• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT Quattro Sport – Gulf style

Auteur: autoblogger, gepost 3 maart 2007 om 09:01 – 50 Reacties

Audi TT Gulf


Deze nieuwe Audi TT Quattro Sport, met opvallende kleurkeuze, is gespot voor het Audi Forum Ingolstadt (A50). Audi heeft al aangegeven dat er weer een TT QS (Quattro Sport) geplant is van de nieuwe TT. Deze foto is de eerste indicatie dat er zeker over nagedacht wordt en er zelfs al een prototype is.

Volgens fourtitude parkeren alle Audi exec’s hun auto daar, deze Gulf-style TT schijnt het eigendom te zijn van Micheal Dick, Audi AG Board Member for Development.

De belangrijkste vraag is: wat voor motor ligt er onder de kap: 2.0 TFSI, 3.2T, 3.6 FSi of toch een 2.5T FSI?

Het verhaal over deze Gulf TT is dat hij anders klinkt dan de bestaande TT’s 2.0T en 3.2. Nu kan dit zijn omdat er een 324 pk 3.6 liter VR6 FSI (Basis Passat R36) motor onder de kap ligt of omdat er een 5 cilinder turbo is gemonteerd. Het aardige is dat de betreffende eigenaar van deze TT, Michael Dick, dit allemaal zelf kan maken…

Met dank aan HZW voor de extra info!

Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf
Audi TT Gulf

Update: een beter beeld van de TT “Suzyka Grey”.

Audi TT Gulf

Ook interessant!

  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Übergeil: Audi bouwt moderne Sport Quattro voor Ken Block
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, gulf, michael-dick, TT

Vorig bericht: « Rimblems: wat is je velgmaat?
Volgend bericht: Column nu: Japanners vs Duitsers »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln mark8 zegt

    3 maart 2007 om 09:03

    baby bleu = altijd goed

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 09:04

    he’s (a) Dick allright! wat een ongelofelijk lelijke kleurstelling (en ja ik weet dat het de Gulf kleuren van Porsches van vroeger is…. op deze TT staat het echt niet). Maar ja, bij Donkervoort zeiden ze het al: als je een erg lelijke kleur of rare combi van exterieur en interieurkleuren tegenkomt…. weet je bijna zeker dat het een duitser is.

    Login om te reageren
  3. bmw850 zegt

    3 maart 2007 om 09:17

    ik vind die witte mooier ernaast

    Login om te reageren
  4. Turbopaultje zegt

    3 maart 2007 om 09:21

    Smaakloos.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    3 maart 2007 om 09:25

    @bmw850: dat is geen wit…

    Login om te reageren
  6. Marcos zegt

    3 maart 2007 om 09:39

    Mooie auto! Zeker leuk in deze kleurstelling als je meerdere auto’s hebt. Leeft je garage van op!

    Login om te reageren
  7. RA999 zegt

    3 maart 2007 om 09:53

    prachtig, het enige jammere is dat de achteruitkijkspiegels door dat oranje nog groter lijken dan ze al zijn

    Login om te reageren
  8. Gallardo zegt

    3 maart 2007 om 09:54

    Misschien valt het wel mee, eens ie voor de kapperszaak van de eigenaar staat.

    Login om te reageren
  9. joeri zegt

    3 maart 2007 om 10:16

    Ik vind dat die kleuren niet bij elkaar passen maar het is wel een leuk wagentje.

    Login om te reageren
  10. Iceman zegt

    3 maart 2007 om 10:17

    @ wOoOdy.
    Gulf kleuren komen ook voor op de Audi R8 LeMans auto.

    @bmw850.
    Dat is geen wit, maar “Suzyka Grey”.

    @RA999.
    Ja dat is het probleem met de nieuwe EU regelgeving, buiten spiegels moeten aan een bepaalde spiegel oppervlak voldoen waardoor ze steeds groter worden.
    Nu heb ik het idee dat Audi het een beetje overdrijft op de TT, R8, Q7 en de nieuwe A5.
    Als je naar de RS4 kijk dan zitten daar tenminste nog mooie beschaafde spiegels op.

