juni 2006 om 21:24

    Damn, second!

    Login om te reageren
  14. Guz zegt

    7 juni 2006 om 21:52

    dat is een ccr ivp ccx?

    Login om te reageren
  15. Alwood zegt

    7 juni 2006 om 22:14

    volgens mij zijn het echt de koplampen van een CCX

    Login om te reageren
  16. silasse zegt

    7 juni 2006 om 22:16

    maar met de spoiler kan hij zijn topsnelheid ni meer halen.

    Login om te reageren
  17. Kenny zegt

    7 juni 2006 om 22:35

    Silasse, beter dan uit de bocht vliegen ;)

    Login om te reageren
  18. tim zegt

    7 juni 2006 om 22:36

    @ bobo78, dat vind ik dus echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele trieste bakken!!!!!!!

    Login om te reageren
  19. tim zegt

    7 juni 2006 om 22:38

    en dit is btw absoluut geen ccx! (koplampen, voorklep, enz. enz.)

    Login om te reageren
  20. JeffreyG zegt

    7 juni 2006 om 23:09

    la Spyker de la Suède :)
    even in het nederlands nu :P
    gewoon een wagen met stijl :cool:
    hij ziet er echt zo snel uit
    (blijkt nou; hij is het ook nog :D )
    CCR vind ik al goed genoeg
    Veyron-killer of niet
    voor mij is het de snelste :cool:

    Login om te reageren
  21. august zegt

    7 juni 2006 om 23:17

    @tim, jij hebt gelijk. De rest raaskalt, dit is een ccr.

    Login om te reageren
  22. Appeltje zegt

    7 juni 2006 om 23:25

    Ik vind het een van de mooiere supercars van momenteel, de meeste vind ik nou niet echt mooi (in deze prijscategorie), eerder stoer, deze ziet er echter heeeel mooi uit vind ik! Ik zou hem graag eens spotten, misschien Sacha even mailen of hij nog in Marbella staat :P (was wel een ouder model natuurlijk).

    Login om te reageren
  23. Alwood zegt

    8 juni 2006 om 13:20

    heb nog eens aandachtig alle foto’s bekeken :-P
    en ik ben tot de conclusie gekomen… de oranje is inderdaad geen CCX :-)

    CCX heeft lampen die in een scherpe punt lopen, niet afgerond. op het klepje voor zit een luchtgleufje en aan de voorkant zitten grotere gaten. misschien is daarbij de carbon ook beter te zien maar het duidelijkste onderscheid blijf ik de koplampen vinden.

    Login om te reageren
  24. JeffreyG zegt

    8 juni 2006 om 14:35

    het is ook geen CCX (check de velgen)
    koplampen van de CCX zijn volgens mij ook donkerder dan die van de CCR en CC

    Login om te reageren
  25. Lars Boelman zegt

    8 juni 2006 om 15:13

    Dit is geen CCX op de foto, maar een CCR. Er zijn een hoop dingen veranderd om aan de US wetgeving te voldoen. O.a. aan de bumpers zijn de verschillende versies makkelijk te herkennen. Aan de voorkant zie je dit bijvoorbeeld duidelijk door de scheidingslijn tussen bumper en neuspaneel te volgen (zoals al eerder genoemd).

    De CCX motor levert overigens tegenwoordig rond de 850pk op RON98; de 806pk wordt geleverd op RON91 brandstof. Daarnaast voldoet hij nu ook aan strengere emissie eisen, wat bij de CCR nog niet het geval was.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    8 juni 2006 om 16:27

    een ccx kan je simpelweg herkennen aan de kleurstreep en de letters CCx

    @sillase
    en alsof jij die topsnelheid gaat halen op de openbare weg?

    Login om te reageren
  27. silasse zegt

    8 juni 2006 om 19:09

    maar wel op een verlaten vliegveld dekster.
    als iemand een auto zoals dat heeft, zou sowieso de topsnelheid er mee willen halen

    al krijg ik soms al schrik als ik 220 rijd. (gebeurt heel af en toe)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    8 juni 2006 om 19:12

    @silasse
    ik zou toch graag eens willen weten waar jij zo een vliegveld gaat vinden?
    in somalie ligt er eentje waar je het zou kunnen en in rusland ook (endat ligt niet bepaald naast de deur)

    Login om te reageren
  29. Kenny zegt

    8 juni 2006 om 19:30

    Dekster, op een normale snelweg kan je makkelijk topsnelheid van je auto halen, ook met een koeningsseg, makkie :P Gewoon midden in de nacht rijden.

    Login om te reageren
  30. silasse zegt

    8 juni 2006 om 19:31

    in nardo mss
    ik zou het sowieso willen doen. hoe dan ook.
    ik gok zelfs dat jij dat ook zou willen doen als je dat auto hebt.

    Login om te reageren
  31. silasse zegt

    8 juni 2006 om 19:33

    @kenny
    ik denk ni dat het iemand zal wagen op de autosnelweg tenzij hij zeer gestoord is

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    8 juni 2006 om 19:50

    ik wil het jou zien proberen kenny…haha

    @silasse
    het is DIE auto
    of
    dat als auto

    Login om te reageren
  33. silasse zegt

    9 juni 2006 om 16:13

    @dekster

    Heb je niets niet meer te zeggen
    waardoor je nu mijn taalfouten wilt zoeken en corrigeren?

    ieder mens kan fouten maken.
    je begreep best wel wat ik bedoelde.
    ik zie gewoon de nut er niet van.

    al waardeer ik het wel aan één kant (zo blijf je scherp)

    groeten.

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    9 juni 2006 om 16:28

    silasse het is helemaal niet kwaad bedoeld ;-)

    Login om te reageren
  35. autoblogger zegt

    9 juni 2006 om 17:13

    Vreemd dat het een CCR is, het is volgens mij wel op het Ascari resort…

    Login om te reageren
  36. jeroen reidel zegt

    13 juni 2006 om 10:48

    Hello All,

    Sorry but my dutch is very poor so i have to write in english. You are correct in that the body is that of a ccr however the engine was the stronger one from the new CCX. I was there at the Ascari Race Resort, here are some pictures of the cars along with a pictures of me getting ready for a drive around the track with Christian Von Koenigsegg.

    Regardless of what anybody says, this car is incredible, the acceleration is mind boggling and the handling is superb, even without the wing the car was as stable as could be going over 260KMH around the Ascari race track.

    Login om te reageren
  37. jeroen reidel zegt

    13 juni 2006 om 10:53

    sorry the pictures did not display the first time

    Login om te reageren
  38. silasse zegt

    15 juni 2006 om 14:18

    thanks jeroen reidel.

    Login om te reageren
  39. Sander zegt

    15 juni 2006 om 14:27

    Nice pics, Jeroen! Thanks!

    Great site btw!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North