• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT met halve Lambo motor?

Auteur: Dennis, gepost 28 augustus 2006 om 22:53 – 20 Reacties

Audi TT

Rappe versie’s van de Audi TT houden de gemoederen (terecht) goed bezig. Zo hadden we het vorige week nog een bericht over de Audi TT RS die zijn 300 pk vergaard middels een twinturbo, maar nu bereiken ons ook geluiden over een über TT met onder de kap een gehalveerde V10 uit de Lamborghini Gallardo, die goed zou moeten zijn voor 350 pk.

Audi engineers zouden werken aan een gehalveerde V10 uit de Gallardo. Theoretisch krijg je dan de 2,5 liter 5-cilinder in lijn uit de Volkswagen Golf en Jetta, maar deze motor zal zijn voorzien van nieuwe cilinderkoppen en een nieuwe turbocharger, waarmee we in 2009 een reïncarnatie van de TT Quattro Sport tegemoet mogen zien. Optioneel zal er dan ook nog bodykit beschikbaar zijn voor meer aerodynamica en keramische remmen samen met 19- en 20 inch velgen. (via: jalopnik.com)

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, TT

Vorig bericht: « Lancia Ypsilon facelift
Volgend bericht: Vrouw rijdt startbaan op, hier naar rechts? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    28 augustus 2006 om 22:58

    5-cilinder past prima in de historie van Audi. Maar dat je nou moet gaan vermelden dat het een halve Gallardo motor is…

    Login om te reageren
  2. Reiner zegt

    28 augustus 2006 om 22:59

    Met je halfje Lambo naar de AH voor een halfje bruin…

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    28 augustus 2006 om 23:02

    Ben je dan ook een halve dameskapper als je hierin rijd?

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 23:02

    Dennis gooit er maar weer eens een TT’tje tussendoor!

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 23:05

    een halve zool met een halfslachtig kapsel die halfhartig de bochten aansnijdt in zijn TT met halve Lambo motor

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    28 augustus 2006 om 23:06

    @Woody: De vorige TT post was van Wouter. ;)

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 23:07

    vooruit maar weer dan ;-)

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    28 augustus 2006 om 23:43

    zou ik wel heel erg gaaf vinden, als ze weer naar de 5 cyl’s gaan!
    vooral met een hoog specifiek vermogen pls, turbo is ook prima! alleen niet een te groot blok. max 2,5L zou ik zeggen.

    bij de S3 vind ik dat ze het ook prachtig gedaan hebben… al blijft de 3 toch een hoog golf-gehalte behouden… gelukkig ook quattro

    Login om te reageren
  9. Dink zegt

    28 augustus 2006 om 23:56

    Die Audi’s blijven maar komen . . .

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    29 augustus 2006 om 09:45

    Dan moeten ze de turbo van de nieuwe Porsche 911 turbo erop zetten want een normale turbo haalt de 8000 toeren niet;-)

    Login om te reageren
  11. Wouter zegt

    29 augustus 2006 om 10:14

    LOL@ Halve Lambo motor. De Lambo motor is opgebouwd uit twee Audi vijfcylinder blokken (met wat aanpassingen uiteraard). Het is dus gewoon een Audi/ VW blok.

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    29 augustus 2006 om 10:19

    @ JH, of een turbo voor honda’s of ferrari’s.

    Login om te reageren
  13. 911 zegt

    29 augustus 2006 om 10:44

    Ja echt wel gruwelijk idee eindelijk weer eens een turbo in een dikke Duitser

    Komt er ook een cayman met gehalveerde carrera gt v10 dat zou pas gruwelijk zijn

    LOL!!

    Login om te reageren
  14. 911 zegt

    29 augustus 2006 om 10:48

    Maar als ik moest kiesen tussen de 2.o tfsi en de 2.5 dan zou ik toch voor de 2.0 gaan prachtige techniek en ik verlang weer naar een turbo in dikke duitser en met het aantal pk’s zit het wel goed al kan je waarschijnlijk voor het bedrag dat je moet neertellen beter een Porche kopen (porsche rulezz!!)

    MAKEN!!

    Login om te reageren
  15. Erik zegt

    29 augustus 2006 om 12:38

    Die motor is er toch al lang zonder turbo in Amerika, snap het verhaal niet om de gehalveerde Lambo V10 (is ook 5,2liter). Heb hier een half jaar geleden gelezen dat het een 2,5L 5 cilinder met turbo en compressor zou worden.
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/27/audi_tts_25_tsi_quattro
    Maar Audi gaat die techniek niet toepassen dus krijgt hij alleen een turbo. Mooie motor voor de RS3 Sportback.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    29 augustus 2006 om 12:40

    kan je 5cilinders in lijn daaronder krijgen?, hoe doe je dat?

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    29 augustus 2006 om 12:40

    laat maar, weet het al. dwarsgeplaatst niet?

    Login om te reageren
  18. Karaya zegt

    29 augustus 2006 om 12:58

    Zonde van de motor.

    Login om te reageren
  19. JeffreyG zegt

    29 augustus 2006 om 13:44

    zal wel wat aan ontwikkelingskosten zijn ;)
    maar een 5-in-lijn is nooit weg :D
    ben benieuwd naar de prestaties als dit waar is ;)

    Login om te reageren
  20. JW zegt

    4 september 2006 om 21:24

    die lambo motor is toch echt een motor op basis van de audi 4.2 V8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North