    Ice.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    3 maart 2007 om 10:59

    Wansmaak kan je die man niet verwijten ;)

    Login om te reageren
  12. olivier zegt

    3 maart 2007 om 11:23

    ik vind dat er wat meer pit in kan van de buitenkant: daar bedoel ik mee dat ie mooier kan……

    Login om te reageren
  13. Cedric zegt

    3 maart 2007 om 11:48

    wat is die TT ubergeil (is er geen zevericoontje, de zever loopt uit mn mond)

    Login om te reageren
  14. Tristan zegt

    3 maart 2007 om 12:16

    ik vind het er niet uit zien, dit kan tot nu toe alleen op een porsche of een ford GT (40)

    Login om te reageren
  15. Nitrous zegt

    3 maart 2007 om 12:26

    toch een beetje vreemd dat iedereen loopt te zagen over de kleur…
    als er echt zo’n monstermoter in zit waarom heeft die gast van audi development niet ook even een ander setje stoppers gemonteerd…
    een paar geventileerde schijven zou niet verkeerd zijn als ie echt zoveel peekaa’s heeft…

    ik bedoel maar…

    Login om te reageren
  16. Rik zegt

    3 maart 2007 om 12:36

    Er is voor mij maar 1 echte “Gulf” en dat is de Porsche GT3 die in de Gumball 3000 reed:

    Login om te reageren
  17. bigracer zegt

    3 maart 2007 om 12:38

    gulf kleuren zijn uiteraard ook bekend van de op le mans zegevierende ford gt uit de 60-er jaren.

    Login om te reageren
  18. Acy zegt

    3 maart 2007 om 13:27

    Menner, wat hebben wij liever in het topmodel van de TT? (TT RS, TT QS? welke naam dan ook)

    Ik vermoed uit alle bronnen (en zoals de inleiding ook al impiceert) die heb gelezen dat het gaat om de 2 volgende motoren:
    2.5 V(R)5 TSI (compressor turbo): ik gok +/- 320 pk en 410 nm
    3.6 VR6 FSI (atmosferisch (en hoogtoerig)): 325 pk en 400 nm

    Wat zou nou beter passen in zo een topmodel? ik vind het eigenlijk alle twee wel wat hebben…

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 14:06

    @bigracer: idd de Ford GT40 was (denk ik) de eerste racewagen met gulf kleuren maar in mijn beleving is de Porsche 917 DE Gulf -race of all time…..

    Login om te reageren
  20. Kevski-Style zegt

    3 maart 2007 om 16:23

    Mooie kleurstelling, maar een lelijke auto….

    Login om te reageren
  21. SamSam zegt

    3 maart 2007 om 16:51

    Lelijk kleurstelling, en niet overdreven optisch getuned…maar een mooie auto!

    Login om te reageren
  22. Bol zegt

    3 maart 2007 om 17:18

    Die R8 velgen zijn wel errug stoer

    Login om te reageren
  23. Iceman zegt

    3 maart 2007 om 17:59

    @ Acy.

    Het gaat hier om een R5 (Reihen fünfzylinder) en niet om de al lang uit productie zijnde VR5.

    Ice.

    Login om te reageren
  24. Jappy zegt

    3 maart 2007 om 18:17

    Hmm, niet slecht best goed zelfs! Alleen de kleuren van de ouwe GT van ford?

    Login om te reageren
  25. Jappy zegt

    3 maart 2007 om 18:18

    GT40

    Login om te reageren
  26. Ejay zegt

    3 maart 2007 om 18:19

    Leuke kleurencombo. Alleen jammer dat de motorkap zo saai is. Ik zou er een groot rond vlak op zetten met een zwart nummer.

    Login om te reageren
  27. Iceman zegt

    3 maart 2007 om 18:22

    Ze hebben de oranje baan midden over de auto vergeten.

    Ice.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 18:28

    dit is voor mij de ultime Gulf-auto

    maar deze is ook mooi

    Login om te reageren
  29. Ik wil een Jimny zegt

    3 maart 2007 om 18:29

    wat een kleurencombi , nee niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  30. erik zegt

    3 maart 2007 om 18:46

    Ik hoop dat het om een 2,5liter 5 cilinder lijnmotor gaat. Icm met het Turbo FSI concept van Audi ipv TSI (turbo met compressor) van VW.
    Deze motor zonder turbo wordt namelijk nu in Amerika in de VW Jetta geleverd.
    Citaat van http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta.
    “the base engine is a 2.5 L (2480 cc) I5 producing 110 kW (150 hp DIN) and 168 ft·lbf (228 N·m) of torque”
    En als men dan nog het legendarische geluid weet te evenaren van de Audi S1 is alles helemaal perfect.
    http://www.youtube.com/watch?v=6skNSFMgNDc

    Login om te reageren
  31. Acy zegt

    3 maart 2007 om 18:54

    @ Iceman

    Ja, het kan ook een een R5 zijn, ik heb de 2.3 V5 van VW nog in mijn hoofd spoken :-)

    @ erik

    Idd, in Amerika is die motor leverbaar, maar volgens mij is dat een oude brak motor. 2.5 5 cilinder met 150 pk? Dat levert de 2.0 R4 FSI van VW ook.
    Volgens mij is die 2.5 geen FSI…

    Login om te reageren
  32. audi_boy zegt

    3 maart 2007 om 19:22

    die tt is een mooie auto maar die kleuren …… nee dit kan echt niet.

    Login om te reageren
  33. Chief_S5 zegt

    3 maart 2007 om 19:23

    Deze kleurencombinatie vond ik altijd al lelijk, doe dan nog geel met rood ofzo iets??

    Login om te reageren
  34. Sven zegt

    3 maart 2007 om 20:20

    Niet eens lelijk vind ik…
    Grof ook die RS4 velgen onder die grijze…wat zit er onder die Gulf TT? Lijken beetje op ‘optievelgen’ van een Q7…

    En kan iemand mij please uitleggen waarom die kentekens nou beginnen met IN…heb op mn bureaublad namelijk de R8 staan met het kenteken IN R8 00
    Komen ze uit een plaats die begint met In…?

    Login om te reageren
  35. Sven zegt

    3 maart 2007 om 20:21

    Oh pardon….Ingolstadt…hehe weet ik dat ook meteen! :)

    Login om te reageren
  36. MiuRa zegt

    3 maart 2007 om 21:38

    heb deze kleur ooit op een Ford GT 40 gezien, stond erg goed :)

    Login om te reageren
  37. MiuRa zegt

    3 maart 2007 om 21:40

    http://mf.typepad.com/on_the_road/images/afbeelding145_1.jpg

    ook niet slecht

    Login om te reageren
  38. erik zegt

    4 maart 2007 om 11:49

    @ aci
    Maar die levert bij lange na geen 228Nm. Motor is 2 jaar geleden nieuw ontwikkeld voor de Amerikaanse markt. Misschien toen al met het doel er ooit een turbo op te monteren.

    Login om te reageren
  39. Iceman zegt

    4 maart 2007 om 12:28

    De US 2.5 liter 5 cilinder is een nieuwe motor met de distributie aan de vliegwiel zijde en is ontworpen door de zelfde man die ook de 5.0 V10 motor van de gallardo heeft ontworpen.
    De US 5 cilinder gebruikt tevens één cilinderkop van de Lambo V10.
    Op deze motor kan ook de FSI V10 cilinderkop van Audi gemonteerd worden.
    Schroef er nog een turbo en kompressor op en je hebt een 2.5 liter TSI (Twincharger).
    Een kompressor voor de lage toeren en een Grote high boost turbo voor de power, 365 pk standaard is dan geen probleem en een hele dikke 400 pk als je bij de tuner ben geweest.

    Ice.

    Login om te reageren
  40. slk55 amg zegt

    4 maart 2007 om 12:51

    mijn aandacht werd steeds afgeleid door die TT die d’r naast staat, wat is dat een prachtige wagen!

    die kleuren staan inderdaad niet echt op de TT. Ik ben heel benieuwd wat voor dikke motor er in ligt.

    Login om te reageren
  41. Bayerische Motoren zegt

    4 maart 2007 om 21:37

    Wat een prachtige kleuren op een lelijke wagen.

    Login om te reageren
  42. dieter zegt

    5 maart 2007 om 12:09

    Voor mij mogen die kleuren enkel op de mark IV modellen en de ford gt40

    Login om te reageren
  43. Zet Viah Roodstar zegt

    5 maart 2007 om 17:13

    Wat een geweldige kleurencombinatie ;- )

    Image and video hosting by TinyPic

    Login om te reageren
  44. Isabella zegt

    5 maart 2007 om 17:51

    Geweldige auto + vette kleuren = top!
    vooral die oranje velgen zijn strak..

    Login om te reageren
  45. MurcieBoy zegt

    5 maart 2007 om 17:59

    waarom lijken steeds meer autos op de gt 40 van ford?
    daar word ik een beetje moe van doe eens origineels

    Login om te reageren
  46. S3rvo zegt

    2 april 2007 om 11:41

    IN komt van Ingolstadt, thuisbasis van Audi

    Login om te reageren
  47. autoblogger zegt

    18 mei 2007 om 12:04

    “It is a 1.8 turbo, 5-valve engine� the old one. 260-horsepower and 400 Newton Meters.”
    Via een interview met Michael Dick: http://www.fourtitude.com/news/publish/Features/article_3162.shtml

    Login om te reageren
  48. DJD zegt

    10 juni 2007 om 18:25

    eeh, past in het rijtje van ferrari f430 hamann, of was het noviten, in ieder geval die met dat mat.

    Login om te reageren
  49. DJD zegt

    10 juni 2007 om 18:25

    moet natuurlijk nivitec zijn niet noviten

    Login om te reageren
  50. 356freak zegt

    27 juni 2007 om 17:13

    Übercool, wie waagt die wint. Headturner eerste klas. Doe mij er twee!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North